IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه با بچه ها در خانه انگلیسی صحبت کنیم شش ایده سرگرم کننده برای یادگیری روزانه
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
24 آذر 1401

چگونه با بچه‌ها در خانه انگلیسی صحبت کنیم 6 ایده سرگرم‌کننده برای یادگیری روزانه

اگر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، می‌توانید با 1.35 میلیارد نفر یعنی حدود 20٪ از جمعیت کل دنیا ارتباط برقرار کنید!

حالا به این فکر کنید که چرا به بچه‌های خود چنین فرصت منحصربفرد برای برقراری ارتباطی شگفت انگیز را نمی‌دهید؟

دنیایی از منابع انگلیسی آنلاین سرگرم‌کننده ویژه کودکان، به‌علاوه بسیاری از تکنیک‌های یادگیری زبان ساده برای کل خانواده وجود دارد.

در این مقاله به بررسی شش مورد از برترین ایده‌ها برای یادگیری عملی زبان انگلیسی به‌صورت خانوادگی خواهیم پرداخت.

یادگیری را با ابزارهای آنلاین انگلیسی برای کودکانتان سرگرم‌کننده کنید

چگونـــه با بچه ها در خانه انگلیسی صحبت کنیم شش ایده سرگرم کننده برای یادگیری روزانه

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین راه برای شروع این است که یادگیری زبان انگلیسی را چنان سرگرم‌کننده کنید که بچه‌ها حتی متوجه نشوند که شما می‌خواهید یک زبان جدید به آنها بیاموزید. ابزارهای آنلاین زبان انگلیسی که در ادامه معرفی خواهیم کرد با انیمیشن‌ها، آهنگ‌ها و داستان‌های سرگرم کننده توجه آنها را جلب می‌کند.

PBS Kids: Vocabulary Games

این نرم‌افزار دارای برخی از خلاقانه ترین منابع آنلاین برای آموزش کودکان است که از طریق بازی‌ها، آهنگ‌ها و ویدیوها یادگیری زبان را سرگرم‌کننده می‌کند. این سایت برای کودکان بومی انگلیسی زبان طراحی شده است، اما بخش واژگان برای آموزش لغات به زبان آموزان انگلیسی عالی است.

بازی‌های تطبیقی، داستان‌های تعاملی، پازل‌های کلمات و موارد دیگر در این اپلیکیشن وجود دارد. بسیاری از آنها از شخصیت‌هایی استفاده می‌کنند که ممکن است بچه‌های شما قبلاً در کارتون‌ها و انیمیشن‌های اکران شده بین‌المللی شناخته‌شده مانند «خیابان کنجد» آن‌ها را دیده‌ باشند. با چنین بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای، انگیزه و یادگیری بچه‌ها افزایش می‌یابد.

LearnEnglish Kids

مؤسسه British Council این سایت را به‌طور خاص برای آموزش زبان به بچه‌های انگلیسی زبان ایجاد کرده است. این سایت تمام مهارت‌های زبانی ضروری مانند گوش دادن، خواندن، نوشتن، گرامر و واژگان را پوشش می‌دهد. مطمئناً شما و خانواده‌تان از جست‌وجو در سایت بسیار لذت خواهید برد. اگر بخواهید می‌توانید مستقیماً به بخش سرگرمی و بازی بروید!

چگونه با بچه ها در خانه انگلیسی صحبت کنیم

به علاوه، اطلاعات قابل چاپ زیادی در این برنامه وجود دارد که می‌توانید برای تمرین انگلیسی در خانه یا هنگام سفر با خانواده از آنها استفاده کنید.

ESL Games Plus

ESL Games Plus ویدیوها و فعالیت‌های آنلاین تعاملی چالش برانگیزتری را برای کودکان و نوجوانان بزرگسال ارائه می‌دهد. بازی‌های جالب زیادی برای یادگیری لغات، گرامر و تلفظ وجود دارد. اگر فرزندان شما عاشق بازی با گوشی هوشمند یا تبلت هستند، حتی بازی‌های موبایلی وجود دارند که باعث می‌شوند کودک شما بجای آنکه بیهوده در اینترنت چرخ بزند به یادگیری زبان بپردازد.

بچه‌ها ممکن است مخصوصاً از بازی‌های “sentence monkey”برای تمرین دستور زبان و ساخت جمله لذت ببرند.

ایجاد یک روال انگلیسی خانوادگی

چگونه در خانه با بچه ها انگلیسی صحبت کنیم

سعی کنید یادگیری زبان انگلیسی را به یک روال در خانواده خود تبدیل کرده و به صورت منظم زبان برنامه تعیین شده را هر روز پیش ببرید. باید توجه داشته باشید که حتماً زمانی از روز را انتخاب کنید که کودکان شما هوشیارتر بوده و کار کردن با آن‌ها آسان باشد، نه زمانی که آنها خواب‌آلود یا گرسنه هستند. به برنامه یادگیری خانوادگی خود نامی مانند «زمان انگلیسی» بدهید که هر روز منتظر فرا رسیدن آن باشند.

این تایم روزانه‌ای است که با فعالیت‌های انگلیسی، درس‌ها یا صحبت کردن با هم به زبان انگلیسی می‌گذرانید.

کودکان کوچکتر معمولاً دامنه توجه کمتری دارند، بنابراین سعی کنید در هر جلسه تنها 10 الی 15 دقیقه زمان به آن‌ها اختصاص دهید. زمانی که بچه‌ها بزرگ‌تر شدند می‌توانید تایم تمرین آن‌ها را افزایش دهید زیرا دامنه توجه آن‌ها با بزرگتر شدن‌شان افزایش خواهد یافت.

سعی کنید تا حد امکان به روال خود پایبند باشید، اما سعی کنید همزمان هم انعطاف پذیر باشید. اغلب اوقات، خلق و خو و سطح انرژی کودک شما ممکن است بر انگیزه او برای یادگیری تأثیر بگذارد. کودکان زمانی که بسیار خسته، حواس‌پرت یا بد اخلاق هستند، تمرکز و توجه کمتری دارند. بنابراین از سطح خلق و خو و انرژی فرزندتان به عنوان راهنما استفاده کنید. بعضی روزها، ممکن است بخواهید تایم برنامه یادگیری زبان انگلیسی خود را جابجا کنید یا حتی یک روز استراحت کنید.

موضوعاتی را به زبان انگلیسی انتخاب کنید که برای فرزندتان جالب است

شش ایده سرگرم کننده برای یادگیری روزانه انگلیسی صحبت کردن با بچعه ها در خانه

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برای اینکه کودک را در مورد صحبت کردن به زبان انگلیسی هیجان زده کنید، سعی کنید از طریق موضوعاتی که قبلاً به آنها علاقه‌مند است به او آموزش دهید. شما نباید علایق خود را دخالت دهید بلکه باید با توجه به علایق کودک خود شروع کنید تا بدانید که کدام بازی‌ها، آهنگ‌ها یا فعالیت‌ها به او برای یادگیری انگیزه می‌دهد.

به‌عنوان مثال، اگر فرزند شما عاشق سگ است، می‌توانید قبل از خواب «صد و یک دالماسی» را برای او بخوانید یا نسخه متحرک آن را در صبح شنبه با هم تماشا کنید. سپس در طول برنامه یادگیری زبان انگلیسی خود می‌توانید واژگانی مانند پارس، توله سگ و پنجه‌ها را به کودک خود آموزش دهید و از او بخواهید از کلمات مربوط به سگ در یک جمله استفاده کند.

از آنجایی که شما روی موضوعی تمرکز کرده‌اید که برای فرزندتان جالب‌توجه است و به آن علاقمند است، خسته شدن برای او بسیار سخت‌تر خواهد بود!

از لوازم جانبی، ژست‌ها و حالات صورت در پروسه یادگیری کودکان خود استفاده کنید

چگونه با بـــچه ها در خانه انگلیسی صحبت کنیم

از وسایل، حرکات و حالات صورت استفاده کنید تا توجه کودکتان را جلب کنید و او را به کلماتی که آموزش می‌دهید علاقه‌مند کنید.

لوازم جانبی اشیایی هستند که کودک می‌تواند ببیند و آن‌ها لمس کند. برای مثال اگر قاشقی را از آشپزخانه آورده و به کودکتان می‎دهید کلمه قاشق را بگویید، با این ترفند کودکان به سرعت ارتباطی سریع بین کلمه و شیء موردنظر ایجاد می‌کنند. بچه‌های کوچکتر از در دست گرفتن و لمس کردن اشیا و تقلید حرکات شما لذت می‌برند.

ژست ها (مانند تکان دادن یا پرتاب یک بوسه) و حالات چهره (مانند چشمک زدن یا شکلک خنده‌دار) اعمال و حرکاتی هستند که یادگیری شما را سرگرم‌کننده و جذاب می‌کنند. اگر هنگام گفتن «خداحافظ» به زبان انگلیسی، دست خود را تکان دهید و بوسه‌ای را در هوا برای او بفرستید، توجه فرزندتان را به خود جلب خواهید کرد و خود واژگان را به یاد ماندنی‌تر خواهید کرد.

روی گرامر وسواس نداشته باشید

چگونه با بچه در خانه انگلیسی صحبت کنیم

 

اگر می‌بینید که کودک خردسال شما مانند سایر کودکان از گرامر نادرست استفاده می‌کند، چه کاری باید انجام دهید؟ آیا باید هر بار آنها را اصلاح کنید؟

به‌نظر من باید اشتباهات کوچک را رها کنید و اجازه دهید به جای آن آزادانه صحبت کنند و هرگونه که دوست دارند حرف خود را بیان کنند.

این بدان معنا نیست که شما نباید آنها را اصلاح کنید. شما می‌توانید و باید این کار را انجام دهید اما نه همیشه و باید سعی کنید که در مواقع ضروری این کار را انجام دهید. اما نباید روی اشتباهات آنها تمرکز کنید و مرتباً آن‌ها را گوشزد کنید. تصحیح بیش از حد اشتباهات آن‌ها ممکن است باعث شود که آن‌ها علاقه خود را به یادگیری از دست بدهند و از صحبت کردن به زبان انگلیسی حس بدی پیدا کنند.

در عوض باید سعی کنید، با آنها صبور باشید، حتی اگر آنچه را که به آنها آموخته‌اید فراموش کنند یا به اشتباهات مشابه ادامه دهند. کودکان اغلب از طریق تکرار یاد می‌گیرند. اگر یک کلمه یا ساختار دستور زبان را به‌اندازه کافی تکرار کنید، این احتمال وجود دارد که آنها به‌طور طبیعی آن را به روش صحیح یاد بگیرند.

در طول روز به دنبال فرصت‌های یادگیری انگلیسی باشید

شش ایده سرگرم کننده برای یادگیری روزانه زبان انگلیسی در خانه

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

در حین انجام زندگی روزانه خود به دنبال فرصت‌هایی باشید تا واژگان جدید را به فرزندتان آموزش دهید. به‌عنوان مثال، اگر همیشه کودک خود را به طبیعت گردی می‌برید، می‌توانید توجه او را به کلمات جالبی برای پرندگان، حشرات، حیوانات و درختانی که در طول مسیر می‌بینید جلب کنید.

شما می‌توانید با اشاره به چیزی هیجان‌انگیز، علاقه فرزندتان را جلب کنید.

“Come look, there’s a butterfly climbing on a leaf! Isn’t it beautiful?”

 “بیا نگاه کن، پروانه‌ای در حال بالا رفتن از برگ است! زیبا نیست؟»

این ممکن است باعث شود کودک شما سوالاتی مانند “پروانه چیست؟” بپرسد. به شما فرصتی عالی برای معرفی و بحث در مورد واژگان جدید مانند حشرات، حشرات، بال‌ها و غیره می‌دهد.

این نوع یادگیری منظم و روزمره باعث می‌شود زندگی فرزندان شما با زبان انگلیسی گره خورده و مرتبط‌تر به‌نظر برسد. همچنین به آنها کمک می‌کند تا به تمرین زبان انگلیسی پرداخته و کلمات جدید را در یک محیط آرام و سرگرم‌کننده یاد بگیرند.

بعلاوه، اگر خودتان هم همزمان با کودکتان در حال مطالعه زبان انگلیسی هستید، ممکن است واژگان جالب‌توجهی را در مسیر آموزش به کودک خود یاد بگیرید!

با این ایده‌های عملی، شما آماده خواهید بود که نقش خود را به عنوان اولین و مورد اعتمادترین معلم انگلیسی فرزندتان شروع کنید. تمرین انگلیسی را با کودکان خود ادامه دهید و ببینید چطور هر روز روانتر و با اعتماد به نفس‌تر می‌شوند و فراموش نکنید زمانی که در این مسیر هستید باید از آن لذت ببرید! موفق باشید!

مراحل آموزش زبان انگلیسی به کودکان

درآن‌ صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه داشته باشید

بیشتر بخوانید:چگونه خانوادگی زبان یاد بگیریم؟‌

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید