IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
8 بازی برتر برای کودکان در کلاس زبــان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 آذر 1402

8 بازی برتر برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی

 زمانی که قصد آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را دارید باید به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید که کودکان معمولا نمی‌توانند با فرایندهایی که برای بزرگسالان مورداستفاده قرار می‌گیرد اقدام به یادگیری زبان انگلیسی کنند. معمولا استفاده از بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی می‌تواند راهکاری جذاب برای این کودکان باشد تا آنها بتوانند خیلی سریع مراحل یادگیری را طی کرده و نتایج بهتری را نیز در کلاس‌های انگلیسی دریافت کنند.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد آموزش زبان انگلیسی را دارید و به دنبال بازی‌های جذابی هستید تا از آنها برای کودکان استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی چند بازی بسیار کاربردی و محبوب بپردازیم و توضیحاتی را در خصوص نحوه اجرای هریک از این بازی‌ها در اختیار شما قرار دهیم. به این ترتیب می‌توانید با اجرای این بازی‌ها در کلاس نتایج مدنظر خود را دریافت کنید.

بازی هایی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بازی Vocabulary Showcase Game Show

اگر به دنبال این هستید تا با استفاده از یک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی دایره واژگان آنها را تقویت کرده و بهترین نتیجه را نیز در این زمینه دریافت کنید بدون شک بازی Vocabulary Showcase Game Show می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که برای انجام این کار پیش روی شما قرار دارد. این بازی معمولا در جمع‌های بزرگ از کودکان و کلاس‌هایی که تعداد دانش‌آموزان زیادی دارند بسیار نتیجه دارد و می‌تواند روی مهارت ارتباطی کودکان نیز تاثیرگذاری بی‌نظیری داشته باشد.

در این بازی یک نمایش وجود دارد و دانش‌آموزان در قدم اول از طریق ارتباط دست اقدام به یادگیری کلمات جدید می‌کنند. در ادامه دانش‌آموزان باید کلمه انتخاب شده را بدون گفتن خود کلمه برای هم‌تیمی خود توضیح دهند. این بازی بسیار شبیه به پانتومیم است با این تفاوت که دانش‌آموزان می‌توانند حرف بزنند و می‌تواند تاثیر زیادی روی یادگیری کودکان داشته باشد. تنها چیزی که برای این بازی نیاز دارید یک تخته سفید، یک تایمر و فهرستی از کلمات است که دانش‌آموزان قبلا این کلمات را به‌خوبی درک کرده‌اند.

نحوه بازی:

در صورت نیاز یا تمایل ابتدا لیست کلمات را با کودکان مرور کنید.

کلاس را به دو قسمت تقسیم کنید. تیم اول اولین شرکت‌کننده خود را برای بازی انتخاب می‌کند.

کودک انتخاب شده پشت به تخته می‌ایستد و معلم یک کلمه را روی تخته می‌نویسند و زمان شروع می‌شود.

بعد از شروع زمان تیم A تمام تلاش خود را برای توصیف واژگان انجام می‌دهد؛ ولی باید دقت داشته باشید که آنها نمی‌توانند کلمه را عنوان کنند. اگر دانش آموز تیم A بتواند کلمه را حدس بزند یک امتیاز مثبت می‌گیرد.

حال نوبت تیم  B است که این بازی را ادامه دهد.

در ادامه تیمی که بیشترین امتیاز را داشته باشد برنده می‌شود.

چگونه ذهن کودکان را در یادگیری زبان فعال کنیم

آشنایی با بازی? How’s Yours

یک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی که می‌توانید آن را برای گروه‌های کوچک از زبان‌آموزان کودک که در سطح مبتدی قرار دارند اجرا کنید بازی How’s Yours? است که مزایای زیادی را به شما در روند آموزش ارائه می‌دهد. این بازی از دانش‌آموزان می‌خواهد تا با پرسیدن این سوال موضوعی که همه درباره آن صحبت می‌کنند را حدس بزنند. برای انجام این بازی به هیچ چیزی نیاز ندارید، هرچند ممکن است خود دانش‌آموزان به‌عنوان رهبر به مشکل بخورند و کلمات چالش‌برانگیزی را ارائه دهند.

نحوه انجام و اجرای این بازی نیز بسیار ساده و راحت است و شما می‌توانید طبق دستورالعمل زیر این بازی را اجرا کنید:

ابتدا یک داوطلب را از میان دانش‌آموزان انتخاب کنید.

این بازیکن باید در جایی خارج از محل بازی قرار داشته باشد تا چیزی نشنود.

معلم ابتدا رهبر بازی خواهد بود و می‌تواند قسمتی از بدن، نوع لباس، شخص معمولی یا شیئی مشترک را انتخاب کرده و دانش‌آموزان دیگر را از آن کلمه آگاه کند. چیزی که شما انتخاب می‌کنید می‌تواند شامل کفش، دهان، ماشین، مادر، معلم، انگشتر یا هر چیز دیگری باشد.

در ادامه بازیکنی که در ابتدا مشخص شده وارد اتاق خواهد شد.

اکنون هدف این بازین این است که از هر دانش‌آموز بپرسد مال تو چطور است؟ و به این ترتیب بتواند کلمه انتخاب شده را حدس بزند. هر دانش‌آموز دیگر تنها باید در دو یا سه کلمه پاسخ خود را ارائه دهد که باید این موضوع را حتما به آنها یادآوری کنید.

اگر در نهایت پاسخی که دانش‌آموز اول ارائه می‌دهد پاسخ درستی باشد او می‌تواند به‌عنوان رهبر بازی را ادامه داده و امتیاز لازم را نیز دریافت کند. در ادامه این کار را می‌توانید با یک دانش‌آموز دیگر ادامه دهید.

آشنایی با بازی Flash Art برای بهبود مهارت گوش دادن به زبان انگلیسی

اگر شما هم به دنبال یک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی برای تقویت مهارت گوش دادن در کودکان هستید باید بدانید که یکی از بهترین گزینه‌هایی که برای این کار پیش روی شما قرار دارد بازی Flash Art است که برای دانش‌آموزان خلاق و به منظور تقویت مهارت گوش دادن و لیسنینگ در آنها طراحی شده است. شما به دانش‌آموزان خود در این بازی سناریوهایی را به زبان انگلیسی می‌دهید و به آنها اجازه می‌دهید تا تفسیرهای سریعی را از طریق نقاشی از سناریوهای شما ایجاد کنند.

برای این بازی به مقدار زیادی کاغذ و متریال‌های نقاشی مانند مدادرنگی، مداد شمعی یا آبرنگ نیاز دارید. نحوه اجرای این بازی به شکل زیر خواهد بود:

تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید روی مهارت درک شنیداری کودکان کار کنید یا روی مهارت درک مطلب در حین خواندن یا هر دو؟

یک سناریو را با صدای بلند بیان کنید یا این‌که آن را روی تخته بنویسید.

دانش‌آموزان سناریو را روی یک تکه کاغذ رونویسی یا کپی می‌کنند.

به دانش‌آموزان زمانی اختصاص داده می‌شود تا سناریو مدنظر شما را ترسیم کنند.

در پایان زمان مشخص شده دانش‌آموزان می‌توانند نقاشی‌های خود را ارائه دهند. همچنین ممکن است از آنها بخواهید برای هر سناریو یک قطعه موردعلاقه خود را نیز اضافه کنند. دقت داشته باشید که در هر جلسه تنها ممکن است برای یک یا دو سناریو زمان کافی داشته باشید.

بازی …Find Someone Who یک بازی جذاب برای بهبود مهارت شنیداری در کودکان

Find Someone Whoیک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی است که می‌تواند به میزان زیادی به آنها در بهبود مهارت شنیداری خود کمک کند. این بازی برای گروه‌های بزرگ از کودکان و زبان‌آموزان طراحی شده است. در این بازی کودکان باید در گوش دادن و درک گزاره‌های گفتاری سریع عمل کنند و در غیر این صورت در وسط قرار می‌گیرند و باید خودشان عبارت بعدی را بیان کنند. روند انجام این بازی به شکل زیر خواهد بود:

–         از همه کودکان و دانش‌آموزان بخواهید که در وسط یک محیط بزرگ در کلاس قرار گیرند.

–         حال معلم باید یک عبارت را بگوید، مثلا بگوید کسی را پیدا کنید که عینک زده باشد. البته این عبارت را باید به زبان انگلیسی بگوید.

–         در ادامه همه کودکان باید به سمت کودکی که عینک زده بدوند و او را بگیرند. با فرض این‌که هر دانش‌آموز دو دست داشته باشد تنها دو نفر می‌توانند با هر عینکی شریک شوند.

–         هر کسی که دست شخص دیگری را نگرفته باشد در وسط می‌ایستد.

–         دانش‌آموزی که در وسط ایستاده باید عبارت بعدی را بگوید.

به این ترتیب بازی ادامه پیدا می‌کند و دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه خیلی سریع آنچه که می‌شنوند را درک کرده و نسبت به آن پاسخ دهند.

8 بازی برتر برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید: چگونه با بچه‌ها در خانه انگلیسی صحبت کنیم 6 ایده سرگرم‌کننده برای یادگیری روزانه

بیشتر بخوانید: چگونه به کودکان زبان انگلیسی آموزش دهیم

Question Volley یک بازی جذاب برای بهبود مهارت ارتباط‌گیری

در بسیاری از موارد افرادی که به دنبال جذاب‌ترین بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی هستند به دنبال این خواهند بود که مهارت ارتباط‌گیری را در کودکان ارتقا دهند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که یکی از بهترین راهکارهایی که پیش روی شما قرار دارد اجرای بازی Question Volley است. این بازی برای گروه‌های بزرگ و با مهارت‌های گفتاری تقریبا مناسب طراحی شده است. در این بازی دانش‌آموزان در یک محل سوال خود را می‌پرسند و به آنها پاسخ می‌دهند تا اعتماد به نفس خود در پاسخ‌گویی طبیعی و سریع به سوالات را افزایش دهند.

تنها چیزی که شما برای این بازی سرگرم‌کننده به آن نیاز دارید یک توپ کوچک است. برای سرگرم‌کننده‌تر شدن این بازی همیشه می‌توانید چیزی که می‌چرخانید را عوض کنید که از جمله لوازمی که می‌توانید از آنها استفاده کنید می‌توان به سیب‌زمینی، توپ فوتبال، فریزبی و … اشاره کرد.

نحوه اجرای این بازی به شکل زیر خواهد بود:

–         موضوع کلی را به دانش‌آموزان بگویید تا سوالات آنها مرتبط با موضوع باشد.

–         معلم شروع می‌کند و از هر دانش‌آموزی بخواهید که توپ را برای شما پرتاب کند و از شما سوالی بپرسد.

–         به سوال پرسیده شده پاسخ دهید.

–         توپ را به سمت دانش‌آموز دیگری پرتاب کنید و از او یک سوال بپرسید.

–         آنها پاسخ می‌دهند و سپس توپ را به سمت دانش‌آموز دیگری پرتاب کرده و از او سوالی می‌پرسند.

–         این روند ادامه پیدا می‌کند تا نوبت به تمامی دانش‌آموزان برسد و از همه سوالی پرسیده شده باشد.

اطمینان حاصل کنید که سوالات و پاسخ‌های دریافتی با بالاترین سرعت ممکن انجام شوند تا حس واقعی بودن این بازی به بهترین شکل ممکن منتقل شود. از جمله سوالات مهمی که می‌توانید در این بازی بپرسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

What sports do you play?

چه ورزش‌هایی انجام می‌دهید؟

What sports do you like to watch?

دوست دارید چه ورزش‌هایی را تماشا کنید؟

Who is your favorite athlete?

ورزشکار مورد علاقه شما کیست؟

بازی های برتر برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی

بازی بسیار جذاب My Name is X, and I Like X

اگر شما هم به دنبال یک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی هستید که به طور همزمان روی مهارت گفتاری دانش‌آموزان کودک کار کرده و در عین حال دایره لغات آنها را نیز ارتقا دهد یکی از بهترین بازی‌هایی که می‌توانید برای این کار انتخاب کنید بازی My Name is X, and I Like X (اسم من ایکس است و ایکس را دوست دارم) است. این بازی برای گروه‌های بزرگ با مهارت‌های گفتاری مناسب و البته حافظه خوب طراحی شده است که می‌توانید آن را برای چنین گروه‌هایی اجرا کنید.

در این بازی دانش‌آموزان کودک باید خود و چیزی که از آن لذت می‌برند را معرفی کنند. بسته به سطح کلاس شما آنها ممکن است مقدمات، افعال متعدی، ساختار جملات اول و سوم شخص را به بهترین شکل ممکن بیاموزند. شما برای این بازی به چیزی نیاز ندارید؛ ولی توجه داشته باشید که هرچه به‌صورت تصادفی بیشتر با دانش‌آموزان خود در ارتباط و تماس باشید آنها بیشتر به پاسخ‌های دیگران توجه خواهند کرد. نحوه اجرای این بازی به شکل زیر خواهد بود:

–         با اعضای کلاس خود به‌صورت دایره‌ای بنشینید.

–         با استفاده از این قالب خود را معرفی کنید: My Name is X, and I Like X. برای مثال شما می‌توانید بگویید My name is Mr. Smith, and I like to read. ( اسم من آقای اسمیت است و مطالعه را دوست دارم).

–         از دانش‌آموز بعدی بخواهید همین قالب را درباره خود ادامه دهد.

–         برای دانش‌آموزانی که در سطح پیشرفته‌تری قرار دارند سعی کنید یادآوری و قدرت حافظه را نیز به بازی اضافه کنید. برای این کار از دانش‌آموزان بخواهید خود و نفر قبلی را معرفی کنند. یعنی این جمله را باید به کار ببرند His/her name is X, and he/she likes X. My name is X, and I like X. (نام او ایکس است و او ایکس را دوست دارد. نام من ایکس است و من ایکس را دوست دارم.

پیشرفته‌ترین حالتی که برای اجرای این بازی وجود دارد این است که دانش‌آموز بعدی را به‌صورت دایره‌ای یا تصادفی انتخاب کنید. از آنها بپرسید که اسم شما چیست و چه چیزی دوست دارید و اجازه دهید تا او به این سوال پاسخ دهد.

در ادامه آنها را در قالب اسم او ایکس است و او ایکس را دوست دارد معرفی کنیدن. آن دانش‌آموز حال باید یک دانش‌آموز دیگر را انتخاب کند و این سوال را از او بپرسد. دانش‌آموزی که سوالات را مطرح کرده است با استفاده از پاسخ‌های همکلاسی خود باید خود را معرفی کند.

Who Am I? What Am I? بهترین بازی برای بهبود مهارت اسپیکینگ

این بازی برای دانش‌آموزان و زبان‌آموزان در سطح پیشرفته طراحی شده و تمرین سوال پرسیدن است. در این بازی کودکان باید مجموعه‌ای از سوالات را بسازند و برای این کار شما می‌توانید مجموعه‌ای از سوالات را نیز در اختیار آنها قرار دهید. در ادامه کودکان کارت‌هایی را با استفاده از این سوالات ایجاد می‌کنند. این بازی یک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی است که می‌تواند به فعالیت‌های گروهی و بسیار جذاب آنها منتهی شود. مراحل و نحوه انجام این بازی به شکل زیر خواهد بود:

–         قبل از شروع فعالیت مجموعه‌ای از سوالات را در اختیار کودکان قرار دهید تا بتوانند به سوالات خود فکر کنند.

–         با استفاده از کارت‌های یادداشت اشیا معمولی مربوط به خانه یا مدرسه را روی هریک از کارت‌ها بنویسید.

–         از هر دانش‌آموز بخواهید بدون این‌که به کارت‌ها نگاه کنند یکی را انتخاب کنند.

–         از آنها بخواهید تا این کارت‌ها را روی پیشانی خود بچسبانند.

–         سپس از دانش‌آموزان دیگر سوالاتی با پاسخ بله یا خیر بپرسد تا بفهمند نامی که روی کارت آنها نوشته شده دقیقا چه کلمه‌ای است.

این بازی می‌تواند هیجان زیادی را نیز برای کودکان به همراه داشته باشد.

بازی Question Master

این بازی برای کودکانی که در سطح بسیار بالایی در زمینه صحبت کردن به زبان انگلیسی قرار دارند طراحی شده و یک بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. این بازی به کودکان و دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بفهمند در یک موقعیت خاص چه چیزی بپرسند. تنها چیزی که شما برای اجرای این بازی نیاز دارید یک تایمر است. هرچه تعداد افراد در این بازی بیشتر باشد بازی جذاب‌تر خواهد شد. نحوه اجرای این بازی به شکل زیر خواهد بود:

–         یک سناریو برای کلاس انتخاب کنید، مثلا کافه، فرودگاه یا حتی یک قرار.

–         تایمر را تنظیم و شروع کنید.

–         هر دانش‌آموز باید یک سوال مرتبط با سناریو بپرسد که با این کار می‌توانید خلاقیت آنها را تقویت کرده و البته آنها را تشویق کنید.

–         این پروسه را ادامه دهید تا تایمر تمام شود. دانش‌آموزی که سوال آخر به او منتهی شود از بازی بیرون می‌رود یا این‌که بازی در همان نقطه تمام می‌شود.

بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره انواع بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی پاسخ دهیم.

چرا بازی‌ها می‌توانند گزینه جذابی برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان باشند؟

بازی‌ها باعث می‌شوند تا کودکان برای مدت‌زمان زیادی سرگرم شوند و از پروسه آموزش خسته‌کننده دور شوند. همین عامل نیز به طور مستقیم روی فرایند یادگیری آنها تاثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر بازی‌ها باعث می‌شوند تا خود کودکان نیز به طور مستقیم درگیر فرایند آموزش شده و نتیجه بهتری بگیرند.

آیا بازی‌ها را می‌توان برای تمامی گروه‌های سنی کودکان اجرا کرد؟

بله هر گروه سنی در هر سطح زبانی دارای بازی‌های مخصوص به خود است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

آشنایی با انواع بازی برای کودکان در کلاس زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن زبان انگلیسی را به کودکان آموزش دهید. این بازی‌ها جذابیت‌های زیادی دارند و می‌توانند باعث سرگرم شدن کودکان شوند. اگر شما هم قصد دارید تا زبان انگلیسی را به کودکان خود آموزش دهید و به دنبال بهترین روش برای انجام این کار هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:  برنامه های آموزشی انگلیسی برای کودکان

بیشتر بخوانید: با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه داشته باشید

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 57 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. داریوش زمانی
    30 آذر 1402
    پاسخ دادن

    بنده فرزند چهار و نیم ساله دارم و آیا شما دوره آموزشی برای این سن هم دارین ؟

    • ایرانمهر
      30 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله شما میتوانید فرزند خود را در دوره آموزشی زبان انگلیسی برای خردسالان ثبت نام کنید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

  2. فرهاد سالمی
    30 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام این نحوه آموزش با بازی و متدهای خوب آموزشی واقعا بینظیره مرسی از اموزشگاه خوبتان .

    • ایرانمهر
      30 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

  3. یگانه موسوی
    30 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام چقدر فضای آموزشی شما برای کودکان مناسب و شاد هست من خیلی استفاده کردم و حتما فرزندم که هشت ساله هست رو میخوام در آموزشگاه شما ثبت نام کنم اگر لطف کنید بگین برای ثبت نام کجا باید مراجعه کنم از شما ممنون میشم.

    • ایرانمهر
      30 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون, بله شما میتوانید فرزندتان را در دوره آموزشی زبان انگلیسی برای کودکان ثبت نام نمایید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید