IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
32 نکته مهم برای اینکه زبان انگلیسی را سلیس و روان صحبت کنیم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
12 دی 1402

32 نکته مهم برای اینکه زبان انگلیسی را سلیس و روان صحبت کنیم

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در کلاس زبان شرکت کرده‌اید؛ ولی هنوز نتیجه دلخواه خود را از یادگیری زبان دریافت نکرده‌اید احتمالا این سوال برای شما هم به وجود آمده که چگونه می‌توانیم مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید؟ در صورتی که این سوال برای شما هم به وجود آمده باید بدانید که برای انجام این کار شما باید با نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی آشنا شوید و بتوانید به‌درستی از این نکات در جملات خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.

در بسیاری از موارد حتی آموزش گرامر زبان انگلیسی نیز نمی‌تواند برای شما کافی باشد و شما باید فراتر از آن رفته و سعی کنید نکات جزئی را در جملات خود رعایت کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره نکات مهمی که برای یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت سلیس و روان وجود دارد صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

فهرست عناوین

1-انتخاب یک هدف مناسب

یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی این است که حتما سعی کنید یک هدف را برای صحبت یا نوشتن انتخاب کنید. در واقع زمانی که یک هدف را برای این کار انتخاب می‌کنید می‌توانید بر اساس آن جمله‌سازی کنید و ساختاری را برای خود ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید. معمولا این روش در بسیاری از کلاس‌های زبان نیز پیاده‌سازی می‌شود و تاثیرگذاری بی‌نظیری دارد.

2-هر روز زبان انگلیسی را تمرین کنید

تمرین کردن روزانه می‌تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا بتوانید نتیجه بهتری را از آموزش زبان دریافت کنید. بسیاری از افراد معمولا پس از مدتی خسته شده و فرایند یادگیری را متوقف می‌کنند. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تداوم شما در تمرینات است که می‌تواند شما را به نتیجه دلخواهتان برساند. پس سعی کنید زمان مناسبی را در روز صرف تمرین کردن کنید.

32 نکته مهم برای اینکه انگلیسی را سلیس و روان صحبت کنیم

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

3-مرتکب اشتباه شوید

بسیاری از  افراد معمولا از اشتباه کردن به میزان زیادی می‌ترسند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا هیچ وقت یادگیری زبان را شروع نکنند. یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی این است که ترسیدن از اشتباه کردن را رها کنید و بر این ترس غلبه کنید. به این ترتیب فرصتی پیش روی شما قرار می‌گیرد که بتوانید صحبت کردن را شروع کرده و مهارت خود را در این زمینه تقویت کنید.

4-فراموش نکنید که گرامر انگلیسی دارای استثناهای زیادی است

در بسیاری از موارد یادگیری گرامر زبان انگلیسی می‌تواند مفید باشد؛ ولی نباید فراموش کنید که استثناهای زیادی در این زمینه وجود دارند. این موضوع متاسفانه وجود دارد و اگر بخواهید برای هر چیزی دلیلی پیدا کنید معمولا با چالش‌های زیادی مواجه خواهید شد. به همین علت نیز بهترین راه این است که با آنها کنار بیایید و بپذیرید که آنها نیز جزئی از فرایند یادگیری زبان هستند.

5-با تمرین اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

با تمرین کردن شما می‌توانید دقت خود در زبان انگلیسی را افزایش دهید. افزایش دقت در استفاده از عناصر مختلف می‌تواند منجر به ایجاد اعتماد به نفس در شما شده و اعتماد به نفس نیز می‌‌تواند مهارت‌های شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی را افزایش دهد. به این ترتیب با تمرین کردن می‌توانید به بهترین شکل ممکن زبان را بیاموزید.

6-روی عبارات تمرکز کنید

به‌جای این‌که روی یک تک کلمه تمرکز کنید بهتر است که سعی کنید تمرکز خود را روی عبارات قرار دهید. این یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی است که حتما باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید. روان صحبت کردن به زبان انگلیسی به این معناست که شما تا چه حد می‌توانید به شکل خوبی از عبارات و کلمات مختلف استفاده کنید.

7-در موقعیت‌های مختلف با زبان انگلیسی درگیر شوید

زمانی که قصد دارید زبان انگلیسی را به‌صورت سلیس بیاموزید بهترین راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که در موقعیت‌های مختلف خود را با زبان انگلیسی درگیر کنید. سعی کنید به زبان انگلیسی موسیقی گوش دهید، کتاب بخوانید، بازی کنید یا علائم مختلف را دنبال کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید زبان انگلیسی را مانند زبان مادری خود بیاموزید.

8-لحن، زبان بدن و ژست‌ها را بیاموزید

تسلط واقعی به زبان انگلیسی چیزی فراتر از واژگان و دستور زبان است. اگر بتوانید روی لحن، زبان بدن و ژست‌های خود کار کنید و آنها را عمیقا متوجه شوید می‌توانید مانند شخصی که به زبان مادری صحبت می‌کند به زبان انگلیسی صحبت کنید. تمامی این مهارت‌ها نیز نیازمند تمرین کردن هستند که همواره باید به این موضوع دقت داشته باشید.

9-با دیگران همکاری داشته باشید

یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی این است که سعی کنید با افراد دیگری که قصد یادگیری این زبان را دارند یا این‌که به زبان انگلیسی مسلط هستند به زبان انگلیسی صحبت کنید. این موضوع نه‌تنها درباره زبان انگلیسی صدق می‌کند؛ بلکه درباره هر زبانی صدق می‌کند و شما باید در حین یادگیری هر زبان جدیدی این تکنیک را رعایت کنید. به این ترتیب فرایند یادگیری یک زبان جدید برای شما سرگرم‌کننده‌تر نیز می‌شود.

یادگیری تلفظ لغات انگلیسی

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد رایگان

بیشتر بخوانید: 10 منبع آنلاین یادگیری گرامر زبان انگلیسی

10-داشتن برنامه‌ریزی مناسب

زمانی که قصد یادگیری یک زبان جدید مانند زبان انگلیسی را دارید رعایت کردن این نکته بسیار مهم است که سعی کنید یک هدف کلی برای خود تعیین کنید و در گام بعدی آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید. به این ترتیب می‌توانید برای هریک از اهداف کوچک خود برنامه‌ریزی کرده و در نتیجه اقدامات مداوم روزانه برای آنها داشته باشید.

11-در طول روز با خود صحبت کنید

در خصوص فعالیت‌های روزمره با خودتان صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید دستورالعمل‌های مختلف را بیاموزید و تا حد امکان از جملات ساده استفاده کنید. صحبت کردن ذهنی یک تکنیک جذاب است که به یادگیری زبان انگلیسی کمک شایانی می‌کند.

12-شروع مکالمات را حفظ کرده و از آنها استفاده کنید

یکی از ایده‌های جذابی که برای داشتن مکالمات جذاب در طول روز وجود دارد این است که سعی کنید شروع مکالمات مختلف را از منابع متفاوت پیدا کرده و آنها را حفظ کنید. به این ترتیب امکانی برای شما فراهم می‌شود تا بتوانید مکالمات خود را شروع کرده و سپس آنها را ادامه دهید. این می‌تواند یک تمرین خوب برای یادگیری زبان انگلیسی سلیس باشد.

13- زمان و پول خود را هدر ندهید

نیازی نیست که زمان و پول خود را در کلاس‌های مختلف هدر دهید تا به‌صورت کامل آماده صحبت کردن شوید. یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی این است که سعی کنید از همان روزهای نخست خود را در محیط‌های زبان انگلیسی قرار دهید و روی مهارت‌های صحبت کردن به انگلیسی سلیس کار کنید. به این ترتیب شما مرتکب اشتباه شده و از اشتباهات خود درس می‌گیرید.

نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی

14-به برنامه خود متعهد باشید

در نکات قبلی بیان کردیم که برنامه‌ریزی و جزئی‌کردن اهداف می‌تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا در مسیر خود به موفقیت برسید. حال یک نکته مهم دیگر این است که حتما سعی کنید به برنامه خود متعهد باشید و از منابع باکیفیت نیز برای یادگیری زبان استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید خیلی سریع میزان پیشرفت خود را بررسی کنید.

15-نظرات خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید

یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند به یادگیری هرچه بهتر زبان توسط شما کمک کند این است که سعی کنید نظرات خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید جمله‌بندی‌های بهتری در زبان انگلیسی داشته باشید. شما می‌توانید برای این کار از شبکه‌های اجتماعی که به زبان انگلیسی هستند استفاده کنید.

17-از دیگران بازخورد مستقیم دریافت کنید

برای این‌که مهارت صحبت کردن و مکالمه خود را ارتقا دهید سعی کنید از دیگران بخواهید تا فیدبک مستقیم به شما ارائه دهند. برای این کار تنها کافی است که از دیگران بخواهید هر زمان که شما جملات ناهنجار و غیرطبیعی استفاده کردید به‌صورت مستقیم این موضوع را به شما بیان کنند.

18-سعی کنید خود را در محیط‌های چالش‌برانگیز قرار دهید

یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی این است که سعی کنید خود را در محیط‌هایی قرار دهید که برای شما چالش‌برانگیز هستند. قرار گرفتن در این محیط‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت‌تر مشکلات خود را تشخیص داده و تعاملات معنی‌دارتر و پویاتری را برای خود ایجاد کنید.

19-تسلط به زبان انگلیسی به معنی دقت صددرصدی نیست

داشتن تردید، فرمول بندی مجدد، دستور زبان غیراستاندارد و … همواره بخشی از زبان انگلیسی روزمره به شمار می‌آیند و به همین علت نیز زمانی که شما مرتکب چنین اشتباهاتی می‌شوید نیازی نیست نگران شوید. کاملا آرام باشید و بدانید که این موضوع کاملا طبیعی است.

20-همراه با پادکست‌ها با صدای بلند بخوانید

پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی تنها برای تمرین مهارت شنیداری مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و می‌توان از آنها به منظور تقویت مهارت صحبت کردن نیز استفاده کرد. اکثر پادکست‌های زبان انگلیسی معمولا دارای یک فایل زیرنویس نیز هستند. شما می‌توانید این فایل را تهیه کرده و همراه با گوش دادن به پادکست از روی آن بخوانید. همین عامل نیز به تقویت مهارت صحبت کردن شما به زبان انگلیسی سلیس کمک شایانی می‌کند.

21-عبارات عامیانه انگلیسی را بیاموزید

در حالی که شما باید بر یادگیری استاندارد زبان انگلیسی تمرکز کنید؛ ولی نباید یادگیری اصطلاحات عامیانه را فراموش کنید. یادگیری این کلمات و عبارات می‌تواند به شما کمک کند تا خیلی سریع و به ساده‌ترین شکل ممکن بتوانید زبان انگلیسی را به‌صورت سلیس صحبت کنید و مشکلی از این نظر نداشته باشید.

22-در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارید صحبت کنید

از جمله نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که بهتر است شما در مورد چیزهایی که واقعا به آنها علاقه دارید مطلب بخوانید، به فایل‌های صوتی گوش دهید و به طور کلی زبان انگلیسی خود را درباره این موضوعات تقویت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید انگیزه خود را در حین آموزش حفظ کرده و عملکرد بهتری را در یادگیری داشته باشید.

23-با افرادی که به‌صورت نیتیو به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ارتباط بگیرید

یکی از فاکتورهای کلیدی و بسیار مهمی که می‌تواند به شما کمک کند تا در یادگیری زبان به موفقیت برسید این است که با افرادی که به‌صورت نیتیو و به  زبان مادری به انگلیسی صحبت می‌کنند ارتباط گرفته و سعی کنید مهارت‌های خود را با کمک آنها تقویت کنید. سعی کنید در شبکه جهانی وب با زبان‌آموزان و افراد انگلیسی زبان ارتباط گرفته و با آنها مکالمه داشته باشید.

24-مراقب مشکلات تلفظ باشید

هیچ جادویی برای بهبود مهارت تلفظ شما وجود ندارد و تنها باید یاد بگیرید که به طور مرتب تمرین کنید. همه چیز به نحوه حرکت دادن دهان و لب‌های شما بستگی دارد و البته به میزان زیادی به موقعیت زبان و گلوی شما نیز وابسته خواهد بود. پس سعی کنید تا حد امکان نکات مربوط به تلفظ را بیاموزید و آنها را رعایت کنید.

25-تمرینات خود را ضبط کنید

ضبط کردن تمرینات یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی به شمار می‌آید که به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت مشکلات خود را تشخیص دهید و عملکرد بهتری را در تمرینات داشته باشید. به این ترتیب شما می‌توانید نحوه تلفظ کلمات و جمله‌بندی‌های خود را دوباره بشنوید و خیلی راحت مشکلات خود را تشخیص دهید.

نکات مهم برای یادگیری سلیس انگلیسی

26-به صداهایی که در زبان مادری تولید می‌شوند دقت کنید

زمانی که دانش‌آموزان مبتدی به زبان انگلیسی مادری و نیتیو گوش می‌دهند معمولا نمی‌توانند روی درک همه کلمات تمرکز کنند. این به خاطر صداهای خاصی است که در زبان انگلیسی نیتیو وجود دارد. به همین علت نیز شما باید روی این صداها متمرکز شده و به آنها دقت داشته باشید. در گام بعدی سعی کنید این صداها را تمرین کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آنها را ادا کنید.

27-به جای ترجمه به طور مستقیم به انگلیسی فکر کنید

رعایت کردن این نکته به شما کمک می‌کند تا درک بهتری را از جملات انگلیسی به دست بیاورید و بتوانید به انگلیسی سلیس صحبت کنید. زمانی که صحبت‌های یک شخص را گوش می‌دهید یا این‌که یک جمله را به انگلیسی می‌خوانید سعی کنید به‌جای این‌که جملات را ترجمه کنید به طور مستقیم به انگلیسی در ذهن خود ثبت کرده و به آنها فکر کنید. این کار به میزان زیادی روی تقویت مهارت‌های  شما تاثیرگذار خواهد بود.

28-نقاط ضعف خود را دریابید

ممکن است در فرایند یادگیری زبان متوجه شوید که برخی از بخش‌های زبان برای شما سخت و دشوار است و نقاط ضعفی در آنها دارید. در چنین شرایطی به هیچ وجه نباید از خود ناامید شوید؛ بلکه باید بدانید که شناخت این نقاط ضعف تازه نقطه شروعی برای شما خواهد بود. یکی از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی این است که سعی کنید این نقاط ضعف را بشناسید و روی آنها تمرین کنید.

29-از خود امتحان بگیرید

برای این‌که بتوانید سطح خود را بسنجید همواره باید خود را تحت آزمایش و تست قرار دهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که دقیقا چه چیزی را یاد گرفته‌اید. بدون داشتن یک تست مناسب شما نمی‌توانید شرایط خود را بسنجید و نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص دهید که این موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد.

30-کاربردهای کلمات جدید را بلافاصله تمرین کنید

وقتی یک کلمه جدید را یاد می‌گیرید یکی از بهترین تمریناتی که برای شما وجود دارد این است که بلافاصله شروع به تمرین کردن آن کلمه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع آن کلمه را به حافظه بلندمدت خود اضافه کنید و دیگر نگران فراموش کردن آن نباشید.

31-دایره لغات خود را با تکرار فاصله دار افزایش دهید

تکرار فاصله دار یک تکنیک بسیار جذاب برای به خاطر سپردن کلمات و گسترش دایره لغات است که در آن شما باید در فاصله‌های زمانی افزایش یافته کلماتی که می‌آموزید را مرور کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید این لغات را به حافظه بلندمدت خود بسپارید.

32-قوانین پایه‌ای گرامری را بیاموزید

آخرین مورد از نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی نیز این است که برای تسلط به زبان انگلیسی سلیس بهتر است که نکات گرامری پایه‌ای را بیاموزید و سعی کنید از آنها در جمله‌بندی‌های خود استفاده کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

آیا اشتباه کردن در صحبت کردن به زبان انگلیسی مجاز است؟

بله، اشتباه کردن بخشی طبیعی از فرایند یادگیری زبان به شمار می‌آید که هرکسی ممکن است با آن درگیر باشد. نکته مهم این است که سعی کنید از اشتباهات خود درس بگیرید و آنها را برطرف کنید.

تا چه حد گرامر برای صحبت کردن سلیس انگلیسی ضروری است؟

صحبت کردن به زبان انگلیسی به‌صورت سلیس تنها به قوانین گرامری پایه‌ای نیاز دارد.

سخن پایانی

آشنایی با نکات مهم برای یادگیری سلیس زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید. توجه داشتن به این نکات به میزان زیادی برای شما کمک کننده خواهد بود و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: آموزش گرامر پیشرفته زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 13 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. هما وجدانی
    17 دی 1402
    پاسخ دادن

    بسیار عالی در آموزشگاه شما مدرس زبان انگلیسی هم میخواین در حال حاضر و اینکه چطور میشود رزومه فرستاد ؟

    • ایرانمهر
      17 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از همراهیتون , شما میتوانید جهت همکاری با مجموعه فرم جذب مدرس انگلیسی از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما اطلاعات لازم را پس از تکمیل فرم در اختیارتان قرار میدهند .
      https://iranmehrcollege.com/english-teacher-recruitment/

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید