IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان فرانسه آسان است یا سخت؟
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
2 بهمن 1397

یادگیری زبان فرانسه آسان است یا سخت؟

امروز روز متقاضیان است.

امروز ما اینجاییم تا به سوال های شما جواب بدهیم.

صرف نظر از سوالاتی که پرسیده می شود، زبان آموزان جدید می خواهند فقط یک چیز را بدانند: یادگیری زبان سخت است؟

به تعداد زبان آموزان هر زبانی روی کره زمین، برای این سوال جواب وجود دارد و وقتی می خواهید به این سوال جواب بدهید، باید جنبه های زیادی را در نظر بگیرید.

و البته، روشی که برای یادگیری یک زبان انتخاب می کنید تاثیر قابل توجهی روی نتیجه خواهد داشت. آغاز یادگیری زبان فرانسه با روش غوطه وری و غرق کردن خودتان در میان منابع بی شمار و فوق العاده مثل ویدیوهای یوتیوب و فیلم های دارای زیرنویس، تاثیر شگفت انگیزی روی روند یادگیری شما خواهد داشت.

فهرست عناوین

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

اما واقعا یادگیری زبان فرانسه چقدر سخت است؟

در مقایسه با بومیان زبان های دیگر، یادگیری زبان فرانسه برای بومیان انگلیسی زبان چقدر سخت است؟

وقتی از عبارت های ساده مخصوص سفر به زبان فرانسه فراتر بروید و بخواهید حوزه های پیچیده تر را یاد بگیرید چه؟

و سوال یک میلیون دلاری: یادگیری زبان فرانسه از اسپانیایی سخت تر است؟

اگر تا به حال به جز زبان مادری زبان دیگری یاد نگرفته اید، فرانسه برای شروع عالی است!

اما فقط به چیزی که گفتم گوش ندهید.

این مقاله را بخوانید تا بفهمید چرا.

چه چیزی باعث می شود یادگیری زبان سخت یا آسان باشد؟

وقتی سختی یا آسانی یک زبان را قضاوت می کنید، معیارهای مهم عبارتند از خانواده زبانی، خط (الفبا) و منشا فرهنگی آن زبان. انگلیسی را در نظر بگیرید. این زبان یک زبان قدیمی هندو اروپایی است که در فرهنگ غربی متولد شده است و از الفبای لاتین استفاده می کند. می خواستم بین زبان فرانسه و ژاپنی یکی را برای یادگیری انتخاب کنم. اگر هیچ چیز دیگری نمی دانستم، حدس می زدم یادگیری زبان فرانسه راحت تر است چون الفبای آن شبیه به زبان انگلیسی است، فرهنگ فرانسوی زبان ها تاریخی مشترک با فرهنگ انگلیسی زبان ها دارد و ساختار این زبان شبیه به زبان انگلیسی است.

یادگیری زبان فرانسه آسان است یا سخت

برای انگلیسی زبان ها، زبان های لاتین معمولا «آسان تر» از  زبان های غیرلاتین است

موسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده برای رتبه بندی زبان های سخت برای یادگیری، از معیارهای بالا استفاده می کند. توجه داشته باشید برای یادگیری زبان فرانسه به همراه دیگر زبان های لاتین آن به طور کامل 23 تا 24 هفته زمان لازم است. البته باید به این نکته توجه کنید این مدت زمان برای زبان آموز سطح متوسط است تا بتواند به طور کامل روی این زبان تسلط پیدا کند.

بنابراین اگر در ماه ژانویه یادگیری زبان فرانسه را آغاز کردید و با پشتکار و تلاش زیاد ادامه دادید، تا ماه جولای می توانید به راحتی به این زبان صحبت کنید. در مقایسه با زبان های دیگر، این تعهد کاملا قابل مدیریت و کنترل است! بدیهی است که این زمان فقط یک تخمین است و هر زبان آموز فرانسه ممکن است در بازه های زمانی متفاوتی یک فرانسوی زبان شود.

وقتی مقدمات زبان فرانسه را پشت سر گذاشتید، یادگیری چقدر  ساده می شود؟

در 23 تا 24 هفته ای که در بالا گفته شد، می توانید مقدمات زبان فرانسه را به خوبی یاد بگیرید. ولی زبان فرانسه در سطح پیشرفته چقدر سخت است؟ یادگیری وجه فعل ها چطور؟

من اسپانیایی را هم یاد گرفتم و فهمیدم اسپانیایی با اینکه در مقایسه با فرانسه شروع ساده تری دارد، اما در سطح پیشرفته خیلی سخت تر می شود.

برای مثال، اسپانیایی دو فعل با معنی “to be” دارد و اینکه بدانید چه زمانی از کدام یک از آن ها استفاده کنید، چالش برانگیز و سخت است. مشکل مشابهی درباره ترجمه کلمه “for” هم وجود دارد. به علاوه، در زبان اسپانیایی وجه های فعلی بیشتری برای یادگیری وجود دارد. فرانسه آغاز نسبتا سخت تری دارد اما به مرور راحت تر می شود. برای مثال، وجه های فعل در زبان فرانسه بسیار کمتر است.

چارچوب اروپایی مشترک برای زبان ها (CEFR) که آزمون بین المللی Diplôme d’Études en  Langue Française DELF/DALF  یا گواهی مدرک زبان فرانسه را برگزار می کند، زمان تقریبی خوبی را برای رفتن از یک سطح به سطح دیگر ارائه می کند.

با توجه به آماری که این موسسه ارائه کرده است، رسیدن به سطح متوسطه نیازمند حدود 310 ساعت حضور در کلاس یا یک سال مطالعه است و رسیدن به سطح پیشرفته زمانی معادل 690 ساعت معادل 2.5 سال زمان می برد. بنابراین اگر مقدمات زبان فرانسه را پشت سر گذاشته باشید، برای رسیدن به سطح پیشرفته زمان بیشتری لازم ندارید.

چه چیزی یادگیری زبان فرانسه را ساده می کند؟

اگر می خواهید یادگیری زبانی را سریع شروع کنید، فرانسه ویژگی های زیادی دارد که می توانید آن را انتخاب کنید. در ادامه دلایلی را به شما می گویم که یادگیری این زبان را برای من ساده کرد.

واژگان زبان فرانسه بسیار شبیه به زبان انگلیسی هستند

بعد از حمله نورماندی ها در سال 1066، کلمات فرانسوی به زبان انگلیسی نفوذ کرد و امروزه تعداد زیادی از کلماتی که ما امروزه در زبان انگلیسی استفاده می کنیم، ریشه فرانسوی دارند. این مسئله باعث می شود یادگیری کلمات فرانسوی بسیار ساده شود. در واقع بهتر است به جمله زیر دقت کنید:

.La situation est grave, mais pas désespérée

(.The situation is grave, but not desperate)

حتی اگر هیچوقت زبان فرانسه نخوانده باشید، قطعا این کلمات در زبان انگلیسی به گوشتان خورده و برایتان آشناست!

بسیاری از مباحث گرامر در زبان فرانسه از قوانین مشخصی  پیروی می کنند

انگلیسی زبان ها ساختارهای مشابه زیادی را در زبان فرانسه می شناسند: اسم ها، فعل ها، قیدها، حروف ربط، فاعل ها، مفعول های مستقیم و حروف اضافه. این شرایط برای تمام زبان هایی که از انگلیسی جدا شده اند صدق نمی کند. بنابراین در مورد زبان فرانسه، یادگیری را روی زیرساختی آشنا آغاز می کنید. افرادی که تازه یادگیری زبان فرانسه را شروع کرده اند ممکن است درباره حروف ربط صحبت کنند، حتی اگر هیچوقت قبلا آن ها را ندیده باشند. اما ما در زبان انگلیسی هم چنین مبحثی داریم. به مثال زیر نگاه کنید:

(Je suis (I am

(Tu es (you are

ممکن است هیچوقت در زبان مادری به آن اسمی ندهیم، چون این قوانین به طور غریزی در وجود ما نهادینه شده است.

خواندن زبان فرانسه نسبتا راحت است

مثل جمله بالا، خواندن فرانسه تقریبا سرراست و راحت است. حتی اگر همه کلمات را ندانید، فهمیدن خلاصه جمله سخت نیست. یکی از دلایل می تواند واژگان مشابه و الفبای یکسان باشد. فرانسه را با روسی مقایسه کنید! در واقع، خیلی پیش از آنکه بتوانم فرانسه صحبت کنم یا صحبت های دیگران را بفهمم، می توانستم متون فرانسوی را بخوانم.

یادگیری چه مبحثی در زبان فرانسه ممکن است بیشتر وقت ببرد؟

مثل هر زبان دیگری، بعضی جنبه های یادگیری ممکن است بیشتر زمان لازم داشته باشند. بعضی مواردی که به نظر ما برای یادگیری سخت تر بود را به شما هم می گوییم.

انتخاب مناسب بین وجه گذشته و آینده

اگر بخواهید در وجه آینده ساده (futur simpleبگویید “I will have”، باید بگویید “J’aurai”.

وجه آینده نزدیک (futur procheمی شود “Je vais avoir” یا “I am going to have”.

اولی، به رویدادی اشاره دارد که در آینده دور اتفاق می افتد و دومی رویدادی است که فورا به وقوع می پیوندد.

با اینحال، هر دو نوع وجه آینده می توانند در بیشتر زمینه ها مورد استفاده قرار بگیرند. خیلی گیج کننده نیست، نه؟

با اینحال وجه گذشته وقت بیشتری از من گرفت. در زبان فرانسه حال کامل (passé compose)، گذشته استمراری (imparfaitو گذشته ساده (passé simpleداریم. معمولا گذشته استمراری به رویدادی در گذشته اشاره دارد که همچنان در حال وقوع است و حال کامل رویدادی است که یک بار در گذشته اتفاق افتاده است. بنابراین وقتی یک رویداد را توصیف می کنید، گذشته استمراری صحنه را تعیین می کند و حال کامل جریان وقایع را می گوید.

خبر خوب اینکه گذشته ساده معمولا فقط در روایت و داستان استفاده می شود، پس لازم نیست نگران چیزی باشید. می توانید اول روی یادگیری زمان استفاده از گذشته استمراری و حال کامل تمرکز کنید.

یادگیری زبان فرانسه آسان است یا سخت؟

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

یادگیری و اتمام حجت کامل با وجه شرطی

وجه شرطی می تواند برای زبان آموزان فرانسه مبحث سختی باشد. عموما، وجه شرطی برای بیان شک و تردید استفاده می شود. این عدم قطعیت می تواند شامل شوق، احساس، شک یا احتمال باشد. در این موارد هر فعل با روش متفاوتی بیان می شود.

با اینحال، اگر یادتان بماند که بعضی عبارت ها همیشه وجه شرطی می گیرند، روش یادگیری کمی ساده تر می شود. به موارد زیر دقت کنید:

(Il faut que (it’s necessary that

(Pourvu que (provided that

(Pour que (in order that

(Jusqu’à ce que (until

تلفظ و درک مکالمات فرانسه

اگر خواندن زبان فرانسه آسان است، اما تلفظ کلمات می تواند به طرق مختلف صورت بگیرد. به کلمات زیر نگاه کنید:

Eau, eaux, au, aux, os, ot, ô, ault

تمام این مصوت ها می توانند تلفظ یکسان داشته باشند! همچنین حرف گلویی “r” در très یا triomphe می تواند برای انگلیسی زبان ها مشکل ساز شود. این حرف یا با شدت تلفظ می شود یا اصلا تلفظ نمی شود.

با این حال، همچنان این مسئله یک معضل است که باید با آن مقابله کنید. شنیدن روزانه زبان فرانسه می تواند در بهبود تلفظ شما کمک بسیار زیادی باشد..

جنسیت ها، اَکسان ها ، پیوندها و آپوستروف ها را جدی بگیرید

در زبان فرانسه هر اسمی یک جنسیت دارد و اگرچه آن ها الگوهای مشخصی دارند، استثناهای زیادی برای این مبحث وجود دارد. کلمات دیگر اَکسان میگیرند، مثل:

(évêque (bishop

(créé (created

برای این که موضوع را پیچیده تر کنیم، باید بگوییم هشتک (accent circonflexeروی صداهایی مثل î، ê و â روی تلفظ تاثیری ندارند!

بعد از آن عباراتی وجود دارد که شامل پیوندها (خط های تیره)، آپوستروف ها و یا اَکسان ها هستند:

(Qu’y a-t-il (what’s wrong

(Qu’est-ce qu’il y a (what’s wrong

(Qu’est-ce que c’est que ça (what is this/that

(aujourd’hui (today

اگر به دنبال یادگیری یک زبان «ساده» باشم، آیا فرانسه  مناسب من هست یا نه؟

با خودتان فکر می کنید تصمیمتان چه خواهد بود؟ باید فرانسه یاد بگیرید؟ نشانه هایی وجود دارند که می گویند بله، زبان فرانسه گزینه مناسبی است.

یادگیری زبان فرانسه آسان است یا سخت

به عنوان یک زبان لاتین، فرانسه در دسترس است

انگلیسی زبان ها با شروع یادگیری زبان های لاتین اشتباه نمی کنند. آن ها خط نوشتاری و مبدأهای مشترک برای بسیاری کلمات را با زبان انگلیسی به اشتراک می گذارند. بنابراین با توجه به این موضوع، زبان فرانسه جزو زبان های «ساده» برای یادگیری است.

منابع یادگیری زیادی به زبان فرانسه وجود دارند

زبان فرانسه بعد از زبان انگلیسی دومین زبان خارجی محبوب بین مردم است. به همین دلیل، اینترنت منبع وسیعی از منابع برای زبان آموزان است و آموزشگاه های زبان در شهر یا محله شما به وفور پیدا می شوند.

زبان آموزان فرانسه برای یادگیری به روش غوطه وری مزیت های  زیادی دارند

از آنجایی که زبان رسمی حدود 30 کشور در جهان، زبان فرانسه است، برای انتخاب یک کشور فرانسوی زبان فرصت های زیادی در اختیارتان است.  

فرانسه شما را برای یادگیری زبان های دیگر آماده می کند

به عنوان یکی از اعضای خانواده زبان های لاتین، یادگیری زبان فرانسه باعث می شود شما زبان های لاتین دیگر مثل اسپانیایی را راحت تر یاد بگیرید. وقتی یک بار مفاهیم وجه شرایطی و وجه های فعل در فرانسه را یاد بگیرید، لازم نیست این مباحث را در زبان های دیگر بازخوانی کنید.

چطور زبان فرانسه را راحت تر یاد بگیرید؟

هر کس تجربه های متفاوتی دارد، اما فکر می کنم رویکرد مطالعه زبان، آسان یا سخت بودن فرآیند را توصیف می کند.

1. مشتاق باشید!

باید عاشق زبانی باشید که قرار است آن را یاد بگیرید. به داستان های تاریخی، ادبیات بی حد و مرز یا فرهنگ غنی فرانسه فکر کنید. اگر بی صبرانه منتظر باشید تا بتوانید به زبان فرانسه صحبت کنید، روند پیشرفت شما خارق العاده خواهد بود!

یادگیری زبان فرانسه آسان است یا سخت؟

2.هر روز تمرین کنید

کسی گفته بود برای اینکه در پروژه ای موفق شوید، حدود 10 هزار ساعت زمان مورد نیاز است. من نظری در این باره ندارم، اما این را می دانم که موفقیت در هر چیزی زمان می برد. اگر روزانه چند دقیقه ای فرانسه تمرین کنید، روزی به هر چیزی که به زبان فرانسه است گوش می دهید و می گویید: «وای! من این جمله را می فهمم!»

3.شما می توانید!

میلیون ها انگلیسی زبان زبان فرانسه را به خوبی یاد گرفته اند و شما هم می توانید!


بیشتر بخوانید:  بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید + تمرین مکالمه زبان فرانسه

بیشتر بخوانید:  راه های خواندن متون به زبان فرانسه

بیشتربخوانید: چطور لهجه فرانسوی داشته باشید؛ توصیه هایی برای زبان آموزان


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 8 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. روشا
    20 خرداد 1402
    پاسخ دادن

    سلام ببخشید یه سوالی داشتم برای اینکه زبان فرانسوی و یاد بگیریم حتما باید انگلیسی رو کامل بلد باشیم؟

    • ایرانمهر
      20 خرداد 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر جهت آگاهی در زمینه یادگیری شما میتوانید فرم مشاوره رایگان از سایت را تکمیل نمایید کارشناسان ما پس از تکمیل فرم اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  2. تینا
    14 اردیبهشت 1402
    پاسخ دادن

    سلام مرسی از اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید من خیلی زبان فرانسه رو دوست دارم ، البته تاحدودیم به انگلیسی مسلطم البته نه خیلی کامل ، سوالم اینکه میخوام زبان فرانسه یاد بگیرم البته بصورت انلاین ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    • ایرانمهر
      14 اردیبهشت 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر شما میتوانید جهت یادگیری زبان فرانسه بصورت آنلاین و نیز جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره به قسمت ازتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید