IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده مجموعه تلویزیونی برای یادگیری زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
25 آذر 1397

ده مجموعه تلویزیونی برای یادگیری زبان فرانسه

تا به حال یاد گرفتن زبان فرانسه با فیلم را امتحان کردید؟

اگر جوابتان منفی است، به نظرم وقت آن رسیده که این راه را شروع کنید.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید با آن اصطلاحات رایج و عبارات روزمره فرانسوی را یاد بگیرید، همین است.  

البته علاوه بر فیلم، تلویزیون هم این قابلیت را دارد.

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

چرا باید زبان فرانسه را از طریق مجموعه های تلویزیونی یاد  بگیریم؟

بیاید با هم صادق باشیم، برای زبان آموزان مبتدی، فرانسه اصلا زبان راحتی برای یادگیری نیست! چون تلفظ و قواعد گرامری پیچیده ای دارد. با تماشا کردن برنامه های تلویزیونی فرانسه، می توانید تلفظ کلمات فرانسوی را یاد بگیرید و دایره واژگان را هم گسترش بدهید.

به همین دلیل است که ما باز هم به شما فکر کردیم و ده مجموعه تلویزیونی را معرفی می کنیم که با آن فرانسه یاد بگیرید.با جرات می گوییم این مقاله برای همه افرادی که زبان فرانسه یاد می گیرند، فارغ از سطحی که دارند، بسیار مفید است.

7 jours sur la  planète

با این برنامه می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم می توانید اخبار را دنبال کنید و به روز باشید، هم می توانید به طور همزمان زبان فرانسه تمرین کنید. این برنامه تلویزیونی جدیدترین اخبار کشورهای فرانسوی زبان (francophone) در یک هفته را گردآوری می کند و در اختیار بینندگان قرار می دهد.

جمعه هر هفته، دو گزارش به عنوان موضوع بحث پیرامون مسائل جهان انتخاب می شوند. همچنین می توانید به صورت آنلاین وارد تمرین های تعاملی بشوید که با توجه به سطح دانش زبان آموزان دسته بندی شده اند.

ده مجموعه تلویزیونی برای یادگیری زبان فرانسه

Plus belle la vie

«مارسی» (Marseille) یکی از شهرهای زیبای جنوب فرانسه است که 300 روز در سال آب و هوای صاف و آفتابی دارد. این شهر برای کسانی که می خواهند سبک زندگی مدیترانه ای را تجربه کنند، یکی از گزینه های رویایی به حساب می آید. سریال روزانه “Plus belle la vie” درباره زندگی ساکنان محله­ای خیالی به نام «میسترال» (Mistral) است که در این شهر ساحلی دلپذیر (مارسی) فیلمبرداری شده است.

این سریال دو محوریت و فیلمنامه اصلی دارد: زندگی شخصی ساکنان «میسترال» که هرروز اتفاق می افتد، تکامل عشق و دوستی و داستان های جنایی و کارآگاهی که گاهی با وهم و خیال همراه می شود. ممکن است طنز فرانسوی این سریال برای زبان آموزان مبتدی قابل درک نباشد، اما تماشای ساحل و آفتاب و دریا قطعا حالشان را خوب می کند.

Les Aventures de Tintin

مطمئنم همه ما در مقطعی از زندگی، کتاب تصویری «ماجراهای تن تن» را خواندیم. «تن تن» شخصیت کارتونی محبوبی است که در بلژیک خلق شده و برخلاف تصور همه، فرانسوی نیست. «ماجراهای تن تن » را تماشا کنید تا بعضی از خاطرات کودکی یادآوری شود.

این مجموعه تلویزیونی در سال 1991 از مجموعه کتابی تصویری به همین نام ساخته شده است. مدت زمان هر اپیزود تقریبا 45 دقیقه بود و اخیرا در شبکه های کودکان و برنامه های کودک دوباره در حال پخش است.

?Qui veut gagner des  millions

این برنامه، نسخه فرانسوی مجموعه تلویزیونی «Who Wants to Be a Millionaire» است. این برنامه در واقع یک مسابقه تلویزیونی است که در آن سوالاتی چهارگزینه ای بر اساس اطلاعات عمومی و فرهنگ پرسیده می شود. هدف مسابقه این است که شرکت کنندگان به همه سوالات درست پاسخ بدهند و برنده یک میلیون دلار شوند.

در این مسابقه سه فرصت نجات وجود دارد که شرکت کنندگان می توانند از آن ها استفاده کنند؛ این سه راه نجات، حذف دو گزینه غلط (50/50)، تماس با یک دوست و رای تماشاچیان است. این برنامه را ببینید تا اطلاعاتتان درباره فرهنگ، تاریخ و سنت کشور فرانسه بیشتر شود و همچنین تاکتیک هایی را که برای برنده شدن در این مسابقه لازم است، یاد بگیرید. شاید یک روز شما هم یکی از شرکت کنندگان این برنامه شدید، کی میدونه؟!

Engrenages

مجموعه « Engrenages» یک سریال جنایی است که جامعه فرانسه را به خوبی به تصویر می کشد. می توانیم درباره سیستم قضایی و عدالت کشور فرانسه اطلاعات کسب کنیم. با وجود یک دادستان جوان، یک رئیس پلیس، یک قاضی و یک وکیل جنایی، وارد دنیای پیچیده دادگاه در پاریس، طرز کار، عوامل و حقه های آن می شویم.

با توجه به بعضی از وکلا و دادستان ها، این سریال آنطور که در زندگی واقعی رخ می دهد نیست، ولی از آنجایی که بازیگران زن و مرد این سریال خیلی خوش قیافه هستند، این مسئله خیلی مهم نیست. این سریال یکی از موارد نادری است که به کشورهای خارجی صادر شده و در بیش از 70 کشور به فروش رسیده است، و بدون شک نشانه موفقیت آن است.

Caméra Café

تقریبا همه ما در خانه یا محل کار قهوه ساز داریم، نه؟ قهوه به قدری در زندگی ما جا باز کرده است که خیلی از ما صبح ها قهوه می نوشیم و شب هایی که روز بعد امتحان داریم یا می خواهیم در طول روز بیدار و سرحال بمانیم، قهوه به کمکمان می آید. در هر قسمت این سریال، قهوه سازی که در آبدارخانه یک شرکت قرار دارد، باعث می شود بسیاری از آدم ها با هم شروع به صحبت کنند.

داستان این سریال درباره یک قهوه ساز و افرادی است که در دفتر مرکزی یک شرکت بزرگ فرانسوی کار می کنند (شخصیت های اصلی راننده مدیرعامل، مدیر منابع انسانی و یک روانشناس تمام وقت هستند). بحث و جدل های خنده دار یا صحبت های شخصی که کنار قهوه ساز اتفاق می افتد، تقلیدی از زندگی روزمره کارگران و کارمندان فرانسوی است که ما را به خنده می اندازد.

Kaamelott

برای کسانی که به چیزهای قدیمی علاقه دارند، « Kaamelott»یک مجموعه تلویزیونی طنز تاریخی و فانتزی است. این مجموعه از افسانه آرتور الهام گرفته شده است و درباره افسانه شاه آرتور است که تلاش می کند کاری که خدایان به او واگذار کرده اند را به خوبی انجام بدهد.

او توسط «شوالیه های میز گرد» (Knights of the Round Table) که اغلب افراد نالایق و بی کفایتی هستند، محاصره شده است و در معرض سقوط رومی ها و حمله بربرها قرار دارد و با این حال همچنان باید Holy Grail را با وجود تمام موانع پیدا کند. با دیدن این سریال ترغیب می شویم از فرانسه دیدن کنیم و به خاطر وجود مناظر رومی و باستانی زیبا و قلعه های باشکوه این کشور را تحسین کنیم.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

Braquo

چهار افسر پلیس، بعد از اینکه یکی از همکارانشان به نام «مکس» (Max) پس از پرونده ای که مشغول رسیدگی به آن بود خودکشی می کند، متوجه می شوند که زندگی همه آن ها تغییر کرده است. سپس آن ها تصمیم می گیرند قوانین و مقررات مشخص شده (yellow line) را زیر پا بگذارند، قانون را به دست بگیرند تا بتوانند به هدفشان که ادای احترام به دوستشان «مکس» است، برسند.

دشمنان آن ها اعمال و حرکاتشان را شدیدا تحت نظر دارند و همین مسئله باعث می شود خیلی زود به دردسر بیافتند. این مجموعه به خاطر وجود صحنه ها و پیچیدگی هایی که در داستان وجود دارد، بسیار هیجان انگیز است و شما را پای تلویزیون میخکوب می کند. در حالیکه ممکن است نتوانید تمام دیالوگ های فرانسوی این سریال را بفهمید، اما صحنه های زیادی دارد که می تواند ما را اسیر خودش کند.

ده مجموعه تلویزیونی برای یادگیری زبان فرانسه

Les Guignols de l’info

برنامه “Les  Guignols de l’info” یک پخش خبری طنز است که توسط عروسک های پلاستیکی اجرا می شود. عروسک ها به خاطر معرفی و به کار بردن عبارات جذاب یا بازی در نقش سیاستمداران شناخته شده شوخ، مشهور و شناخته شده هستند و تاثیر عمیقی روی فرهنگ معاصر فرانسه دارند.

این برنامه، خیلی موثرتر از سایر رسانه ها، شخصیت های معروف معاصر و تفکرات متعارف را به چالش می کشد. با اینکه تمرکز اصلی آن ها روی سیاست فرانسه است، گاهی از حوادث بین المللی هم صحبت می کنند. با تماشای این برنامه می توانید از امور جاری مطلع شوید و دیدگاه های متفاوتی درباره این مسائل کسب کنید.

Coup de foudre au  prochain village

به داستانی عاشقانه بین یک دختر شهری و یک پسر روستایی علاقه دارید؟ این مجموعه تلویزیونی واقعی را ببینید تا بیشتر درباره آن ها بدانید. اتوبوسی حامل دوازده دختر شهری که به دنبال عشق به چند روستا در فرانسه سفر می کنند. همه آن ها به دنبال رابطه ای هستند که به خاطر آن زندگی شهری را رها و برای زندگی آرام تر به روستا نقل مکان کنند.

اتوبوس یک هفته در هر روستایی می ماند، و روز اول در هر روستا سه مرد با دخترها روبرو می شوند و می توانند انتخاب کنند با کدام یک از آنها بیشتر وقت بگذرانند و با هم آشنا شوند. همانطور که روزها می گذرد، هر مردی طرفدارانش را به مرور از دست می دهد و هر کدام از دخترها که باقی ماندند می توانند تصمیم بگیرند در روستا بمانند یا برای اینکه شانسشان را دوباره امتحان کنند به روستای بعدی بروند.


بیشتر بخوانید: بدون استرس زبان فرانسه یاد بگیرید + تمرین مکالمه زبان فرانسه

بیشتر بخوانید: هفت اپلیکیشن برای تقویت واژگان به زبان فرانسه


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید