IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نحوه استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبـــادل زبان چت متنی چت صوتی و موارد دیگر
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
6 دی 1402

نحوه استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان: چت متنی، چت صوتی و موارد دیگر

استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان امروزه یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید از طریق آن مهارت‌های زبانی خود را گسترش داده و با افرادی که به‌صورت بومی به یک زبان صحبت می‌کنند ارتباط برقرار کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دیسکورد در ابتدا برای گیمرها در نظر گرفته شده بود؛ ولی به تدریج این ابزار شروع به جذب افراد با انواع علایق مشترک کرد و امروزه گروه‌های مختلفی از افراد در این پلتفرم فعالیت دارند.

یکی از کاربردهای بسیار مهمی که این پلتفرم می‌تواند برای شما داشته باشد آموزش گرامر زبان انگلیسی با بالاترین کیفیت ممکن است. شما در این پلتفرم می‌توانید مهارت‌های زبان خود را با افرادی که به‌صورت بومی و مادری به یک زبان صحبت می‌کنند تمرین کنید و نتایج فوق‌العاده‌ای را از آن دریافت کنید. در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

تبادل زبان چت متنی و چت صوتی و موارد دیگر

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یک سرور دیسکورد برای یادگیری زبان پیدا کنید

برای استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که سعی کنید یک سرور دیسکورد را برای یادگیری زبان پیدا کنید. سرورهای دیسکورد را به‌‌عنوان جوامعی از افراد با علایق مشترک در نظر بگیرید که در این مورد جامعه مدنظر شما یادگیری زبان است. در این پلتفرم شما سرورهایی دارید که به طور کلی با یادگیری زبان سروکار دارند و به شما در تمرین و یادگیری زبان کمک می‌کنند. علاوه بر این سرورهایی نیز وجود دارند که روی یک سرور خاص تمرکز دارند.

برای این‌که بتوانید سرورهای مرتبط با هدفی که دارید را پیدا کنید می‌توانید از سایت‌هایی مانند discordservers.com یا discord.me استفاده کنید. دقت داشته باشید که امروزه سرورهای زیادی در این زمینه وجود دارند که خدمات خود را به شما ارائه می‌دهند؛ ولی شما در زمان انتخاب از میان آنها باید دقت زیادی داشته باشید. زمانی که شما با این انجمن‌های یادگیری زبان آشنا می‌شوید احتمالا تنها با دانش‌آموزان آنها آشنا نخواهید شد و در واقع شما وارد حلقه یادگیری آنها می‌شوید.

در واقع در این شرایط شما نه‌تنها ممکن است یک دوست خوب برای تمرین کردن زبان پیدا کنید؛ بلکه حتی ممکن است یک معلم خصوصی رایگان نیز پیدا کنید که در مسیر یادگیری زبان به شما کمک شایانی کند.

آموزش تقویت مهارت صحبت کردن در زبان انگلیسی

از چت متنی برای معرفی خود استفاده کنید

زمانی که برای اولین‌بار به یک سرور ملحق می‌شوید متوجه خواهید شد که دو نوع کانال اصلی برای ارتباط گرفتن وجود دارد که این دو کانال شامل کانال‌های متنی و صوتی هستند. انجمن‌هایی که این سرورها را ارائه می‌دهند به‌اندازه کافی چت‌های متنی متنوع ایجاد می‌کنند. شاید آنها یک بخش اعلان‌ها، یک بخش قوانین و یک بخش گرامر داشته باشند. نحوه سازماندهی چت‌های متنی مختلف واقعا به افرادی که سرور را اجرا می‌کنند بستگی دارد. اعضا می‌توانند عملا هر چیزی را در داخل چت‌های متنی خود بنویسند.

خواندن کانال‌های متنی یکی از بهترین راه‌های استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان است که به شما کمک می‌کند تا مهارت ریدینگ خود را تا حد زیادی ارتقا دهید. نکته مهمی که در خصوص دیسکورد باید به آن دقت داشته باشید این است که تاریخچه‌ای از پیام‌ها را نگه می‌دارد و به همین علت نیز شما به پیام‌های چند روز پیش نیز دسترسی دارید و می‌توانید ببینید که کاربران چه پیام‌هایی را نوشته‌اند.

پس از بررسیه اولیه زمان آن فرا رسیده است که به کاربران دیگر اطلاع دهید که در سرور دیسکورد حضور دارید. پس سعی کنید تا حد امکان داخل چت‌های متنی بنویسید و خود را به شکل‌های مختلف معرفی کنید. با گفتن جملاتی مانند سلام به همه می‌توانید خود را به دیگران معرفی کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید از جمله‌ای مانند خوشحالم که اینجا هستم نیز استفاده کنید. این پیام باعث می‌شود تا دیگران با روی باز به شما پاسخ دهند. زمانی که کاربران دیگر از شما استقبال کردند زمان آن است که به آنها پاسخ دهید.

از طرف دیگر اگر در همان ابتدای استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان کسی بازخوردی به شما نداد نیازی نیست که دلسرد شوید. به سادگی با پرسیدن برخی از سوالات ساده می‌توانید وارد مکالمه با دیگر افراد شوید. برای مثال اگر بحث در مورد کتاب‌های درسی گرامر اسپانیایی است شما می‌توانید بپرسید که آیا کتاب X کتاب خوبی است یا خیر؟ یا این‌که اگر کتاب خوبی در این زمینه می‌شناسید آن را به دیگران نیز معرفی کنید.

زمانی که به اندازه کافی با دیگران گرم گرفتید شما و سایر دوستانی که در این سرور دارید می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی بیشتر به‌صورت مستقیم به یکدیگر پیام ارسال کنید.

برای تمرین اسپیکینگ از ویس چت استفاده کنید

برای استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان به منظور تقویت اسپیکینگ شما می‌توانید خیلی سریع روی کلید چت صوتی کلیک کنید و فورا بخشی از آن چت صوتی باشید. برخلاف چت‌های متنی که در آن می‌توانید چندین مکالمه در حال انجام داشته باشید در چت صوتی در هر زمان تنها می‌توانید به یک چت صوتی بپیوندید. دقت داشته باشید که این صفحات چت بر اساس موضوعاتی که در حوزه بحث زبان هستند دسته‌بندی می‌شوند که این کار توسط مدیران این سرورها انجام می‌شود.

برای مثال ممکن است یکی از این ویس‌چت‌ها تنها به تمرین زبان کره‌ای اختصاص پیدا کند یا این‌که تنها به بخش خاصی از این زبان اختصاص پیدا کرده باشد. چت‌های صوتی را به‌عنوان وقت‌گذرانی با افراد دیگر در نظر بگیرید. هر کسی می‌تواند به این چت‌ها بپیوندد و با دیگران صحبت کند. مشکل این است که وقتی افراد زیادی در کنار شما صحبت می‌کنند گاهی اوقات صحبت‌های آنها غیرقابل درک می‌شود و مبتدیان ممکن است احساس کنند که تعامل خیلی سریعی میان آنها وجود دارد.

به همین علت است که بیشتر چت‌های صوتی برای زبان‌آموزان پیشرفته ایده‌آل هستند که واقعا می‌خواهند با کسی چت کنند تا مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنند. از طرف دیگر در زمان  استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان باید به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید که برخی از کانال‌های صوتی وجود دارند که در آن فقط افراد خاصی صحبت می‌کنند و بقیه تنها گوش می‌دهند. این قابلیت می‌تواند برای انتشار پادکست‌های زبانی و مواردی از این قبیل بسیار مناسب و کاربردی باشد.

از طرف دیگر یک معلم زبان نیز می‌تواند یک کانال صوتی اختصاصی ایجاد کند تا دانش‌آموزانش به‌صورت اختصاصی در آن سرور حضور پیدا کرده و معلم شروع به صحبت کند. در این سرورها معمولا دانش‌آموزان نیز می‌توانند شروع به صحبت کنند.

نحوه استفاده از دیسکورد (Discord)

برای ارتباط پیشرفته و فشرده از تماس ویدئویی و اشتراک‌گذاری صفحه استفاده کنید

در زمان استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که شما فقط می‌توانید با افرادی که قبلا با آنها دوست بوده‌اید از گزینه تماس ویدئویی استفاده کنید. پس باید یاد بگیرید که چگونه افراد دیگر را به‌عنوان دوست خود اضافه کنید. اگر در سروری که در آن هستید شخص جالبی پیدا کردید فقط باید روی نام کاربری آن شخص راست کلیک کرده و گزینه Add Friend را بزنید.

با این حال اگر شما دو نفر به هیچ وجه به یکدیگر متصل نیستید می‌توانید از فهرست دوستانتان نیز درخواست دوستی را برای شخص مقابل ارسال کنید. دقت داشته باشید که در دیسکورد شما می‌توانید تماس‌های ویدئویی یک به یک انجام دهید یا این‌که یک تماس ویدئویی گروهی با حداکثر 10 شرکت‌کننده داشته باشید. در تماس ویدئویی یک به یک شما می‌توانید به طور اختصاصی روی تبادل زبان تمرکز داشته باشید. در اینجا شما می‌توانید درباره هر چیزی صحبت کنید و هر موضوعی را به یکدیگر آموزش دهید.

زمانی که شما قصد تبادل زبان با یکدیگر را دارید پیدا کردن یک پارتنر مناسب و انتخاب موضوع درست از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان این قابلیت در اختیار شما قرار می‌گیرد تا پارتنر مناسب خود را پیدا کرده و درباره هر موضوعی با او صحبت کنید. دیسکورد همچنین فضای به اشتراک گذاری صفحه را نیز به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا کل صفحه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا این‌که تنها یک پنجره خاص را به اشتراک بگذارید.

دقت داشته باشید که این ابزار زمانی مفید است که به پارتنرتان چیزی یاد می‌دهید و به چیزی بصری برای توضیح نظر خود نیاز دارید. شما می‌توانید در سیستم خود از word یا تخته سفید وب استفاده کنید یا این‌که توضیح دهید درباره بخش‌های خاصی از بدن صحبت می‌کنید. علاوه بر این می‌توانید عکس‌هایی که از گوگل پیدا کرده‌اید را نیز از طریق این قابلیت با پارتنر خود به اشتراک بگذارید.

حوه استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان چت متنی چت صوتی و موارد دیگر

در حین بازی تبادل زبان در دیسکورد را انجام دهید

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم دیسکورد به طور ویژه برای بازی طراحی شده است. پس چرا یک صفحه از آن را برندارید و از دیسکورد برای بازی کردن استفاده نکنید و در طول این مسیر چیزی کوچک نیز یاد نگیرید؟ شما می‌توانید این کار را از طریق روش‌های مختلفی انجام دهید که در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم:

  • اولین راهکار این است که تنظیمات زبان بازی خود را تغییر دهید. همانطور که می‌دانید تنظیمات زبان حساب‌های رسانه‌های اجتماعی قابل تغییر هستند و شما می‌توانید این کار را با بازی‌های خود نیز انجام دهید. به‌جای این‌که مهارت‌های خود را در طول بازی به رخ بکشید سعی کنید تا به زبان انگلیسی با هم‌تیمی‌های خود یا رقبایی که در این بازی‌ها دارید صحبت کنید و مهارت زبانی خود را ارتقا دهید. دقت داشته باشید که گزینه‌های زبان بسته به بازی‌ها و سیستمی که استفاده می‌کنید ممکن است متفاوت باشد.
  • با افراد بومی زبان مقصد خود بازی کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که برای استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان وجود دارد این است که سعی کنید به دنبال هم‌تیمی‌هایی باشید که زبان مادریشان زبان مقصد شماست و به آن زبان صحبت می‌کنند. در این پلتفرم امکانی برای شما فراهم شده تا بتوانید دوستی‌های عمیقی را با این افراد ایجاد کنید و به این ترتیب می‌توانید خیلی ساده و راحت روی مهارت‌های زبانی خود نیز کار کرده و آن را تقویت کنید.
  • سعی کنید با افرادی که در سرور شما هستند بازی‌های زبانی انجام دهید. معمولا افرادی که در این سرورها حضور پیدا می‌کنند بازخورد بسیار خوبی را نسبت به این موضوع از خود نشان می‌دهند و همین عامل نیز فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید نهایت بهره را از آن ببرید. برای مثال شما می‌توانید این بازی را انجام دهید که یک کلمه را بگویید و شخص مقابل باید کلمه‌ای بگوید که با آخرین حرف کلمه شما شروع شود. در ادامه همین روند را خود شما باید ادامه دهید.

مزایای مهم استفاده از دیسکورد به منظور یادگیری و تبادل زبان

اگر تا به این‌جای کار این مطلب را مطالعه کرده‌اید احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده که استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان چه مزایای مهمی می‌تواند به همراه داشته باشد؟ از جمله مهم‌ترین مزایای این پلتفرم به منظور یادگیری و تبادل زبان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین و مهم‌ترین مزیت این پلتفرم برای تبادل زبان این است که یک پلتفرم کاملا رایگان است و نیازی نیست که شما هزینه‌ای را برای حضور در سرورهای مختلف آن پرداخت کنید. برخلاف بسیاری از منابع آموزشی که برای یادگیری و تبادل زبان وجود دارند این پلتفرم هیچ هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند و امکانی را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به ساده‌ترین شکل ممکن زبان را بیاموزید.
  • در این پلتفرم شما می‌توانید به افرادی که کاملا بومی هستند دسترسی پیدا کنید. همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌صورت محلی و نیتیو زبان مدنظر خود را بیاموزید. فراموش نکنید که صحبت کردن با افرادی که به زبان مادری صحبت می‌کنند می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی فرایند یادگیری زبان شما داشته باشد.
  • تنوع افرادی که با علایق و سلایق مختلف در این پلتفرم فعالیت دارند بسیار زیاد است. همانطور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌هایی که امروزه برای یادگیری زبان وجود دارد این است که تلاش کنید تا درباره موضوعاتی که به آنها علاقه دارید با افراد دیگر صحبت کرده و مکالماتی را با آنها داشته باشید. دیسکورد امروزه این امکان را برای تمامی افراد فراهم کرده تا بتوانید با علاقه‌مندان به موضوعات مختلف گفتگو داشته باشید بدون این‌که هیچ‌گونه محدودیتی برای شما وجود داشته باشد.
  • مزیت بسیار مهم دیگری که استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان می‌تواند برای شما داشته باشد این است که شما می‌توانید از هر نقطه و موقعیتی به این سیستم دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید. نکته بسیار مهمی که در خصوص این موضوع باید به آن دقت کنید این است که شما برای دسترسی به این سیستم تنها نیازمند یک اینترنت پرسرعت، یک گوشی هوشمند یا یک سیستم کامپیوتری خواهید بود. پس شما حتی در محیط بیرون از خانه نیز می‌توانید به این سیستم متصل شده و با دیگران تبادل اطلاعات درباره زبان داشته باشید.
نحوه استفاده از دیسکورد ) برای تبادل زبان چت متنی چت صوتی و موارد دیگر

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان پاسخ دهیم.

آیا دیسکورد پلتفرم مناسبی برای یادگیری زبان به شمار می‌آید؟

بله استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان می‌تواند یک گزینه جذاب برای یادگیری زبان باشد. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید کاملا از راه دور و به‌صورت کاملا اینترنتی اقدام به یادگیری زبان کنید. از طرف دیگر شما با توجه به مکالماتی که با دیگر افراد دارید می‌توانید مهارت‌های مختلف خود در زمینه نوشتن، گوش دادن و صحبت کرده به زبان مقصد خود را نیز ارتقا دهید.

با دیسکورد می‌توانیم کدام مهارت‌های زبانی را در خود تقویت کنیم؟

اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان هستید باید بدانید که در سرورهای این پلتفرم شما می‌توانید به‌صورت چت متنی با دیگران ارتباط برقرار کرده و مهارت‌های خواندن و نوشتن خود به زبان مقصد را ارتقا دهید. از طرف دیگر شما می‌توانید با حضور در سرورهایی که مکالمات ویدئویی و صوتی دارند نیز مهارت‌های گوش دادن و صحبت کردن خود را تقویت کنید.

استفاده از دیسکورد برای یادگیری یک زبان جدید چه مزایایی دارد؟

از جمله مهم‌ترین مزایای این کار می‌توان به مواردی همچون رایگان بودن استفاده از سرورهای این پلتفرم، دسترسی به منابع متنوع برای یادگیری که می‌توانید بر اساس سلیقه‌ای که دارید هریک از آنها را انتخاب کنید، دسترسی به‌صورت اینترنتی و تنها با یک گوشی هوشمند یا یک سیستم کامپیوتری و … اشاره کرد.

آیا می‌توان در حین بازی در دیسکورد نیز مشغول به یادگیری زبان شد؟

بله شما می‌توانید با حضور در سرورهایی که به زبان مقصد شما در آنها صحبت می‌شود و بازی کردن در این سرورها به‌راحتی هرچه تمام با بازی کردن زبان مقصد خود را بیاموزید و مشغول به تبادل اطلاعات زبانی در این سرورها شوید که به میزان زیادی روی تقویت مهارت‌های زبانی شما موثر واقع خواهد شد.

سخن پایانی

استفاده از دیسکورد (Discord) برای تبادل زبان می‌تواند یکی از بهترین راه‌هایی باشد که برای تبادل اطلاعات زبانی و یادگیری یک زبان خارجی جدید وجود دارد. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این خصوص به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کنید. با استفاده از خدمات این آموزشگاه می‌توانید زبان‌های خارجی را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن بیاموزید.

بیشتر بخوانید: متد Crosstalk؛ راهی برای تبادل زبانی از صفر

بیشتر بخوانید: آموزش انواع نقل قول در زبان انگلیسی، تفاوت ها و کاربرد های آن ها

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 70 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. جلیلی
    7 دی 1402
    پاسخ دادن

    سلام میشه بگین من نمره هامو باید از کجا ببینم/

    • ایرانمهر
      7 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر شما میتوانید نمرات خود را از طریق شاهوار مشاهده نمایید .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید