IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
کلمات منفی در انگلیسی:No،Not،Don’t،Didn’t
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
4 فروردین 1403

کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t

وقتی که قصد منفی کردن جملات یا عبارات مختلف در زبان انگلیسی را دارید باید به نکات متعددی دقت داشته باشید. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که شما نیازمند آشنایی بیشتر با کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t خواهید بود. این کلمات کلماتی بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که به شما کمک می‌کنند تا خیلی ساده و راحت بتوانید جملات خود را منفی کنید. وقتی که صحبت از آموزش گرامر زبان انگلیسی می‌شود شما حتما باید با این کلمات آشنا شده و بتوانید از آنها به شکلی درست و استاندارد استفاده کنید.

به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید. در ادامه این مطلب می‌توانید نکات مفید و کاربردی را نیز به منظور استفاده درست از ضمایر در زبان انگلیسی بیاموزید.

آشنایی کلی با منفی سازی و کلمات منفی در زبان انگلیسی

پیش از هر چیز برای این‌که بتوانیم به بهترین شکل ممکن درباره کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم ابتدا باید نکات کلی را درباره دستورالعمل‌های منفی کننده در این زبان به شما ارائه دهیم. به طور کلی در زبان انگلیسی منفی سازی یا نفی زمانی رخ می‌دهد که برخی از کلمات یا کل کلمات با افزودن نوع خاصی از کلمات به حالت منفی دربیایند. این موضوع نشان می‌دهد که جمله حالت منفی به خود گرفته است.

رایج‌ترین مثالی که در این زمینه وجود دارد استفاده از قید not است که اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید احتمالا بارها و بارها نام آن را شنیده‌اید. این قید معمولا در کنار افعال کمکی مانند do و be مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند خیلی راحت باعث منفی شدن معنای جمله شود. برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را بیاموزید در ادامه چند مثال پرکاربرد را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری بتوانید از این ساختار استفاده کنید:

I like the new TikTok update.

من به روزرسانی جدید تیک تاک را دوست دارم.

I do not like the new TikTok update.

من به روزرسانی جدید تیک تاک را دوست ندارم.

همانطور که شما هم مشاهده می‌کنید این دو جمله معنای کاملا متضادی دارند، با وجود این‌که بیشتر کلماتی که در آنها استفاده شده است یکسان هستند. تفاوت اصلی که بین این دو کلمه وجود دارد مربوط به کلمه not است که کل معنی جمله را معکوس کرده است.

کلمه منفی در زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

یکی از نکات بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که شما می‌توانید از کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t برای منفی کردن جملات خود استفاده کنید. با این حال باید بدانید که برای استفاده از آنها ساختار مشخصی وجود دارد که در ادامه بیشتر در این زمینه صحبت خواهیم کرد. از جمله مثال‌های مربوط به کلمات منفی کننده در این زبان می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

قیدهای منفی کننده:

  • not
  • never
  • neither
  • neither/nor
  • barely
  • hardly
  • scarcely
  • seldom
  • rarely

تعیین‌کننده‌های منفی:

  • no
  • neither

ضمایر منفی کننده:

  • no
  • neither
  • Negative pronouns
  • neither
  • nothing
  • none
  • no one
  • nobody
  • nowhere

حال که با انواع کلمات منفی کننده در این زبان آشنا شدید زمان آن است که نحوه استفاده از مهم‌ترین این کلمات را نیز بیاموزید که در ادامه درباره این موضوع صحبت می‌کنیم.

کار با افعال کمکی در زبان انگلیسی

برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن از کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t استفاده کنید نیازمند این خواهید بود که با برخی از مهم‌ترین افعال کمکی در این زبان آشنا شده و نحوه استفاده از آنها را نیز بیاموزید. در خصوص این افعال باید بدانید که آنها افعالی هستند که به فعل اصلی کمک می‌کنند و اطلاعاتی را درباره فعل اصلی در اختیار ما قرار می‌دهند. از جمله مهم‌ترین این افعال که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند می‌توان به will’, ‘can’, ‘have’, ‘should’, ‘would’, ‘could’, ‘may’, and ‘might’ اشاره کرد.

یکی از نکات مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که کلمه not معمولا به همراه افعال کمکی در زبان انگلیسی استفاده می‌شود تا به این ترتیب شما بتوانید خیلی ساده و راحت جملات خود را به جملاتی منفی تبدیل کنید.

جملات منفی را چگونه در زبان انگلیسی بسازیم؟

پس از این‌که با کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t آشنا شدید احتمالا زمان آن خواهد بود که نحوه استفاده از این کلمات به منظور ایجاد جملات منفی در زبان انگلیسی را نیز بیاموزید. در خصوص این موضوع باید به چند نکته مهم دقت داشته باشید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلمه not در جملات منفی معمولا بعد از فعل be قرار می‌گیرد که حتما باید به این موضوع دقت کافی را داشته باشید.
  • برای افعالی که در زمان حال ساده بیان می‌شوند باید توجه داشته باشید که از don’t یا doesn’t به منظور تشکیل موارد منفی استفاده می‌شود. پس باید مراقب باشید که به اشتباه از کلمات منفی دیگر به منظور ایجاد حالت منفی در جملات خود استفاده نکنید.
  • توجه داشته باشید که از جمله افعالی که در زمان حال ساده هستند می‌توان به مواردی همچون ‘speak’, ‘go’, ‘play’, ‘work’, ‘travel’, ‘visit’, ‘look’, and ‘do’ اشاره کرد.

به طور کلی باید دقت داشته باشید که کلمه منفی قبل از کلمه‌ای که نفی می‌شود قرار می‌گیرد. به همین علت نیز اگر شما می‌خواهید فعل Like را منفی کنید باید قیدهای Not یا never را جلوی آن قرار دهید تا جمله شما ساختار درستی داشته باشد. مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

I never liked waking up early.

هیچ وقت دوست نداشتم زود بیدار شوم.

به خاطر داشته باشید که نوع صحیح کلمه منفی را  برای تغییر کلمه موردنظر خود استفاده کنید. قیدهای منفی می‌توانند افعال، صفات و سایر قیدها را نفی کنند؛ ولی نباید فراموش کنید که برای نفی کردن یک اسم شما نیازمند استفاده از No یا neither خواهید بود. از طرف دیگر ضمایر منفی مانند nothing یا no one نیز قبلا نفی شده‌اند و به همین علت نیز نیازی نیست که شما دوباره آنها را منفی کنید.

البته باید دقت داشته باشید که استفاده از این کلمات دارای قوانین خاصی است. اگر فعلی که در جمله استفاده شده فعل be باشد در این صورت شما باید not را در مقابل اسم محمول یا صفت محمول قرار دهید. این بدان معنی است که شما باید not را بعد از فعل بودن یا be قرار دهید. برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را بیاموزید در ادامه یک مثال پرکاربرد را برای شما آورده‌ایم:

You are not the boss of me!

تو رئیس من نیستی

She was not ready for life after college.

او برای زندگی بعد از دانشگاه آماده نبود.

دقت داشته باشید که اگر جمله از فعل کمکی have استفاده می‌کند، مانند تمامی زمان‌های کامل not مستقیما بعد از شکل مزدوج have و قبل از فعل اصلی قرار می‌گیرد. در واقع ساختار مدنظر ما چیزی شبیه به ساختار زیر خواهد بود:

[conjugated have] + not + [participle]

مثال‌های زیر را مشاهده کنید تا بیاموزید که دقیقا به چه شکل می‌توانید از این ساختار استفاده کنید:

They have not seen the movie.

آنها فیلم را ندیده‌اند.

He has not been practicing enough for the championship.

او به اندازه کافی برای قهرمانی تمرین نکرده است.

مراقبت باشید که فعل کمکی have را با فعل عمل have اشتباه نگیرید. فعل اصلی have دارای کاربردهایی است که کاربردهای آن بسیار شبیه به فعل do است. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

They do not have time to see the movie.

وقت دیدن فیلم را ندارند.

از طرف دیگر اگر جمله شما از فعل وجهی استفاده می‌کند که از جمله آنها می‌توان به مواردی همچون should, must, or can اشاره کرد دقت داشته باشید که not را باید بعد از فعل وجهی یا مودال خود قرار دهید. ساختار زیر به شما نشان می‌دهد که دقیقا به چه شکل می‌توانید این کار را انجام دهید:

[modal verb] + not + [bare infinitive of main verb]

برای درک هرچه بهتر این ساختار پیشنهاد می‌کنیم حتما مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

He cannot swim.

او نمی‌تواند شنا کند.

You should not eat food off the floor.

شما نباید از روی زمین غذا بخورید.

کلمات منفی در زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برای تمامی افعال دیگر حتما باید از یک فعل کمکی do استفاده کنید تا جمله شما ساختار درست و مناسبی داشته باشد. در این ساختار دقت داشته باشید که فقط do مزدوج است و فعل اصلی از شکل مصدر خالی بدون to استفاده می‌کند. در واقع ساختار ما چیزی شبیه به ساختار زیر خواهد بود:

[conjugated do] + not + [bare infinitive of main verb]

در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید از این ساختار استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید:

He does not leave the house.

او از خانه بیرون نمی‌رود.

They did not study last night.

آنها دیشب درس نخواندند.

دقت داشته باشید که این موضوع شامل جملاتی می‌شود که از do به‌عنوان فعل کمکی استفاده می‌کنند. مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

I did not do my homework.

تکالیفم را انجام ندادم.

قبل از این‌که بخواهیم ادامه دهیم باید به یاد داشته باشید که کلمه not معمولا در انقباضات نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده از Not در زبان انگلیسی

یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی که در خصوص کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t باید به آن دقت داشته باشد این است که ما هر بار که می‌خواهیم با تغییر فعل یک جمله منفی را تشکیل دهیم حتما باید از Not برای انجام این کار استفاده کنیم. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را بیاموزید در ادامه چند مثال پرکاربرد را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید از Not در جملات منفی خود استفاده کنید:

We are not busy today. (verb: are)

Can you not accept this? (verb: can)

My sisters do not have a good reason to be upset. (verb: have)

Do not run! (verb: run)

همانطور که در مثال‌های بالا نیز می‌توانید مشاهده کنید می‌بینید که جزء Not معمولا درست بعد از فعل (یا فعل کمکی do) قرار می‌گیرد مگر این‌که قصد داشته باشید سوالی را بپرسید که در این صورت Not دقیقا بلافاصله بعد از فاعل جمله شما قرار می‌گیرد.

نکته بسیار مهم دیگری که باید برای استفاده از Not به آن دقت داشته باشید این است که Not همچنین برای جایگزینی یک جمله منفی کامل، به منظور جلوگیری از تکرار شدن نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. مثال‌های زیر به شما نشان می‌دهند که این کار دقیقا به چه شکل انجام می‌شود:

Do you want this or not? (Do you want this or don’t you want this?)

Why not? (Why aren’t they green?)

استفاده از NO به منظور منفی کردن جملات در زبان انگلیسی

وقی که صحبت از کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t می‌شود باید دقت داشته باشید که کلمه no یکی دیگر از کلماتی است که امروزه در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت که No برای پاسخ منفی به یک سوال در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را بیاموزید و بتوانید از No در جملات خود به زبان انگلیسی استفاده کنید در ادامه چند مثال رایج و پرکاربرد را نیز برای شما آورده‌ایم که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد:

Is your apartment small?

آیا آپارتمان شما کوچک است؟

No, my apartment is not small.

نه آپارتمان من کوچک نیست.

از طرف دیگر در کنار یک اسم به معنای صفر نیز می‌توانید از No استفاده کنید که مثال زیر چگونگی انجام این کار را به شما نشان می‌دهد:

I have no patience for this.

من هیچ صبری برای انجام این کار ندارم.

کلمات منفی در انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

نحوه استفاده از Don’t در زبان انگلیسی به منظور منفی کردن جملات در این زبان

برای این‌که به طور کامل به کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t مسلط شوید نیازمند این خواهید بود که با کلمه Don’t نیز در این زبان آشنا شده و بتوانید به شکل درست و استانداردی از آن استفاده کنید. DON’T در واقع از ترکیب دو کلمه Do و Not تشکیل شده است. هر بار که شما نیاز خواهید داشت که جمله‌ای منفی بسازید می‌توانید از آن استفاده کرده و از مزایایی که به شما ارائه می‌دهد بهره‌مند شوید. دقت داشته باشید که وقتی فعل شما be یا can باشد نمی‌توانید از DON’T استفاده کنید.

برای این‌که به شکل بهتری بتوانید با این ساختار آشنا شده و به‌درستی از آن استفاده کنید در ادامه چند مثال کاربردی را برای شما آورده‌ایم که در این زمینه به شما کمک می‌کنند:

His parents don’t let him go out at night.

پدر و مادرش اجازه نمی‌دهند او شب‌ها بیرون برود.

Don’t you know where the pharmacy is?

نمی‌دانی داروخانه کجاست؟

Don’t go!

نرو!

یکی از نکات کلیدی و بسیار مهمی که باید درباره don’t بدانید این است که این ذره منفی کننده معمولا در جلوی فعل و پیش از آن قرار می‌گیرد؛ مگراین‌که شما قصد داشته باشید جمله خود را به‌صورت سوالی ایجاد کنید. در این صورت باید دقت داشته باشید که حتما از don’t باید بعد از فاعل جمله خود استفاده کنید تا جمله شما ساختار درستی داشته باشد.

نکته بعدی که باید درباره don’t به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید این است که don’t خود یک کلمه مخفف است و شکل بلند آن Do not است که شما می‌توانید از شکل بلند آن نیز در جملات خود استفاده کنید. از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که شکل فعل کمکی Do برای سوم شخص به‌صورت DOESN’T خواهد بود.

توجه داشته باشید که وقتی از افعال be یا can در جمله استفاده می‌کنیم نمی‌توانیم به‌صورت همزمان don’t را نیز به کار ببرید و تنها کاری که باید انجام دهیم این است که not را بعد از فعل قرار دهیم تا جمله ما ساختار درست و استانداردی داشته باشد.

سخن پایانی

not کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t از مهم‌ترین عناصری هستند که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی هستند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید کارکردن با این کلمات را بیاموزید و از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر نیز بهره‌مند شوید. با شرکت در کلاس زبان این موسسه می‌توانید زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از سوالات متداول درباره کلمات منفی در انگلیسی: No، Not، Don’t، Didn’t پاسخ دهیم.

چه زمانی از not در جمله خود استفاده می‌کنیم؟

به طور کلی باید دقت داشته باشید که not یک قید بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی است که در موارد متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما برای منفی کردن هر جمله‌ای در زبان انگلیسی می‌توانید از not استفاده کنید.

آیا یادگیری تمامی کلمات منفی کننده در زبان انگلیسی ضروری است؟

بله، هریک از این کلمات دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند و به همین علت نیز شما باید کارکردن با آنها را بیاموزید.

بیشتر بخوانید: جملات پرسشی منفی در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: کاربرد FEW، LITTLE، AFEW، A LITTLE در زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 30 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. ترنم شاکری
    15 فروردین 1403
    پاسخ دادن

    من میخوام در سال جدید در کلاس هاتون شرکت کنم فقط احتیاج به راهنمایی دارم

    • ایرانمهر
      15 فروردین 1403
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر شما میتوانید به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در زمینه نحوه ثبت نام و زمان برگزاری دوره را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید