IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بعد از انگلیسی چه زبــانی یاد بگیریم ؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 آذر 1402

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

امروزه زبان انگلیسی به یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها برای یادگیری به‌عنوان زبان دوم تبدیل شده است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به یادگیری آن هستند. بسیاری از افراد هرساله اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند و یک سوال بسیار مهم که بعد از یادگیری این زبان برایشان به وجود می‌آید این است که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است باید بدانید که زبان‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که می‌توانند گزینه بسیار جذابی برای یادگیری شما باشند.

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟زبان انگلیسی

چرا زبان انگلیسی محبوب‌ترین زبان دنیاست؟

پیش از آن‌که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ اجازه دهید تا در ابتدا کمی بیشتر درباره خود زبان انگلیسی صحبت کرده و نکاتی را در این زمینه بیان کنیم. به طور کلی باید دقت داشته باشید که زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری به شمار می‌آید که هرساله تعداد زیادی از زبان‌آموزان از سراسر دنیا اقدام به یادگیری این زبان می‌کنند. دلایل بسیار زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد که در ادامه به بررسی هریک از این دلایل می‌پردازیم:

  • زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی به شمار می‌آید که شما در هر کشوری می‌توانید با استفاده از آن شروع به صحبت کنید؛ چراکه تقریبا در تمامی کشورهای دنیا افراد زیادی هستند که به این زبان مسلط بوده و قادر هستند تا ارتباط خوبی را با شما ایجاد کنند.
  • اگر علاقه‌مند به دیدن فیلم و سریال هستید باید بدانید که امروزه بسیاری از فیلم و سریال‌های محبوب دنیا به زبان انگلیسی ساخته شده‌اند و اگر شما بتوانید این فیلم و سریال‌ها را به زبان اصلی مشاهده کنید بدون شک تجربه بهتری را به دست خواهید آورد.
  • اگر علاقه‌مند به آموزش هستید باید بدانید بسیاری از منابع آموزشی در سراسر دنیا و به خصوص منابع آموزش آنلاین به زبان انگلیسی هستند. به همین علت نیز آموزش زبان انگلیسی بدون شک به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف را ارتقا داده و خیلی راحت از این آموزش‌ها استفاده کنید.
  • موسیقی‌های انگلیسی نیز امروزه محبوبیت زیادی دارند که یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری را از گوش دادن به این موسیقی‌ها به دست بیاورید.

تمامی این مزایا در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا زبان انگلیسی به‌عنوان محبوب‌ترین زبان دنیا برای یادگیری به شمار بیاید که هرساله افراد زیادی تقاضای یادگیری این زبان را دارند.

زبان آلمانی دومین زبان محبوب در دنیا برای یادگیری

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ زبان آلمانی بدون شک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای یادگیری در این زمینه باشد. این زبان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری به شمار می‌آید که دلایل مختلفی برای محبوبیت آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این زبان این است که کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سفر و مهاجرت به شمار می‌آید و اکثر افرادی که قصد مهاجرت با روش‌های مختلف را دارند معمولا این کشور را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد خود در نظر می‌گیرند.

زبان آلمانی یکی از زبان‌هایی است که ریشه نزدیکی با زبان انگلیسی دارد و همین ویژگی نیز باعث می‌شود تا افراد زیادی هرساله تقاضای یادگیری این زبان را داشته باشند. شاید در نگاه اول یادگیری زبان آلمانی کمی سخت و دشوار باشد؛ ولی با توجه به ریشه مشابهی که با زبان انگلیسی دارد بدون شک می‌تواند گزینه جذابی برای یادگیری بوده و اگر شما پروسه یادگیری خود را به‌صورت اصولی دنبال کنید می‌توانید خیلی سریع این زبان را یاد گرفته و حتی به آن مسلط شوید.

اقتصاد کشور آلمان در چند سال اخیر دائما رو به رشد بوده است و چنین رشدی کشور آلمان را به یکی از قوی‌ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است. همین عامل نیز باعث شده تا زبان آلمانی حتی در دنیای اقتصاد و تجارت نیز محبوبیت زیادی داشته باشد و در میان ده زبان برتر دنیا در این زمینه قرار بگیرد. علاوه بر این این زبان به‌عنوان زبان رسمی کشورهای اتریش و سوئیس نیز شناخته می‌شود که هردو این کشورها دارای اقتصاد بسیار قوی هستند. پس اگر شما هم به دنبال یک زبان جذاب برای یادگیری هستید بدون شک آموزش زبان آلمانی گزینه جذابی برای شما خواهد بود.

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟زبان آلمانی

چرا باید زبان آلمانی را بیاموزیم؟

دلایل بسیار زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد و همانطور که بیان کردیم یکی از گزینه‌های پاسخ به این سوال که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ بدون شک زبان آلمانی خواهد بود. در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین دلایل برای یادگیری زبان آلمانی را به شما ارائه دهیم:

  • زبان آلمانی بعد از انگلیسی رایج‌ترین زبان مادری در دنیا به شمار می‌آید که بیش از 90 میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.
  • شاید در نگاه اول یادگیری این زبان کمی سخت باشد؛ ولی با یادگیری الگوی آن بدون شک می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن آن را بیاموزید.
  • اگر علاقه‌مند به دنیای تجارت هستید باید بدانید که زبان آلمانی یکی از مفیدترین زبان‌هایی است که بعد از زبان انگلیسی می‌توانید بیاموزید و با آن مشغول به تجارت در دنیای بین‌الملل شده و تجارت بین‌المللی خود را راه‌اندازی کنید.
  • یادگیری این زبان در دنیای آموزش نیز می‌تواند فواید و مزایای بسیار زیادی را به شما ارائه داده و به شما کمک کند تا بتوانید به بسیاری از منابع آموزشی معتبر در دنیا دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : پرکاربردترین زبان‌های خارجی در دنیا، به جز زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : یادگیری دو زبان به طور همزمان

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ زبان ترکی

زبان ترکی استانبولی یک گزینه جذاب برای یادگیری ایرانیان

زمانی که پاسخ به سوال بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ را بررسی می‌کنیم به یک گزینه بسیار جذاب برای ایرانیان می‌رسیم که بدون شک یادگیری آن می‌تواند تجربیات جذابی را برای زبان‌آموزان به همراه داشته باشد. این زبان، زبانی نیست جز ترکی استانبولی که امروزه بسیاری از افراد آشنایی مقدماتی با آن دارند. زبان ترکی استانبولی یکی از زبان‌های محبوب برای ایرانیان به شمار می‌آید؛ چراکه هرساله افراد زیادی از ایران تقاضای یادگیری این زبان و مهاجرت به کشور ترکیه را دارند.

زبان ترکی استانبولی می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید خیلی سریع مراحل مهاجرت یا سفر به کشور ترکیه را طی کرده و وارد خاک این کشور شوید. در کشور ترکیه مردم معمولا ارتباط خوبی با ایرانیان برقرار می‌کنند و اگر شما بتوانید به زبان رسمی مردم این کشور صحبت کنید بدون شک می‌توانید تجربه بهتری را از ارتباط گرفتن با مردم این کشور به دست بیاورید. از طرف دیگر باید بدانید که زبان ترکی استانبولی برای ایرانیان بسیار ساده و راحت است و با توجه به قواعدی که دارد یادگیری آن فرایند چندان سختی نخواهد داشت.

کشور ترکیه امروزه به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز هست. همین عامل نیز باعث شده تا بسیاری از توریست‌هایی که هرساله وارد خاک این کشور می‌شوند تا حد خوبی با زبان رسمی مردم ترکیه آشنا شوند. زمانی که شما اقدام به یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌کنید می‌توانید موقعیت‌های شغلی خوبی را نیز در کشور ترکیه به دست آورده و حتی به‌عنوان تور لیدری که به زبان انگلیسی نیز مسلط هست فعالیت داشته باشید.

مزایا و روش‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی

دلایل بسیار زیادی برای محبوبیت زبان ترکی استانبولی وجود دارد و باعث می‌شود تا این زبان یک گزینه جذاب برای پاسخ به این سوال باشد که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ ما در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزایای یادگیری این زبان را برای شما عنوان کنیم:

  • یادگیری این زبان به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌عنوان یک مدرس زبان ترکی استانبولی در ایران یا حتی در خود کشور ترکیه فعالیت داشته باشید و به درآمد بسیار خوبی نیز دست پیدا کنید.
  • یادگیری این زبان با توجه به تعداد بالای سریال‌های ترکی که در ایران پخش شده‌اند و البته موسیقی‌های ترکی که وجود دارند بسیار ساده و راحت است و معمولا شما به‌سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.
  • شما می‌توانید با یادگیری این زبان به‌عنوان تورلیدر در خود کشور ترکیه یا حتی در کشور ایران فعالیت داشته باشید.
  • یادگیری زبان ترکی استانبولی به شما این اجازه را می‌دهد تا به‌سادگی بتوانید این کشور را به‌عنوان مقصد سفر یا مهاجرت خود انتخاب کرده و با مردم این کشور نیز ارتباط خوبی را برقرار کنید.

حال ممکن است این سوال برای شما هم به وجود بیاید که برای آموزش زبان ترکی استانبولی چه روش‌هایی را می‌توانیم اتخاذ کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید از روش‌های زیر برای یادگیری این زبان استفاده کنید:

  • در اولین قدم سعی کنید تا یک منبع آموزشی معتبر را برای خود بیاید. ویدئوهای آموزشی، کلاس‌های آموزش حضوری، کلاس‌های آنلاین یا حتی کتاب‌های آموزش زبان ترکی استانبولی می‌توانند یک گزینه جذاب برای شما باشند.
  • در قدم بعدی سعی کنید از فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی‌هایی که به زبان ترکی استانبولی هستند استفاده کرده و به این ترتیب روی لهجه خود و مکالماتی که به این زبان دارید نیز کار کنید.
  • استفاده از یک دوره آموزش زبان حضوری و کمک گرفتن از یک مربی خصوصی می‌تواند تا حد زیادی روی روند آموزش شما تاثیرگذار بوده و نتایج مطلوبی را برایتان به عمل بیاورد.

در پایان فراموش نکنید که یکی از بهترین کلاس‌هایی که امروزه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی وجود دارد کلاس‌هایی است که توسط موسسه زبان ایرانمهر برگزار می‌شود و خدمات جذاب، باکیفیت و کاربردی را با مناسب‌ترین هزینه ممکن در اختیار شما قرار خواهد داد.

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟زبا ن فرانسه

زبان فرانسه گزینه بعدی برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ گزینه بعدی که در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره آن صحبت کنیم زبان فرانسه است. شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از افراد ادعا دارند یادگیری زبان فرانسه کاری سخت، زمان‌بر و بسیار دشوار است. پس احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده که چرا باید این زبان را بیاموزیم؟ اولین نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که زبان فرانسه نه‌تنها در خود کشور فرانسه؛ بلکه در کشورهای دیگری همچون کانادا نیز به‌عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود.

کشور کانادا هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را پشتیبانی می‌کند و در بسیاری از مناطق این کشور شما می‌توانید به‌راحتی به زبان فرانسه صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که کشور کانادا نیز شریک تجاری درجه یک کشور آمریکا شناخته می‌شود می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای معاملات تجاری شما باشد. پس یادگیری زبان فرانسه می‌تواند در ایجاد ارتباطات تجاری در این کشور به میزان زیادی به شما کمک کند.

نکته جذاب و بسیار مهم دیگری که باید در خصوص آموزش زبان فرانسوی به آن دقت کنید این است که زبان فرانسوی در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا از جمله فرانسه، سوئیس، کانادا، موناکو، لوکزامبورگ، ساحل عاج، سنگال، بلژیک، رواندا، توگو و  مالی نیز به‌عنوان زبان رسمی شناخته می‌شود و بسیاری از مردم این کشورها به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. پس زمانی که شما شروع به یادگیری این زبان می‌کنید می‌توانید با مردمی از کشورها و فرهنگ‌های مختلف ارتباط گرفته و شروع به صحبت با آنها کنید.

شاید در نگاه اول یادگیری این زبان به‌عنوان یک زبان رسمی کمی سخت و دشوار باشد؛ ولی راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خیلی سریع و به ساده‌ترین شکل ممکن این زبان را بیاموزید:

  • در اولین قدم سعی کنید حتما در کلاس‌های حضوری شرکت کنید؛ چراکه در این کلاس‌ها معمولا تمرکز روی مکالمه با یکدیگر است و همین عامل نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع‌تر از حالت عادی پیشرفت کنید.
  • در قدم بعدی باید دقت داشته باشید که حتما سعی کنید در کنار کلاس‌های حضوری منابع دیگری را نیز امتحان کنید که از جمله آنها می‌توان به انواع کتاب‌ها و اپلیکیشن‌های مخصوص یادگیری زبان اشاره کرد.
  • تماشای فیلم و سریال یا گوش دادن به موسیقی‌ها و سخنرانی‌هایی که به زبان فرانسه هستند نیز بدون شک می‌توانند تاثیر بسیار خوبی را روی روند یادگیری شما داشته باشند.

یادگیری زبان فرانسه چه مزایای مهمی را می‌تواند برای ما به همراه داشته باشد؟

در بخش قبلی اشاره کردیم که زبان فرانسوی می‌تواند یک پاسخ بسیار خوب برای این سوال باشد که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ حال در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین مزایای یادگیری این زبان را به‌صورت موردی در اختیار شما قرار دهیم:

  • کشور فرانسه در زمینه‌های مختلف صنعتی از جمله داروسازی، مخابرات، هوانوردی، تولید انرژی و … دارای جایگاه ویژه‌ای در دنیاست و یادگیری زبان این کشور به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید ارتباطات خوبی را در این زمینه‌های صنعتی داشته باشید.
  • امروزه بسیاری از کشورهای منطقه آفریقا و آفریقای جنوبی به زبان این کشور صحبت می‌کنند که همین موضوع میزان گسترش زبان فرانسه در دنیا را نشان می‌دهد.
  • شاید برای شما جالب باشد که بدانید زبان فرانسه امروزه به‌عنوان زبان رسمی ناتو، سازمان ملل، صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین‌المللی شناخته می‌شود و به همین علت نیز یادگیری آن بدون شک تجربه جذابی برای شما خواهد بود.
مزیت های چند زبانه بودن

چگونه باید یک زبان را برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی انتخاب کنیم؟

احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده که چگونه باید یک زبان را به‌عنوان زبان دوم خود بعد از زبان انگلیسی برای یادگیری انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پارامترها و فاکتورهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که توجه داشتن به این پارامترها می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک کند. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در ابتدا باید پیش زمینه یادگیری زبان خود را بررسی کنید.
  • در گام بعدی باید شرایطی که در آن قرار دارید را بررسی کنید. مثلا اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید بدون شک باید زبان آلمانی را در اولویت خود قرار دهید.
  • در گام بعدی مزایای هریک از زبان‌هایی که بیان کردیم را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام‌یک از آنها می‌توانند نیازهای فعلی شما را برآورده کنند.
  • در گام آخر نیز باید بررسی کنید که در کدام زبان‌ها به منابع خوب برای یادگیری دسترسی دارید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره این‌که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ پاسخ دهیم.

آیا زبان ترکی استانبولی گزینه مناسبی برای یادگیری ماست؟

بله این زبان یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری ایرانیان به شمار می‌آید که یادگیری آن بدون شک می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

کدام زبان‌ها گزینه بهتری برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی هستند؟

اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری یک زبان جدید بعد از زبان انگلیسی هستید باید زبان‌هایی همچون آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی را در لیست گزینه‌های خود برای یادگیری قرار دهید.

یادگیری زبان ها

 

سخن پایانی

بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ شاید این سوال بارها و بارها به ذهن شما نیز رسیده باشد. زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ترکی استانبولی می‌توانند از بهترین گزینه‌هایی باشند که برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی برای ایرانیان وجود دارند. یادگیری هریک از این زبان‌ها ممکن است دشواری‌ها و سختی‌های مخصوص به خود را داشته باشد. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات آموزشگاه زبان ایرانمهر در این زمینه استفاده کرده و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید : با یادگیری این چهار زبان درآمد داشته باشید

بیشتر بخوانید : چگونه زبانی را یاد بگیریم و هرگز آن‌ را فراموش نکنیم

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 27 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سما فرهادی
    2 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام برای یاد گرفتن زبان انگلیسی منطقه تهرانپارس میخوام برم آیا شعبه دارین نزدیک محل سکونت ما؟ هزینه ثبت نام چقدر میشه؟

    • ایرانمهر
      2 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شعبه تهرانپارس داریم.و نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت نام و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با شعبه تهرانپارس همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید