IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
منابع آنلاین برای یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
7 شهریور 1398

منابع آنلاین برای یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان فرانسه

فرانسه یکی از زبان‌هایی است که متقاضیان زیادی دارد و عده زیادی در سراسر جهان مشغول یادگیری این زبان هستند یا تصمیم دارند یادگیری آن را شروع کنند. پس طبیعی است که منابع آنلاین زیادی برای این زبان وجود داشته باشد. در واقع، اینترنت به دلیل حجم بالای دوره‌ها، دروس و تمرین‌های آنلاین و برای بهبود زبان فرانسه شما در شرف ترکیدن است (البته این اصطلاح است و واقعا اینترنت هیچوقت به مرز ترکیدن نمی‌رسد، امیدواریم!)

این منابع به حدی زیاد هستند که پیدا کردن نقطه‌ای برای شروع، واقعا کار سختی است.

حالا در این حجم بالای منابع، چطور می‌خواهید خوب را از بد جدا کنید؟

من مدت زیادی منابع موجود در اینترنت را جستجو کردم و بیش از 10 منبع آنلاین به زبان فرانسه پیدا کردم که می‌توانند به شما کمک کنند مهارت‌های زبان خود را تقویت کنید. برای اینکه بهترین منابع را به شما معرفی کنم، تعدادی زیادی از منابع را بررسی کردم و مواردی را انتخاب کردم که هر چهار حوزه زبان را پوشش بدهند: خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن.

قبل از آنکه شروع کنیم باید نکته‌ای را به شما بگویم. اگر ترجیح می‌دهید منابعی را انتخاب کنید که تمرین یا آزمون نداشته باشد، باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که فقط به یک موضوع خاص می‌پردازند و مثلا فقط مکالمه یا خواندن را آموزش می‌دهند.

حالا، بیایید با هم به دنیای وسیع منابع آنلاین قدم بگذاریم! بعضی (یا همه) تمرینات زبان فرانسه را که در ادامه به شما معرفی کردم امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید اگر منبعی مورد علاقه‌تان بود، حتما آن را در برنامه مطالعه روزانه‌تان قرار دهید.

بهترین منابع آنلاین برای یادگیری زبان فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

  1. تمرین گرامر زبان فرانسه: Lingolia

وبسایت فرانسوی Lingolia تقریبا در مورد همه جنبه‌های دستور زبان فرانسه توضیحات و تمرین‌های باارزش دارد.

در منوی مربوط به گرامر، در سمت چپ صفحه، روی هر قسمتی که می‌خواهید کلیک کنید و زیرمجموعه‌های کامل و جذاب آن را ببینید. در این قسمت‌ها، قوانین گرامری با مثال توضیح داده شده‌اند. در نهایت، قسمت تمرین‌های انتهای صفحه را حل کنید. می‌توانید پاسخ سوالات را تایپ کنید و بعد از آن امتیاز یا تعداد پاسخ‌های درست یا غلطتان را چک کنید. این وبسایت برای زبان‌آموزان سطح متوسطه عالی است، چون برای کار کردن با این وبسایت باید زیرساخت و دانش نسبتا خوبی از لغات فرانسه داشته باشید.

  1. تقویت مهارت‌های شنیدن: FrenchPod101

وبسایت FrenchPod101، که تولید Innovative Language است، هر‌آنچه را که بخواهید دارد. این وبسایت با وجود ماهیتی که دارد، همیشه و همه‌جا قابل استفاده است و از پادکست‌های آن هرزمان که بخواهید می‌توانید استفاده کنید تا مهارت‌های زبان را تقویت کنید یا یاد بگیرید. پادکست‌های این وبسایت برای هر زبان‌آموز و در هر سطحی عالی است.

پادکست‌های وبسایت FrenchPod101 برای مبتدی صفر کیلومتر تا زبان‌آموزان پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند. هر درسی با یک دیالوگ ضبط شده آغاز می‌شود و سپس دو مدرس درباره کلمات و گرامر استفاده شده در این دیالوگ‌ها با هم صحبت می‌کنند. وقتی به درس گوش می‌دهید می‌توانید دیالوگ را چندین بار گوش بدهید یا صدای خودتان را ضبط کنید و تلفظ و لهجه‌تان را با نسخه اصلی مقایسه کنید. هر درسی با یک برگه تمرین و سوالات چندگزینه‌ای ارائه شده است که به شما کمک می‌کند مباحثی را که یاد گرفتید، تمرین کنید و به خاطر بسپارید. این قسمت، بوفه‌ای واقعی از تمرین‌های فرانسوی است.

  1. مکالمه، خواندن، شنیدن و نوشتن به زبان فرانسه: French-Resources.org

وبسایت French-Resources.org، وبسایت فراگیر زبان فرانسه است که برای آموزش و تقویت تمام مهارت‌های زبان فرانسه طراحی شده است. با کمک این وبسایت می‌توانید مهارت‌های خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن را تمرین کنید. فایل‌های صوتی ضبط شده و گلچینی از بهترین متون به زبان فرانسه که در این وبسایت استفاده شده‌اند، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

روی یکی از آیتم‌های نوار بالای صفحه کلیک کنید و تمرینی را انتخاب و تکمیل کنید. یکی از ضعف‌های این وبسایت این است که تا پیش از ثبت‌نام در وبسایت (از طریق آدرس ایمیل)، نمی‌توانید پاسخ سوالاتتان را در وبسایت تایپ کنید و امتیاز و پاسخ‌های درست یا غلط را ببینید. می‌توانید ثبت نام کنید یا یک کاغذ و قلم بردارید و پاسخ سوالات را بنویسید.

منابع آنلاین برای یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان فرانسه

  1. تمرین‌های زبان فرانسه برای آمادگی در آزمون: Bonjour de France

وبسایت Bonjour de France دروسی برای هر چهار حوزه اصلی در زبان فرانسه دارد که همه شما با آن‌ها آشنا هستید (خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیدن). علاوه بر آن تعداد زیادی تمرین دارد که شامل عبارت‌های اصطلاحی و محتوای مناسب برای آمادگی در آزمون DELF است. هر درس با چند سوال چندگزینه‌ای تمام می‌شود.

اگر نظر شخصی من برایتان مهم است، باید بگویم به شخصه این وبسایت را خیلی دوست دارم؛ چون دروس، هم بر اساس دسته‌بندی و هم سطح مهارت زبان‌آموز سازماندهی شده است. تنها نقطه ضعف این وبسایت این است که دستورالعمل تمرین‌ها، حتی برای زبان‌آموز مبتدی هم به زبان فرانسه نوشته شده است. تمرین‌ها نسبتا ساده هستند و نیازی به خواندن دستورالعمل نیست، اما با توجه به شرایط فعلی وبسایت مورد نظر ما، می‌توانید جمله‌هایی را که متوجه نمی‌شوید در موتور ترجمه گوگل کپی کنید تا مفهوم کلی آن را بفهمید.

  1. یادگیری زبان فرانسه روی گوشی هوشمند: Duolingo French App

اپلیکیشن Duolingo به این روش کار می‌کند که تمام کلمات و عبارات را بین فرانسه و انگلیسی ترجمه می‌کند. به این ترتیب، برای یادگیری خواندن و نوشتن به زبان فرانسه بسیار عالی است. البته کسانی می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند که دانش نسبتا خوبی از زبان انگلیسی داشته باشند.

خواندن به زبان فرانسه، مهارتی است که تسلط بر آن کمی زمان می‌برد. بنابراین هر چه بیشتر در معرض متون فرانسوی باشید، بهتر است. از اپلیکیشن Duolingo استفاده کنید که مکملی برای تمرین‌ها و وبسایت‌های دیگر این فهرست است و می‌تواند بین منابع مختلف مطالعه‌تان توازن و تعادل برقرار کند.

  1. تمرین‌هایی برای سطح مبتدی و متوسطه: Simple-French

وبسایت Simple-French، وبسایتی جامع است که دروس مختلفی برای مبتدیان و زبان‌آموزان سطح متوسطه زبان فرانسه دارد. هر درس به موقعیتی معمولی می‌پردازد که ممکن است در کشورهای فرانسوی‌زبان با آن‌ها مواجه شوید و دیالوگ‌های ضبط شده دارد که هر کدام از این دیالوگ‌ها با متن مربوطه، نکات آموزشی لغت، گرامر و تلفظ آن دیالوگ همراه است (از جمله فایل‌های صوتی از بومیان فرانسوی‌زبان که لغات کلیدی را تلفظ می‌کنند) و در نهایت تمریناتی دارد که دانش شما را محک بزند.

اگر در طول روز نمی‌توانید زمان زیادی برای تمرین و یادگیری زبان صرف کنید، قسمت «5 دقیقه فرانسه» (5 minutes of French) را امتحان کنید. این بخش مجموعه‌های کوچکی از تمرینات زبان فرانسه هستند. اگر واقعا 5 دقیقه هم وقت ندارید (که بعید می‌دانم چنین چیزی باشد)، به قسمت «100 جمله فرانسوی» (100 French sentence) بروید تا صد مورد از رایج‌ترین عبارات فرانسوی را که ممکن است در سفر به کشورهای فرانسوی‌زبان از آن‌ها استفاده کنید، یاد بگیرید.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

  1. درس‌های ویدیویی، بازی‌ها و موارد آموزشی دیگر به زبان فرانسه: BBC French Online

کمپانی BBC فقط برای پخش خبر و برنامه‌های تلویزیونی نیست. در وبسایت این شرکت قسمت‌هایی وجود دارد که برای آموزش زبان‌های مختلف از جمله فرانسه، درس‌ها و تمرین‌های زیادی ارائه می‌کند و یکی از منابع معتبر و با ارزش برای زبان‌آموزان فرانسه است.

روی قسمت «دروس و دوره‌های آنلاین و رایگان BBC» کلیک کنید تا به درس‌ها و بازی‌های فرانسوی دسترسی پیدا کنید و بعد از آن مطالبی را که یاد گرفتید تقویت کنید.

  1. تمرین‌هایی برای خواندن به زبان فرانسه: edHelper

وبسایت فرانسوی edHelper، مجموعه کوچکی از تمرینات خواندن و درک مطلب دارد، اما هر کدام از آن‌ها به تنهایی ارزش زیادی دارند. بیشتر آن‌ها شامل تمرینات خلاصه‌سازی یک متن یا مرتب‌کردن جملات با ترتیب منطقی است که از تمرین‌های معمولی «درست یا غلط» بسیار بهتر و کاربردی‌تر است. می‌توانید بدون عضویت در وبسایت، از این تمرین‌ها استفاده کنید، اما برای دیدن کلید سوالات باید در سایت ثبت نام کرده باشید.

  1. آزمون‌های بامزه به زبان فرانسه: MOddou FLE

وبسایت MOddou FLE به شما اجازه می‌دهد با بازی‌ها و آزمون‌‌ها، درک مطلب زبان فرانسه را محک بزنید. تمرین‌هایی که در این وبسایت برای شما طراحی شده‌اند، بازی‌ها، سوالات چندگزینه‌ای، پرکردن جای خالی و سوالات دیگر است.

  1. تمرین‌های نوشتن به زبان فرانسه: Lawless French

وبسایت Lawless French با ایده جدید و جذابی شروع به کار کرده است: آزمون‌های فرانسه که در آن‌ها پاسخ‌های شما حتما نباید عالی باشند تا امتیاز بگیرید.

در این آزمون‌ها، عبارت‌هایی را به فرانسه ترجمه می‌کنید و با توجه به ترجمه واقعی جمله، به خودتان امتیاز می‌دهید. نمره‌ها از 0 تا 5 هستند و صفر کمترین نمره و پنج بالاترین نمره است. من به شخصه هیچ‌وقت طرفدار تمرین‌های نگارش به زبان فرانسه نبودم؛ چون در این تمرین‌ها حتی اگر یک کلمه را اشتباه بنویسید، کل جمله را غلط در نظر می‌گیرند. بنابراین این وبسایت با طرز فکری که دارد، یکی از گزینه‌های خوبی است که می‌توانید از آن استفاده کنید، چون حتما نباید عالی ترجمه کنید تا امتیاز بگیرید.

علاوه بر تمرین‌های نگارش خاص و منحصربه‌فرد، می‌توانید به تمام دروس و تمرین‌های منوی این وبسایت که در سمت راست صفحه قرار دارد دسترسی داشته باشید. این تمرین‌ها بر اساس سطح و موضوع، دسته‌بندی شده‌اند.

منابع آنلاین برای یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان فرانسه

  1. یادگیری زبان فرانسه با فلش‌کارت‌های صوتی: MosaLingua

اپلیکیشن فرانسوی Mosalingua برای iOS و Android، بامزه و کاربری آن آسان است که به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از فلش‌کارت‌ها، هزاران عبارت و کلمه فرانسوی یاد بگیرید. بهترین قسمت این اپلیکیشن این است که لازم نیست تصمیم بگیرید کدام کارت را چه زمانی بخوانید. با وجود الگوریتم تکرار با فاصله، این کار را خود اپلیکیشن برای شما انجام می‌دهد. کافی است هر روز اپلیکیشن را باز کنید و محتوایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد مطالعه کنید.

  1. آزمون‌های لغات فرانسوی: Quiz Tree

این وبسایت، مجموعه جذاب و مفیدی از آزمون‌های چندگزینه‌ای دارد که دانش شما را برای لغات فرانسوی محک می‌زند. آزمون‌هایی که طبق موضوعات دسته‌بندی شدند و این موضوعات طیف گسترده‌ای از کلمات را پوشش می‌دهند.

بسیار خوب! این هم از فهرست وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ما برای تمرین مهارت‌های مختلف زبان فرانسه. وقتی دروس این وبسایت‌ها را خواندید، تمرین‌های آن‌ها را انجام بدهید و دانش زبان فرانسه را در خودتان محک بزنید.

با دیدن کلید سوالات و ایرادهایی که داشتید، بهتر می‌توانید نقاط ضعفتان را رفع کنید و قدم به قدم به مهارت و تسلط در زبان فرانسه نزدیک شوید.

نظراتتان را با ما در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:فرانسوی را با آهنگ هایی که فرانسوی ها گوش می دهند، یاد بگیرید


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید