IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 اردیبهشت 1398

آموزش زبان آلمانی

چرا آلمانی یاد بگیریم؟

تا به حال شده به فکر یادگیری یک زبان جدید بی‌افتید ولی حتی نخواهید از کنار زبان آلمانی رد شوید؟ ممکن است با خودتان فکر کنید: «چرا آلمانی یاد بگیرم؟ مردم این دنیا به زبان‌های راحت‌تری هم صحبت می کنند! چرا آلمانی که انقدر سخت است را برای یادگیری انتخاب کنم؟»❤️

خب، سوالی از شما می‌پرسم. آیا می‌خواهید در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا به تحصیل بپردازید؟ ممکن است بگویید:« حتما! چه کسی بدش می‌آید؟ اما با کدام پول؟ همه چیز گران شده و قیمت ارز نیز همواره در حال افزایش است. کدام دانشگاه مرا با این وضعیت اقتصادی می‌پذیرد؟ مگر قرار است زیر بار وام‌های دانشجویی سنگین ورشکسته شوم؟»

البته که تحصیل در کشورهایی مثل بریتانیا، استرالیا، روسیه و … بسیار هزینه بر است. اما آیا تا به حال به دانشگاه‌های آلمان فکر کرده‌اید؟ جالب است بدانید تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور کاملا رایگان هستند و درصد بالایی از آن‌ها، برترین دانشگاه‌های دنیا را تشکیل داده‌اند.  

خب، هنوز هم فکر می‌کنید چرا باید زبان آلمانی یاد بگیرید؟ دلیلش واضح است! اگر هدفتان چیزی بزرگ‌تر از سرگرمی است، این زبان واقعا در رسیدن به آن‌ها کمک می‌کند.

قضیه فقط تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نیست! کشور آلمان بزرگترین اقتصاد صنعتی دنیا را دارد. با مطالعه‌ی این زبان، به راحتی می‌توانید شغلی پر درآمد پیدا کنید. البته فقط قرار نیست تاجر شوید. مشاغل مختلفی در رابطه با این زبان وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به ترجمه‌ی متون ادبی آلمانی نیز اشاره کرد.

تعجب نکنید! برادران گریم آلمانی بوده‌اند. بسیاری از داستان‌ها و کتاب‌ها به این زبان نوشته و سپس به زبان انگلیسی بازگردانی می‌شود. تصور کنید در بازاری که مترجمان زبان انگلیسی شدیدا با یکدیگر رقابت دارند، چرا شما آلمانی یاد نگیرید و چند قدم از آن‌ها جلوتر نیفتید؟‌

آموزش زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

چگونه به یادگیری زبان آلمانی بپردازم؟ 

یادگیری زبان آلمانی کار چندان راحتی نیست و گاهی ممکن است به کلمات و ترکیباتی بربخورید که برای درک و یادگیری هرکدام، ساعت‌ها وقت نیاز باشد. اما دقیقا از چه روشی این یادگیری آسان‌تر می‌شود؟ در ادامه قرار است به شما بهترین روش‌های یادگیری زبان آلمانی را معرفی کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید به خوبی و بی دردسر، این زبان را بیاموزید. البته قبل از آن، بیایید نگاهی به الفبای زبان آلمانی انداخته و بالاخره به ترس خود خاتمه دهیم.

الفبای زبان آلمانی برای زبان آموزان شاید خشن، خشک و آزار دهنده به نظر برسد.  حتما از زبان آموزان زیادی این جمله را شنیده‌اید :«واقعا سخت است! انگار باید از ته حلق همه چیز را بیان کنیم!». خب، شاید نحوه‌ی تلفظ این الفبا با حروف الفبای فارسی خودمان تفاوت داشته باشد. اما هر وقت کمی اذیت شدید، یک بومی آلمانی زبان را تصور کنید که سعی دارد از (ض،ذ،ز،ظ) های زبان فارسی سر دربیاورد! در هر صورت، شاید اگر راجع به ویژگی‌های بی نظیر الفبای زبان آلمانی می‌دانستید، انقدر از آن فرار نمی‌کردید!

  • الفبای زبان آلمانی نیز لاتین است و بیش از 26 حرف در آن وجود دارد. ( هر وقت خواستید راجع به زیاد بودن تعداد این حروف فکر کنید، به خاطر بیاورید که زبان مادری شما، 32 حرف الفبا با چهار (ز)، دو (ت) و سه (س) دارد)!
  • به جز حروف لاتین،‌ تنها حروف ß، ä, ö, ü به الفبای این زبان اضافه شده است.
  • تلفظ برخی از حروف به هیچ وجه در زبان انگلیسی پیدا نمی‌شود.
  • بیشتر حروف از ته گلو تلفظ می‌شوند. (خیر. مثل عربی نیست. کمی که به مکالمات زبان آلمانی گوش دهید متوجه منظورمان از ته گلو خواهید شد).
  • همانطور که می‌‌دانید، v و w‌ به صورت متفاوتی در انگلیسی تلفظ می‌شوند. جالب است بدانید W‌در زبان آلمانی به شکل v در زبان انگلیسی تلفظ می‌شود.
  • بیشتر مواقع،‌ حرف s‌ در زبان آلمانی به شکل z تلفظ شده و بعد از آن یک مصوت قرار می‌گیرد.
  • هیچ‌گاه حرف ß در ابتدای یک کلمه قرار نمی‌گیرد.
  • ß را با B انگلیسی اشتباه نگیرید. این حرف در حقیقت شکل کوتاه‌شده‌ی دو صامت sz است که به آن eszett‌ گفته می‌شود.

آموزش زبان آلمانی از طریق اپلیکیشن

آموزش زبان آلمانی از طریق اپلیکیشن‌های آموزشی

خب، با توجه به اینکه زبان آلمانی زبانی پیچیده است و برای یادگیری آن به آموزشی عمیق و حرفه‌ای نیاز دارید؛ به شما شش اپلیکیشن برتر جهت آموزش زبان آلمانی معرفی می‌کنیم.

  1. اپلیکیشن Duolingo

اپلیکیشن Doulingo به شما کمک می‌کند تا از طریق مدرسان بومی زبان، یک زبان جدید یاد بگیرید. Doulingo از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و فقط به آموزش زبان آلمانی محدود نمی‌شود. در این اپلیکیشن، زبان جدید از طریق بازی و آموزش تدریس می‌شود. بنابراین هیچ‌وقت از تمرین با Doulingo خسته نمی‌شوید. درست مثل یک بازی، اگر به سوالی پاسخ غلط بدهید ممکن است به چند مرحله پایین‌تر یا حتی مرحله‌ی اول برگردید و دوباره سوالات را پاسخ دهید. نکته‌ی مثبت این اپلیکیشن، امکان استفاده‌ی رایگان از آن است. پس درنگ نکنید و  به سایت Doulingo سری بزنید تا با چشم خودتان، ویژگی‌های جذاب و دوست داشتنی این اپلیکیشن را مشاهده کنید.

  1. اپلیکیشن Rosetta Stone

نکته‌ی جالب راجع به این اپلیکیشن، این است که از زبان فارسی کاملا پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر بخواهید یک زبان جدید مثل آلمانی یاد بگیرید، می‌توانید زبان مبدأ را فارسی انتخاب کنید. Rosetta Stone‌ بیشتر روی مهارت مکالمه، تلفظ و لهجه‌ی شما تمرکز دارد و با استفاده از سیستم‌های آموزشی پیشرفته، به شما کمک می کند مثل یک بومی آلمانی زبان صحبت کنید.

  1. اپلیکیشن Wie geth’s German

هدف این اپلیکیشن، آموزش عبارات ساده و پرکاربرد در زبان آلمانی است. محتوای آموزشی این اپلیکیشن بر اساس سطح زبان آموز تقسیم بندی شده است. بعد از تعیین سطح، می‌توانید موضوع مدنظرتان را انتخاب کرده و عبارات مخصوص در سفر، تجارت، سلامت، ورزش و … را به زبان آلمانی بیاموزید. در اپلیکیشن Wie geth’s German، بخش بخصوصی نیز جهت یادگیری گرامر زبان آلمانی وجود دارد.

  1. اپلیکیشن Slow German

این اپلیکیشن مخصوص زبان آموزن سطح advanced است که به شما تلفظ صحیح زبان آلمانی را آموزش داده و مهارت listening را نیز تقویت می‌کند. روش آموزشی این اپلیکیشن به صورتی است که می‌توانید متنی انتخاب کرده و همزمان، هم خودتان آن را بخوانید هم به صدای بومی زبانی که همان متن را می‌خواند گوش دهید.

  1. اپلیکیشن Der Die Das

حرف تعریف یا Article یکی از نکات دستوری زبان آلمانی است که حسابی برای زبان آموزان دردسر ایجاد کرده است. چرا؟ چون حتی هر یک از اعضای بدن نیز در زبان آلمانی جنسیت مشخصی دارند. به تبع، برای هر جنسیت یک حرف تعریف مشخص در نظر گرفته می‌شود و تشخیص جنسیت کلمات کار چندان ساده‌ای نیست. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا به راحتی این نکات را بیاموزید و در به کار گیری حرف تعریف،‌ استاد شوید.

  1. اپلیکیشن DeutschAkademie

اپلیکیشن DeutschAkademie  با توضیح دقیق و واضح نکات پیچیده‌ی گرامری، به شما گرامر زبان آلمانی را می‌آموزد و با ارائه‌ی 20000 تمرین مختلف، کمک می‌کند تا حسابی خبره شوید.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

بالاخره کدام اپلیکیشن برای آموزش زبان آلمانی بهتر است؟

اپلیکیشن‌هایی که معرفی کردیم، هرکدام روی یکی از چهار مهارت اصلی در زبان تمرکز دارند. پس ابتدا باید نیاز خود را تشخیص دهید. زبان آلمانی را با چه هدفی می‌آموزید؟ اهداف آکادمیک، مکالمه یا صرفا مطالعه‌ی کتاب‌های آلمانی زبان؟ برای مثال اگر هدف شما از یادگیری زبان آلمانی، مهارت کامل در مکالمه است، اپلیکیشن Rosetta Stone‌ را پیشنهاد می‌کنیم. اگر قصد دارید فقط به تقویت مهارت خود در گرامر بپردازید، به شما دانلود اپلیکیشن DeutschAkademie را توصیه می‌کنیم.

آموزش زبان آلمانی از طریق کتاب

آموزش زبان آلمانی از طریق کتاب

برای یادگیری زبان آلمانی، طبیعتا به کتاب‌هایی مناسب و معتبر جهت مطالعه و تمرین نیاز دارید. کتاب‌هایی که به شما در افزایش سطح مهارت‌ها کمک کند و به صورت کتبی و کاغذی زبان آلمانی را بیاموزد.

روز به روز که می‌گذرد کتاب‌های زیادی جهت آموزش زبان آلمانی وارد بازار شده و با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته این به این معنا نیست که هر چه یک کتاب جدیدتر باشد، کامل‌تر است. قرار هم نیست که روش‌های انلاین و اپلیکیشن‌ها را برای همیشه جایگزین کتاب‌های کاغذی کنیم. بالا برویم، پایین بیاییم، باید نوشتن با قلم را نیز آغاز کنیم تا زبان جدید را کاملا بی نقص بیاموزیم.

از کتاب‌هایی که امروزه در آموزشگاه زبان‌های مختلف جهت تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توان به سری کتاب‌های Menschen (مخصوص دوره‌های ابتدایی تا سطح متوسط) و سری کتاب‌های Sicher ( مخصوص دوره‌های نیمه پیشرفته تا پیشرفته) اشاره کرد.

البته با گذشت زمان،‌ تمرکز یادگیری زبان از مدرس برداشته شده و بیشتر از خود زبان آموز انتظار می‌رود تا علاوه بر شرکت در کلاس‌های مختلف، با کتاب کار مناسبی به تمرین بپردازد. در ادامه به شما کتاب‌هایی معرفی می کنیم تا به کمک آن‌ها بتوانید به خوبی زبان آلمانی را تمرین کرده و چیزهای جدیدی بیاموزید.

کتاب “The Everything Learning German Book”

این کتاب مخصوص زبان آموزان مبتدی است که می‌خواهند  عباراتی ساده مثل Wie viel kostet der Käse? ( قیمت پنیرها چقدر است؟) یا Ich möchte ein Berliner, bitte (لطفا به من یک پیراشکی بدهید) را بیاموزند.

یکی از فواید این کتاب، ارائه‌ی یک سی دی است که به کمک آن می‌توانید نحوه‌ی مکالمه‌ی بومی‌های آلمانی زبان را یاد گرفته و  از طریق فایل‌های صوتی،‌ تلفظ و مهارت listening خود را تقویت کنید. علاوه بر این، شباهت‌های زبان انگلیسی و آلمانی را نیز توضیح می‌دهد تا مسیر آموزش زبان آلمانی را آسان‌تر سازد.

کتاب Living German

با این کتاب نه تنها زبان آلمانی می‌آموزید، بلکه راجع به فرهنگ، آداب و روسوم و وقایع تاریخی آلمانی‌ها نیز اطلاعات زیادی به دست می‌آورید. به همین دلیل است که نام آن را Living German گذاشته‌اند. تمرکز این کتاب در آموزش برقراری ارتباط با بومی‌های آلمانی زبان است. مهم‌ترین فایده‌ی آن، ارائه‌ی مثال‌ها و دیالوگ‌های واقعی و پرکاربردی است که شما را در شرایطی کاملا مشابه با زندگی در کشور آلمان قرار می‌دهد.

آموزش زبان آلمانیکتاب “German Made Simple”

اگر می‌خواهید به صورت خود‌آموز زبان آلمانی یاد بگیرید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در زبان آلمانی از صفر به سطح مبتدی برسید. اما هدف اصلی آن، آموزش سریع اصطلاحات رایج است.

در این کتاب، متن‌های مختلفی ارائه شده و به شما کمک می‌کند تا در فن ترجمه نیز حسابی استاد شوید. حتی تلفظ صحیح لغات را به شما می‌آموزد تا کلمات آلمانی را صحیح بیان کنید.

اصطلاحات رایج به شما جهت مسافرت به کشورهای آلمانی زبان کمک می‌کند. همچنین در انتهای کتاب بخشی به اسم Review وجود دارد که دانش زبان آلمانی شما را می‌سنجد.

بعد از پاسخ به سوالات، حتما نگاهی به بخش پاسخ‌های کتاب انداخته و آن را با پاسخ‌های خود مقایسه کنید.

کتاب “Hammer’s German Grammar and Usage”

یک کتاب فوق‌العاده برای زبان آموزان سطح advanced‌ در زبان آلمانی! کتاب “Hammer’s German Grammar and Usage” نگاهی به گرامر زبان آلمانی می‌اندازد تا با تمرین‌هایش، زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته را به چالش بکشد. مثال‌های گرامری این کتاب، از فرهنگ معاصر زبان آلمانی برگرفته شده است. بنابراین با تمریناتی سروکار دارید که کاملا به دنیای امروزی کشور آلمان مربوط هستند.

اگر می‌خواهید نوشتن به زبان آلمانی را تمرین کنید، بهتر است این کتاب را مطالعه فرمایید. چراکه شما را با املای بسیاری از کلمات آلمانی آشنا ساخته و تغییر معنایی برخی از لغات طی زمان را بازگو می‌کند.

کتاب “Living Language German” 

اگر یک کتاب همه کاره جهت آموزش زبان آلمانی نیاز دارید، به شما “Living Language German” را توصیه می‌کنیم. چراکه از زبان آموز مبتدی گرفته تا پیشرفته، می‌توانند از توضیحات ساده و واضح آن بهره ببرند.
این کتاب، یکی از بهترین منابع جهت تبدیل شما از یک زبان آموز سطح مبتدی به پیشرفته است.
کتاب  “Living Language German”در سه نسخه و به همراه 9 سی دی به چاپ رسیده و در دسترس زبان آموزان قرار دارد. در این کتاب می‌توانید لینک‌هایی جهت آموزش به صورت آنلاین نیز پیدا کرده و از طریق شبکه‌های  اجتماعی به یادگیری زبان آلمانی بپردازید.

بالاخره کدام کتاب بهتر است؟

کتاب‌های زیادی جهت آموزش زبان آلمانی منتشر شده و این کاملا به زمان و سلیقه‌ی شما برمی‌گردد که می‌خواهید آموزش خود را از چه طریقی آغاز کنید. البته بستگی به سطح و نقاط ضعف و قوت شما در مهارت‌های زبان آلمانی نیز دارد. در هر صورت، اگر می‌خواهید از صفر به صد برسید، ایرانمهر به شما مطالعه‌ی کتاب “Living Language German” را توصیه می‌کند.

آموزش زبان آلمانی از روش آنلاین

آموزش زبان آلمانی از طریق روش‌های آنلاین

همانطور که گفتیم،‌ روش‌های زیادی جهت یادگیری زبان آلمانی وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از دوره‌های آنلاین است. منظور از دوره‌های آنلاین، یادگیری این زبان با استفاده از سایت‌های آموزشی معتبر است.

یکی از بزرگترین فواید یادگیری یک زبان جدید به صورت آنلاین، کم هزینه بودن آن است. تنها چیزی که باید بخرید، بسته‌های اینترنتی است تا بتوانید از تکنولوژی بهترین استفاده را ببرید. روش آنلاین فقط به معرفی نکات گرامری و متن‌های مختلف محدود نمی‌شود. با استفاده از برخی سایت‌ها می توانید با بومی‌های آلمانی زبان ارتباط برقرار کرده و یک روش هیجان انگیز را برای یادگیری این زبان جدید تجربه کنید.

اصلا نگران سطحتان نباشید، در اینترنت برای تمام سنین و تمام سطوح، مطالب مختلفی وجود دارد. در مجموع مطالعه و یادگیری از طریق اینترنت یک مزیت خیلی خوب دارد. آن هم این است که خودتان می‌توانید سطحتان را مشخص کرده و سپس، به مطالعه‌ی موضوعات مد نظرتان بپردازید.

به یاد داشته باشید، سایت‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از سایت‌ها فقط چند مقاله و داستان کوتاه ارائه می‌دهند. برخی نکات گرامری معرفی می کنند. برخی از آن‌ها نیز ابتدا از شما کوییز گرفته و تعیین سطح می‌کنند، سپس مرحله به مرحله یک زبان جدید را به شما می‌آموزند. برای مثال، برای یادگیری زبان انگلیسی، اگر از طریق سایت Engvid اقدام کنید، بعد از تعیین سطح می‌توانید انواع پادکست‌ها و ویدیوهای آموزشی  را تماشا کرده و از آموزش زبان انگلیسی از طریق اساتید بومی انگلیسی زبان، لذت ببرید.

در ادامه شما را با بهترین سایت‌های آموزش زبان آلمانی آشنا می‌کنیم تا علاوه بر کتاب و اپلیکیشن، اینترنتی نیز زبان بیاموزید.

سایت Fluentu

Fluentu ، دریایی از مطالب مختلف راجع به زبان‌های مختلف است. البته که آلمانی نیز در میان این زبان‌ها جای داشته و انواع و اقسام مطالب مرتبط با آن از جمله گرامر، واژگان، ضرب‌المثل‌ها و …توضیح داده می‌شود. حتی بهترین اپلیکیشن‌ها، کتاب‌ها، مجلات و … نیز جهت آموزش و یادگیری یک زبان جدید-مثل آلمانی- معرفی می‌گردد.

سایت DeutschAkadamie

اگر می‌خواهید از مطالعه‌ و یادگیری آنلاین زبان آلمانی به صورت رایگان لذت ببرید، حتما به سایت DeutschAkadamie.de سری بزنید. در این سایت چیزی حدود 20000 نکته‌ی گرامر زبان آلمانی و واژگان آموزش داده می‌شود و از هر سطحی نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر از تمرین کردن لذت می‌برید، درنگ نکنید و به این سایت سری بزنید.

سایت  Goethe-Institut

در سایت Goethe institut دروس مختلف، برای زبان آموزان سطح advanced‌ ارائه می‌شود. درس‌های ساده‌ای نیز در این سایت ارائه می‌شود که مخصوص زبان آموزان سطح مبتدی رو به متوسط است. البته مطالعه‌ی درس‌های این سایت رایگان نیست، ولی ارزشش را دارد.

سایت  Deutsch-Lernen.com

یکی دیگر از سایت‌های رایگان و آنلاین جهت یادگیری زبان آلمانی، سایت Deutsch-Lernen.com  است که برای زبان آموزان تازه کار و advanced‌، درس‌های مختلفی ارائه می‌کند. شاید به اندازه‌ی سایت DeutschAkadamie site اطلاعات نداشته باشد، اما مطالب این سایت با لحنی ساده و روان بیان شده و استفاده از منابع آن بسیار آسان است.

سایت  Babbel

مطالب سایت Babbel برای زبان آموزان مبتدی و متوسط، بسیار مناسب است. درس اول به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد ولی برای مشاهده‌ی درس های بعدی، باید در سایت ثبت نام کنید.

سایت Deutsch-Uni Online

سایت Deutsch-Uni.com برای زبان آموزان مبتدی درس‌های مختلفی ارائه کرده و به آن‌ها در رسیدن به سطح advanced‌ کمک می‌کند. علاوه بر این،‌ در این سایت متن‌های بازرگانی آلمانی نیز تدریس شده و به شما درک مطلب چنین موضوعاتی را آموزش می‌دهد. بنابراین اگر قرار است از زبان آلمانی در کار و بار تجاری خود استفاده کنید، مطالعه در این سایت را به شما توصیه می‌کنیم.

سایت Deutsche Welle

خب، آخرین سایتی که راجع به آن توضیح می‌دهیم،Deutsche Welle  است که مطالب مربوط به زبان آلمانی را از صفر تا صد به شما می‌آموزد. قبل از مطالعه‌ی مطالب سایت، باید در کوییز تعیین سطح شرکت کرده و سپس، درس‌های مخصوص به سطح خود را مطالعه کنید. حتی اگر هیچ‌چیزی از زبان آلمانی ندانید نیز می‌توانید از مطالب آموزنده‌ی این سایت استفاده کرده و سطح خود را بالاتر ببرید.

البته سایت‌های آموزش زبان آلمانی کم نیستند و بسیاری از آن‌ها، رایگان هستند. در ادامه چند سایت دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم که با کلیک بر روی آن‌ها، مستقیما به صفحه‌ی آموزش زبان آلمانی  منتقل می‌شوید.

Learn German: The complete Beginner’s Guide to Learning German FAST

DUTSCH-LERNEN.COM

شرکت در دوره‌های آموزش زبان آلمانی ایرانمهر

آموزشگاه زبان ایرانمهر با استفاده از برترین،‌ حرفه‌ای ترین و با تجربه‌ترین مدرسین کشور، امکان آموزش و یادگیری زبان آلمانی به بهترین نحو ممکن را ارائه می‌کند. این آموزشگاه دوره‌های مختلفی برای همه‌ی سنین ترتیب دیده و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. دوره‌های آموزش زبان آلمانی بر اساس نیاز و خواسته‌ی شما به سه دسته‌ی خصوصی، نیمه‌ خصوصی و گروهی تقسیم بندی شده است. بعد از تعیین سطح دقیق شما، در کلاس مربوطه ثبت نام می‌شوید. در این کلاس‌ها بهترین منابع جهت تدریس انتخاب شده و سطح شما را از صفر به Advanced‌ و سطح C1 می‌رساند. در صورتی که زبان آلمانی را به صورت کامل از بر هستید،‌ در این آموزشگاه دوره‌های تربیت مدرس نیز برگزار شده و به شما کمک می‌کند تا بزودی در این حرفه‌، مشغول به کار شوید. برای اطلاعات بیشتر، به این لینک سر بزنید تا از تنوع،‌گستردگی و سطح بندی دقیق دوره‌های آموزشی زبان آلمانی مطمئن شوید.

آموزش زبان آلمانی

بهترین زمان یادگیری زبان آلمانی

مطالعات نشان داده که بهترین زمان جهت یادگیری زبان انگلیسی، از سنین سه سالگی به بالا است. اما برای یادگیری زبان پیچیده‌تری مثل آلمانی، نباید از همان بچگی وارد عمل بشوید. بنابراین بهترین زمان برای یادگیری زبان آلمانی، از سن ده سالگی است. چراکه زبان آموزان در این سن به خوبی می‌توانند تلفظ‌ها، شکل الفبا و پیچیدگی‌های گرامری را درک کرده و به خاطر بسپارند.

البته منظور ما، یادگیری زبان آلمانی توسط قشر متوسط و معمولی جامعه است. طبیعتا همه پدر آلمانی و مادر انگلیسی زبان ندارند که از همان ابتدا، دو زبانه بزرگ شوند! همه انیشتین نیستند، همه نابغه نیستند و همه پولدار نیز نیستند. شاید همه نتوانند کودکانشان را از سه سالگی به کلاس زبان‌های مختلف بفرستند و او را چند زبانه بار بیاورند. روی صحبتمان بیشتر با کسانی است که تازه به فکر یادگیری زبان افتاده و قصد دارند، زبان آلمانی یاد بگیرند. البته بحث بزرگسالان که کاملا جدا است و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی به خصوصی طراحی شده تا علاوه بر تمرین در خانه، بتوانند با وجود مشغله‌های زندگی در کلاس‌های مختلف شرکت کرده و یک زبان جدید یاد بگیرند.

اما حتما به خاطر داشته باشید، اگر از سن خودتان گذشته و می‌خواهید کودکتان را دو زبانه بار بیاورید، صبر داشته باشید. خصوصا اگر می‌خواهید که او زبان آلمانی یاد بگیرد. مدت زمان یادگیری زبان جدید برای هر شخصی متفاوت است. اما هدف نهایی، رسیدن به سطح B2 و C1 است. یعنی سطحی از زبان که به کمک آن زبان آموز بتواند در دانشگاه‌های مختلف آلمان پذیرفته شده یا در کشور خودمان، به کمک آن به کار مشغول شود.

برای اینکه یک زبان آموز مبتدی به سطح B2 برسد، یک تا یک و نیم سال زمان لازم است. اما با شرکت در دوره‌های فشرده‌ی زبان آلمانی که توسط آموزشگاه ایرانمهر برگزار می‌شود، می‌توان طی 8 ماه به این سطح از زبان رسید. البته این قضیه به شرایط خود زبان آموز نیز بستگی دارد. این حالت در صورت تلاش مضاعف و سخت کوشی زبان آموز حاصل می‌گردد و اگر کم کاری شود، حتی طی یک سال و نیم نیز به سطح لازم دست نمی یابید.

اما از ما به شما نصیحت، صبوری  به خرج دهید. ماکروفر که نیست، شما برای یادگیری کامل و تسلط کافی بر یک زبان جدید_آن هم آلمانی!_ به زمان نیاز دارید. حتی اگر قصدتان مهاجرت و تحصیل است، باید صبوری به خرج دهید تا بتوانید به سطح مد نظر برسید. به یاد داشته باشید، تنها داشتن مدرک مهم نیست!  شما قرار است در میان مردمی که فقط به زبان آلمانی صحبت می‌کنند زندگی کنید! دو سال، کمترین زمانی است که برای ارتباط گرفتن با آن مردم صرف می‌کنید.


بیشتر بخوانید:درس هایی ساده برای مبتدیان زبان آلمانی


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید