IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه یک مقاله انگلیسی خوب بنویسیم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
18 دی 1401

چگونه یک مقاله انگلیسی خوب بنویسیم

بسیاری از ما آرزو داریم بدانیم که چگونه بر مقاله نویسی مسلط شویم یا چگونه یک مقاله خوب بنویسیم. مقاله نوشته‌ای است که می‌تواند میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار دهد. اما نوشتن یک مقاله حرفه‌ای چندان هم آسان نیست.

قبل از نوشتن مقاله باید تکنیک‌هایی را یاد بگیریم. یک مقاله را می‌توان در یک روزنامه، مجله یا وبلاگ منتشر کرد. مقالات ژانرهای مختلفی دارند و شما باید با توجه به علاقه یا حرفه خود یکی از این حوزه‌ها را انتخاب کنید.

مؤسسه ایرانمهر با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه آموزش زبان انگلیسی و همچنین آموزش زبان انگلیسی برای کودکان مشغول فعالیت است و به علاقمندانی که در پی یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه انگلیسی هستند اطلاعاتی ارزشمند را ارائه می‌دهد. در این مقاله نیز قصد داریم نحوه نوشتن مقاله در 10 مرحله به زبان انگلیسی به شما معرفی کنیم.

در صورتی که به نوشتن مقاله علاقه‌ای نداشته باشید، ممکن است برای شما کار بسیار سختی باشد زیرا نوشتن به خودی خود بسیار دشوار است. علاوه بر این، قبل از نوشتن باید حداقل دانش را در مورد موضوع مدنظر داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم مراحل ضروری برای نوشتن یک مقاله حرفه‌ای را مورد بررسی قرار دهیم. پس بیایید به اتفاق این مراحل را با یکدیگر بررسی کنیم.

10 گام مهم برای تسلط بر مقاله نویسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

10 گام مهم برای تسلط بر مقاله‌نویسی

الزامات و روش های اساسی برای یک مقاله نویس خوب در زیر آورده شده است:

یک موضوع را انتخاب کنید

در نوشتن هر مطلب انتخاب موضوع بسیار مهم است و قبل از نوشتن مقاله باید موضوع خاصی را انتخاب کنید. اینکه خود موضوع مقاله را انتخاب کنید می‌تواند نقش قابل توجهی در کیفیت مقاله شما داشته باشد، و اگر موضوعاتی را که برای شما مناسب است را از قبل انتخاب کنید، در نوشتن بسیار به شما کمک می‌کند.

هر انسانی انتخاب‌ها و علایق خود را دارد و این به فرهنگ، سنت‌ها، سرگرمی‌ها، انتظارات و غیره مربوط به او بستگی دارد. به همین ترتیب، شما نیز علایق خاص خود را دارید. به همین دلیل است که شما باید هر ژانری را که دانش، سواد و علاقه کافی در مورد آن دارید را انتخاب کنید. انتخاب موضوع یک شرط اساسی برای نوشتن هر چیزی است.

مخاطبان خود را هدف قرار دهید

بدون هدف قرار دادن مخاطب، مقاله شما ارزشی ندارد. فقط تصور کنید مقاله‌ای نوشته‌اید که مخاطب هدفمندی ندارد. این کار به‌نظر شما منطقی است؟ پس کار درست این است که ابتدا باید گروهی از مخاطبان را مشخص کنیم که حدس می‌زنیم علاقمند به خواند مقاله ما باشند. تعیین کردن مخاطب خاص از این جهت مهم است که ما نمی‌توانیم گروه بزرگی از افراد را تحت‌تأثیر قرار داده و توجه عموم را به نوشته خود جلب کنیم. شاید این کار غیرممکن نباشد اما قطعاً بسیار دشوار است.

به یاد داشته باشید که شما باید مخاطبانی را هدف قرار دهیدکه علایق یا دغدغه‌های مشابه شما دارند. سعی کنید همه چیز را مطابق انتظارات جامعه هدف خود پیش ببرید. به این ترتیب می‌توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کرده و ارزش‌های بیشتری کسب کنید.

تحقیق عمیق

اگر برای نوشتن یک مقاله به اندازه کافی تحقیق صورت نگیرد آن مقاله هیچ ارزشی ندارد. وقتی مقاله‌ای را بدون تحقیق کافی می‌نویسید، همیشه احتمال کمبود اطلاعات و تفسیر نادرست وجود دارد. تفسیر اشتباه برای نویسنده تبعات بدی در پی داشته و ما باید در مورد این مسأله محتاطانه عمل کنیم.

وقتی به‌صورت عمیق در مورد یک مقاله تحقیق کنید، حاصل کار شما منحصر به فرد و دقیق‌تر خواهد بود. حال سوال این است که چگونه می‌توان قبل از نوشتن یک موضوع را عمیقاً بررسی کرد؟ برای مطالعه هر چیزی باید از ترفندهایی پیروی کنیم، از جمله:

  • سعی کنید اطلاعات کافی در مورد موضوع خود جمع‌آوری کنید.
  • نوشته‌های نویسندگان دیگری که روی همان موضوع تمرکز دارند بخوانید.
  • در بین نوشته خود چند نقل قول ذکر کنید.
  • فراموش نکنید که ارجاعات مربوطه را ذکر دهید.
  • سعی کنید بهترین منابع را برای نوشتن مقاله خود استفاه کنید.
  • روی عنوان و پاراگراف تمرکز کنید.

این‌ها موارد اصلی قبل از نوشتن مقاله هستند. گاهاً یک عنوان جذاب نیمی از داستان یک نوشته را به خواننده انتقال می‌دهد. در نوشتن عنوان باید محتاط باشیم. عنوان نقش مهمی در افزایش توجه عمومی دارد و عنوان نامربوط ممکن است کل مقاله را زیرسؤال ببرد.

نحوه نوشتن مقاله انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

سوال مهم این است که چگونه بهترین عنوان را برای مقاله خود برگزینیم؟ ممکن است ایده‌های زیر به شما در انتخاب عنوان مناسب کمک کنند:

  • عنوان باید مشابه محتوا باشد.
  • عنوان باید مانند توضیحات مقاله مرتبط باشد.
  • عنوان باید چشم‌نواز باشد تا بتواند علاقه عمومی را به خود جذب کند.
  • عنوان باید کوتاه و معنی‌دار باشد.
  • و درنهایت، عنوان باید مورد قبول مخاطب هدف شما باشد.

پاراگراف‌ها نیز در یک مقاله مهم هستند و یک پاراگراف طولانی ممکن است خوانندگان را آزار دهد. پاراگراف یک مقاله باید کوتاه و ساده باشد تا مخاطب به راحتی آن را درک کند.

روی املا و دستور زبان تمرکز کنید

املا و دستور زبان بخش‌های اساسی هر نوشته‌ای به حساب می‌آیند. یک اشتباه املایی می‌تواند کل معنی یک کلمه و جمله را تغییر دهد و اگر در املای خود دقت بیشتری داشته باشید به شما کمک می‌کند تا نوشته دقیق‌تر و موردقبول‌تری را به‌انجام برسانید. پس از تکمیل نوشتن، املای آن را بیشتر و بیشتر بررسی کنید و اینگونه می‌توانید از غلط املایی جلوگیری کنید.

گرامر نیز در نوشتن مقاله ضروری است. اگر از اشتباهات گرامری اجتناب کنید نوشته شما حرفه‌ای خواهد بود. در غیر این صورت، کمتر مورد توجه عمومی قرار گرفته و اشتباهات دستوری ممکن است به کل نوشته آسیب برساند.

از ابزار Grammarly استفاده کنید

Grammarly برجسته‌ترین و با ارزش‌ترین وب سایت تصحیح است. با استفاده از برنامه افزودنی Grammarly یا اپلیکیشن موبایل می‌توانید به راحتی اشتباهات گرامری و املایی خود را ردیابی کنید و این قدرت را دارد که کل وب را پیمایش کند.

Grammarly را دریافت کنید

نکته جالب اصلی این است که استفاده از آن رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید. فقط برنامه افزودنی یا برنامه را نصب کنید و به طور خودکار اشتباهات گرامری و املایی را شناسایی می کند.

شما همچنین با پرداخت هزینه می‌توانید به برنامه‌های پولی دسترسی پیدا کنید که از طریق آن‌ها شما به ویژگی‌های مختلفی دسترسی پیدا خواهید کرد. این امکانات به شما کمک می‌کند که یک نویسنده خوب و حرفه‌ای شوید. پس استفاده از Grammarly را فراموش نکنید.

عوامل موثر در یادگیری زبان انگلیسی

گفتگوی خیالی با مخاطب

وقتی در حال خواندن این مقاله هستید این احساس را دارید که مخاطب من شما هستید؟ بله، من نه به صورت عملی بلکه در یک گفتگوی خیالی با شما صحبت می‌کنم. بیشتر اوقات سعی می‌کنم از ضمایر «شما» و «ما» استفاده کنم تا احساس کنید که دارم با شما صحبت می‎کنم. این تکنیک بیشتر برای مخاطب قرار دادن عموم افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگام نوشتن هر مطلبی باید همین روش را دنبال کنید. باید تصور کنید که مخاطب مقابل شما می‌نشیند و شما سرگرم صحبت با او می‌شوید. به این ترتیب می‌توانید انرژی و الهام بیشتری برای نوشتن خود دریافت کنید.

کل نوشته را بازبینی کنید

من بارها مقاله خود را مرور کرده و آن را چند مرتبه از اول تا آخر می‌خوانم. شاید با خود فکر کنید دلیل این کار چیست؟ با این کار بسیاری از اوقات توانسته‌ام اشتباهات خود را شناسایی کرده و آن‌ها را اصلاح کنم و به همین ترتیب متن خود را کامل‌تر و بهتر کنم. می‌توانید این ترفند را نیز دنبال کنید، که ارزش محتوای شما را افزایش می‌دهد. بیایید ببینیم که چگونه یک مقاله را قبل از انتشار اصلاح کنیم:

  • ببینید آیا عنوان مربوطه با نوشته شما مرتبط است یا نه.
  • به املا و دستور زبان خود دقت کنید.
  • منابعی را که در نوشتن مقاله خود استفاده کرده‌اید مرتبط می‌بینید یا خیر.
  • به‌خاطر داشته باشید که مخاطبان هدف خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اید یا خیر.
  • بیشتر و بیشتر روی جملات و پاراگراف خود تمرکز کنید.
  • سر آخر، به یاد داشته باشید که شما باید اطلاعات مفیدی را برای کمک به گروه خاصی از افراد ارائه دهید.

نوشتن یک مقاله به زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

از سرقت ادبی اجتناب کنید

سرقت ادبی کار بسیار ناپسندی است که لطمه‌ای جبران‌ناپذیر به شهرت یک نویسنده وارد می‌کند، پس اگر می‌خواهید نویسنده خوبی شوید، باید از سرقت ادبی اجتناب کنید. علاوه بر ناپسند بودن این کار، سرقت ادبی می‌تواند به کل نوشته شما آسیب رسانده و آن را از یکدستی و زیبایی طبیعی خود خارج کند. شاید شما بتوانید مفهومی را که سایر نویسندگان در نوشته‌های خود استفاده کرده‌اند به روایتی متفاوت در نوشته خود استفاده کنید، اما هرگز نباید آن را کپی کنید زیرا این کار جرم محسوب می‌شود.

حال سوال این است که چگونه می‌توانید تأیید کنید که نوشته شما دربردارنده سرقت ادبی است یا خیر. پیدا کردن سرقت ادبی در مقاله ساده است و می‌توانید از برخی ابزارها مانند Grammarly یا ابزارهای کوچک SEO برای بررسی سرقت ادبی استفاده کنید.

نتیجه گیری

نتیجه‌گیری بخش مهمی از هر نوشته‌ای است. گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که در نوشته خود نتیجه‌گیری را انجام دهیم و این اصلا خوب نیست. پس از اتمام نگارش باید حتما یک نتیجه‌گیری کوتاه و آموزنده در مورد کل نوشته بنویسید. می‌توانید آزمایش خود را در مورد موضوع در قسمت نتیجه‌گیری بنویسید. نوشتن نتیجه ارزش نوشتاری شما را افزایش می‌دهد.

با این حال، اگر بتوانید از روش‌های بالا پیروی کنید، مقاله نویس خوبی نیز خواهید شد. انجام آن کار دشواری نیست. اما باید تمام استراتژی‌ها را با دقت اجرا کنید.

اما باید به یاد داشته باشید که نمی‌توانید یک شبه در مقاله‌نویسی حرفه‌ای شوید و باید شب و روز تمرین کنید. به این ترتیب می‌توانید مقالات حرفه‌ای بنویسید و مهارت‌های خود را در نوشتن محتوا بهبود ببخشید.

در این مقاله نحوه نوشتن یک مقاله انگلیسی را در ده مرحله توضیح داده‌ایم. در صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:نکاتی برای نوشتن مقاله رایتینگ آیلتس (Writing IELTS)

بیشتر بخوانید:پنج تکنیک برای داشتن یک سخنرانی عالی به زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید