IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با زیرنویس‌ زبان فرانسه یاد بگیرید
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
7 بهمن 1397

با زیرنویس‌ زبان فرانسه یاد بگیرید

تماشای ویدئو با زیرنویس‌ برای هرکسی خوشایند نیست! من این را کاملا درک میکنم. برای مثال تماشای فیلم با زیرنویس برای مادر من گیج کننده است و او اغلب از دیدن فیلم‌های خارجی با زیرنویس خودداری می‌کند، مگر اینکه آنها دوبله شده باشند. اما اگر او هم مثل شما زبان فرانسه یاد می‌گرفت باید حتما از او می‌خواستید که زیرنویس‌ها را فعال کند.

برای زبان‌آموزان فرانسه، زیرنویس قدرتمند‌ترین ابزار است و به آنها کمک می‌کند تا محتوای فرانسوی را حاضر و آماده در اختیار خود داشته باشند و کلمات جدید را ضمن تماشا و تفریح، یاد بگیرند.

ممکن است شما تازه کار باشید و ویدئوهای فرانسوی را با زیرنویس انگلیسی تماشا می‌کنید تا با لهجه و آواز کلام زبان فرانسه آشنا شوید. و یا شاید زبان‌آموز سطح متوسط هستید و ویدئوهای فرانسوی را با صوت آن تطبیق می‌دهید تا از درک خود اطمینان حاصل کنید. در هر صورت استفاده از زیرنویس تکنیکی مفید در مسیر یادگیری زبان فرانسه شما است. 

البته که چالش، پیدا کردن زیرنویسی است که هم موثر و هم جالب است. هیچ کس نمی‌خواهد که در بن‌بست جستجوی ویدئوی مطلوب در یوتیوب گیر بیفتد.

در اینجا، ما به شما هفت منبع عالی برای یادگیری زبان فرانسه با زیرنویس معرفی می‌کنیم و باید گفت هر کدام از آنها ارزش زمان گذاشتن را دارد. در اینجا توضیح خواهیم داد که چرا هر کدام شاخص هستند و چگونه به ما کمک می‌کنند.

با زیرنویس زبان فرانسه یاد بگیرید

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

هفت کانال برای یادگیری زبان فرانسه با زیرنویس.  فقط دکمه پخش را فشار بده!

انیمیشن با زیرنویس فرانسه 

داستان‌های صوتی و حکایت‌ها می‌توانند راهی عالی برای ارزیابی سطح درک شنیداری شما باشند. اگر چه این داستان‌ها برای کودکان نوشته شده‌اند اما برای زبان‌آموزان در تمام سنین جالب و سرگرم کننده هستند و این به آن معنا است که لغات آن ساده تر و رایج تر است پس به احتمال خیلی زیاد برای لذت بردن از آن به لغات پیچیده سیاسی و حقوقی نیازی ندارید.

کانال یوتیوب bookbox    

کانال bookbox انیمیشن‌های کوتاهی با زیرنویس به زبان‌های مختلفی نمایش می‌دهد. در این کانال تعداد زیادی ویدئو به زبان فرانسه وجود دارد که هر کدام از آن بین 3 تا 6 دقیقه به طول می‌انجامند. در هر ویدئو زیرنویس به زبان فرانسه تعبیه شده است که ضمن نمایش برای تاکید بیشتر، در قسمت‌های خاصی تغییر رنگ می‌دهد. همچنین شما می‌توانید زیرنویس انگلیسی را با استفاده از تنظیمات فعال یا غیر فعال کنید.

سرعت گفتگو در این ویدئوها متوسط است (نه خیلی آرام و نه مثل گزارش اخبار سریع است) این انیمیشن‌ها به شما کمک می‌کند تا متوجه داستان شوید حتی اگر برخی لغات را نمی‌دانید. برای مثال یک انیمیشن‌ در مورد دو پرنده است که به گورخری که از هجوم حشرات عاصی شده کمک می‌کنند.

انیمیشن شاهزاده کوچولو 

انیمیشن شاهزاده کوچولو داستان بسیار جذاب کودکانه‌ای است که بر اساس کتاب رنه گسینی و ژان ژک سمپه تولید شده است. این انیمیشن در مورد پسری است که در ده‌ی 60 میلادی در فرانسه زندگی می‌کرده.

هر قسمت این انیمشین حدودا 12 دقیقه است و سرعت صداگذاری آن به مراتب بالاتر است. چون بیشتر داستان برخلاف انیمیشن‌های کانال BOOKBOX از طریق گفتگو روایت می‌شود، زیرنویس های فرانسوی فقط به درد پر کردن جاهایی می‌خورند که متوجه آن نمی‌شوید.  

با این حال، این لیست پخش یوتیوب مناسب زبان‌آموزان سطح متوسط است و زیرنویس به زبان دیگری برای آنها وجود ندارد. در هر صورت این منبع خوبی برای آشنایی با زبان فرانسه متداول است که می‌توان به آن مراجعه کرد. برای مثال انیمیشن صدر این لیست پخش، عکس العمل نیکولاس پس از افتادن بستنی‌اش روی زمین و جر و بحث او با یکی از دوستانش را نشان می‌دهد.

با زیرنویس زبان فرانسه یاد بگیرید

تفریح واقعی  با زیرنویس فرانسه

من عاشق این هستم که با یک تیر دو نشان بزنم. چرا دو کار را هم زمان با هم انجام ندهیم؟ خوشبختانه تفریح با زیرنویس قطعا ممکن است. نه تنها تمرین فرانسه شما می‌تواند مفرح بخش باشد بلکه فعالیت تفریحی شما می‌تواند تمرین زبان فرانسه باشد. ما در این مقاله فقط تعدادی از این منابع را پوشش می‌دهیم اما از کشف منابع بهتر و جذاب تر مثل کمدی و وبکمدی دریغ نکنید.

کانال Parole de Chat

کلمات گربه (Parole de Chat) یک منبع عالی برای زیرنویس فرانسه است.  اگر شما به گربه‌ها علاقه دارید فقط منتظر باشید تا گربه‌های بامزه‌ای را ببینید که به فرانسه جوک می‌گویند. این منبع برای زبان‌آموزان سطح مبتدی است که برای آن زیرنویس انگلیسی نیز وجود دارد که هر قسمت آن 2 تا 5 دقیقه به طول می‌انجامد.  

بالاخره از جایی باید شروع کنید! حتی اگر تماشای کانال یوتیوب اعتیاد آور باشد. یکی از خنده دارترین و مشهورترین برنامه‌ها، ویدئویla peur  است. داستان گربه‌ای است که از چیزهای پیش پا افتاده زیادی می‌ترسد. شخصا ویدئوی مورد علاقه‌ی من les petits pois de l’enfer  است. ( لوبیاهایی از جهنم)

حتما بخوانید: زبان فرانسه را فراموش کردید؟ این مقاله را بخوانید

تماشای  ویدئوی موسیقی با زیرنویس 

یکی از انعطاف پذیرترین، جذاب ترین و مفید ترین ابزاهای یادگیری زبان فرانسه موسیقی است.از خوانندگان ستنی موسیقی عاشقانه مثل Edith Piaf تا ستاره‌های مدرنی مثل STROMEA بلژیکی، جامعه فرانسوی زبان به موسیقی فرانسه خدمت زیادی کرده است.

هر چقدر که آهنگ مطرح‌تر و همه‌گیرتر باشد، ممکن است درک کلمات آن سخت‌تر شود، به ویژه اگر شما تازه کار باشید!  وقتی که کلمات خوانده می‌شوند، تن صدا به شدت بالا و پایین می‌رود و احساسی که در کلام وجود دارد، در مقایسه با زمانی که به گفتگوی فرانسه با تن عادی گوش می‌دهید، درک آن را دشوارتر می‌کند.

حتی آن گروهی از سیلاب ها که در حالت عادی تلفظ نمی‌شوند در آهنگ‌های فرانسوی بیان می‌شوند. این دلیل دیگری است که گوش دادن به موسیقی فرانسه را از گوش دادن به مکالمه عادی دشوارتر می‌کند.

اینجا دقیقا همان جایی است که زیرنویس فرانسه به کمک شما می‌آید. اگر شما کلمات که در زیرنویس می‌آید را با آنچه گفته می‌شود اتصال دهید تمرینی بسیار عالی برای درک شنیداری و لهجه فرانسه خواهد داشت.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

مکالمه‌های  فرانسه همراه با راهنما

مکالمه‌های صوتی فرانسه قطعا یکی از سریع ترین ابزارهای یادگیری زبان فرانسه است. این منابع به شما اعتماد به نفس می‌دهد تا بتوانید کارهای روزانه خود مثل سفارش غذا و یا کمک خواستن را به زبان فرانسه انجام دهید. با این وجود اگر احساس می‌کنید که در کلمات گم شده اید، خیلی نمی‌توانید بر روی آنها مانور دهید و در این شرایط است که زیرنویس به یاری شما می‌آید و متن کامل مکالمه بسیار سودمند خواهد بود. مکالمه‌های صوتی فرانسه مجبورتان می‌کنند تا ابزارهای یادگیری بصری و شنیداری را با یگدیکر ترکیب کنید و مهم تر از آن هر روزنه در یادگیری را پر کنید.

239 مکالمه

در یوتیوب به دنبال ویدئوهای مکالمه بگردید و ضمن جستجو با ویدئوهایی روبرو خواهید شد که در آن مجموعه‌ای از مکالمات فرانسه وجود دارند. برای مثال ویدئوی 239 مکالمه به فرانسه که جمعا چهار ساعت زمان می‌برد خیلی دلهره آور به نظر می‌رسد، اما لازم نیست که به همه آن یکباره گوش دهید. در واقع طول هر مکالمه بیش از چند دقیقه نیست و کاملا قابلیت گنجاندن در برنامه روزانه شما را دارد. نه تنها این منابع، مرجع وسیعی هستند بلکه اغلب مکالمه های کاربردی را هدف می‌گیرند. چه شما بخواهید اتاق هتل رزرو کنید و چه بخواهید برای کسانی که به آنها علاقه بی حد و اندازه دارید به فرانسه شعر بگویید،  این ویدئوها طیف وسیعی را پوشش می‌دهند و خود را تبدیل به منبعی ضروری برای زبان فرانسه می‌کنند.

بگذارید زیرنویس‌ این ویدئوها را فراموش نکینم! هر مکالمه با زیرنویسی دقیق، بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده می‌شود تا شما آن را بخوانید و به صوت آن گوش دهید. فقط تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید آن است که سطح دشواری این مکالمه ها به تدریج بالا می‌رود در نتیجه بسته به سطح زبان فرانسه خود می‌توانید به بخش‌هایی که مناسب شما است گوش دهید.  

FRENCHPOD101 کانال یوتیوب 

FRENCHPOD101  مکالمه‌های مشابه‌ای مثل ویدئوهای بالا، پیشنهاد می‌دهد. و ضمن پخش از شما سوالاتی می‌پرسد تا از درک شما اطمینان حاصل کند.             

چطور می‌توانید با آن کار کنید؟ کار کردن با آن به این گونه است که هر ویدئو صرفا یک مکالمه با موضوع منسجم را پوشش می‌دهد و ضمن آن از شما یک سوال می‌پرسد و دوباره ادامه مکالمه پخش می‌شود. همین روند تکرار می‌شود و هم زمان با آن زیرنویس فرانسه نیز پخش می‌شود. و نهایتا بعد از مدتی جواب آن سوال در بطن ویدئو نشان داده می‌شود. برای هر مکالمه، تصویری متن را همراهی می‌کند.

با زیرنویس زبان فرانسه یاد بگیرید

برای مثال در یک نمونه، برای انتخاب آپارتمان مناسب به شما چهار آپارتمان نشان داده میشود و از شما خواسته میشود که حدس بزنید کدام آپارتمان مناسب گوینده مکالمه است. برای سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته لیست پخش وجود دارد که در هر کدام از آنها حدودا 20 ویدئو وجود دارد.

دیگر منتظر چه هستید؟ دست به کار شوید!

بخوانید: سه راه برای یادگیری زبان فرانسه با روش غوطه وری

بخوانید: راه های خواندن متون به زبان فرانسه

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. م.ظاری
    27 فروردین 1402
    پاسخ دادن

    چه جوری میتونیم ززیان فرانسه یاد بگیرم آیا دوره نوجوانان حضوری هم دارین ؟

    • ایرانمهر
      27 فروردین 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله دوره نوجوانان برای فرانسه هم داریم شما میتوانید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید