IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل
امتیاز کاربران: 3.5/5
نویسنده: ایرانمهر
27 آذر 1398

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه، روش یادگیری در منزل است. مزیت این روش سادگی و جذابیت یادگیری در محیطی است که شما در آن احساس راحتی می‌کنید. شما می‌توانید روی صندلی راحتی خود بنشینید و با سرعت دلخواه خودتان زبان فرانسه را یاد بگیرید.

یکی دیگر از مزیت‌های این روش، شخصی بودن شیوه‌های یادگیری و انعطاف بالای برنامه‌ی آموزشی است.  شما می‌توانید با توجه به علایق، توانایی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود برنامه و مواد آموزشی خود را انتخاب کنید. در این روش شما نه نیازی به کلاس یا معلم خصوصی دارید و نه نیاز دارید که از خانه خارج شوید.

قبل از اینکه به توضیح شیوه‌های یادگیری فرانسه در منزل بپردازیم، به این سوال جواب می‌دهیم که چرا این روش بهترین روش برای یادگیری زبان فرانسه است.

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

مزیت‌های یادگیری زبان فرانسه در منزل

یادگیری زبان در منزل دارای مزیت‌های بسیاری است. از مزیت‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر راحتی محیط در افزایش یادگیری

یادگیری زبان به تنهایی دشواری‌های زیادی دارد و لازم نیست آن را با شیوه‌های سخت یادگیری از آنچه که هست دشوارتر کرد. یکی از این دشواری‌ها رفت و آمد و حضور در کلاس است که همیشه زمان و انرژی زیادی از زبان آموز می‌گیرد.

از طرفی، طبق تحقیقات انجام شده احساس راحتی فیزیکی، موجب افزایش کارکرد ذهن و راندمان یادگیری می‌شود. در نتیجه یادگیری بسیار ساده‌تر از پیش خواهد شد. هنگام یادگیری زبان در منزل شما در محیطی حضور دارید که با آن آشنا هستید و می‌توانید کل تمرکز خود را بر روی یادگیری بگذارید و در کنار یادگیری زبان فرانسه چای خود را هم بنوشید!

صرفه‌جویی در هزینه و زمان

یادگیری زبان فرانسه در خانه از نظر زمانی و مالی در مقایسه با سایر روش‌ها یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌ها است.

برای یادگیری زبان فرانسه در منزل، شما هزینه‌ای صرف رفت و آمد نمی کنید و پولی بابت دوره‌های آموزشی زبان فرانسه یا کتاب‌های درسی زبان فرانسه نمی‌کنید. در این روش شما مدرس خود هستید و می‌توانید هر تعداد ساعاتی که می‌خواهید زبان فرانسه تمرین کنید.

اگر بخواهید بازدهی زمانی خود را بالاتر ببرید، حتی می‌توانید حین انجام کارهای روزانه، مثل شستن ظروف، با گوش دادن درس‌های مهارت شنیداری روند یادگیری خود را ادامه دهید. این کار باعث جذابیت بیشتر یادگیری و ایجاد تنوع هم می‌شود.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

دسترسی به امکانات

ممکن است خودتان ندانید اما شما خودتان اکثر امکاناتی را که برای یادگیری زبان فرانسه نیاز است، در منزل دارید. کامپیوتر شخصی‌تان، موبایل، تلویزیون و اینترنت ابزاری هستند که می‌توانید برای یادگیری زبان از آنها استفاده کنید. با این وسایل می‌توانید به حجم زیادی از منابع آنلاین استفاده کنید. منابع آنلاین یادگیری زبان فرانسه در منزل عبارتند از: اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کامپیوتری مختلف، موسیقی، ویدئو، پادکست، کتاب های الکترونیک آموزش فرانسه و …)

در ادامه‌ی این مقاله نحوه‌ی صحیح هر یک از این منابع و ابزار را به طور کامل شرح خواهیم داد.

یادگیری هدفمند به شیوه ی شخصی

بزرگترین مزیت یادگیری در منزل این است که خودتان شیوه‌ي یادگیری‌تان و سبک آموزشی‌تان را تعیین می‌کنید. با توجه به اینکه شما بهتر از هر کسی می‌دانید چه چیزی برایتان جذاب است و به چه متدی علاقه دارید، می‌توانید زمان و مکانی را که به یادگیری با تکنیک‌های مختلف اختصاص می‌دهید تعیین کنید.

نکته‌ی مهم‌تر این است که شما بهتر از هر کسی می‌دانید که هدف اصلی‌تان از یادگیری زبان فرانسه چیست. با این آگاهی می‌توانید با توجه به اهداف شخصی منابع مورد علاقه یا مفید برای آینده‌ی تحصیلی یا کاری خود را انتحاب کنید. برای مثال اگر قصد سفر یا اقامت در فرانسه را دارید، می‌توانید بیشتر از منابعی استفاده کنید که به مهارت‌های مکالمه‌ای یا عمومی شما کمک کنند. واضح است که تنها با یادگیری به شیوه‌ی خودآموز زبان فرانسه در منزل می‌توانید از این مزیت بهره ببرید.

یکی از ایرادات یادگیری زبان فرانسه در منزل این است که کل برنامه‌ریزی تحصیلی بر عهده‌ی خود زبان‌آموز است. ممکن است به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح دچار سردرگمی شوید. به همین دلیل لازم است با آگاهی از پتانسیل‌ها، امکانات و آشنایی با ابزار یادگیری در منزل، برنامه‌ی شخصی خود را تدوین کرده و طبق آن پیش بروید. برای داشتن برنامه ی یادگیری زبان در منزل لازم است طبق مراحل زیر پیش بروید.

مراحل یادگیری زبان فرانسه در منزل

نکات و توضیحات مربوط به هر مرحله به شما کمک می‌کنند به بهترین نحو روند یادگیری خود را برنامه‌ریزی کنید و در کوتاه‌ترین مدت شاهد پیشرفت چشمگیری باشید.

  • یک برنامه‌ی روزانه‌ی یادگیری زبان تهیه کنید

این نکته بسیار بدیهی به نظر می‌رسد چون می‌دانیم که مطالعه‌ی منظم و طبق برنامه باعث موفقیت در یادگیری می‌شود.

مساله این است که در تهیه‌ی برنامه‌ی روزانه‌ی یادگیری زبان فرانسه در منزل، مواردی متعددی خارج از تصور شما حائز اهمیت هستند که باید به آنها توجه کنید. بحث تنها بر سر انتخاب زمانی برای مطالعه نیست، گرچه این مورد اهمیت زیادی دارد که در ادامه به آن می‌بردازیم.

اولین گام این است که فضایی از خانه را به یادگیری زبان اختصاص دهید. ممکن است پشت میز تحریر تمرکز بیشتری داشته باشید، ممکن است کنار یک پنجره با نور طبیعی یا در اتاق پذیرایی احساس راحتی کنید. از این حیث، بهترین شیوه‌ی یادگیری در منزل برای هر شخص متفاوت خواهد بود.

مهم‌ترین نکته در انتخاب فضای مناسب برای یادگیری زبان در منزل این است که مکانی را انتخاب کنید به بتوانید در آن تمرکز داشته باشید. پس فاصله‌ی خود را از تلویزیون یا فضاهای پر سر و صدا حفظ کنید.

نکته‌ی دیگر حفظ استمرار و تداوم در برنامه‌ی یادگیری است. پس لازم به است به صورت واقع‌بینانه تعداد ساعاتی را که می‌توانید روزانه به یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهید تعیین کنید.

با توجه به برنامه و مشغولیت‌های خود تعداد ساعاتی را که می‌توانید در طول روز صرف یادگیری کنید مشخص کنید تا بعداً عقب ماندن از برنامه باعث دلسردی‌تان نشود.

در مرحله‌ی بعد باید ساعات مشخصی از روز را که می‌توانید با تمرکز به مطالعه‌ی دروس خود بپردازید تعیین کنید. تعیین ساعات مطالعه به راندمان یادگیری شما در ساعات مختلف شبانه‌روز بستگی دارد. اما باید تلاش کنید این زمان‌ها را تغییر ندهید تا نظم یادگیری شما به هم نخورد.

به یاد داشته باشید که یادگیری زبان فرانسه در خانه قرار نیست بیش از اندازه راحت باشد. پس واقع‌بین باشید و ساعاتی را که در آن مشغول استراحت یا تفریح و چک کردن گوشی خود هستید برای یادگیری انتخاب نکنید. همچنین ساعات خستگی پس از کار برای یادگیری مناسب نیستند.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

  • انتخاب روش‌ های یادگیری فرانسه در منزل بر اساس سلیقه شخصی

اشخاص به شیوه‌های متفاوتی زبان را یاد می‌گیرند و شیوه‌های مناسب افراد مختلف بستگی به شخص دارد. بزرگترین مزیت خودآموزی زبان فرانسه امکان شخصی‌سازی روش‌های یادگیری است. در ادامه به توضیح مدل‌های متفاوت یادگیری زبان‌آموزان و تطبیق آنها با منابع زبان فرانسه می‌پردازیم.

  • زبان‌آموزان Auditif (گوشی): این دسته از زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند با شنیدن و صحبت کردن به محتواهای آموزشی زبان را فرا بگیرند. اگر شما هم جز این دسته از زبان‌آموزان هستید می‌توانید از منابع زیر برای یادگیری استفاده کنید.

منابع صوتی یادگیری زبان فرانسه در منزل شامل درس‌های صوتی زبان فرانسه، کتاب صوتی، اخبار و اپلیکیشن‌های مختلف است.

https://www.lawlessfrench.com/listening/درس‌های مهارت شنیداری زبان فرانسه

http://audiofrench.com/

https://languageguide.org/french/readings/ خوانش مطالب فرانسوی به همراه متن

https://castbox.fm/channel/French-audio-gazette-id1778537?country=us پادکست کتاب‌ صوتی فرانسوی

https://litteratureaudio.com/ مجموعه کتاب‌های صوتی فرانسوی

https://forvo.com/search/madame/ دیکشنری آنلاین به همراه تلفظ لغات

https://www.newsinslowfrench.com/ اخبار صوتی به زبان فرانسه ساده

  • زبان آموزان Visuel (چشمی): این دسته از زبان آموزان با استفاده از ابزار کمک آموزشی دیداری یا تصویری بهتر زبان یاد می‌گیرند. ابزار مناسب این دسته از زبان‌آموزان عبارتند از تصاویر، ویدئوها جداول، نقشه‌ها، و نمودارهای گرافیکی. بهترین روش یادگیری زبان فرانسه برای این دسته استفاده از ویدئوهای آموزش زبان فرانسه و تماشای ویدئو با زیرنویس فرانسوی است. لیستی از بهترین منابع تصویری و دوره‌های آموزشی ویدئویی در ادامه آورده شده است.

https://jefrench.com/basic-french-lessons/

این دسته از زبان‌آموزان برای استفاده از تصاویر ارزش زیادی قائل هستند. آنها از اشیاء و تصاویر برای به یاد سپردن لغات جدید استفاده می‌کنند. اگر شما جزء این دسته هستید، حتماً در تهیه‌ی فلش کارت و لیست لغات جدید این مساله را به یاد داشته باشید و از تصاویر استفاده کنید.

  • زبان آموزان علاقه‌مند به خواندن و نوشتن (Lire et Écrire): این دسته از زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند برای یادگیری زبان متن بخوانند یا یادداشت‌برداری کنند، مقاله بنویسند، زیر عبارات خط بکشند، حاشیه نویسی کنند و … اگر شما هم با خواندن و نوشتن لغات بهتر یاد می‌گیرید، بهتر است لغات و عبارات را از منابع مختلف جمع‌آوری و در دفتر یادداشت خود بنویسید.
  • زبان‌آموزان Kinesthésique (کنشی): این دسته از زبان‌آموزان دوست دارند فرایند یادگیری همراه با کنش، حرکت و ژست بدن و حالات چهره همراه باشد. اگر شما هم جزء این دسته هستید بهترین روش یادگیری زبان، به کار گیری زبان فرانسه در زندگی روزمره است.

به عنوان مثال می‌توانید بعضی از کارهای روزمره را به زبان فرانسه انجام دهید. زبان موبایلتان را به فرانسوی تغییر دهید و منوها و تنظیمات را به زبان فرانسه استفاده کنید. یا می‌توانید یک recette یا دستورپخت غذا را به زبان فرانسه جستجو کنید و معنی لغات مرتبط را در دیکشنری چک کنید.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

  • ساختن آرشیو منابع

ممکن است به روز ماندن در بسیاری از زمینه‌ها کار سختی باشد، اما وقتی نوبت به یادگیری زبان فرانسه با منابع متفاوت می‌رسد باید تمام تلاش خود را بکنید تا Tenez-vous à jour (به روز باشید) و خود را به حجم زیادی از منابع مفید مجهز کنید.

روی کامپیوتر خود آدرس وب‌سایت‌های آموزشی را و متریال‌ها و مواد آموزشی مختلف را ذخیره کنید. با این روش هر بار که قصد مطالعه و یادگیری دارید مجبور نیستید زمان زیادی را صرف پیدا کردن منابع مورد نیاز کنید. آرشیو خود را منظم و با ساختار مناسب نزد خود نگه دارید.

سایت‌های یادگیری زبان فرانسه منبع خیلی خوبی برای یادگیری زبان فرانسه هستند. در ادامه لیستی از این سایت‌ها ارائه شده است:

https://www.lepointdufle.net/p/learnfrench.htm

https://www.blablagues.net/blagues-carambar.html

https://www.viedemerde.fr/

http://secouchermoinsbete.fr/

https://www.lecanardenchaine.fr/

 

منابع مهم دیگری هستند که می‌توانید روی موبایل خود از آنها استفاده کنید. یکی از این منابع پادکست‌ها هستند که به شما این امکان را می‌دهند که حین انجام کارهای دیگرتان، به زبان فرانسه گوش دهید. لیست زیر شامل آدرس بهترین پادکست‌های اینترنتی برای زبان‌اموزان فرانسه است:

http://onethinginafrenchday.podbean.com/

https://www.newsinslowfrench.com/

همچنین می‌توانید از این وب‌سایت‌ها به منظور شنیدن زبان فرانسه با صدای فرانسوی‌زبانان بومی، اخبار، موسیقی و مطالب فرهنگی به نسبت دشوارتر را به زبان فرانسه دنبال کنید.

https://www.francemusique.fr/emissions

https://www.franceculture.fr/emissions/poeme-du-jour-avec-la-comedie-francaise

https://www.francebleu.fr/emissions/le-grand-miam/gironde

اگر می‌خواهید از اپلیکیشن‌های اندروید و ios برای یادگیری زبان فرانسه با موبایل استفاده کنید، نرم‌افزارهای مجانی یا ارزان قیمت زیادی با قابلیت دانلود بر روی سیستم اندروید و سیستم ios قابل استفاده در برنامه‌ی آموزش خانگی زبان فرانسه در دسترس می‌باشند. مزیت این اپلیکیشن های آموزش زبان فرانسه این است که می‌توانید در وقت‌های آزاد خود در طول روز از آنها استفاده کنید. لیست زیر شامل آدرس بهترین برنامه های آموزش زبان با موبایل می‌باشد.

https://apps.apple.com/us/app/learn-french-by-mindsnacks/id409947305

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.com.rosettastone.mobile.CoursePlayer&hl=en

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.memrise.android.memrisecompanion&hl=en

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.busuu.android.enc

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo

 

برای کتابخانه‌ی خود چند کتاب رمان و شعر فرانسوی تهیه کنید. مزیت این منابع این است که می‌توانید روی نسخه‌ی خودتان یادداشت‌های شخصی خودتان را بنویسید و آنها را مرور کنید. می‌توانید اصطلاحات، عبارات یا لغات جدید را مشخص کنید و معنی‌شان را بنویسید. به علاوه، می‌توانید ببینید کلمات رایج زبان فرانسه در معانی مختلف چطور در جمله به کار می‌روند. همچنین شما می‌توانید با فرهنگ و ادبیات فرانسه که بخش مهمی از هویت فرانسوی است آشنا شوید.

لیست زیر تعدادی از بهترین کتاب‌های داستانی برای یادگیری زبان فرانسه را معرفی می کنند. می‌توانید این کتاب‌ها را تهیه کنید یا فایل آنها را با کمی جستجو پیدا کنید و برای خود پرینت بگیرید تا به راحتی بتوانید یادداشت هایتان را به آنها اضافه کنید.

“Hygiène de l’assassin” by Amélie Nothomb

“Un soir au club” by Christian Gailly

“Bonjour Tristresse” by Françoise Sagan

“Pietr-le-Letton” by Georges Simenon

“Coule la Seine” by Fred Vargas

“L’Amant” by Marguerite Duras

“Adolphe” by Benjamin Constant

“Extension du domaine de la lutte” by Michel Houellebecq

“Moi qui n’ai pas connu les hommes” by Jacqueline Harpman

“Les Yeux jaunes des crocodiles” by Katherine Pancol

Poetry: “Paroles” by Jacques Prévert

  • محیط خانه خود را فرانسوی کنید

کافی نیست محیط خانه را به محیط یادگیری تبدیل کنید. تلاش کنید ساختمان خانه را هم به یک ابزار آموزشی تبدیل کنید. این شیوه مخصوصاً در یادگیری زبان‌آموزان با مدل یادگیری چشمی یا کنشی تاثیر زیادی دارد.

برای به کار گیری این روش یک بخش یا یک جنبه از خانه را انتخاب کنید که می‌خواهید لغات و اصطلاحات فرانسه مربوط به آن را یاد بگیرید. می‌توانید از لغات مربوط به اشیاء درون اتاق خواب، سرویس بهداشتی، پارکینگ، آشپزخانه، یا محتویات کابینت‌ها و ظروف مختلف، یا حتی اصطلاحات رایج مورد استفاده در مکالمات افراد حاضر در این مکان‌ها شروع کنید.

بهترین روش، نوشتن روی برگه‌های استیکر و چسباندن آنها روی اشیاء و سطوح است. می‌توانید اصطلاحات یا ترکیبات مختلف واژگانی را هم به یادداشت‌های خود اضافه کنید. هر گاه که به این محل‌ها می‌روید، آنها را مرور کنید و پس از مدتی که به آنها مسلط شدید، لغات قدیمی را بایگانی کنید و استیکرهای جدید بچسبانید.

مزیت بزرگ این روش ماندگاری معنی لغت در ذهن شما بدون نیاز به زمینه‌ی مورد استفاده است. به علاوه، در دنیای خارج از خانه و هنگام تماشای جهان اطراف، ذهن شما به دنبال لغات جدید فرانسه برای اشیاء و فعل‌ها می‌گردد و درگیر پیدا کردن معنی آنها می‌شوید.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

  • خانه‌ خود را به کلاس آموزش فرانسه تبدیل کنید

 تدریس زبان فرانسه در خانه تمرین خوبی برای یادگیری است. تدریس آموخته‌هایتان به زبان‌آموزان دیگر یکی از راه‌های ساده‌ای است که می‌توانید آنچه را که یاد گرفته‌اید تمرین کنید. در ساده‌ترین حالت ممکن است یکی از اعضای خانواده یا هم‌اتاقی شما نسبت به شیوه‌ شما برای یادگیری فرانسه کنجکاو یا علاقه‌مند شود. در این صورت فرصت را از دست ندهید و پیشنهاد تدریس به او را مطرح کنید.

توجه داشته باشید که «تدریس» معادل خوبی برای کاری که شما قصد دارید انجام دهید نیست. این کار به بیانی ساده‌تر، شریک شدن لغات جدید و معانی ‌آنها با دیگران است. با این  روش می‌توانید مفاهیم و لغات فرانسوی را در قالب مکالمه استفاده کنید. حتی می‌توانید از دوست خود پس از چند جلسه به عنوان پارتنر مکالمه و تمرین زبان فرانسه استفاده کنید و با هم فرانسوی یاد بگیرید. فراموش نکنید که صحبت کردن به زبان فرانسه مهم‌ترین گام در یادگیری است و هدف اصلی از این کار مرور و تازه نگه داشتن آموخته‌های جدید و سنجش میزان پیشرفت خودتان می‌باشد.

  • در زندگی روزمره از زبان فرانسه استفاده کنید

مکالمه به زبان فرانسه از یک سو به تقویت مهارت شنیداری شما کمک می‌کند و از طرفی موجب ارتقای سطح مکالمه‌ی شما می‌شود. صحبت کردن با دیگران و درباره‌ی زندگی‌ و علاقه‌شان، شما را در معرض لغات جدیدی قرار می‌دهد که پیش از آن نشنیده‌اید. مکالمه با دیگران افق بسیار وسیعی را برای یادگیری و آشنایی با اصطلاحات جدید باز می‌کند.

برای مکالمه کردن می‌توانید از برنامه‌های چت و همچنین وب‌سایت‌های مخصوص یافتن پارتنر یادگیری زبان استفاده کنید. با عضویت در این وب‌سایت‌ها می‌توانید با افراد فرانسوی زبان یا زبان‌آموزان دیگر آشنا شوید و زمانی را به مکالمه اختصاص دهید.

مزیت دیگر صحبت کردن به زبان فرانسه این است که اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد. هنگام صحبت کردن نگران اشتباهات زیاد خود نباشید، تنها سعی کنید به مکالمه ادامه دهید. اما به صحبت‌های پارتنر خود با دقت گوش کنید و لغات جدیدی را که بیشتر به کارتان می‌آیند یاد بگیرید و در صورت امکان اشتباهات طرف مقابل را نیز به او تذکر دهید و نظر او را درباره‌ی اشتباهاتتان بخواهید.

در صورتی که تصور می‌کنید هنوز برای مکالمه آمادگی ندارید و یا به فرانسوی‌زبان یا زبان آموز فرانسوی دسترسی ندارید، بهترین کار تمرین نوشتن به زبان فرانسه است.

منابعی مثل وب‌سایت The Great Translation Game (https://www.thegreattranslationgame.com/languages/french) به شما این امکان را می‌دهند که در محیطی به دور از استرس، به تمرین نوشتن بپردازید و به سرعت بازخورد مناسب را درباره‌ی اشکالات خود دریافت کنید. در این شیوه باید متنی را از زبانی دیگر به فرانسه ترجمه کنید. البته برای استفاده از این وب سایت نیاز است زبان انگلیسی یا زبان دیگری را بلد باشید. پس از اتمام ترجمه می‌توانید میزان درستی و اشتباهات خود را در متن فرانسوی نوشته شده چک کنید.

مزیت این شیوه یادگیری لغات جدید در زمینه و جملات مناسب است. همچنین می‌توانید با استفاده از این ابزار املای فرانسه‌ی خود را، که همیشه چالش بزرگی برای زبان‌آموزان است، بهبود دهید.

  • سبک زندگی و علایق خود را تغییر دهید

با توجه به فرهنگ غنی زبان فرانسه و حجم بالای محصولات فرهنگی به این زبان، با یادگیری این زبان شما می‌توانید از کتاب‌ها، فیلم‌ها، مجلات و روزنامه‌ها و حجم بالایی از موسیقی استفاده کنید. از طرفی مهارت پیدا کردن در این زبان بدون استفاده‌ی بهینه از تمامی این منابع امکان‌پذیر نیست.

تلاش کنید ساعات بیشتری در روز را صرف علایق هنری خود کنید. در انتخاب سرگرمی‌های خود تلاش کنید وقت بیشتری برای سرگرمی‌های به زبان فرانسه بگذارید. مطمئن باشید از تماشای فیلم های فرانسوی به زبان اصلی با زیرنویس فرانسوی پشیمان نمی‌شوید و با وقت گذاشتن روی آنها چیزهای زیادی یاد می‌گیرید.

اگر شما هم مثل اکثر افراد از اینترنت برای پیدا کردن دستور پخت غذا، نکات آشپزی، نکات بهداشتی و سلامت و اخبار و مقالات مرتبط با سبک زندگی استفاده می‌کنید، سعی کنید تمامی این جستجوها و مطالعات را به زبان فرانسه انجام دهید.

تلاش کنید مهارتهای زبانی برای صحبت کردن در مورد علائق‌تان را به فرانسوی پیدا کنید. این کار به شما کمک می کند برای شروع و ادامه‌ی مکالمه با افراد وقت زیادی صرف پیدا کردن موضوع بحث نکنید.

با به کارگیری توصیه‌های مطرح شده و طی مراحل بالا، شما به تمامی ابزار لازم برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه در خانه مجهز هستید.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل

مهم‌ترین نکته پیروی از برنامه‌ی روزانه‌ی یادگیری زبان و تخصیص زمان یادگیری به تمامی ابزارها و متدهای آموزشی فوق‌الذکر است. در این صورت هیچ مانعی بر سر راه یادگیری شما وجود نخواهد داشت.

در نهایت آنچه که بیشترین اهمیت را دارد، لذت بردن شما از یادگیری زبان فرانسه است. تلاش کنید روند یادگیری را تا حد امکان برای خودتان راحت و لذت‌بخش کنید و از روش‌های متنوع و در بازه‌های زمانی صحیح از هر یک از آنها استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: یادگیری سریع زبان فرانسه

بیشتر بخوانید: با رعایت کردن این 5 قانون، زودتر از بقیه فرانسه را یاد بگیرید!


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.5 از 5 از 11 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. الی
    5 تیر 1401
    پاسخ دادن

    ببخشید میشه دو زبان رو همزمان باهم خوند ؟ مثلا انگلیسی و فرانسه ؟ البته انگلیسی دوسال خوندم اما میشه باهم بحونمشون؟

    • سحر حیدری
      2 مرداد 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

  2. p.hp
    4 شهریور 1399
    پاسخ دادن

    سلام
    من میخوام یادگیری فرانسوی رو شروع کنم. نمیدونم چطور باید شروع کنم
    به زبان انگلیسی هم مسلط هستم

    ممنونم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      4 شهریور 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیرلطفا از طریق سایت ایرانمهر شماره شعب رو دریافت کنید و به صورت رایگان مشاوره وتعیین سطح انجام بدید

  3. نگار
    24 فروردین 1399
    پاسخ دادن

    در یک کلمه میگم ، عالی بود . من عاشق زبان فرانسه و کشور فرانسه هستم . اما علاقه کافی نیست یادگیری زبان فرانسه به پشتکار خیلی زیادی هم نیاز داره

    • آموزشگاه ایرانمهر
      24 فروردین 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر  ممنون از ابراز احساسات شما

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید