IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده نکته برای اینکه به خودتان زبان فرانسه یاد بدهید
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
24 آذر 1397

ده نکته برای اینکه به خودتان زبان فرانسه یاد بدهید

فکر می کنید بتوانید به خودتان زبان فرانسه یاد بدهید؟

بله!

نه تنها دست یافتنی، بلکه یکی از ساده ترین زبان ها برای یادگیری است (البته برای کسی که زبان انگلیسی را بلد باشد!)

چرا؟

چون انگلیسی و فرانسه شباهت های زیادی دارند، مثلا انگلیسی بسیاری از کلمات فرانسوی را دزدیده و در زبان خودش از آن ها استفاده می کند.

خودآموزی، چالش ها و مشکلات خاص خودش را دارد، اما مزیت های فراوانی هم دارد. به جای رفتن به کلاس و پیدا کردن یک مدرس خوب، خودآموزی شما را از این مسائل رها می کند و می توانید با سرعت خودتان پیش بروید و از سبک یادگیریتان بیشترین استفاده را ببرید.

در حالیکه باید وقت بگذارید و منابع یادگیری مناسب را پیدا کنید، تعداد بی شماری از آن ها وجود دارند. مثلا کانال های بی نظیر یادگیری زبان فرانسه در یوتیوب، پادکست های فرانسوی و بلاگ های یادگیری زبان فرانسه، گوشه ای از این منابع فوق العاده است.

احتمالا وقتی خودتان زبان فرانسه را یاد بگیرید، با یک چالش اساسی روبرو می شوید و آن هم این است که شاید نتوانید خودتان را مجبور کنید به طور منظم تمرین کنید. در یادگیری هر زبانی، تکرار و تداوم ضروری و مهم است. می توانید هفته ای یک بار یک جلسه سنگین داشته باشید، اما اگر تا هفته بعد تمرین نکنید، هر چیزی که خواندید یادتان می رود. با این حال، اگر هرروز به مدت حتی چند دقیقه تمرین کنید، همه چیز یادتان می ماند و اطلاعات قبلی یادآوری می شود.

چرا باید به خودتان زبان فرانسه یاد بدهید؟

مهم است که دلایل و انگیزه هایتان را بدانید، بنابراین اگر روزی حوصله درس خواندن و تمرین کردن نداشتید، می توانید به خودتان یادآوری کنید که چرا این کار را انجام می دهید.

برای شروع باید بدانید که زبان فرانسه خیلی جذاب است. فرهنگ آن بسیار شبیه به کشورهای لاتین است و تعجبی ندارد که مردم دوست دارند کمی فرانسه بلد باشد.

به علاوه، صحبت کردن به زبان فرانسه می تواند سفر رفتن را آسان تر و لذت بخش تر کند، چون بسیاری از کشورها در سراسر جهان فرانسه را به عنوان زبان ملی صحبت می کنند. اگر به اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا یا بسیاری از کشورهای دیگر جهان سفر کنید، دانستن زبان فرانسه به شما کمک می کند با افراد محلی راحت تر ارتباط برقرار کنید، مکان های بهتری برای رفتن پیدا کنید و فرهنگ آن ها را بهتر و بیشتر بفهمید؛ در صورتی که اگر زبان فرانسه بلد نباشید، هیچکدام از این اتفاقات نخواهد افتاد.

در زندگی روزمره، توانایی خواندن چیزهایی که قبلا بلد نبودید، یا تماشای فیلم هایی که قبلا نمی توانستید بدون زیرنویس ببینید خیلی باحال و رضایت بخش است.

ده نکته برای اینکه به خودتان زبان  فرانسه یاد بدهید

1# Baby Steps

یادگرفتن زبان فرانسه از صفر، مثل یادگرفتن زبان برای کودکان است و محتوا و منابع زیادی وجود دارد که یادگیری را برای کودکان جذاب و سرگرم کننده می کند و شما هم می توانید از آن ها استفاده کنید. چند کتاب کودک پیدا کنید و همراه با کتاب های درسی خودتان از آن ها استفاده کنید. کتاب های کودکان سرگرم کننده هستند و از آنجایی که می توانید تمام یک کتاب را کامل بخوانید، احساس رضایت خواهید کرد. این کتاب ها با استفاده از کلمات مفید و رایج، به تدریج واژگان شما را تقویت می کند.

همانطور که کودکان چندزبانه، زبان ها را از راه گوش دادن یاد می گیرند، شما هم این نکته را مد نظر قرار بدهید و تا جایی که می توانید فرانسه گوش بدهید. هر چقدر بیشتر خودتان را در زبان فرانسه غرق کنید، راحت تر و سریع تر می توانید مثل یک فرانسوی غذا سفارش بدهید.

2# Get Mixing

هر چقدر بیشتر فرانسه را در برنامه روزانه­تان قرار بدهید، بهتر است. هرروز یک متن کوتاه با کلماتی که یاد گرفتید بنویسید؛ هر وقت کلمه ای را نمی دانید آن را به انگلیسی بنویسید. این کار خیلی سرگرم کننده است و اگر هنوز ساختار جمله را یاد نگرفتید، لازم نیست نگران چیزی باشید؛ هدف این است که استفاده کردن از کلمات جدید را یاد بگیرید.

وقتی می خواهید با دوستانتان صحبت کنید، کم کم از فرانسه هم استفاده کنید. آنها را درگیر کنید، چون توضیح دادن کلمات جدید و مورد علاقه به یادگیری کمک می کند. اگر دوستانتان علاقه ای به فرانسوی صحبت کردن ندارند، با خودتان صحبت کنید! وقتی شیئی را دیدید که اسم آن را به فرانسه یاد گرفتید، آن را با خودتان تکرار کنید یا به گربه های کوچه به فرانسوی سلام کنید. نگران نباشید، کسی فکر نمی کند شما دیوانه شده اید.

 #Learn French  with Songs and Music 3

دنیای جدید و کاملی از سبک موسیقی مورد علاقه تان به زبان فرانسه وجود دارد که باید آن را کشف کنید. مهم نیست چه سبکی گوشی می دهید، همیشه یک نسخه فرانسوی از آن وجود دارد. اوایل می توانید از صداها لذت ببرید، اما به زودی می توانید کلمات را تشخیص بدهید و شاید هم بخواهید شعر آهنگ را دنبال کنید. این روش سرگرم کننده است و می توانید با شنیدن و تمرین این مهارت، کمی از دنیای کتاب ها فاصله بگیرید.

4# Visualize

درحالیکه اغلب با خواندن کتاب ها و متون درسی، زبان خارجی یا هر درس دیگری را یاد می گیریم، بسیاری از ما با دیدن تصاویر، مفاهیم در ذهنمان می ماند و باعث یادگیری می شود.

اینکه این روش را ترجیح می دهید یا می خواهید روش جدیدی را امتحان کنید، افزودن تصاویر به شیوه آموزش و یادگیری، ایده فوق العاده ای است.

استفاده از فلش کارت یکی از بهترین راه هاست. می توانید از هر فروشگاه لوازم التحریر، فلش کارت های خالی بخرید و خودتان فلش کارت هایی برای یادگیری واژگان یا گرامر زبان فرانسه را بسازید. اگر خوب نقاشی می کنید، خوش به حالتان! اگر نه، می توانید برای تصاویر و رنگ آمیزی فلش کارت ها از کتاب های کودکان و دایره المعارف ها استفاده کنید، تصاویر آن ها را ببرید یا سراغ فناوری بروید و از اینترنت عکس هایی که دوست دارید پیدا کنید و روی فلش کارت ها بچسبانید. یک سمت کارت عکس بچسبانید و سمت دیگر آن کلمه فرانسوی آن را بنویسید. حالا می توانید خودتان را محک بزنید؛ به عکس نگاه کنید و اسم فرانسوی آن را بگویید، یا کلمه را بخوانید و معادل انگلیسی آن را بگویید.

5# Verbs Are  Your Friends 

هر چه زودتر از فعل های فرانسوی خوشتان بیاید، راحت تر و بهتر زبان فرانسه را یاد می گیرید. از آنجایی که فقط سه نوع پسوند برای افعال وجود دارند، وقتی یک بار آن ها را تمام و کمال یاد بگیرید، همیشه و همه جا آن ها را به درستی استفاده خواهید کرد. بعضی از رایج ترین افعال، پسوندهای بی قاعده دارند، بنابراین باید آن ها را جدا جدا یاد بگیرید، ولی خوشبختانه تعداد آن ها زیاد نیست. وقتی یک بار برای همیشه قواعد فعل ها را یاد بگیرید، دیگر نگرانی خاصی نخواهید داشت و می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

6# Mistakes Are  Okay

دفعات اولی که می خواهید فرانسه صحبت کنید، احتمالا اشتباهات فراوان خواهید داشت. ولی این کاملا طبیعی و قابل قبول است. هر چقدر بیشتر فرانسه صحبت کنید، کمتر نگران اشتباه کردن می شوید؛ چه بخواهید چه نخواهید این اشتباهات پیش می آیند، پس اشتباه کنید و از این اشتباهات درس بگیرید. اغلب این روش بهترین راه یادگیری است، وقتی یک بار در مورد مبحثی اشتباه کنید و درست آن را به شما بگویند، احتمال اینکه بهتر در ذهنتان بماند بیشتر است.

هنگام یاد گرفتن یک مهارت جدید، اینکه به خودتان اجازه بدهید اشتباه کنید، از ابتدای راه تا حرفه ای شدن، یک باید مهم است. با خودتان مهربان باشید، چون هر چقدر مباحث دستورزبان و واژگان سخت تر شود، احتمال اینکه اشتباه کنید بیشتر است.

در واقع، اشتباه کردن نشانه بسیار خوبی است، چون نشان دهنده این است که خودتان را به چالش کشیدید. اگر می بینید همه چیز درست پیش می رود، یعنی یک جای کار می لنگد و بگذارید با شما صادق باشم؛ اگر همه چیز درست پیش می رود، یعنی پیشرفتی نمی کنید و درجا می زنید.

7# Make Your  Own Mix-Tapes

یک راه عالی برای یادگیری و تقویت کردن واژگان جدید این است که آن ها را با صدای بلند بخوانید و صدای خودتان را ضبط کنید و وقتی در حال پیاده روی، سفر یا حتی شستن ظرف ها هستید، به آن ها گوش دهید.

می توانید فهرست کلمات را هر طور که دوست دارید تنظیم کنید؛ راهنمایی های کوچکی برای خودتان بنویسید که کلمات سخت یا کلماتی که تلفظ شبیه به هم دارند، یادتان بماند. این کار باعث می شود تلفظ را هم تقویت کنید.

8# A Movie a  Day

فرانسوی ها عاشق فیلم هایشان هستند، بنابراین یکی از راه های فوق العاده برای اینکه خودتان را در زبان و فرهنگ غرق کنید این است که با فیلم، زبان فرانسه یاد بگیرید. اگر از فیلم های آوانگارد (اوه، یک کلمه فرانسوی) و خانه هنر خوشتان نمی آید، نگران نباشید، به زودی آن ها را تحسین خواهید کرد.

اگر وقت این را ندارید که روزانه یک فیلم تماشا کنید، اخبار را به زبان فرانسه ببینید یا گوش بدهید. اوایل فهمیدن اخبار با توجه به تصاویر جذاب و سرگرم کننده است، ولی بعد از آن می توانید عبارات و کلمات رایج را در اخبار بفهمید و این خیلی رضایت بخش است.

9# French  Connection

با اینکه دوره نامه نگاری روی کاغذ تقریبا سر آمده است، اما داشتن یک دوست نامه ای (pen pal) (یا بهتر است بگوییم ایمیلی، email pal) هنوز یکی از ایده های عالی برای یادگیری یک زبان خارجی است.

راه های زیادی برای پیدا کردن یک دوست نامه ای وجود دارد. امروزه البته اینترنت هم می تواند دوست شما باشد. می توانید عضو انجمن های یادگیری زبان شوید یا به گروه های مختلف ایمیل بزنید و ببینید کسی هست که بخواهد از آن سر دنیا با شما مکاتبه کند یا نه! البته زمانی از روش دوم استفاده کنید که روش اول (یعنی پیدا کردن دوست نامه ای) موفقیت آمیز نبوده است. همچنین انجمن های زیادی برای یادگیری زبان فرانسه وجود دارند که می توانند شما را با افراد دیگر مرتبط کنند.

10# Eat  Croissants

مهم نیست کجا زندگی می کنید؛ کروسان (نان شکم پر) در همه فروشگاه های مواد غذایی در ایران پیدا می شود. به این فروشگاه ها سر بزنید، کروسان بخرید و بخورید. اگر در فرانسه یا کشوری فرانسوی زبان هستید، به نانوایی یا رستوران بروید، منو را بخوانید و وقتی تصمیم گرفتید دقیقا چه می خواهید (و البته آداب معاشرت ساده و رایج را هم یاد گرفتید) به پیشخدمت یا نانوا بگویید. آن ها از اینکه شما به زبان آن ها علاقه دارید خوشحال می شوند و ممکن است پیشنهادهای بهتری هم برایتان داشته باشند.

به علاوه، نان های فرانسوی بسیار خوشمزه هستند! حتی خوردن یک کروسان ساده هم می تواند انگیزه یادگیری زبان فرانسه باشد.

نوش جان و سفرتان به یادگیری زبان فرانسه بی خطر 

Bon  appétit et bonne route vers l’apprentissage du français 


بیشتر بخوانید: چطور لهجه فرانسوی داشته باشید؛ توصیه هایی برای زبان آموزان

بیشتر بخوانید: هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه


 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزش زبان فرانسه کلیک نمایید

آموزش زبان فرانسه


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید