IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید
امتیاز کاربران: 4.1/5
نویسنده: ایرانمهر
1 مهر 1398

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن‌ها را ببینید

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن‌ها را ببینید

من عاشق این هستم که فیلم‌هایی به زبان آلمانی ببینم تا بتوانم ماموریت یادگیری زبان آلمانی خود را با موفقیت به اتمام برسانم.

تماشای فیلم، راهی مفید و موثر برای تقویت گوش زبانی است. همچنین تجربه صحبت کردن در موقعیت‌ها و شرایط مختلف را می‌بینید و یاد می‌گیرید در اجتماع چطور باید صحبت کنید. در واقع با تماشای فیلم‌ها، مطالب و ترفندهایی یاد می‌گیرید که شاید خودتان هیچوقت به آن‌ها فکر هم نمی‌کردید.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن‌ها را ببینید

یکی از دلایل اصلی که من مشغول یادگیری زبان هستم، تجربه فرهنگ کشورهای مختلف است و فیلم‌ها بهترین راه دیدن و یادگیری فرهنگ هستند و اطلاعات باارزشی از سبک و سیاق زندگی مردم به شما می‌دهند.

این مقاله معرفی ده فیلم به زبان آلمانی است که شما را به زبان و فرهنگ این کشور نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود آلمانی‌زبان‌ها را بهتر بشناسید. اگر در حال یادگیری زبان آلمانی هستید، این مقاله به شما کمک می‌کند گزینه‌های جذابی را بشناسید که در روزهای بی‌حوصلگی و خستگی از کتاب‌های درسی از آن‌ها استفاده کنید و برای چند ساعت هم که شده، از مطالب تکراری و خسته‌کننده فاصله بگیرید و در کنار سرگرم شدن، مهارت‌های زبان آلمانی را هم تقویت کنید.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

Das Boot (The Boat)

قایق

سال تولید: 1981

کارگردان: ولفگانگ پترسون (Wolfgang Peterson)

مناسب برای: دوستداران فیلم‌های جنگی

رتبه IMDB: 10/8.4

داستان فیلم

فیلمی گیرا، ناراحت‌کننده و ترسناک (برای کسانی که از فضای بسته می‌ترسند) درباره خدمه یک زیردریایی که در سال 1941 با متفقین در حال جنگ هستند.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

یادداشت هکرهای زبان

اگرچه دیالوگ‌های زیادی در این فیلم وجود ندارد، اما ارجاعات و مطالب زیادی درباره جنگ جهانی دوم و واژگان ارتشی به شما می‌آموزد که شاید در حالت عادی و زندگی روزمره خیلی به ندرت آن‌ها را بشنوید و در خیابان‌های فرانکفورت با آن‌ها مواجه نشوید.

Lola Rennt (Run Lola Run)

بدو لولا، بدو

سال تولید: 1998

کارگردان: تام تیکور (Tom Tykwer)

مناسب برای: طرفداران فیلم‌های MTV

رتبه IMDB: 10/7.8

داستان فیلم

فیلمی که روایت داستانی آن سریع است و فیلمنامه‌ای پرانرژی دارد. این فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که باید در مدت 20 دقیقه مبلغ صدهزار مارک (واحد پول آلمان) تهیه کند، در غیراینصورت شریک عاطفی او خواهد مرد. بازی خیره‌کننده و جذاب «فرانکا پوتنته» (Franka Potente) (که او را از فیلم هویت «برن» می‌شناسید) در نقش «لولا» تمام فیلم را از آن خود کرده است.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

یادداشت هکرهای زبان

این فیلم درباره نسل جوان است، اصطلاحات عامیانه و کوچه خیابانی زیادی را در این فیلم می‌شنوید و می‌توانید با یادگیری کلمات و جملات محاوره‌ای، مهارت مکالمه خود را تقویت کنید و مثل بومی‌های آلمانی‌زبان صحبت کنید.

Good Bye Lenin!

خدانگهدار لنین!

سال تولید: 2003

کارگردان: ولفگانگ بکر (Wolfgang Becker)

مناسب برای: طرفداران مستندهای اجتماعی و کمدی

رتبه IMDB: 10/7.8

داستان فیلم

داستانی جذاب و خنده‌دار درباره مرد جوانی که مادرش با سابقه فعالیت اجتماعی، بعد از یک حمله قلبی و مدتی در کما بودن، به هوش می‌آید. او از تمام اتفاقاتی که در مدت بیهوش بودنش افتاده بی‌خبر و از اتحاد آلمان بی‌اطلاع است. مرد جوان برای اینکه از حمله قلبی دیگری جلوگیری کند، باید طوری رفتار و برنامه‌ریزی کند که مادرش متوجه هیچ تغییری نشود و فکر کند جهوری دموکراتیک آلمان هنوز در حال حکم‌رانی است و همه چیز مثل قبل است.

یادداشت هکرهای زبان

در این فیلم نکات و مسائل فرهنگی زیادی مطرح می‌شود و می‌توانید درباره اتحاد آلمان و از بین رفتن آلمان شرقی و غربی اطلاعات زیادی کسب کنید. بسیاری از لغات و عبارات مفید دارد که می‌توانید برای صحبت کردن درباره سیاست آلمان و ایده‌های سیاسی از آن‌ها استفاده کنید.

Ostwind – Zusammen Sind Wir Frei (Eastwind – Together We Are Free)

باد شرقی با هم آزاد هستیم

سال تولید: 2015

کارگردان: کاتیا ون گارنیر (Katja von Garnier)

مناسب برای: کودکان و خانواده‌ها

رتبه IMDB: 10/6.9

داستان فیلم

این فیلم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که می‌خواهد با روش‌های قدیمی و تست‌شده، دختر کوچک خانواده را با اسب آشنا کند. داستانی که شاید بارها در فیلم‌های مختلف آن را دیده باشید، اما این بار آن را به زبان آلمانی می‌بینید!

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

یادداشت هکرهای زبان

این فیلم، راهی عالی برای تجربه زبان آلمانی از دیدگاه یک کودک است. همچنین لغات و عبارات مفید و زیادی دارد که مناسب سوارکارهاست و می‌توانید با دنیای آن‌ها و دنیای اسب‌ها آشنا شوید.

Der Untergang (Downfall)

سقوط

سال تولید: 2004

کارگردان: الیور هرشبیگل (Oliver Hirschbiegel)

مناسب برای: علاقمندان به تاریخ

رتبه IMDB: 10/8.3

داستان فیلم

این فیلم جذاب و دیدنی، ده روز آخر زندگی «آدولف هیلتر» را در مخفی‌گاهش و در خلال جنگ جهانی دوم روایت می‌کند.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

یادداشت هکرهای زبان

اگر می‌خواهید طعم لهجه اتریشی را بچشید (می‌دانید که در اتریش هم آلمانی صحبت می‌کنند، نه؟)، باید به صحبت کردن «برونو گانتس» (Bruno Ganz) گوش بدهید و از بازی فوق‌العاده او در نقش هیتلر متولد شده در اتریش لذت ببرید.

همچنین منتظر صحنه فوق‌العاده‌ای باشید که «هیتلر» با افسران و بالارده‌های ارتشش صحبت می‌کند و از تمام الفاظ و عباراتی استفاده می‌کند که در اوج عصبانیت معروف هیتلر می‌توانید بشنوید.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Die Bitteren Tränen der Petra von Kant (The Bitter Tears of Petra von Kant)

اشک‌های تلخ پترا ون کانت

سال تولید: 1972

کارگردان: رینر ورنر فسبندر (Rainer Werner Fassbinder)

مناسب برای: علاقمندان به روابط انسانی

رتبه IMDB: 10/7.7

داستان فیلم

یک فیلم کلاسیک آلمانی و اکتشافی عالی از روابط پویای انسانی. اگرچه بعضی از روابط و تعاملات فقط برای بزرگسالان مناسب است، این فیلم معرفی خوبی از سینمای جدید آلمان است و شاهکار کارگردان بزرگ «رینر ورنر فسبندر» است.

یادداشت هکرهای زبان

اگر می‌خواهید درباره عشق و نفرت صحبت کنید، این فیلم مخصوص شماست. همچنین می‌توانید در این فیلم لهجه نادر باواریایی را هم بشنوید.

Der Baader Meinhof Komplex (The Baader Meinhof Complex)

عقده بادر ماینهوف

سال تولید: 2008

کارگردان: اولی ایدل (Uli Edel)

مناسب برای: طرفداران فیلم‌های اکشن

رتبه IMDB: 10/7.4

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

داستان فیلم

این فیلم درباره گروه جنجالی فراکسیون ارتش سرخ (Red Army Faction) یا همان RAF است. این گروه یکی از خشن‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گروه‌های مبارز جناح چپ در آلمان بعد از جنگ جهانی دوم بوده است که در دهه‌های 60 و 70 میلادی با اقدامات افراطی خود آلمان را ترور کردند.

یادداشت هکرهای زبان

این فیلم با سبک اکشن و هیجان‌انگیزی که دارد، غنی از عبارات، کلمات و مکالمات عامیانه و کوچه خیابانی است و می‌توانید یک دیکشنری جامع و کامل در مغزتان بسازید!

Aguirre, der Zorn Gottes (Aguirre, the Wrath of God)

آگیره، خشم پروردگار

سال تولید: 1972

کارگردان: ورنر هرتزوگ (Werner Herzog)

مناسب برای: علاقمندان به تاریخ

رتبه IMDB: 10/8.0

داستان فیلم

به لطف بازی بی­نظیر بازیگران و زوج فوق‌العاده این فیلم یعنی «کلاوس کینسکی» و کارگردان «ورنر هرتزوگ» که آن‌ها را نسخه آلمانی رابرت دنیرو و مارتین اسکورسیزی می‌دانند، این فیلم یکی از چشم‌گیرترین و شاهکارترین فیلم‌های آلمانی دهه 70 است. این فیلم داستان نزول و سقوط یک کشورگشا را بیان می‌کند که همزمان با جستجوی آمازون برای پیدا کردن شهر طلا یا شهر افسانه‌ای City of Gold به دیوانگی می‌رسد.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

یادداشت‌های هکرهای زبان

فیلمی سرگرم‌کننده که از تماشای آن لذت می‌برید، اما احتمالا راهی سخت و عجیب برای یادگیری زبان آلمانی است. به دلیل پیچیدگی زبان آلمانی استفاده شده در این فیلم، بهترین کار این است زمانی این فیلم را ببینید که به سطح قابل قبولی از زبان آلمانی رسیده باشید.

 Nirgendwo in Afrika (Nowhere in Africa)

هیچ‌کجا در آفریقا

سال تولید: 2001

کارگردان: کارولین لینک (Caroline Link)

مناسب برای: علاقمندان به تاریخ

رتبه IMDB: 10/7.7

داستان فیلم

برنده جایزه آکادمی سال 2003 (2003 Academy Award) برای بهترین فیلم خارجی، داستان خانواده‌ای یهودی را روایت می‌کند که در خلال جنگ جهانی دوم از آلمان به کنیا مهاجرت می‌کند.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید9

یادداشت هکرهای زبان

اگر به تازگی یادگیری زبان آلمانی را شروع کردید، این فیلم برای شما عالی است. بازیگران این فیلم واضح صحبت می‌کنند و درک صحبت‌های آن‌ها راحت است. این فیلم برای کسانی که در اولین مراحل یادگیری زبان آلمانی هستند، عالی است.

 Die Vorstadtkrokodile (The Crocodiles)

داستان کروکدیل‌ها

سال تولید: 2001

کارگردان: کریستین دیتر (Christian Ditter)

مناسب برای: کودکان و خانواده‌ها

رتبه IMDB: 10/6.2

داستان فیلم

این فیلم از روی یک رمان مشهور بزرگسالان ساخته شده است، این فیلم در واقع نسخه آلمانی “The Bad News Bears” است. دو بی‌خانمان عضو گروه خلافکار محلی می‌شوند و داستان‌های بعد آن درباره شور و شوق آن‌ها برای پیروزی در یک درگیری بزرگ است. این فیلم به حدی مشهور شد که دو قسمت از آن ساخته شد.

ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن ها را ببینید

یادداشت هکرهای زبان

این فیلم، نمونه دیگری است که به شما کمک می‌کند زبان آلمانی «مخصوص کودکان» را یاد بگیرید. با نسخه‌های جوان‌پسند آلمانی آشنا می‌شوید که در قرن 21 و توسط کودکان استفاده می‌شود. بنابراین، به این معنی است که با دیدن این فیلم بالاخره یاد می‌گیرید معادل آلمانی (“gummy bears” (Gummibärchen چیست.

فیلم مورد علاقه شما کدام است؟

بسیار خوب، حالا که این مقاله را خواندید، احتمالا تا چند روز یا شاید هم چند هفته فیلم‌های خوبی برای تماشا کردن دارید. 

کاملا واضح است که فیلم‌های آلمانی بیشتری هم ساخته شده‌اند که نام‌بردن همه آن‌ها در این مقاله (و در واقع در هیچ مقاله‌ای) امکان‌پذیر نیست. اگر فیلم محبوبی دارید که جای آن در فهرست ما خالی است و می‌توان از آن زبان آلمانی یاد گرفت، معرفی کنید. همه دوست دارند فیلم‌های مورد علاقه‌شان را با دیگران به اشتراک بگذارند و با هم تبادل نظر کنند.

چه بهتر که این بار فیلم‌های آلمانی مورد علاقه‌تان را معرفی کنید و با دیگران به زبان آلمانی به تبادل نظر بپردازید.

بیشتر بخوانید:10 فیلم عالی برای یادگیری زبان آلمانی

 

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.1 از 5 از 8 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. گندم
    1 دی 1401
    پاسخ دادن

    کلاس برای آموزش آلمانی هم دارین حضوری ؟

    • ایرانمهر
      1 دی 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله کلاس ها هم بصورت حصورت و هم آنلاین برگزار میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام به قسمت ازتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید