IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 4.6/5
نویسنده: ایرانمهر
8 آذر 1397

هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه

با دوستی به رستوران رفته بودم، او از گارسون پرسید «sweet surprise ice cream» دقیقا چه مزه ای دارد.

او جواب داد: « sweet surprise ice cream is, uh.. cold.» یعنی فقط گفت این بستنی سرد است!

جواب کامل و جامعی بود، نه؟! 

اگر بخواهیم صادق باشیم، همه ما در این موقعیت قرار گرفتیم که کلمات درست از ذهنمان پاک شده و خشکمان زده و احساس شرمندگی کردیم.

هر وقت کسی از من خواست خودم را توصیف کنم، مغز من مثل هارد درایو یا کارت حافظه ای می شود که کاملا پاک شده است و در پی آن یک فاجعه رخ می دهد.

“.I— well, I… like long walks on the beach, and um… yeah”

این مشکل بیشتر زمانی برای من اتفاق می افتد که به زبان فرانسه صحبت می کنم، و همیشه خودم را سرزنش می کنم که چرا وقتی هفده سالم بود در دبیرستان به اندازه کافی واژگان را تمرین نکردم.

اما هیچوقت برای جبران و یادگیری دیر نیست!

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

اگر شما هم مثل من هستید و می خواهید همیشه کلمه مناسب را در آستین داشته باشید، لازم نیست کتاب های قطور و سنگین را دنبال خودتان بکشید و ساعت های زیادی را با بی رحمی تمام در دیکشنری های مختلف تلف کنید. به لطف برنامه های آنلاین تمرین واژگان زبان فرانسه، شما به گنجینه ای رنگارنگ، جذاب، پر از ظرافت و سرگرم کننده دسترسی خواهید داشت که دایره واژگانتان را تقویت خواهد کرد.

حتما با خودتان می گویید «یادگیری» و «سرگرمی» نمی توانند در یک جمله و کنار هم قرار بگیرند، اما وبسایت ها و اپلیکیشن هایی که در این مقاله به شما معرفی می کنیم، دقیقا همین کار را انجام می دهند.

مزیت های یادگیری واژگان زبان فرانسه

به جای اینکه با برنامه های درسی و کتاب های خسته کننده خودتان را زجر بدهید، تمرین واژگان راهی جذاب و تعاملی است که شما را بیشتر درگیر یادگیری می کند. با یک گوشی موبایل هوشمند و اتصال به اینترنت، می توانید هر زمان و هرجایی از آن ها استفاده کنید.

از آنجایی که تمرین های لغت، درک مطلب و خواندن را هم تست و تقویت می کند، به مرور زمان خواننده ماهرتری هم می شوید. بسیاری از این تمرین ها، تلفظ و مهارت شنیدن را هم درگیر می کند و به تقویت آن ها هم کمک شایانی می شود.

این برنامه ها، روش های تعلیم و تربیتی بر اساس علوم شناختی و تقویت حافظه دارند؛ چون برای به خاطر سپردن و فهمیدن معانی کلمات به قدرت ذهن نیاز است.

 به مرور زمان و با گسترش پیدا کردن واژگان، می توانید الگوهای کلمات را تشخیص بدهید و این الگوها بعدها به شما کمک می کنند تا معنی کلماتی که برایتان ناشناخته است را حدس بزنید. برای مثال، اگر با پسوندها و پیشوندهای کلمات آشنا شوید، فهمیدن معانی کلمات جدید راحت تر خواهد بود.

هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه

این نکات را به خاطر بسپارید

احتمالا همیشه معنی همه کلمات را یادتان نمی ماند، و این مسئله عادی است و مشکلی نیست. هدف این است که گنجینه لغاتتان را گسترش بدهید نه اینکه «شلدون کوپر» (Sheldon Cooper)بعدی باشید. (شلدون کوپر یک شخصیت ساختگی در مجموعه تلویزیونی  تئوری بیگ بنگ است.) 

یکی از راه هایی که بتوانید گاهی کلماتی که خواندید را تمرین کنید، این است که از صفحه کلماتی که کمی دشوارتر بوده اند عکس بگیرید؛ با این کار هربار که به گالری عکس های گوشی موبایلتان بروید، این عکس ها را هم مرور می کنید.

اگر تلفظ کلمه ای را نمی دانید و هیچ فایل صوتی برای فهمیدن آن وجود ندارد، به سایت یوتیوب بروید، کلمه مورد نظر را به صورت “(word) pronunciation” تایپ کنید؛ ویدیوهای زیادی پیدا می کنید که کسی آن را درست و دقیق تلفظ کرده است.

هفت تمرین جذاب واژگان به زبان فرانسه

Quiz Tree

اگر به تازگی یادگیری زبان فرانسه را شروع کردید و با اینحال می خواهید تمرین کنید، فقط یک جواب برای شما دارم: Quiz Tree

به شما کلمه یا عبارتی به زبان فرانسه داده می شود و فقط کافی است از فهرست کلمات انگلیسی موجود، معادل درست را انتخاب کنید. سوال ها با صدای بلند تلفظ می شوند، بنابراین شما می توانید با تقلید و تکرار آن کلمات، همزمان مهارت تلفظ و مکالمه را هم تمرین کنید.

طیف وسیعی از موضوعات در اختیار شما قرار می گیرد. تمرین هایی که برای شما در نظر گرفته شده است، به مباحثی مثل سرگرمی، غذا، طبیعت و توصیف مردم می پردازد که پایه و بنیان خوبی برای پیشرفت کردن در زبان فرانسه است.

هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه

wordPROF

همچنان یک مبتدی هستید، اما آنقدری پیشرفت کرده اید که فرق بین a وà (“has” و “to”) را بدانید. خوب حالا باید چه کرد؟ جواب: wordPROF

با اینکه این وبسایت برای زبان آموزان مبتدی طراحی شده است، اما قالب آن می تواند شما را به چالش بکشد، چون هیچ سوال چند گزینه ای وجود ندارد که به آن ها جواب بدهید. در عوض به شما کلمه یا عبارتی به زبان فرانسه داده می شود و خودتان باید ترجمه آن را بنویسید.

دسته بندی های وبسایت wordPROF بر اساس دشواری مرتب شده است و بر اساس موضوع نیست. اما اگر خیلی راغب هستید و خودتان را قبول دارید، چرا از دسته بندی «Whole Vocabulary» استفاده نمی کنید؟ این دسته بندی ممکن است هر نوع سوال با هر سطح دشواری را از شما بپرسد.

Bonjour de France

بعضی روزها صبح از خواب بیدار می شوم و حس می کنم می توانم در برابر جمعیت عظیمی از پاریسی ها سخنرانی کنم. بعضی وقت ها هم فکر می کنم دانش فرانسه من از دوره ای که فیلم های سینمایی اجاره می دادند هم قدیمی تر است.

وبسایت Bonjour de France بهترین راه حل مبارزه با نوسان و بی ثباتی سطح دانش و مهارت زبان فرانسه است. به جای اینکه در یک سطح خاص اسیر شوید و یادگیری و تمرین را به همان سطح محدود کنید، می توانید سطح مناسب خودتان را انتخاب کنید. برای اینکه در این تمرین ها بالاترین سطح فعالیت و تعامل وجود داشته باشد، انواع مختلف تمرینات در اختیار شما قرار می گیرد که شامل «پر کردن جای خالی» (fill-in-the-blank) و مجموعه تصاویر است.

حتی بهتر از موارد بالا، این وبسایت دسته بندی های بسیار زیادی دارد؛ از خرید کردن و تشریح بدن گرفته تا رنگ ها و مسافرت! بنابراین دفعه بعد که زبان کوچکتان درد گرفت یا خواستید از رنگ لباس دوستتان تعریف کنید، به زبان فرانسه صحبت کنید 

FluentU

وبسایت FluentU چوب دو سر طلاست. با تماشای ویدیوهای واقعی به زبان فرانسه، مثل پیش نمایش فیلم ها، موزیک ویدیوها و سخنرانی های انگیزشی، که با سطح مهارت و نیازهای آموزشی شما تنظیم شده است، دایره لغاتتان را تقویت می کنید. با انتخاب کلمه ای که در زیرنویس ها آمده، می توانید به سرعت معنی و تلفظ آن را بفهمید.

بعد از آن، می توانید از دانش لغات در قسمت FluentU Learn Mode استفاده کنید.

این قسمت شامل فلش کارت های چند رسانه ای، کوییزهای جذاب و فهرست لغات است تا دانش شما را محک بزند. برای اینکه دانش لغاتتان هر از گاهی مرور شود و تازگی پیدا کند، می توانید امتیاز بگیرید که تا کنون چند کلمه یاد گرفته اید. این امتیاز بر اساس ویدیوهایی که اخیرا یا در گذشته دیده اید به شما داده می شود.

این وبسایت، برای گوشی های هوشمند هم اپلیکیشنی طراحی کرده است که روی پلتفرم Android و iOS قابل دانلود است. با این روش می توانید همیشه و همه جا فرانسه تمرین کنید.

هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

ToLearnFrench

وبسایت ToLearnFrench با جدیت می خواهد که شما فرانسه یاد بگیرید. حجم زیادی از واژگان با موضوعات مختلف دارد و هیچوقت با کمبود تمرین مواجه نمی شوید. مهم نیست دنبال تمرینات تعاملی باشید یا به بازی ها و تست های چند گزینه ای کلاسیک علاقه داشته باشید، انواع این تمرین ها را در این وبسایت پیدا می کنید.

می توانید بین سه سطح از مبتدی تا پیشرفته تمرین هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. برای اینکه راحت تر به تمرین ها دسترسی داشته باشید، می توانید از قسمت جستجوی سایت در بالای صفحه، گزینه هایی را انتخاب کنید که برای شما بهتر است.

Quia

تلفظ اسم این وبسایت سخت، اما ابزاری با رابط کاربری بسیار آسان برای تمرین لغت است.

Quia مجموعه ای عظیم با بیش از 7500 (بله، 7500!) بازی و تمرین است که تمام موضوعات را شامل می شود. تفاوت بین دو وجه گذشته فعل های imparfait و passé composé را می دانید؟ لازم است صفت های جدید یاد بگیرید تا به گفتارتان رنگ و لعاب بدهید؟ نگران نباشید. معضل بزرگی نیست و مطمئنم یکی از هزاران تمرین Quia نیاز شما را رفع خواهد کرد.

هر نوع فعالیت و تمرینی در این وبسایت وجود دارد، از جمله بازی های کلاسیک و بازی های جدید که استادانه طراحی شده اند؛ بازی هایی مثل Battleship و Scavenger Hunts.

افراط در هر چیزی ممکن است مشکل ساز شود، اما Quia قابلیت مفیدی به نام «refine search» دارد که بر اساس نیازهای آموزشی و یادگیری شما، گزینه های موجود را فیلتر می کند.

هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه

Vokable

زبان آموزان سطح متوسطه و پیشرفته، سرگرمی را از دست ندهید. وبسایت Vokable هم قالبی مثل wordPROF دارد، اما از آنجایی که سطح مبتدی ندارد، تمرین ها و مباحث پیچیده تر هستند. یکی از انواع تمرین ها این است که باید کلمات انگلیسی را به فرانسه ترجمه کنید و برای حل این تمرین گنجینه وسیعی از واژگان فرانسه نیاز است.

وبسایت Vokable به شما این امکان را می دهد تا از بین دسته بندی های مختلف واژگان، گزینه های مورد نظر را انتخاب کنید؛ اما اگر به دنبال هیجان و چالش در زندگی هستید، گزینه «general» گزینه مناسبی است. به علاوه، اگر لازم است رنگ جدیدی به دانش صرف و نحو خود بدهید، می توانید تمرین های وجه فعل ها و علم صرف را حل کنید.

بهترین قسمت کدام است؟ اینکه برنامه Vokable روی پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است و متاسفانه هیچ بهانه ای برای تمرین نکردن ندارد.

از امروز به بعد هر زمان حس کردید نیاز دارید زبان فرانسه تمرین کنید یا اوقات فراغت خود را به بطالت نگذرانید و کار مفیدی انجام بدهید، چرا خودتان را با این برنامه های سرگرم کننده مشغول نمی کنید؟


بیشتر بخوانید: سه راه برای یادگیری زبان فرانسه با روش غوطه وری

بیشتر بخوانید: چطور لهجه فرانسوی داشته باشید؛ توصیه هایی برای زبان آموزان


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.6 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید