IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم
امتیاز کاربران: 2.7/5
نویسنده: ایرانمهر
25 دی 1397

می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم!

برنامه  ای برای بال و پر دادن به اشتیاق یادگیری

بله! شما می توانید فرانسه یاد بگیرید!

با شما صحبت می کنم، کاربر عزیز اینترنت! (toi, cher internaute!

برای من مهم نیست در دانشگاه با نمره بسیار پایین در درس فرانسه مردود شدید یا وقتی به پاریس سفر کردید، زبانتان نچرخیده که بگویید bonjour

شاید تا به حال جرات نکردید زبان فرانسه یا هر زبان دیگری را یاد بگیرید. اما اگر با انگیزه درست، ابزار درست و یک برنامه درسی خوب شروع می کردید؛ می توانستید خیلی راحت زبان فرانسه را یاد بگیرید.

این را کسی (من) می گوید که به عنوان یک بزرگسال، با زبان فرانسه دست و پنجه نرم کرده است و در نهایت توانسته فرانسه را روان صحبت کند و در حال حاضر زبان های دیگر را می خواند و تدریس می کند.

همه ما نقاط قوت و ضعفی در یادگیری زبان داریم، بنابراین نمی توان برای یادگیری زبان، زمانی را تعیین کرد، نمی توان سطحی از دانش و تسلط در صحبت کردن تعریف کرد و نمی توان هدفی تعیین کرد که به آن رسید.

این مقاله درباره انگیزه ها و مشوق های فردی است که می تواند شما را در مسیر درست قرار بدهد تا در سفر و ماجراجویی یادگیری زبان فرانسه موفق باشید.

در ادامه با آموزشگاه زبان ایرانمهر همراه باشید

می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

 

برای یادگیری زبان فرانسه هدف و انگیزه داشته  باشید

هدف و انگیزه اصلی شما برای یادگیری زبان فرانسه باید پیرامون یکی از موارد زیر باشد. به دلایل زیر دقت کنید:

  • می خواهم شعرهای «جورج برسنز» (George Brassens) را بفهمم.
  • می خواهم با دختر سنگالی که در کلاسمان است آشنا شوم.
  • می خواهم کتاب های «آلبر کامو» (Albert Camus) را به زبان اصلی (فرانسه) بخوانم.
  • می خواهم فیلم های فرانسوی را بفهمم.
  • در تجارتم و برای ارتباط با مشتریان نیاز دارم زبان فرانسه یاد بگیرم.
  • زبان فرانسه برای رسیدن به هدفم که دیپلمات بودن است کمکم می کند.

موارد زیر را با گزینه های بالا مقایسه کنید و ببینید آیا می توانید بفهمید چرا انگیزه گروه اول بیشتر و بهتر است:

  • می خواهم بتوانم با فرانسوی زبان ها صحبت کنم.
  • می خواهم باهوش به نظر برسم.
  • می خواهم زبان فرانسه را به رزومه کاری و تحصیلی خودم اضافه کنم.

 گروه دوم انگیزه ها هیچ دلیل خاصی به شما نمی دهد تا زبان را واقعا بفهمید و با آن ارتباط برقرار کنید. سخت است بدانید کدام قسمت زبان را باید بخوانید و چرا گاهی اهدافتان آنقدر مبهم و گنگ است. به علاوه، این اهداف واقعی نیستند و به نظر می رسد برخی از آن ها از میل و اشتیاق درونی منشا می گیرد.

یادگیری یک زبان جدید، تعهدی طولانی مدت و جدی است و اگر اشتیاق واقعی برای درک و ارتباط برقرار کردن با آن نداشته باشید، هرگز موفق نخواهید شد.

می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم

اهداف فرانسوی کوتاه مدت و دست یافتنی داشته باشید

انگیزه کلی شما باید به اهداف کوتاه مدت و دست یافتنی تبدیل شود.

برای مثال، اگر می خواهید زبان فرانسه را برای اهداف تجاری یاد بگیرید، پروژه ای زود هنگام با یک مربی آنلاین می تواند یادگیری این مبحث باشد که برای کسی با اسم و شماره تلفنتان پیام بگذارید. برای انجام این پروژه باید چند عبارت از جمله اعداد از 1 تا 99 را بلد باشید.

اگر می خواهید با کسی آشنا شوید، درس پیشرفته و خوب این است که اصطلاحات عاشقانه فرانسوی را یاد بگیرید و این فرصت را به خودتان بدهید و با کسی که می خواهید صحبت کنید و از جذابیت های دوران کودکیتان برای او بگویید و نظر طرف مقابل را درباره خودتان بپرسید.

با هر درسی که یاد می گیرید، به هدف نهایی گرامر یا واژگان فکر کنید و اینکه چطور می توانند شما را در رسیدن به اهداف بلند مدتتان یاری کنند.

پنج ابزار برای یادگیری زبان فرانسه طبق اهداف شما

انگیزه های فردی شما می تواند ابزار مناسب یادگیری را مشخص کند.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

1. کلاس های آموزش زبان فرانسه یا جلسات مبادله زبانی

اگر هدفتان هر چیزی به جز نگارش به زبان فرانسه است، باید خودتان را در موقعیتی قرار بدهید که مکالمه و شنیدن را با آدم های واقعی تمرین کنید تا اشتباهات شما را اصلاح کنند و بتوانید از این اشتباهات درس بگیرید.

این کار لازم نیست حتما هزینه بر باشد، مبادله زبانی گزینه فوق العاده ای برای همه است. شما به کسی زبان مادری خودتان را یاد می دهید و در مقابل او زبان فرانسه را به شما یاد می دهد، آن هم به صورت رایگان J

اگر یک زبان آموز کاملا صفر کیلومتر هستید، ابتدا باید در کلاس های رسمی زبان فرانسه به صورت گروهی یا خصوصی شرکت کنید و مدرس مباحث مقدماتی و پایه را به شما آموزش بدهد. این کلاس ها می توانند آنلاین یا به صورت آفلاین باشند و مدرس یا مربیان حرفی به شما آموزش بدهند.

2. محتوای متنی برای زبان آموزان فرانسه

انگیزه و هدف شما نوع محتوا و کتابی که باید بخوانید را هم مشخص می کند. از آنجایی که فرانسه یکی از زبان هایی است که در دنیا بیش از بقیه زبان ها مورد مطالعه قرار می گیرد، حق انتخاب زیادی دارید، پس از این مزیت استفاده کنید.

اگر اهداف شما نگارش آکادمیک به زبان فرانسه است، احتمالا باید کتاب هایی با سبق و سیاق کتاب های دانشگاهی بخوانید. در عوض اگر هدف شما مکالمه به زبان فرانسه است، باید کتاب هایی را انتخاب کنید که اصطلاحات، عبارات، کلمات محاوره و گرامر شفاهی را یاد بدهد.

3. ویدیوهایی برای یادگیری زبان فرانسه 

ویدیوها ابزار فوق العاده ای برای یادگیری هستند. هر کلمه در هر ویدیو به دقت تلفظ شده است، بنابراین زبان آموزان از حمایت ها و پیشتیبانی های فراوانی برخوردار خواهند شد. هر کلمه توضیحات، تصویر و مثال های فراوانی دارند.

4. فلش کارت های فرانسوی

برای یادگیری و به خاطر سپردن کلمات، فلش کارت های کاغذی یا اپلیکیشن های حافظه مثل Anki می توانند انتخاب های خوبی باشند.

انگیزه و اهداف شما، شخصی هستند، پس کارت ها را خودتان بسازید، فرقی نمی کند کاغذی باشد یا الکترونیکی. اگر خودتان ابزار یادگیری را بسازید، خیلی مفیدتر و بامعنی تر از وقتی خواهد بود که فلش کارت های فرد دیگری را دانلود کنید. می توانید روی کارت ها نقاشی بکشید، توضیحات را به زبان خودتان بنویسید و از نشان ها و راهنمایی هایی استفاده کنید که برای خودتان معنی دارد. به این ترتیب یادگیری می تواند سرگرم کننده و قانع کننده باشد و راحت تر می توانید درس ها را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

همچنین بسیاری از زبان آموزان معتقدند ساختن فلش کارت باعث می شود آن ها را به دانشی که از قبل داشتند نزدیک تر شوند.

می خواهم زبان فرانسه یاد بگیرم

راه مشخصی انتخاب کنید تا انگیزه شما در یادگیری زبان فرانسه کم نشود

اگر همه چیز خوب و درست پیش برود، باز هم مشتاق ماندن سخت است و اینکه گاهی انگیزه تان کم شود، اجتناب ناپذیر است. اهداف کوتاه و بلند مدت هستند که شما را دچار مشکل می کنند، نه؟

بهترین برنامه ها و نقشه ها هم گاهی با مشکل مواجه می شوند، بنابراین داشتن یک برنامه روتین روزانه، بله روزانه! برای یادگیری زبان فرانسه می تواند شما را از یک تراژدی نجات بدهد. واقعا در طول روز 15 دقیقه وقت ندارید که زبان فرانسه بخوانید؟

اگر روزی نیم ساعت یا یک ساعت برای هر نوع مطالعه، درس یا فعالیتی به زبان فرانسه وقت بگذارید، بیشتر احتمال دارد که انگیزه تان حفظ شود و می توانید به طور دائم به زبان دومی که در حال یادگیری آن هستید فکر کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، تنوع است. اگر هر روز یک نوع درس را بخوانید یا فعالیت های یکسان را انجام دهید، می تواند شما را از مسیر اصلی دور کند؛ مهم نیست انگیزه ها و علایقتان چیست!

برای اینکه این اتفاق نیافتد، باید یک روز 5 فعل، روز بعد 5 اسم یاد بگیرید و روزهای بعد را به یادگیری از طریق موسیقی یا فیلم بگذرانید.

هر چه فعالیت های مختلف به انگیزه ها و سبک زندگی شما نزدیک تر باشد، بهتر است.

برای شما که هنوز نمی دانید انگیزه و هدفتان از یادگیری یک زبان جدید چیست، امیدواریم بعد از خواندن این مقاله بتوانید تصمیم بگیرید و از همین امروز شروع کنید.

برای بقیه شما امیدواریم این مقاله اولین قدم برای شروع یک پروژه باشد که شما را به سمت اهدافتان هدایت کند و از نتیجه کار شگفت زده شوید.


بیشتر بخوانید:  هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه

بیشتر بخوانید:  بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید + تمرین مکالمه زبان فرانسه


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
2.7 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید