IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آشنایی با کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 اسفند 1402

کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی

 وقتی که صحبت از آموزش گرامر زبان انگلیسی می‌شود حتما باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که عبارات و اصطلاحات زیادی در این زبان وجود دارند که معمولا به جای یکدیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند. آشنایی با کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این عبارات استفاده کنید بدون این‌که هیچ مشکلی برایتان به وجود بیاید. آیا برای شما هم پیش آمده است که وقتی قصد استفاده از این چند عبارت را دارید سردرگم شوید؟

معمولا اصلی‌ترین دلیلی که برای این موضوع وجود دارد این است که شما با معنا و کاربردهایی که هریک از آنها دارند کاملا آشنا نیستید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این کاربردها صحبت کرده و توضیحات جامع و کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

توضیحاتی در خصوص little و few

اولین نکته‌ای که در خصوص کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی باید به آن دقت داشته باشید این است که little و few دو مورد از کمیت‌هایی هستند که به معنای بعضی هستند. دقت داشته باشید little و few معانی متفاوتی در جمله دارند و به همین علت نیز شما باید به‌درستی بیاموزید که به چه شکل باید از آنها استفاده کنید. ما از این دو عبارت زمانی استفاده می‌کنیم که قصد داشته باشید بگوییم نه به اندازه‌‍ای که انتظار یا آرزو می‌رود.

چه تفاوتی بین A few و Few وجود دارد؟ (مورداستفاده در اسم‌های قابل شمارش)

a few زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید درباره دو یا سه چیز یا یک زوج صحبت کنید. برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم:

I have a few friends who speak Japanese.

من چند دوست دارم که به زبان ژاپنی صحبت می‌کنند.

I have met a few famous people in my life.

من در زندگی‌ام با چند نفر از افراد مشهور آشنا شدم.

همانطور که شما هم مشاهده می‌کنید در اینجا a few به معنای دو یا سه است. نکته مهم دیگری که در این زمینه باید دقت کنید این است که ‘A few کمتر از some بوده و البته بیشتر از none است. دقت داشته باشید که A few تنها زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که اسم‌هایی که شما استفاده کرده‌اید از نوع قابل شمارش باشند.

حال اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره few صحبت کنیم. این کلمه به معنای نیاز زیاد و تقریبا هیچ است.

Mary has made few mistakes in her life.

ماری اشتباهات کمی در زندگی خود مرتکب شده است.

این بدان معناست که او در زندگی خود اشتباهات زیادی مرتکب نشده است. دقت داشته باشید که در اینجا این موضوع مثبت به نظر می‌رسد. در واقع این معنی را می‌رساند که او اشتباهات زیادی نمی‌کند. با این حال اگر در این جمله از a few استفاده شود به این معنی است که او دو یا سه اشتباه مرتکب شده است. حال فرض کنید از جمله She has made mistakes. استفاده کنیم. این جمله به این معنا خواهد بود که او اشتباهاتی مرتکب شده است. این جمله به نظر منفی‌تر به نظر می‌رسد.

اجازه دهید برای این‌که با کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی بیشتر آشنا شویم مثال دیگری را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

کاربــــرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی

مقایسه A Few و Few با استفاده از یک مثال

تصور کنید که دانشجویی به نام کارلوس به‌تازگی به شهر تورنتو نقل مکان کرده است. او سه روز است که در آنجا بوده و سه دوست برای خود پیدا کرده است. در این شرایط چه چیزی می‌توانید بگویید؟

Carlos has already made

A few

friends.

حالا تصور کنید که دانشجوی دیگری به نام خوزه که بسیار خجالتی است یک سال است که در تورنتو بوده است. با این وجود او نیز تنها سه دوست پیدا کرده است. درباره او چه می‌گویید؟

Jose has made

few

friends.

آیا تفاوتی که میان این دو وجود دارد را مشاهده می‌کنید؟ خوزه دوستان زیادی پیدا نکرده است. این بدان معناست که او دوستان کمی را پیدا کرده است. این در حالی است که کارلوس که سه دوست پیدا کرده در حال حاضر دوستان زیادی پیدا کرده است.

تفاوت بین a little و little ( آنها در اسامی غیرقابل شمارش استفاده می‌شوند)

حال اجازه دهید تا در ادامه صحبت درباره کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی کمی بیشتر درباره تفاوتی که بین a little و little صحبت کرده و تفاوتی که میان این دو وجود دارد را به بهترین شکل ممکن برای شما توضیح دهیم. تنها تفاوتی که در اینجا وجود دارد و باید به آن دقت داشته باشید این است که این دو عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند که شما قصد داشته باشید درباره اسم‌هایی که غیرقابل شمارش هستند صحبت کنید.

توجه داشته داشته باشید که a little کمتر از some بوده و بیشتر از none است. برای مثال جمله زیر را در نظر بگیرید:

He put a little sugar in his coffee.

او کمی در قهوه‌اش شکر ریخت.

همانطور که مشاهده می‌کنید a little در اینجا از None بیشتر است.

مثال دیگری که در این زمینه وجود دارد به شکل زیر است:

We have little time, so let’s start working.

زمان کمی داریم پس بیایید کار را شروع کنیم.

He had little experience working with children, so he was not hired.

او تجربه کمی در کار با کودکان داشت و به همین علت نیز او را استخدام نکردند.

کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبــان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید: کمیت سنج ها در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : آموزش مبحث Determiners یا معرف‌ های اسم در گرامر زبان انگلیسی

بررسی تفاوت بین A Little و Little

اجازه دهید تا تفاوتی که میان این دو وجود دارد را نیز با استفاده از یک مثال بسیار کاربردی برای شما نشان دهیم. فرض کنید که قبل از خروج از خانه می‌خواهید ایمیل خود را جک کنید. شما ابتدا ساعت خود را چک می‌کنید و می‌بینید که تنها چهار دقیقه برای انجام این کار فرصت دارید. بنابراین شما تصمیم می‌گیرید که ایمیل خود را بررسی کنید؛ چراکه:

you have

a little

time.

شما کمی زمان دارید.

دقت داشته باشید که اگر در این جمله از little به‌جای a little استفاده می‌کردید احتمالا فرصت نداشتید که ایمیل خود را بررسی کنید؛ چراکه بدان معنی خواهد بود که چندان فرصتی برای این کار نداشتید. پس وقتی که صحبت از این دو عبارت می‌شود باید بدانید که دقیقا از کدام‌یک از آنها باید در جملات خود استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهند نهایت بهره را ببرید.

استفاده از Little به‌عنوان یک قید

در خصوص کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی یک موضوع کلیدی و بسیار مهم وجود دارد که باید به آن دقت کافی را داشته باشید. این نکته بیانگر این است که شما می‌توانید در گرامر زبان انگلیسی از little به‌جای یک قید نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که در این حالت قید شما بدون اسم خواهد بود. از طرف دیگر شما می‌توانید از آن در کنار افعالی مانند know, care, grow نیز استفاده کنید. در واقع شما از آن استفاده می‌کنید تا بگویید که یک نفر چقدر می‌داند، مراقبت می‌کند یا رشد می‌کند.

برای این‌که به شکل بهتری با این مفهوم آشنا شوید در ادامه چند مثال بسیار کاربردی و رایج را برای شما آورده‌ایم که در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد:

I know little about it.

من مقدار کمی درباره آن می‌دانم. (دقت داشته باشید که این جمله کمی منفی به نظر می‌رسد)

He knows a little about it.

او کمی درباره آن می‌داند. (دقت داشته باشید که این جمله مقداری حالت مثبت را منتقل می‌کند)

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که کسی که a little (کمی میداند) بیشتر از کسی که little (کمی می‌داند) بلد است. از طرف دیگر می‌توانید مثال‌های زیر را نیز در این زمینه در نظر بگیرید:

She has grown little.

او کمی رشد کرده است.

Her brother has grown a little.

برادرش کمی بزرگ شده است.

The sister has not grown very much

خواهر چندان رشد نکرده است.

آموزش گرامر در زبان انگلیسی

استفاده از A little و a few در کنار یک اسم

در اینجا باید به یک نکته بسیار مهم در خصوص کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی دقت داشته باشید و آن این است که ما از a little معمولا به همراه اسامی غیرقابل شمارش استفاده می‌کنیم. این در حالی است که ما از a few به همراه اسامی قابل شمارش استفاده می‌کنیم. پس وقتی که قصد دارید از این دو عبارت استفاده کنید حتما باید به این نکته مهم دقت داشته باشید. در ادامه چند مثال کاربردی را در این زمینه برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری با این ساختار آشنا شوید:

Mary said nothing, but she drank some tea and ate a little bread.

ماری چیزی نگفت؛ ولی کمی چای نوشید و کمی نان خورد.

We stayed a few days in Florence and visited the museums.

چند روزی در فلورانس ماندیم و از موزه‌ها دیدن کردیم.

استفاده از Little و few به همراه یک اسم

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که ما از little معمولا به همراه اسم‌هایی که غیرقابل شمارش هستند استفاده می‌کنیم و این در حالی است که از few معمولا در کنار اسامی که قابل شمارش جمع هستند استفاده می‌کنیم. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که آنها معمولا در زمینه‌های رسمی قابل استفاده هستند. برای این‌که به شکل بهتری با این ساختار آشنا شوید مثال‌های زیر را در این زمینه در نظر بگیرید:

I’m not very happy about it but I suppose I have little choice.

من خیلی از این موضوع راضی نیستم؛ ولی فکر می‌کنم انتخاب کمی دارم.

Few cities anywhere in Europe can match the cultural richness of Berlin.

تعداد کمی از شهرهای اروپا می‌توانند با غنای فرهنگی برلین برابری کنند.

دقت داشته باشید که در اینجا درباره یک دوره از تاریخ صحبت می‌کنیم.

At that time few people travelled who didn’t have to.

در آن زمان افراد کمی سفر می‌کردند که مجبور نبودند این کار را انجام دهند.

استفاده از (A) little و (a) few بدون اسم

یکی از نکات کاربردی و بسیار مهمی که در خصوص کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی باید به آن دقت داشته باشید این است که ما می‌توانیم از دو عبارت (a) little and (a) few به‌عنوان ضمیر نیز در جملات خود استفاده کنیم. ما می‌توانیم از آنها برای جایگزینی اسم استفاده کنیم. برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم:

Don’t take all the strawberries. Just have a few. (Just have a few strawberries.)

همه توت فرنگی‌ها را نخورید. فقط چند تا داشته باشید. (فقط چند توت فرنگی بخورید)

توجه داشته باشید که Little و few چندان رایج نیست که بدون اسم مورداستفاده قرار می‌گیرند و ما بیشتر از آنها زمانی استفاده می‌کنیم که زمینه صحبت ما به‌صورت رسمی باشد. برای این‌که با این ساختار نیز بیشتر آشنا شوید در ادامه چند مثال را برای شما آورده‌ایم:

Little is known about his upbringing and education.

از تربیت و تحصیلات او اطلاعات چندانی در دست نیست.

Few would be in favour of police officers carrying weapons.

تعداد کمی از افسران پلیس که اسلحه حمل می‌کنند موافق این کار هستند.

(A) little of, (a) few of

اولین نکته‌ای که در این‌جا باید به آن دقت داشته باشید این است که از آنها قبل از حروف تعیین‌کننده مانند a/an و the، ضمایر اشاره مانند این و آن، ضمایر ملکی مانند مال من یا مال شما یا سایر ضمایر استفاده می‌کنید. در چنین شرایطی خیلی سریع و راحت می‌توانید از این دو عبارت استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهند نهایت بهره را ببرید. در ادامه دو مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم که کاربردهای (A) little of, (a) few of را به بهترین شکل ممکن به شما نشان می‌دهند:

Put the flour into a bowl, blend with a little of the milk, beat in the egg yolks, then the sugar and the rest of the milk.

آرد را در ظرفی بریزید و با کمی شیر مخلوط کنید و زرده تخم مرغ، سپس شکر و بقیه شیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

A few of his films were seen abroad.

تعدادی از فیلم‌های او در خارج از کشور دیده شد.

استفاده از A little به‌عنوان قید در جمله

یکی از نکات بسیار جذابی که باید در خصوص کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی بدانید این است که شما می‌توانید از a little به‌عنوان یک قید درجه یا شدت نیز در زبان انگلیسی استفاده کنید و از این نظر محدودیتی در جملات شما وجود ندارد. دقت داشته  باشید که استفاده از a little در این حالت معمولا از a bit کمی رسمی‌تر است که باید به آن دقت داشته باشید. برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

He smiled just a little.

فقط کمی لبخند زد.

Her hands were shaking a little.

دستانش کمی می‌لرزید.

استفاده از A little به همراه صفات، حروف تعیین و قیدها

یک نکته بسیار مهم دیگر که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که شما می‌توانید از a little به همراه صفت و قید نیز استفاده کرده و از آنها به منظور اصلاح صفت و قید بهره ببرید. دقت داشته باشید که این حالت نیز کمی رسمی‌تر از a bit به شمار می‌آید. برای این‌که به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید در ادامه چند مثال کاربردی را نیز در اختیار شما قرار داده‌ایم:

She seemed to be getting a little better.

به نظر می‌رسید که او کمی بهتر شده است.

What you need is a little more romance.

چیزی که نیاز دارید کمی عاشقانه بیشتر است.

نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که ما اغلب از a little در کنار bit استفاده می‌کنیم. مثال زیر به شما نشان می‌دهد که این کار را به چه شکل انجام می‌دهیم:

I find that a little bit hard to believe.

باورش کمی سخت است.

کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سخن پایانی

آشنایی با کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از آنها در کنار اسامی غیرقابل شمارش و قابل شمارش استفاده کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید و زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان انگلیسی ما نیز استفاده کنید. با استفاده از خدمات موسسه زبان ایرانمهر می‌توانید بهترین خدمات آموزشی را با مناسب‌ترین هزینه ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

چه تفاوتی بین a few و a little وجود دارد؟

به طور کلی باید دقت داشته باشید که a few معمولا برای اسامی قابل شمارش به کار می‌رود و این در حالی است که a little برای اسامی غیرقابل شمارش استفاده می‌شود.

تفاوت بین little و a little چیست؟

تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که معمولا little کمتر از a little است.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 24 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید