IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
گرامر s مالکیت در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
16 اسفند 1402

گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی در بسیاری از موارد پیش می‌آید که شما قصد داشته باشید تملک و رابطه ملکی را بین دو اسم نشان دهید. راهکارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که استفاده از انواع ضمایر در زبان انگلیسی که از جمله آنها می‌توان به ضمایر ملکی اشاره کرد یکی از انواع این راهکارهاست. با این حال یکی از رایج‌ترین روش‌‌هایی که برای نشان دادن این مالکیت وجود دارد استفاده از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی است که یادگیری آن می‌تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری مالکیت را در جملات خود نشان دهید.

آشنایی با این نوع S در زبان انگلیسی مزایای بسیار زیاد دیگری را نیز دارد و به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در جملات خود به شکل درست و استانداردی از حرف S استفاده کنید. فراموش نکنید که S دارای انواع مختلفی است که هریک از آنها کاربردهای مخصوص به خود را در آموزش گرامر زبان انگلیسی دارند. به همین علت نیز ما قصد داریم در این بخش از آموزش زبان انگلیسی کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و نکات کلیدی و بسیار مهمی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با S مالکیت در زبان انگلیسی

اگر بخواهیم با این نوع S در زبان انگلیسی آشنا شوید در اولین قدم باید مصداق تعلق را بررسی کنیم. به طور کلی در گرامر زبان انگلیسی مصداق تعلق زمانی است که قصد داشته باشید برای نشان دادن مالکیت که چیزی به دیگری تعلق دارد یا نوعی رابطه تعلقی بین اشیا یا افراد مختلف وجود دارد اشاره کنید. در چنین شرایطی شما می‌توانید خیلی ساده و راحت از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی استفاده کنید. برای مثال عبارت Your brother’s friend را در نظر بگیرید که به معنای دوستان برادر شماست.

اگر بخواهیم X’s Y را بررسی کنیم می‌توان گفت که Y متعلق به X است که Y در اینجا معمولا یه چیز یا شی است. از طرف دیگر وقتی که قصد داشته باشید بگویید که Y با X در ارتباط است یا با آن ارتباط دارد نیز معمولا می‌توانید از چنین عبارتی استفاده کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که ما معمولا از ’s برای افراد و حیوانات استفاده می‌کنیم. این در حالی است که شما خیلی ساده و راحت می‌توانید از آن برای مکان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز استفاده کنید بدون این‌که محدودیتی برای شما به وجود بیاید.

دقت داشته باشید که استفاده از ’s برای موجوداتی که غیرزنده هستند معمول و رایج نیست.

گرامر s مالکیت در انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

باید از of استفاده کنیم یا از ‘s؟

متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در استفاده از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی وجود دارد و شما هم باید دقت و توجه ویژه‌ای را به آن داشته باشید این است که هیچ ساختار مطلقی وجود ندارد که به شما بگوید که آیا باید از فرم مالکیت استفاده کنید یا این‌که استفاده از of می‌تواند گزینه جذابی برای شما بوده و نیازهای شما در یک جمله را برطرف کند؟ البته باید توجه داشته باشید که یک قانون که معمولا در گرامر زبان انگلیسی تکرار می‌شود این است که شما تنها می‌توانید از ‘s تنها برای افراد استفاده کنید.

دقت داشته باشید که این قانون کاملا اشتباه است و در واقع یک تعمیم بسیار گسترده است که دارای استثناهای بسیار زیادی است. پس وقتی که قصد دارید از آن استفاده کنید حتما باید به این موضوع نیز دقت و توجه داشته باشید. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که موارد زیادی نیز وجود دارند که حتی برای افراد نیز نمی‌توانید از ‘s استفاده کنید. به همین علت نیز در اینجا اشکال مختلفی از کاربردهای ‘s را برای شما آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکلی می‌توانید از آن استفاده کنید.

استفاده از ‘s برای چیزهایی که تحرک دارند

شاید یکی از مهم‌ترین کاربردهای گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی زمانی باشد که شما قصد دارید درباره چیزهایی صحبت کنید که به‌صورت طبیعی حرکت می‌کنند. از جمله آنها می‌توان به انسان‌ها و موجودات زنده مانند حیوانات و البته پرندگان اشاره کرد. در چنین مواردی کاملا طبیعی خواهد بود که شما در جمله خود از ‘s استفاده کنید. وقتی که درباره چنین موجوداتی صحبت می‌کنید نباید فراموش کنید که استفاده از ‘s حتی ضروری خواهد بود. برای درک هرچه بیشتر این موضوع مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

The lady’s car wouldn’t start.

ماشین خانم روشن نمی‌شود.

The dog’s ball was red..

توپ سگ قرمز بود.

از طرف دیگر وقتی که شما قصد دارید درباره اعمال، کیفیت‌ها و همینطور صفات صحبت کنید نیز رایج است که از ‘s در جمله خود استفاده کنید. برای این‌که این ساختار را نیز بیاموزید در ادامه چند مثال رایج را در این زمینه در اختیار شما قرار داده‌ایم:

Madonna’s reputation is international.

شهرت مدونا بین‌المللی است.

The dog’s name was Jackson.

نام سگ جکسون بود.

The Queen’s arrival was delayed.

ورود ملکه به تعویق افتاد.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که خیلی ساده و راحت می‌توانید این موارد را با استفاده از of نیز بیان کنید و از این نظر محدودیت خاصی برای شما وجود نخواهد داشت. برای این‌که این موضوع را بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را نیز بادقت مشاهده کنید:

The reputation of Madonna is international.

شهرت مدونا بین‌المللی است.

The name of the dog was Jackson.

نام سگ جکسون بود.

توجه داشته باشید که تفاوتی که میان این دو وجود دارد در واقع تفاوت در تاکیدی است که بین این دو گزینه وجود دارد.

استفاده از ‘s برای اسامی مفرد

یکی از مهم‌ترین کاربردهای گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی زمانی است که شما قصد دارید از آن برای اسامی مفرد در جمله خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که این مورد یکی از مهم‌ترین کاربردهایی است که ‘s در زبان انگلیسی می‌تواند داشته باشد. برای این‌که با این ساختار بیشتر آشنا شوید در ادامه سه مثال بسیار پرکاربرد را برای شما آورده‌ایم که به یادگیری این ساختار کمک می‌کنند:

My mother’s house is next to the beach. (= the house of my mother)

خانه مادرم کنار ساحل است.

Jason’s car was stolen last night. (= the car of Jason)

ماشین جیسون دیشب دزدیده شد.

Tomorrow, we’re all going to see the museum’s new art exhibit.

فردا، همه ما قصد داریم نمایشگاه هنری جدید موزه را ببینیم.

s مالکیت در زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اسامی جمعی که به s ختم می‌شوند

وقتی که صحبت از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی می‌شود باید به این موضوع دقت داشته باشید که شما خیلی راحت می‌توانید از این گرامر در اسامی جمع نیز استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که اصول خاصی برای انجام این کار وجود دارد. در گرامر S مالکیت برای اسامی جمع که به s ختم می‌شوند تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط آپستروف را بدون s به انتهای اسم خود اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با این ساختار پیشنهاد می‌کنیم حتما مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

The two sisters’ house is next to mine. (= the house of the two sisters)

خانه دو خواهر در کنار خانه من است.

The plumbers’ tools were rusty. (= the tools of the plumbers)

ابزار لوله‌کش‌ها زنگ زده بود.

The players’ boots were dirty and smelly after the game. (= the boots of the players)

کفش‌های بازیکنان بعد از بازی کثیف و بد بو شده بود.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که تلفظ برای برخی از مالکیت‌ها یکسان خواهد بود. برای مثال جمله‌های زیر را در نظر بگیرید:

My friend’s house = the house of my friend = 1 friend

My friends’ house = the house of my friends = 2 or more friends

معمولا شما می‌توانید تشخیص دهید که گوینده به یک یا دو دوست اشاره می‌کند و تنها باید به مکالماتی که صورت می‌گیرند دقت و توجه کافی را داشته باشید.

اسامی جمعی که به s ختم نمی‌شوند

دسته دیگری از اسامی در زبان انگلیسی وجود دارند که معمولا به s ختم نمی‌شوند و شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای این دسته از اسامی نیز می‌توانید خیلی ساده و راحت از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی استفاده کنید. وقتی که با چنین اسامی مواجه شدید تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط ‘s را اضافه کنید. برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را بشناسید و بتوانید به شکل درستی از آن استفاده کنید در ادامه مثال‌هایی را در اختیار شما قرار داده‌ایم که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد:

Be careful not to trip over the children’s toys. (= the toys of the children)

مراقب باشید که روی اسباب بازی‌های کودکان نیفتید.

The women’s bathroom is currently flooded with water.

حمام زنان در حال حاضر مملو از آب است.

The presidential candidate is often called the people’s favorite politician.

نامزد ریاست جمهوری اغلب سیاستمدار مورد علاقه مردم نامیده می‌شود.

اسامی مفردی که به s ختم می‌شوند

یکی دیگر از شرایطی که ممکن است در خصوص استفاده از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی با آن مواجه شوید زمانی است که اسمی که شما قصد دارید مالکیت را به آن اضافه کنید یک اسم مفرد باشد که به s ختم می‌شود. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که در چنین شرایطی چگونه می‌‎‌توانیم از s مالکیت استفاده کرده و آن را به اسامی خود اضافه کنید. در خصوص این موضوع باید دقت داشته باشید که نوع اضافه کردن s مالکیت در اینجا کاملا بستگی خواهد داشت که در ادامه توضیح می‌دهیم.

اکثر اسم‌ها نیازمند اضافه کردن ‘s خواهند بود. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید که به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید مالکیت را به اسامی مفرد خود که به s ختم می‌شوند اضافه کنید:

They had a really good time at James’s barbecue last Friday.

آنها جمعه گذشته در باربیکیو جیمز اوقات خوبی را سپری کردند.

We spent the day admiring Frances’s new car.

ما روز را با تحسین ماشین جدید فرانسیس گذراندیم.

از طرف دیگر باید به این موضوع دقت داشته باشید که نام‌های کلاسیک یا مذهبی معمولا با اضافه کردن تنها آپستروف جمع بسته می‌شوند. پس وقتی که قصد دارید از آنها در جمله خود به زبان انگلیسی استفاده کنید حتما باید این موضوع را مدنظر قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این موضوع نیز پیشنهاد می‌کنیم حتما مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

Jesus’ disciples carried out the teachings of Jesus.

شاگردان عیسی تعالیم عیسی را اجرا کردند.

Sophocles’ plays are still performed today.

نمایشنامه‌های سوفوکل هنوز هم اجرا می‌شود.

s مالکیت در انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

اسامی ملکی به‌عنوان بخشی از یک عبارت

زمانی که صحبت از گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی می‌شود باید حتما به این موضوع دقت داشته باشید گاهی اوقات ممکن است بیش از یک اسم یا کلمه ملکی در جمله شما وجود داشته باشد و در نتیجه شما مجبور باشید که رابطه مالکیت را برای بیشتر از یک اسم نشان دهید. احتمالا در چنین شرایطی این سوال برای شما هم پیش می‌آید که چگونه می‌توانید از گرامر S مالکیت در این موقعیت استفاده کنید تا جمله‌ای که در نهایت می‌سازید از نظر گرامری مشکل خاصی نداشته باشد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی قوانین گرامری که در بخش‌های قبلی در این زمینه درباره آنها صحبت کردیم هنوز هم معتبر خواهند بود و شما باید طبق ساختار مشخصی از آنها استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری بیاموزید در این شرایط باید چه کاری انجام دهید در ادامه چند مثال بسیار پرکاربرد را در اختیار شما قرار داده‌ایم که بدون شک مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود:

The King of Sparta’s wife was called Helen.

همسر پادشاه اسپارت هلن نام داشت.

The President of Chile’s speech was very long.

سخنرانی رئیس جمهور شیلی بسیار طولانی بود.

I accidentally took someone else’s bag home by mistake.

من تصادفا کیف شخص دیگری را به اشتباه به خانه بردم.

I had to give my boss three weeks’ notice that I was leaving the company.

من باید سه هفته به رئیسم اطلاع می‌دادم که شرکت را ترک کردم.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد و شما هم باید دقت و توجه کافی را به آن داشته باشید این است که اگر دو مالک برای چیزی وجود داشته باشند ما ‘s را به اسم نهایی که در جمله می‌آید اضافه می‌کنیم و به این ترتیب جمله ما هم معنای مناسبی را به مخاطب منتقل می‌کند و هم با گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی همخوانی لازم را دارد. برای این‌که این دستور و ساختار را بیاموزید مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

Rick and Steve’s car is quite old.

ماشین ریک و استیو بسیار قدیمی است.

با این حال باید دقت داشته باشید که اگر هر فرد صاحب یک ماشین است در این شرایط باید دقت داشته باشید که هر دو اسم ‘s را به خود می‌گیرند. مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

Rick’s and Steve’s cars are quite old.

ماشین‌های ریک و استیو کاملا قدیمی هستند.

در این جمله باید توجه داشته باشید که چگونه فعلی که در جمله آمده است در حالت جمع نوشته می‌شود.

استفاده از ‘s بدون اسمی که بعدش بیاید

یکی از نکات جذابی که باید در خصوص گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی به آن دقت داشته باشید این است که اگر معنی جمله‌ای که شما قصد بیان کردن آن را دارید واضح باشد نیازی نیست که بعد از S مالکیت از یک اسم در جمله خود استفاده کنید و بدون این‌که هیچ‌گونه مشکلی در ساختار جمله شما به وجود بیاید. برای این‌که بتوانید این ساختار را به بهترین شکل ممکن درک کرده و از آن استفاده کنید در ادامه قصد داریم چند مثال کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم که در این زمینه به شما کمک خواهد کرد:

Her hair is longer than Jill’s. (= Jill’s hair)

موهای او بلندتر از جیل است. (دقت داشته باشد که در اینجا منظور موهای جیل است)

We ate at Billy’s last night. (= Billy’s Diner or Billy’s house)

دیشب در بیلی غذا خوردیم. ( دقت داشته باشید که در اینجا منظور ناهار خوری بیلی یا خانه بیلی است)

Whose bag is this? It’s Jane’s.  (= Jane’s bag)

این کیف مال کیست؟ این مال جین است. ( در اینجا منظور این است که کیف جین است)

سخن پایانی

گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی یک گرامر خاص و منحصر به فرد است که یادگیری آن به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی راحت مالکیت را بین اسامی مختلف نشان دهید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز در این زمینه استفاده کنید. خدمات این مجموعه با مناسب‌ترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره گرامر S مالکیت (S’) در زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

S مالکیت معمولا در چه شرایطی در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

معمولا شما وقتی می‌توانید از S مالکیت در زبان انگلیسی استفاده کنید که قصد داشته باشید رابطه مالکیت را بین دو اسم که به طور طبیعی قابلیت تحریک دارند مانند انسان‌ها و حیوانات نشان دهند.

آیا می‌توان از S مالکیت استفاده کرد بدون این‌که نیازی باشد بعد از آن اسمی بیاوریم؟

بله، در صورتی که معنی جمله کامل باشد شما می‌توانید خیلی ساده و راحت این کار را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: صفات مالکیت و ضمایر فاعلی در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: ضمایر ملکی در انگلیسی (مقایسه با اسم و صفات ملکی)

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 24 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. دنیا صالحی نژاد
    2 اردیبهشت 1403
    پاسخ دادن

    خوب توضیح دادین برای ثبت نام در اموزشگاه شما مراحلش رو توضیح میدید

    • ایرانمهر
      2 اردیبهشت 1403
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون , جهت اگاهی از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

  2. زهرا شاکری
    26 اسفند 1402
    پاسخ دادن

    سلام بسیار عالی من میخوام زبان انگلیسی یاد بگیرم برای نوجوانان هم کلاس دارین من ساکن تهرانپارس هستم آیا اونجا شعبه دارین؟

    • ایرانمهر
      26 اسفند 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله دوره آموزشی برای نوجوانان هم داریم و نیز شما میتوانید جهت اگاهی از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با شعبه تهرانپارس همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید