IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان و بزرگسالان مبتدی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
21 آذر 1402

بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان (و بزرگسالان مبتدی!)

زمانی که صحبت از آموزش زبان فرانسه می‌شود معمولا دو فاکتور کلیدی و اساسی وجود دارد که شما حتما باید این دو فاکتور را داشته باشید تا بتوانید این زبان را بیاموزید. مسئله گرامر زبان فرانسه و دایره لغات زبان‌آموز این دو فاکتور اساسی را تشکیل می‌دهند. حال فرض کنید که قصد دارید زبان فرانسه را به یک کودک یا زبان‌آموزی که به‌تازگی یادگیری زبان فرانسه را شروع کرده است آموزش دهید. در چنین شرایطی پیداکردن بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان می‌تواند مزایای زیادی را برای کودکان و زبان‌آموزان جوان داشته باشد.

داشتن یک دیکشنری خوب و کاربردی می‌تواند به زبان‌آموزان کمک کند تا در هر لحظه به مجموعه‌ای عظیم از لغات دسترسی داشته باشند و بتوانند از آنها استفاده کنند. به همین علت نیز ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره بهترین دیکشنری‌هایی که این زبان‌آموزان می‌توانند از آنها استفاده کنند صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید این زبان را بیاموزید یا این‌که آن را به کودکان آموزش دهید بدون شک مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

دیکشنری The Preschooler’s Handbook

The Preschooler’s Handbook یک کتاب دوزبانه است که به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی به شما ارائه می‌شود. در این کتاب می‌توانید مطالب متعددی را مشاهده کنید که از جمله آنها می‌توان به انواع اعداد، رنگ‌ها، شکل‌ها، تطبیق‌ها، مدرسه و آداب و رسوم و … اشاره کرد. اگر شما هم به دنبال بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان هستید باید بدانید که این دیکشنری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کودکان باشد که به دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهمی که این کتاب دارد این است که روی کلمات اساسی از جمله رنگ‌ها و اشکال تمرکز کرده و البته مهارت شمارش را نیز به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارتقا می‌دهد. نکته مهم دیگری که درباره این کتاب وجود دارد این است که حروف الفبا را با حروف بزرگ و کوچک آموزش می‌دهد. در این کتاب تصویری از یک کلمه به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌شود و سپس هریک از حروف آن برای شما به‌صورت مجزا نشان داده می‌شود.

با استفاده از عکس‌های رنگی و تصاویر شفاف این دیکشنری می‌تواند بیش از 300 کلمه را به دایره لغات کودکان شما اضافه کند. دقت داشته باشید که کلماتی که در این دیکشنری مورداستفاده قرار گرفته‌اند در دسته‌بندی‌های اساسی از جمله مشاغل، مدرسه، اشکال و آداب و رسوم تقسیم‌بندی می‌شوند.

آشنایی با دیکشنری French-English Picture Dictionary

اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی با بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان هستید باید بدانید یکی از بهترین دیکشنری‌هایی که پیش روی شما قرار دارد و شما هم می‌توانید از آن استفاده کنید دیکشنری French-English Picture Dictionary است. این دیکشنری توسط کاترین بروزون و لوئیز میلار طراحی شده و دارای تصاویر رنگی بسیار جذابی است که در 48 صفحه به کودکان ارائه می‌شود. این کتاب بیشتر یادآور کتاب‌های داستان برای کودکان خواهد بود و تاثیرگذاری بی‌نظیری را روی آنها دارد.

این کتاب با جدولی از الفبای فرانسوی شروع می‌شود و حروف بزرگ و کوچک را با تلفظ‌های آوایی ساده فرانسوی جفت می‌کند. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که این کتاب شامل کلمات مربوط به اعداد از 1 تا 20 نیز می‌شود که هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی به شما ارائه می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های مهم این دیکشنری که باعث محبوبیت آن می‌شود این است که هر بخش از کتاب اصلی به یک موضوع خاص اشاره دارد که از جمله این موضوعات خاص می‌توان به اندام‌های بدن، آشپزخانه و … اشاره کرد. در این کتاب بیش از 35 موضوع و 350 کلمه پوشش داده شده‌اند که کودکان می‌توانند نهایت بهره را از آن ببرند.

بهترین دیکشنری فرانســـوی برای کودکان

دیکشنری Children’s Visual Dictionary: French-English

Children’s Visual Dictionary: French-English یکی از بهترین دیکشنری‌هایی است که امروزه می‌توانید برای آموزش زبان فرانسوی به کودکان از آن استفاده کنید. این کتاب دارای نقاشی‌ها و تصاویر رنگی بسیار باکیفیتی است که هیچ‌یک از آنها به‌صورت تخیلی نیستند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا تاثیرگذاری این دیکشنری روی کودکان و روند یادگیری زبان فرانسوی آنها بسیار بیشتر شود. این کتاب مرجعی است که شامل اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز می‌شود و در آن از تکنولوژی‌های روز دنیا نیز استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث می‌شود تا این دیکشنری در لیست بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان قرار گیرد این است که این دیکشنری بیش از 1000 کلمه مختلف و عبارت فرانسوی و انگلیسی را پوشش می‌دهد که برای گسترش دایره لغات کودکان یا زبان‌آموزان جوان می‌تواند یک گزینه جذاب باشد. فهرست چندصفحه‌ای که در این کتاب وجود دارد می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی سریع به عبارات خاصی که مدنظر دارید دسترسی پیدا کنید.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید تصاویر ارائه شده برای هر کلمه بسیار جذاب بوده و کل رویکرد این کتاب نیز صحنه محور بوده و برچسب‌گذاری شده است که چگونگی ارتباط کلمات را به کودکان آموزش می‌دهد.

دیکشنری First Words Sticker Book: English-French

First Words Sticker Book: English-French نیز از دیگر دیکشنری‌هایی است که به زبان فرانسوی و انگلیسی به شما ارائه می‌شود و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین نتایج را در آموزش زبان فرانسه به کودکان دریافت کنید. این کتاب می‌تواند به‌راحتی توجه کودکان را به خود جلب کند و کلمات جدید را در حافظه آنها به ثبت برساند. این کتاب دوزبانه بیش از 200 کلمه با 100 برچسب مختلف سرگرم‌کننده و قابل استفاده مجدد را به یکدیگر متصل می‌کند.

ارتباطی که میان این کلمات به وجود می‌آید باعث می‌شود تا کلمات به‌صورت موضوعی مرتب شده و به همین علت نیز کودکان می‌توانند کلمات را در گروه‌هایی که معنای یکسانی دارند بیاموزند. از طرف دیگر این کتاب دارای برچسب‌های عجیب و غریب نیز هست که هر کدام به شکل شیئی که نشان می‌دهند بریده شده‌اند و ممکن است همین عامل نیز باعث می‌شود تا تشخیص بصری هریک از اشیا برای کودکان ساده‌تر شود.

این فرهنگ لغت همچنین شامل تصاویر رنگارنگ دو صفحه‌ای از صحنه‌های روزمره است که باعث می‌شود کودکان زبان فرانسه و کلمات این زبان را به روشی آشنا و به‌صورت بصری بیاموزند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا دیکشنری First Words Sticker Book: English-French در لیست بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان قرار گیرد.

دیکشنری Little Explorers Bilingual Online Picture Dictionary

Little Explorers Bilingual Online Picture یکی از بهترین دیکشنری‌هایی است که کودکان می‌توانند از آن برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده کرده و از مزایای این دیکشنری نهایت بهره را ببرند. این دیکشنری در واقع یک کتاب فوق‌العاده جادویی است که به‌تازگی منتشر شده است و زبان آن نیز زبان فرانسوی است. در این کتاب شما می‌توانید فهرستی را بر اساس حروف الفبای فرانسوی مشاهده کنید که شامل دسته‌بندی کلمات از انواع دستگاه‌ها گرفته تا کلمات مربوط به نجوم می‌شود.

کودکان همچنین می‌توانند با انتخاب هریک از حروف در نوار الفبای رنگین‌کمان که در این کتاب وجود دارد کلمات را به‌صورت مجزا و جدا از یکدیگر مرور کنند. این کتاب دارای یک نرم‌افزار مخصوص نیز هست که به کودکان اجازه می‌دهد تا با کلیک روی ورودی‌های کلمه دسترسی به اطلاعات بیشتری را درباره آن کلمه به دست بیاورند. البته باید دقت داشته باشید که گاهی اوقات شما برای باز کردن قفل دسترسی به این اطلاعات نیازمند عضویت در سایت این کتاب و دیکشنری خواهید بود.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا این کتاب و سایت مربوط به آن در لیست ما به‌عنوان بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان قرار بگیرند این است که در این دیشکنری بیش از 1400 کلمه موجود است که بدون شک می‌تواند تاثیر زیادی را روی گسترش دایره لغات کودکان داشته باشد.

بیشتر بخوانید : کتاب های آموزشی زبان فرانسه Les Loustics

بیشتر بخوانید : مجموعه کتاب های آموزش زبان فرانسه Adosphère

استفاده از بهترین دیشکنری فرانسوی برای کودکان چه مزایایی را می‌تواند به همراه داشته باشد؟

پیداکردن بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان و استفاده از آن می‌تواند از جهات مختلف برای شما مفید و سودمند بوده و مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         این دیکشنری‌ها می‌توانند اصول اولیه یادگیری زبان فرانسوی را پوشش دهند. دیشکنری‌هایی که به‌صورت استاندارد طراحی شده‌اند اطلاعات مفید بسیار زیادی را به شما ارائه می‌دهند و البته می‌توانند هم برای بزرگسالان مبتدی و هم برای کودکان گزینه جذابی برای استفاده باشند. پس اگر شما هم در اصول اولیه زبان فرانسوی گیج شده‌اید بدون شک این دیکشنری‌ها یک گزینه جذاب خواهند بود. از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که این دیکشنری‌ها برای کودکان تصاویر وسیعی را نیز فراهم می‌کنند تا به آنها کمک کنند بدون گم شدن در حجم بالای اطلاعات کلمات اساسی روزمره موردنیاز خود را بیاموزند.

–         مزیت مهم دیگر این دیکشنری‌ها این است که آنها پر از تصاویر مختلف هستند و کلمات را به شیوه‌ای ملموس به شما ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند به‌عنوان یک کلید جهانی برای درک کودکان از کلمات زبان فرانسوی عمل کرده و به کودکان کمک کنند تا حتی از سنین بسیار پایین‌ نیز یادگیری زبان فرانسه را شروع کنند. برای بزرگسالان مبتدی یادگیری کلمات با استفاده از تصاویر به این معنی است که آنها دیگر نیازی به ترجمه ندارند و می‌توانند خیلی سریع‌تر به زبان فرانسه مسلط شوند.

–         از دیگر مزایای مهم استفاده از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آنها معمولا یک فرایند منطقی را برای یادگیری دنبال می‌کنند. در این دیکشنری‌ها کلمات اغلب بر اساس دسته‌بندی‌های مختلف معرفی می‌شوند که روشی بصری را برای مقابله با این کلمات به کودکان و بزرگسالان مبتدی ارائه می‌دهند. معرفی کلمات در متن نیز می‌تواند به کودکان کمک کند تا به شکل بهتری روابط میان کلمات را درک کنند. وقتی کودکان می‌بینند که چگونه کلمات از یکدیگر گرفته می‌شوند یاد می‌گیرند که کلمات مرتبط را در ذهن خود مرتب کنند.

بهترین دیکشنری های فرانسوی

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چگونه می‌توانیم از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان استفاده کنیم؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان را پیدا کرده‌اید احتمالا الان این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که به چه شکل باید از این دیکشنری‌ها برای کودکان یا حتی بزرگسالان مبتدی استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین و بیشترین میزان تاثیرگذاری را روی فرایند یادگیری آنها داشته باشیم؟ در این بخش قصد داریم راهکارهای مفیدی را به شما ارائه دهیم که با دنبال کردن این راهکارها می‌توانید به بهترین شکل ممکن از این دیکشنری‌ها استفاده کنید.

از این دیکشنری‌ها در طول داستان‌ها استفاده کنید

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که این دیکشنری‌ها طراحی نشده‌اند که به‌تنهایی از آنها برای آموزش زبان فرانسوی استفاده کنید. زمانی که کودک شما با کتاب‌های کودکانه فرانسوی درگیر است و داستان‌های کوتاه را از طریق آنها مطالعه می‌کند می‌توانند در همین حین برای درک کلمات مختلف از این دیکشنری‌ها استفاده کنند. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که کودکان معمولا در حین تماشای کارتون، انواع فیلم‌های انیمیشنی و سایر رسانه‌های اجتماعی نیز نیازمند استفاده از این دیکشنری‌ها می‌شوند.

یکی از راهکارهایی که برای استفاده از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان وجود دارد این است که از آن‌ها بخواهید تا به کلماتی که از فرهنگ لغت خود می‌شناسند اشاره کنند. از آنها بپرسید که آیا این کلمه به شکل دیگری در داستان آنها به کار رفته است؟ آیا تصویری در داستان وجود دارد که آنها را به یاد کلمات دیگری که از دیکشنری خود دیده‌اند بیندازد؟

از طرف دیگر می‌توانید از آنها بپرسید که آیا کلماتی وجود دارد که آنها هنوز نمی‌شناسند؟ آنها را تشویق کنید تا از فرهنگ لغت خود برای درک هرچه بهتر این داستان‌ها استفاده کنند.

با کلمات جدید فلش کارت بسازید

اگر وقت و تمایل دارید به فرزندان خود کمک کنید تا با کلمات دیکشنری که دارند فلش کارت بسازند. تصاویری که در روزنامه‌ها یا مجلات قدیمی وجود دارند را می‌توان برای ایجاد این فلش کارت‌ها مورداستفاده قرار داد. زمانی که ده‌ها کارت آماده کردید سعی کنید با استفاده از آنها یک بازی را برای فرزندان و کودکان خود بسازید. فراموش نکنید که شما باید کارت‌هایی را به مجموعه کارت‌های کودک خود اضافه کنید که آنها به‌تازگی اقدام به یادگیری آنها کرده‌اند.

از اپلیکیشن‌های یادگیری آفلاین در کنار دیکشنری‌ها استفاده کنید

یکی از روش‌های بسیار خوبی که برای استفاده از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان وجود دارد و شما می‌توانید از این روش و مزایای آن بهره‌مند شوید این است که سعی کنید این دیکشنری‌ها را با اپلیکیشن‌هایی که برای یادگیری زبان فرانسوی به‌صورت آفلاین طراحی شده‌اند ترکیب کرده و به‌صورت ترکیبی از آنها استفاده کنید.

به طور کلی باید به این موضوع دقت داشته باشید که دیکشنری‌های فرانسوی برای کودکان راه بسیار خوبی برای یادگیری کلمات جدید به شمار می‌آیند و می‌توانند در گسترش دایره لغات آنها بسیار مفید و موثر واقع شوند. با این حال شما باید تلاش کنید تا فرایند یادگیری آنها را به میزان زیادی بهینه‌سازی کنید تا کلماتی که می‌آموزند را عمیقا درک کرده و معنای آنها را متوجه شوند. به این ترتیب کودکان می‌توانند کلمات جدید را به واژگان خود اضافه کرده و در مکالماتی که دارند نیز از این کلمات استفاده کنند.

برای این‌که بتوانید این فرایند یادگیری را برای کودکان تقویت کنید می‌توانید یک دیکشنری را با یک برنامه یادگیری همه جانبه و تعاملی ترکیب کنید که امروزه اپلیکیشن‌های زیادی در این زمینه وجود دارند و به شما کمک می‌کنند. معمولا این اپلیکیشن‌ها برنامه‌های متعددی را برای یادگیری ارائه می‌دهند و شامل تصاویر و ویدئوهای انیمیشنی مختلف هستند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا داستانی جذاب برای یادگیری کودکان ایجاد شده و کودکان بتوانند به شکل بهتری از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان استفاده کنند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید فرایند یادگیری زبان فرانسه را برای کودکان خود یا برای زبان‌آموزان مبتدی که به‌تازگی یادگیری زبان فرانسه را آغاز کرده‌اند جذاب‌تر کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات سایت ما نیز در این زمینه استفاده کنید. 

بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان و بزرگســـالان مبتدی

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان پاسخ دهیم.

چه فاکتورهایی برای انتخاب بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان وجود دارد؟

زمانی که قصد دارید بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان را انتخاب کنید باید به فاکتورهای مهمی از قبیل تعداد کلماتی که این دیکشنری به فرزندان شما می‌آموزد، نوع ارائه محتواها، استفاده از تصاویر مناسب برای کودکان، نوع کلماتی که به کودکان آموزش می‌دهد و مواردی از این قبیل دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برای کودکان خود انتخاب کنید.

بهترین راه برای استفاده از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان چیست؟

یکی از بهترین روش‌هایی که برای استفاده از این دیکشنری‌ها وجود دارد این است که سعی کنید آنها را با داستان‌های مختلف ترکیب کنید. ترکیب با داستان‌هایی از قبیل کتاب‌های داستان، انیمیشن‌ها و کارتون‌ها شرایطی را برای کودکان فراهم می‌کند تا بتوانند به دقیق‌ترین شکل ممکن معنا و مفهوم یک کلمه را بیاموزند و آن را به دایره لغات خود اضافه کنند.

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

سخن پایانی

استفاده از بهترین دیکشنری فرانسوی برای کودکان به کودکان و زبان‌آموزانی که به‌تازگی یادگیری زبان فرانسه را شروع کرده‌اند کمک می‌کند تا بتوانند دایره لغات خود را گسترش دهند و از مجموعه گسترده‌تری از کلمات در زبان فرانسوی و جملات خود استفاده کنند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین مجموعه برای یادگیری زبان فرانسه با بالاترین کیفیت ممکن هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کنید. دوره های آموزشی ایرانمهر دارای کیفیت آموزشی بالایی بوده و هزینه مناسبی نیز دارند.

بیشتر بخوانید : بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

بیشتر بخوانید : با این نرم‌ افزار های ترجمه، مترجم‌ متن‌ های خودتان باشید

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 42 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. صدف تبازی
    22 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام تشکر از مطالب مفید سایت خوب ایرانمهر و اینکه بنده میتونم در اموزشگاه شما مدرس زبان فرانسه بشم راهنمایی می کنید؟

    • ایرانمهر
      22 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما , بله شما میتوانید جهت همکاری بامجموعه فرم جذب مدرس از سایت را تکمیل نمایید همکاران پس از تکمیل فرم با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .
      https://iranmehrcollege.com/french-teacher-recruitment/

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید