IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
9 گام ساده برای تقویت لهجه زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
4 بهمن 1401

9 گام ساده برای تقویت لهجه زبان فرانسه

چگونه می‌توان لهجه فرانسوی خود را بهبود بخشید؟ اگر می‌خواهید به‌صورت طبیعی‌تر فرانسوی صحبت کنید، 9 نکته‌ای را که در این مقاله خواهید دید به صورت دقیق دنبال کنید.

اگر می خواهید فرانسو‌ی‌ها صحبت شما را بهتر درک کنند، داشتن لهجه فرانسوی مناسب ضروری است. با این حال، اگر لهجه فرانسوی شما کامل نیست، لازم نیست استرس داشته باشید. داشتن یک لهجه خارجی خفیف در هنگام صحبت کردن به زبان فرانسوی، تا حدودی از یک خارجی انتظار می‌رود و حتی فرانسوی‌ها آن را دوست داشتنی می‌دانند!

با این حال، اگر تعجب می‌کنید که چگونه لهجه فرانسوی خود را بهبود ببخشید،این  9 نکته را دنبال کنید: چه لهجه فرانسوی صحبت کردن شما افتضاح باشد چه عالی، همیشه جایی برای پیشرفت و بهبود آن وجود دارد!

آموزشگاه زبان ایرانمهر با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه آموزش زبان فرانسه مشغول فعالیت است و به علاقمندانی که در پی یادگیری زبان آلمانی و مکالمه فرانسوی هستند اطلاعاتی ارزشمند را ارائه می‌دهد. در این مقاله از بلاگ زبان فرانسه وبسایت ایرانمهر نیز قصد داریم روش‌های یادگیری و تقویت زبان فرانسوی را معرفی کنیم.

اولین نکته‌ای که قرار است یاد بگیرید بسیار ساده است – و حتی ممکن است واضح به نظر برسد: اگر می‌خواهید لهجه فرانسوی خود را بهبود ببخشید، باید حتماً صحبت کنید: فرانسوی نوشتاری و فرانسوی گفتاری مانند 2 زبان مختلف هستند، و شاید شما هم مانند من از فهمیدن این موضوع بسیار شگفت زده شوید. بسیاری از دانش‌آموزان فرانسوی در حال مطالعه زبان فرانسه با کتاب‌هایی هستند که هیچ فایل لسنینگی ندارند.

سرعت فرانسوی فایل‌های صوتی که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است: سرعت و محتوا باید با سطح شما تطبیق داده شود تا اعتماد به نفس شما افزایش یابد، نه اینکه احساس ناامیدی در شما ایجاد کند.

تقویت لهجه فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

اکنون بیایید دقیقاً ببینیم چگونه لهجه فرانسوی خود را بهبود دهید.

1 – نحوه ایجاد صداهای خاص فرانسوی را باید یاد بگیرید

این احتمال وجود دارد که برخی از صداهای فرانسوی شبیه صداهای زبان مادری شما باشد و این بسیار عالی است. با این حال، صداهای دیگر ممکن است برای شما جدید باشند، مانند صدای واکه فرانسوی U، یا نزدیک به صدایی که در زبان شما وجود دارد، اما هنوز کمی متفاوت هستند – مانند صدای OU فرانسوی در مقابل صدای OO انگلیسی.

برای تسلط واقعی بر صداهای فرانسوی، به شما پیشنهاد می‌کنم ابتدا مکانیک دهان را مطالعه کنید: نحوه قرار دادن دقیق لب‌ها، زبان، گلو و جریان صحیح هوای مورد نیاز برای تولید یک صدای خاص.

ممکن است بخواهید بخش تلفظ فرانسوی این وب سایت را بررسی کنید: آموزش‌های رایگان تلفظ فرانسوی با ضبط صدا:

https://www.frenchtoday.com/blog/french-pronunciation/audio-guide/

هنگامی که مکانیزم صداهای فرانسوی را فهمیدید، پیشنهاد می‌کنم یک بومی فرانسوی زبان را پیدا کرده و با او تمرین کنید. کسی که با لهجه فرانسوی شما مطابقت دارد. همه لهجه‌های فرانسوی یکسان نیستند!

2 – لهجه فرانسوی مناسب را انتخاب کنید

این نکته بسیار ساده است: اگر می‌خواهید به زبان فرانسوی کانادایی صحبت کنید، یک سخنران از کانادا انتخاب کنید. اگر می‌خواهید برای سفر به فرانسه فرانسوی صحبت کنید، لهجه کسی که اهل فرانسه است را کپی کنید.

چه چیزی ممکن است بر لهجه فرانسوی تأثیر بگذارد؟

لهجه افراد بسته به سن، منطقه‌ و طبقه اجتماعی که ساکن آن هستند متفاوت است. همه اینها بر تلفظ تأثیر می‌گذارد و لهجه‌های فرانسوی مختلفی وجود دارد.

من زمانی یک دانش‌آموز استرالیایی با اصالت ایرلندی داشتم که زبان فرانسه را در سنگال آموخته بود. او که پوست بسیار روشنی داشت، فرانسوی را با لهجه قوی آفریقایی صحبت می‌کرد. این مسأله باعث شده بود که لهجه او کاملاً عجیب و توهین‌آمیز بنظر برسد زیرا چنین تصور می‌شد که او احتمالاً لهجه آفریقایی را مسخره می‌کند.

آیا لهجه فرانسوی متفاوتی برای مردان و زنان وجود دارد؟

برخلاف ژاپنی، هیچ قواعد متفاوتی برای تلفظ مرد یا زن در فرانسوی وجود ندارد. بنابراین اگر مرد هستید، می‌توانید زبان فرانسه را از یک زن یاد بگیرید. البته ممکن است صدا متفاوت باشد، اما نه تلفظ فرانسوی.

تقویت لهجه زبان فرانسوی

 

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

آیا می‌توانم لهجه فرانسوی خود را با گوش دادن آهنگ بهبود ببخشم؟

خوانندگان فرانسوی ممکن است برای حفظ ریتم یا قافیه، تلفظ متفاوتی نسبت به فرانسوی روزمره انتخاب کرده باشند. بنابراین، تکرار آهنگ‌ها و شعرهای فرانسوی لزوماً بهترین انتخاب برای تکرار نیستند – لزوماً انتخاب بدی هم به حساب نمی‌آیند و در کل باید گفت که این مسأله بیشتر بستگی به هدف شما دارد.

به‌عنوان مثال، خوانندگان فرانسوی ادیت پیاف، ژاک برل یا خواننده مشهور مدرن فرانسوی استروما لهجه فرانسوی متمایز دارند: آنها هنگام خواندن یک R بسیار قوی دارند: این یک R رایج روزمره فرانسوی نیست. اگرچه “اشتباه” نیست، اما معمولی و نرمال هم نیست.

آیا مکالماتی که گوش می‌دهید متعلق به یک بومی فرانسوی زبان است؟

در نهایت، مطمئن شوید، توسط یک بومی فرانسوی زبان ساخته شده‌اند.

متأسفانه، اینترنت و رسانه‌های اجتماعی مملو از معلمانی است که فرانسه آموزش می‌دهند اگرچه آن‌ها با حسن نیت به کار آموزش مشغول هستند اما باید گفت که بسیاری از آن‌ها همیشه متوجه نمی‌شوند که سهم کمتر از بی‌عیب‌شان بیشتر از اینکه کمک کند، آسیب می‌زنند.

به‌عنوان یک بومی فرانسوی زبان، وقتی برخی از فایل‌های صوتی ارائه شده در وب‌سایت‌های آموزشی فرانسوی بسیار محبوب را می‌شنوم، دلم می‌لرزد.

3- عبارات کوتاه فرانسوی را تکرار کنید

برای اینکه واقعاً روی تلفظ فرانسوی کار کنید، پیشنهاد می‌کنم چند جمله کوتاه انتخاب کنید یا یک جمله طولانی‌تر را به تکه‌هایی تقسیم کنید که بتوانید به‌راحتی تکرار کنید.

پس از بررسی این موارد، می‌توانید یک جمله یا پاراگراف طولانی‌تر را کنار هم بگذارید و تمرین کنید که آن را کاملاً تکرار کنید.

توجه داشته باشید که کتاب‌های صوتی حاوی پرسش‌ها و پاسخ‌ها، جملات کوتاه بسیار خوبی را ارائه می‌کنند تا به‌طور خاص بر روی تلفظ کار کنند. یا ممکن است بخواهید کتاب عبارات فرانسوی من را  در لینک زیر دانلود کنید.

https://www.frenchtoday.com/learn-french/french-audio-lessons/modern-french-audio-phrasebook/

4 – ابتدا رونوشت فرانسوی را نخوانید

این نکته برای بهبود لهجه فرانسوی شما ممکن است برای شما عجیب باشد.

هنگامی که جملات فرانسوی را که می‌خواهید تکرار کنید نباید ابتدا رونوشت فرانسوی آن را بخوانید.

خواندن فرم مکتوب فرانسوی با تمام حروف بی‌صدا فقط شما را به یک تلفظ اشتباه فریب می‌دهد.

به‌صدای ضبط شده خود گوش دهید و با صدای بلند تکرار کنید. در این مرحله فقط تلفظ مهم است. این که متوجه می‌شوید چه می‌گویید یا نه موضوع مورد بحث نیست.

سپس، هنگامی که تلفظ صحیح فرانسوی را کنترل کردید، وقت آن است که رونوشت فرانسوی، ترجمه انگلیسی را در صورت نیاز بخوانید و جمله فرانسوی را حفظ کنید.

نکته بعدی من احتمالا باعث لبخند زدن شما خواهد شد!

5- سعی کنید در لهجه فرانسوی خود اغراق کنید

باید صدای فرانسوی خود را پیدا کنید. حتی اگر قادر باشید زبان فرانسوی را با لهجه کامل صحبت کنید، ممکن است صدای فرانسوی شما در ابتدا برایتان عجیب به نظر برسد!

شما عادت ندارید که خودتان به زبان فرانسه صحبت کنید، و اگر ممکن است از لهجه فرانسوی فرانسوی‌ها لذت ببرید، به احتمال زیاد ممکن است مدتی طول بکشد تا صدای فرانسوی تازه پیدا شده خود را بپذیرید.

برای بهبود لهجه فرانسوی خود، احتمالاً باید لهجه فرانسوی خود را تقویت کنید. به احتمال زیاد صدایتان در زبان فرانسوی به گوش‌تان مسخره به‌نظر می‌رسد. مثل اینکه دارید  فرانسوی‌ها را مسخره می‌کنید.

این اشکالی ندارد. لهجه فرانسوی خود را اغراق کنید: در ابتدا شاید برای خودتان این آواهایی که تولید می‌کنید عجیب به‌نظر برسد، اما جالب است بدانید همین صداها برای دیگران خوب به‌نظر می‌رسد.

از این نظر، تماشای چند ویدیو از افرادی که لهجه فرانسوی را تقلید می‌کنند، ممکن است سرگرم‌کننده باشد. در واقع می‌توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید!

6 – به گروه‌بندی کلمات فرانسوی توجه کنید

اگر مدتی است که فرانسوی صحبت می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که برخی از کلمات با هم تلفظ می‌شوند: مانند ضمیر فاعل و فعل.

این طبیعی است و به آن گروه‌بندی کلمات می‌گویند: شاید از خود بپرسید چگونه کلمات را باید گروه‌بندی ‌کنید. این گروه‌بندی کلمات در هر زبانی اتفاق می‌افتد، اما منطق ممکن است در زبان فرانسوی با زبان خود شما متفاوت باشد. بنابراین به ریتم فرانسوی جمله دقت کنید: به این معنی که وقتی یک فرانسوی زبان صحبت می‌کند، باید دقت کنید که او چه زمانی مکث می‌کند، چه زمانی نفس می‌کشد و سعی کنید این ریتم را کپی کنید.

9 گام برای تقویت لهجه زبان فرانسه

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

7 – از میکروفون تلفن هوشمند خود به زبان فرانسوی استفاده کنید

دانش‌آموزان اغلب از من می‌پرسند: چگونه می‌توانم لهجه فرانسوی خود را بهتر کنم اگر نمی‌دانم چگونه باید کلمات را تلفظ کنم؟

یک راه برای بررسی لهجه فرانسوی خود این است که از نرم افزار تشخیص صدای دستگاه تلفن همراه خود برای دیکته کردن چیزها به زبان فرانسوی استفاده کنید. می‌توانید زبان را به فرانسوی تغییر دهید و متن خود را از این طریق ضبط کنید. با این حال، اگر تلفظ شما درست نباشد، نرم‌افزار آنچه را که می‌گویید تشخیص نمی‌دهد…

ممکن است این کار برایتان خسته‌کننده باشد اما باید به انجام این کار ادامه دهید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که نرم‌افزار همیشه کارش را درست انجام نمی‌دهد. اما حداقل به شما کمک می‌کند بفهمید که تلفظ فرانسوی شما خوب است یا خیر.

اگر از میکروفون خود به زبان فرانسوی استفاده می‌کنید، دانستن نحوه گفتن علائم نگارشی فرانسوی و سایر دستورات نوشتن به زبان فرانسوی مفید خواهد بود.

8 – سخت ترین صداهای فرانسوی را تمرین کنید

برخی از صداهای فرانسوی برای خارجی‌ها دشوارتر است: به عنوان مثال R فرانسوی.

اطمینان حاصل کنید که چندین کلمه را با R در ابتدا، وسط یا پایان، و حروف صدادار R+ مختلف، اما همچنین واکه‌های + R، Tr، Dr، Gr و غیره… تمرین می‌کنید.

در درس صوتی رازهای فرانسوی امروزی تلفظ فرانسوی، بخش تمرین ویژه ای را پیدا خواهید کرد که به شما کمک می کند بر سخت‌ترین و رایج‌ترین صداهای فرانسوی مانند R فرانسوی، U فرانسوی، le≠la≠les، un≠une تسلط پیدا کنید. ، é≠è و غیره …

من همچنین مقاله‌ای در مورد سخت‌ترین کلمات فرانسوی برای تلفظ نوشتم – و البته کلمات را برای شما ضبط کردم. آن را بررسی کنید!

https://www.frenchtoday.com/blog/how-to-learn-french/difficult-french-words/

9- از کلمات کلیدی فرانسوی به عنوان چنگال تنظیم استفاده کنید

این نکته ساده به شدت به شما کمک می‌کند لهجه فرانسوی خود را بهبود بخشید.

فرض کنید به طور کلی با صدای فرانسوی «u» مشکل دارید. با این حال، شما به نحوه گفتن “tu” – you به فرانسوی – مسلط هستید.

سپس، هنگامی که می‌خواهید به فرانسوی بگویید “lugubre”، “tu” خود را بیاورید و از آن به عنوان یک چنگال تنظیم استفاده کنید.

چند بار با صدای بلند واژه « tu » را تکرار کنید: « tu ، tu ، tu »

“u” را جدا کنید: از گفتن “تو” به گفتن “u، u، u” بروید

صامت(ها) را در کلمه‌ای که می‌خواهید به آن مسلط شوید اضافه کنید: برای مثال، اگر می‌خواهید بگویید “lugubre” با صدای بلند بگویید: “lu, lu, lu” – “gu, gu, gu”

کل کلمه را به آرامی هجا به هجا بگویید: lu gu br – lu gu br – lu gu br

آن را با چنگال تنظیم خود مقایسه کنید “tu” – “lugubre” – “tu” – “lugubre”

ممکن است هر بار مؤثر نباشد اما تکرار کلید پیشرفت شما است! و اگر سخت است، ناامید نشوید. صحبت کردن انگلیسی با لهجه مناسب برای فرانسوی‌ها نیز آسان نیست!

در صورتی که در روند یادگیری زبان فرانسوی خود نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:سه راه برای یادگیری زبان فرانسه با روش غوطه وری

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید