IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
معرفی 10 فیلم کلاسیک آمریکایی برای یادگیری زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
25 مهر 1402

معرفی 10 فیلم کلاسیک آمریکایی برای یادگیری زبان انگلیسی

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین آموزش زبان انگلیسی هستید و نمی‌دانید که دقیقا از چه منبعی باید این زبان را بیاموزید. به طور کلی برای یادگیری زبان انگلیسی یادگیری گرامر زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ ولی نباید فراموش کنید که این کار به‌تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به این زبان مسلط شوید. شما باید سعی کنید خود را در محیط‌هایی قرار دهید که به زبان انگلیسی در آنها صحبت می‌شود. برای این کار تماشای 10 فیلم کلاسیک آمریکایی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تماشای این فیلم‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید با لهجه آمریکایی نیز به‌خوبی آشنا شده و بتوانید به این زبان صحبت کنید. به همین علت نیز ما در ادامه این مطلب قصد داریم 10 مورد از این فیلم‌ها را به شما معرفی کنیم که بدون شک تماشای آنها می‌تواند یک تجربه جدید و بسیار جذاب برای شما باشد. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

فیلم سینمایی The Graduate (1967)

فیلم graduate

اولین مورد از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی که قصد داریم در این مطلب درباره آن صحبت کنیم فیلم The Graduate (1967) است. از جمله بازیگران معروفی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به ستارگانی همچون Dustin Hoffman و Anne Bancroft اشاره کرد که امروزه با عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین آثار کلاسیک در کل دنیا شناخته می‌شود. داستان این فیلم به این شکل است که بنجامین برادوک سرانجام پس از گذراندن موفقیت آمیز تحصیلات دانشگاهی به خانه خویش در حومه بخش ثروتمند کالیفرنیا بازمی‌گردد.

همانطور که انتظار می‌رفت او با استقبال قهرمانانه والدینش روبه‌رو شد که او را بسیار دوست دارند. در حالی که والدین بنجامین در مورد آینده او سروصدا می‌کنند او برای یافتن هدف خود در زندگی تلاش می‌کند. خانم رابینسون، همسر زیبا و باکلاس شریک کاری پدرش در اینجا وارد داستان می‌شود. بنجامین فورا عاشق او می‌شود و آنها یک رابطه مخفیانه را آغاز می‌کنند تا بنجامین عاشق دختر خانوم رابینسون می‌شود.

زمانی که دختر از رابطه میان بنیامین و مادرش آگاه می‌شود به‌نظر می‌رسد که همه چیز خراب شده است.

از جمله دلایل مهمی که باعث می‌شود تا این فیلم برای یادگیری زبان بسیار جذاب باشد می‌توان به این موارد اشاره کرد که این فیلم دارای زبان ساده و آسانی است و به همین علت نیز دنبال کردن دیالوگ‌های آن بسیار ساده و راحت است. همچنین در این فیلم دایره واژگان مرتبط با روابط و دانشگاه مورداستفاده قرار گرفته است.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با فیلم When Harry Met Sally (1989)

فیلم When Harry Met Sall

دومین مورد از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی که در این بخش قصد داریم به معرفی آن بپردازیم فیلم When Harry Met Sally (1989) است. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به ستارگانی همچون Billy Crystal و Meg Ryan اشاره کرد. این فیلم در سال 1977 آغاز می‌شود و هری برنز و سالی آلبرایت باید یک سفر طولانی با ماشین از دانشگاه شیکاگو تا نیویورک با هم داشته باشند.

آنها در حین رانندگی در مورد این‌که آیا ممکن است یک مرد و زن بدون عشق بتوانند باهم صحبت کرده و دوست شوند صحبت می‌کنند. زمانی که این دو به نیویورک می‌رسند تصمیم می‌گیرند که دیگر نمی‌توانند دوست باشند و باید باهم خداحافظی کنند. پنج سال بعد هری و سالی دوباره با یکدیگر ارتباط می‌گیرند؛ ولی هر دو با افراد دیگری در ارتباط هستند. این‌ دو بار دیگر بر سر دوستی زن و مرد باهم بحث می‌کنند و راهشان را از یکدیگر جدا می‌کنند.

پنج سال دیگر می‌گذرد و هری و سالی دوباره با یکدیگر برخورد می‌کنند. آنها تصمیم می‌گیرند که شام بخورند و در نهایت دوستی که ایجاد کرده‌اند بیشتر می‌شود. در این فیلم موضوع و مکالمه یکسانی چندین بار تکرار می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا بارها و بارها بتوانید چیزهای مشابهی را بشنوید که بدون شک به تقویت مهارت زبان انگلیسی شما کمک شایانی خواهد کرد.

آشنایی با فیلم Dirty Dancing (1987)

فیلم Dirty Dancing

سومین مورد از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی که حتما باید آن را مشاهده کنید فیلم Dirty Dancing (1987) است. از جمله مهم‌ترین بازیگران این فیلم می‌توان به Patrick Swayze و Jennifer Grey اشاره کرد. داستان این فیلم در سال 1963 رخ می‌دهد و فرانسیس هاوسمن معروف به “بیبی” برای برای گذراندن تعطیلات خانوادگی خود به استراحتگاهی در منطقه ثروتمند نیویورک می‌رود.

زمانی که او در تعطیلات است او با یک مربی رقص در کمپ آشنا می‌شود که نام او جانی کسل است. جانی شخصی بسیار متفاوت‌تر از هر فرد دیگری است که فرانسیس تا به حال با او ملاقات کرده است. بیبی به خانواده‌اش دروغ می‌گوید تا به شریک رقص جانی در سقط غیرقانونی‌اش کمک کرده و جانبی بعد از بیبی می‌خواهد تا شریک رقص جدید او باشد.

آنها در حین یادگیری روتین رقص عاشق می‌شوند؛ ولی پدر بیبی در نهایت متوجه سقط جنین می‌شود و بیبی را از دیدن دوباره جانی منع می‌کند. سپس بیبی و جانبی با هم مبارزه می‌کنند تا بتوانند با وجود موانعی که بر سر راهشان وجود دارد بازهم یکدیگر را ببینند.

از جمله دلایلی که باعث می‌شود تا این فیلم یک گزینه جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد این است که این فیلم دارای داستان ساده‌ای است و دنبال کردن آن چندان دشوار نخواهد بود. دیالوگ این فیلم بیشتر بین دو نفر در طول فیلم باقی می‌ماند و به همین علت نیز درک کردن آن بسیار ساده و راحت خواهد بود.

با فیلم Grease (1978) بیشتر آشنا شوید

فیلم Grease

از دیگر 10 فیلم کلاسیک آمریکایی که شما حتما باید آن را به لیست خود برای تماشا اضافه کنید می‌توان به فیلم Grease (1978) اشاره کرد. از جمله بازیگران معروفی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به ستارگان محبوبی همچون John Travolta و Olivia Newton-John اشاره کرد. داستان این فیلم در تابستان سال 1958 رخ می‌دهد که دنی دلباز دبیرستانی با سندی در ساحل ملاقات می‌کند.

آنها عاشق هم می‌شوند؛ ولی در نهایت با بازگشت سندی به استرالیا راه خود را از یکدیگر جدا می‌کنند. با شروع سال تحصیلی دنی و سندی دوباره با یکدیگر برخورد می‌کنند و او توضیح می‌دهد که خانواده‌اش تصمیم گرفتند که در آمریکا بمانند و او اکنون به همان مدرسه‌ای می‌رود که دنی در آن تحصیل کرده است. دنی در تلاش است تا شهرت “مرد با حال” خود را حفظ کند و به همین علت نیز برای او کمی تند و تیز است. سندی هنوز عاشق است؛ ولی از رفتار دنی با او ناراحت است.

در نهایت دنی متوجه می‌شود که اوضاع بهم ریخته است و هرکاری که می‌تواند برای بازگرداندن سندی انجام می‌دهد. سندی در نهایت موافقت می‌کند؛ ولی رابطه سریع‌تر از حد انتظار پایان می‌یابد. داستان پایان خوشی دارد؛ ولی نه بدون درام نوجوانی معمولی که در این بین رخ می‌دهد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث جذابیت این فیلم می‌شود این است که دارای آهنگ‌های بسیار زیادی است که به یادگیری هرچه بهتر زبان انگلیسی کمک شایانی می‌کند.

این آهنگ‌ها در ذهن شما ثبت می‌شوند و تکرار و ضرب این آهنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن عبارات و کلماتی که در این فیلم مورداستفاده قرار می‌گیرند را به ذهن خود بسپارید.

The Breakfast Club (1985) یکی از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی

فیلم The Breakfast Club

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید با 10 فیلم کلاسیک آمریکایی آشنا شوید در جایگاه بعدی باید فیلم The Breakfast Club (1985) را قرار دهید. در این فیلم ستارگان بسیار زیادی ایفای نقش کرده‌اند که باعث می‌شود تا تجربه جدیدی در این فیلم به وجود بیاید. از جمله ستارگانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به Judd Nelson،، Emilio Estevez، Molly Ringwald و Anthony Michael Hall اشاره کرد.

داستان این فیلم درباره یک گروه پنج نفره است که از دانش‌آموزان دبیرستان شرمر بیرون آمده‌اند و همگی با هم در یک روز شنبه در بازداشت به سر می‌برند. جان نقش جنایتکار، کلر نقش شاهزاده خانم، برایان نقش مغز، اندی نقش ورزشکار و آلیسون نقش دختر دیوانه را ایفا می‌کند و همگی یکدیگر را می‌شناسند؛ ولی این شناخت آنها چندان خوب نیست.

به‌عنوان تنبیه به این دانش‌آموزان گفته می‌شود تا مقاله‌ای را با این موضوع بنویسند که فکر می‌کنی چه کسی هستی؟ نوجوانان در این فیلم به‌جای نوشتن انشا می‌رقصند و برای یکدیگر داستان می‌گویند و البته گاهی اوقات نیز با یکدیگر دعوا می‌کنند. از طرف دیگر به آنها اجازه داده می‌شود تا درباره موضوعات مختلف صحبت کرده و حتی ماری جوانا بکشند.

در نهایت گروه از برایان می‌خواهد تا مقاله‌ای بنویسند و معلم خود را به تجزیه و تحلیل افکار خود درباره این دانش‌آموزان متفاوت دعوت کند. پس از این‌که این انشا به اتمام می‌رسد آن را با کلمه Breakfast Club امضا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا این فیلم یک گزینه جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد این است که وقتی معلم آقای ورنون دانش‌آموزان را تنبیه می‌کند، بسیار آهسته و واضح صحبت می‌کند و ما می‌توانیم از همان ابتدا بفهمیم که دقیقا چه اتفاقی می‌افتد. صحنه‌های خنده‌دار و اغراق آمیزی نیز در این فیلم وجود دارند که به درک هرچه بهتر دیالوگ‌ها و داستان کمک شایانی می‌کنند و با استفاده از آن شما می‌توانید مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.

فیلم Breakfast at Tiffany’s (1961)

فیلم Breakfast at Tiffany’s

از جمله بازیگران این فیلم که یکی از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی برتر به شمار می‌آید می‌توان به ستارگانی همچون Audrey Hepburn، Alan Reed و Mickey Rooney اشاره کرد. داستان این فیلم درباره هالی است که با گربه ناشناس خود در منطقه ثروتمند New York’s Upper East زندگی می‌کند. او کمی دیوانه است و اغلب به جواهرفروشی تیفانی سرمی‌زند.

از طرف دیگر هالی یک اسکورت است و همچنین از ملاقات مردی در زندان پول درمی‌آورد. یک روز نویسنده جوانی به نام پل با هالی آشنا می‌شود و همچنین با مردی به نام داک آشنا می‌شود که زمانی با او ازدواج کرده بود. پل شروع به عاشق شدن کرده و عاشق هالی می‌شود و از می‌خواهد که با او ازدواج کند؛ ولی این پیشنهاد توسط هالی رد می‌شود و می‌گوید که می‌خواهد با شخص دیگری وارد رابطه شود.

مردی که هالی به او علاقه‌مند است یک شخص برزیلی است که او را ترک می‌کند و بنابراین او تصمیم می‌گیرد که به برزیل برود؛ ولی زمانی که پل با او صحبت می‌کند، همه چیز عوض می‌شود….

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای تماشای این فیلم وجود دارد این است که آدری هپبورن لهجه بسیار واضحی برای درک کردن و فهمیدن دارد و همچنین با رفتار عجیب و غریب خود همه‌چیز را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

فیلم Schindler’s List (1993)

فیلم Schindler’s List

این فیلم نیز یکی از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی است که ستارگانی همچون Liam Neeson، Ben Kingsley، Caroline Goodall و Ralph Fiennes در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم کشور لهستان را در دوران اشغال نازی‌ها در جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. همه یهودیان خانه‌های خود را از دست می‌دهند و به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده می‌شوند. اسکار شیندلر یک تاجر آلمانی و یکی از اعضای حزب نازی است که کارخانه‌ای را می‌خرد که قصد دارد از آن برای تولید وسایل آشپزخانه استفاده کند.

اسکار واقعا نمی‌داند که چگونه چنین کارخانه‌ای را اداره کند و ایتزاک استرن را که با جامعه تجاری مخفی یهودی در ارتباط است استخدام می‌کند. اسکار به‌زودی تمامی اتفاقات وحشتناکی که برای جامعه یهودیان افتاده است را می‌بیند. او تغییر عقیده می‌دهد و دیگر انگیزه‌اش پول نیست. در عوض او می‌خواهد که به نجات مردم یهودی کمک کند. او با یک افسر معامله‌ای مخفیانه انجام می‌دهد تا 1100 یهودی را در ازای پول آزاد کند.

فیلم Gone With the Wind (1939)

فیلم Gone With the Wind

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به Vivian Leigh و Clark Gable اشاره کرد. داستان این فیلم در جنوب قدیم و در آغاز جنگ داخلی آمریکا می‌گذرد. شخصیت اصلی آن اسکارت اوهارا یک دختر زیبای جنوبی است که از خانواده‌ای ثروتمند و صاحب مزرعه‌ای بزرگ است. اسکارلت مردی به نام اشلی ویلکس را دوست دارد و وقتی متوجه می‌شود که او قصد دارد با دخترعمویش ازدواج کند دلسوخته می‌شود.

با شروع جنگ، اسکارلت به آتلانتا نقل مکان می‌کند و دلتنگ اشلی می‌شود. جنگ با شکست مواجه شده و او باید به خانه‌اش که ویران شده بازگردد. او بداخلاق و سخت می‌شود و مطلقا هر کاری می‌کند تا دیگر فقیر نباشد. اسکارلت پس از چند چرخش و دوبار بیوه شدن سرانجام با دوست قدیمی خود رت ازدواج می‌کند.

فیلم E.T (1982)

فیلم E.T

E.T (1982) یکی دیگر از 10 فیلم کلاسیک آمریکایی است که برای یادگیری زبان می‌تواند یک گزینه جذاب باشد. از جمله ستارگانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به  Drew Barrymore، Henry Thomas و Dee Wallace اشاره کرد.

دقت داشته باشید که ET مخفف کلمه extra-terrestrial است که نام علمی بیگانه به شمار می‌آید. این درام خانوادگی علمی تخیلی درباره یک بیگانه کوچک است که روی زمین تنها مانده و گم شده است. در ابتدای این فیلم ET غمگین و ترسیده است؛ ولی خوشبختانه به‌زودی با الیوت 10 ساله آشنا می‌شود و با او و خواهر و برادرش دوست می‌شود. بچه‌ها ET را از مادرشان مخفی نگه می‌دارند تا زمانی که بیگانه جوان دلتنگ می‌شود و یکی از آرزوهای او بازگشت به خانواده‌اش در فضا خواهد بود.

همانطور که او سعی می‌کند راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند ET بسیار شدید بیمار می‌شود و …

این فیلم برای بچه‌ها و کودکان ساخته شده است و به همین علت نیز زبانی ساده دارد و می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد.

فیلم سینمایی Rocky (1976)

فیلم Rocky

این فیلم نیز یکی دیگر از فیلم‌های کلاسیک آمریکایی به شمار می‌آید که برای یادگیری زبان می‌تواند یک گزینه جذاب و ایده‌آل باشد. اصلی‌ترین بازیگری که در این فیلم ایفای نقش کرده است Sylvester Stallone است. راکی بالبوا بوکسور کوچکی است که در یک آپارتمان در مرکز فیلادلفیا زندگی می‌کند. او رویای تبدیل شدن به یک بوکسور مشهور را در سر می‌پروراند؛ ولی فرصتی برای این کار نداشته است.

از آنجایی که او پول کمی دارد با جمع‌آوری‌های بدهی‌ها برای مردی به نام گازو کار می‌کند. راکی در نهایت به یک فروشگاه حیوانات خانگی سر می‌زند و با زنی خجالتی و زیبا به‌نام آدریان آشنا می‌شود. راکی سرانجام فرصتی را به دست می‌آورد که یک قهرمان مشهور بوکس می‌خواهد به فردی در دنیای بوکس که فرد مشهوری نیست فرصتی برای کسب مقاوم در بوکس بدهد.

قهرمان آپولو کرید است و راکی برای رقابت با او انتخاب می‌شود. راکی دوباره تمرینات سخت را شروع می‌کند و مصمم است که به همه نشان دهد که می‌تواند این کار را انجام دهد.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره 10 فیلم کلاسیک آمریکایی پاسخ دهیم.

چرا باید فیلم‌های کلاسیک را برای یادگیری زبان انتخاب کنیم؟

این فیلم‌ها به زبانی بسیار ساده و واضح ساخته شده‌اند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا مکالمات آن را به شکل بهتری بیاموزید.

تماشای این فیلم‌های کلاسیک آمریکایی چه مزایایی برای ما دارد؟

این فیلم‌ها بسیار سرگرم‌کننده هستند، به شما کمک می‌کنند تا دایره لغات خود را ارتقا دهید، آنها به درک بهتر اصطلاحات انگلیسی کمک کرده و البته می‌توانند روی مهارت مکالمه شما نیز اثرگذار باشند.

سخن پایانی

تماشای 10 فیلم کلاسیک آمریکایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سطح بالاتری از مهارت‌های زبان انگلیسی دست پیدا کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کنید. فراموش نکنید که کلاس زبان انگلیسی موسسه ایرانمهر بسیار هزینه مناسبی دارد و از طرف دیگر کیفیت آموزشی کلاس زبان ایرانمهر نیز کاملا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید: ژانر فیلم‌های سینمایی برای زبان‌آموزان انگلیسی

بیشتر بخوانید: شش انیمیشن خنده‌دار به زبان‌های خارجی برای یادگیری زبان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید