IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش کلــمات انتزاعی و عینی در انگلیسی و نکات کاربردی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
19 بهمن 1401

آموزش کلمات انتزاعی و عینی در انگلیسی ونکات کاربردی

یکی از دسته‌بندی‌هایی که امروزه برای تقسیم کلمات در گرامر زبان انگلیسی وجود دارد تقسیم آنها به دودسته کلمات انتزاعی و عینی است که هریک از این دو گروه دارای ارزش و ویژگی‌های خاصی در گرامر هستند که باید به آن دقت و توجه کافی داشته باشید. یادگیری این‌که در چه موقعیت‌هایی باید از کلمات انتزاعی و در چه موقعیت‌هایی باید از کلمات عینی استفاده کنید از اهمیت زیادی در آموزش زبان انگلیسی برخوردار است. به همین علت نیز ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره این مسئله صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به یادگیری و به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر درباره کلمات انتزاعی و عینی در زبان انگلیسی هستید و قصد دارید تا بیشتر با این کلمات و نحوه استفاده از آنها آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.اموزش کلمات انتزاعی و عینی در انگلیسی و نکات کاربردی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با مفهوم اسم‌های عینی

اسم‌های عینی یکی از انواع اسم‌ها در گرامر زبان انگلیسی هستند که امروزه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و البته یادگیری مفهوم آنها نیز بسیار ساده و راحت است. به‌طورکلی می‌توان گفت که این اسم‌ها به چیزهایی اشاره می‌کنند که جامد هستند یا به‌عبارت‌دیگر می‌توان گفت که هر چیزی که به طور فیزیکی در اطراف ما وجود دارد شامل کلمات و اسم‌های عینی می‌شود. اگر بخواهیم تعریف دقیق‌تری را نسبت به این مفهوم بیان کنیم می‌توان گفت که هر چیزی که ما می‌توانیم آن را از طریق حواس پنج‌گانه خود تجربه کنیم شامل اسم‌ها و کلمات عینی می‌شوند. پس شما می‌توانید اسم‌های عینی را از لمس کرده، ببینید، ببویید، بچشید یا این‌که آنها را بشنوید.

برای این‌که به شکل بهتری با این مفهوم آشنا شوید اجازه دهید تا چند مثال را در این زمینه به شما ارائه دهیم:

People (man, woman, dentist, proofreader)

انسان (مرد، زن، دندانپزشک، مصحح)

به‌طورکلی می‌توان گفت که هر نوع نقشی که یک انسان بتواند به خود بگیرد را می‌توان در گروه کلمات عینی قرارداد که این مسئله شامل مشاغل، نقش‌ها در روابط و … خواهد شد.

Animals (dog, cat, bird, bee)

حیوانات (سگ، گربه، پرنده، زنبورعسل)

تمامی موجودات زنده می‌توانند در این گروه از کلمات و اسم‌های عینی قرار بگیرند. این نوع کلمات شامل انواع گیاهان نیز می‌شود که حتما باید به آن دقت و توجه کافی را داشته باشید.

Objects (clock, book, computer, pizza)

اشیا (ساعت، کتاب، کامپیوتر، پیتزا)

اشیا ممکن است شامل موارد متعددی شود که از جمله آن می‌توان به انواع محصولات فیزیکی تولید شده توسط انسان‌ها اشاره کرد.

Places and geographical features (mountain, valley, Norwich, France)

مکان‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی (کوه، دره، نورویچ، فرانسه)

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که این مکان‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی ممکن است به‌صورت طبیعی وجود داشته باشند یا این‌که ساخته دست بشر باشند. درهرصورت هریک از آنها جز کلمات و اسم‌های عینی به شمار می‌آیند.آموزش کلمات انتزاعی و عینی در انگـــلیسی و نکات کاربردی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اسم‌ها و کلمات انتزاعی

در مقابل اسم‌ها و کلمات عینی، اسم‌ها و کلمات انتزاعی قرار دارند که به مواردی اشاره می‌کنند که به‌صورت فیزیکی وجود ندارند. از جمله این موارد می‌توان به افکار، ایده‌ها و مفاهیم اشاره کرد. پس به‌طورکلی از چنین اسم‌ها و کلماتی زمانی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید چیزهایی را نشان دهید که نمی‌توانید آنها را ببویید، ببینید، بچشید، لمس کنید یا بچشید. این کلمات در واقع اسم‌ها یا کلماتی هستند که توسط انسان‌ها ساخته شده‌اند تا یک مفهوم خاص را توضیح دهند یا این‌که بیانگر ایده یک شخص یا گروهی از اشخاص و افراد مختلف باشند.

برای درک بهتر اسم‌های انتزاعی در گرامر انگلیسی اجازه دهید تا چند مثال را درباره آنها به شما ارائه دهیم:

Qualities and characteristics (beauty, kindness, wit)

ویژگی‌ها و شخصیت (زیبایی، مهربانی، شوخ‌طبعی)

دقت داشته باشید که این ویژگی‌ها در واقع ویژگی‌های ظاهری نبوده و ویژگی‌هایی هستند که بیانگر شخصیت یک فرد به شمار می‌آیند.

Emotions and states of mind (love, happiness, anger)

احساسات و حالات ذهنی (عشق، شادی، خشم)

حالات و احساسات ذهنی از دیگر مواردی هستند که نام و کلمات آنها جز کلمات انتزاعی به شمار می‌آید و شما می‌توانید در جملات به‌وفور استفاده از این کلمات و اسم‌ها را مشاهده کنید.

Concepts and ideas (justice, freedom, truth)

مفاهیم و ایده‌ها (عدالت، آزادی، حقیقت)

تقریبا تمامی مفاهیم و ایده‌های ذهنی که در خصوص مسائل مختلف مطرح می‌شوند در حوزه کلمات انتزاعی قرار می‌گیرند. نکته مهمی که باید دقت داشته باشید این است که این مفاهیم و ایده‌ها معمولا با استفاده از کلمات و اسم‌های عینی یا کلمات و اسم‌های انتزاعی دیگر تعریف می‌شوند.

Events and processes (progress, Thursday, Christmas)

رویدادها و فرایندها (پیشرفت، پنجشنبه، کریسمس)

رویدادها نیز جز اسم‌های انتزاعی مهمی هستند که امروزه در جملات و متن‌های مختلف می‌توانید آنها را مشاهده کنید. این کلمات معمولا در مکالمات روزمره نیز به‌وفور پیدا می‌شوند.

Ideas (abstractions, biases, logic, cynicism, anxiety, overthinking, freedom, magic, energy, life, failure, dreams, imagination, aesthetics, modernism, memory, serendipity)

ایده‌ها (انتزاعیات، سوگیری‌ها، منطق، بدبینی، اضطراب، تفکر بیش از حد، آزادی، جادو، انرژی، زندگی، شکست، رویاها، تخیل، زیبایی‌شناسی، مدرنیسم، خاطره و خوشبختی)

Philosophical Concepts (science, philosophy, ethics, relativism, history, gender, sexuality, money, democracy, feminism, theory, independence, sexism)

مفاهیم فلسفی (علم، فلسفه، اخلاق، تاریخ، جنسیت، تمایلات جنسی، پول، دموکراسی، فمینیسم، نظریه، استقلال، جنسیت گرایی)

دقت داشته باشید که این مفاهیم فلسفی نیز شباهت زیادی با مفاهیم و ایده‌ها دارند و معمولا بیانگر مفهومی هستند که توسط ذهن افراد ساخته می‌شود.

به‌طورکلی می‌توان گفت که کلمات و اسم‌های انتزاعی ناملموس بوده و به‌صورت کاملا ذهنی مفهوم‌سازی می‌شوند. استفاده از این کلمات در گرامر زبان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه آنها می‌توانند ایده‌های بسیار بزرگی را در خود جای دهند و می‌توانند این ایده‌های ناملموس را از طریق گفتار و نوشتار وارد ذهن مخاطب کنند. زمانی که به‌درستی از این کلمات در گرامر زبان استفاده کنید اجازه می‌دهید تا گوینده به شکل بهتر و موثرتری با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و ارتباط او کاملا واضح باشد.

آموزش کلمات انتزاعی و عینی در انگلـــیسی و نکات کاربردی

استفاده هم‌زمان از کلمات انتزاعی و عینی در زبان انگلیسی

یکی از ویژگی‌های قدرتمند در زبان انگلیسی این است که شما می‌توانید به‌صورت هم‌زمان از کلمات انتزاعی و عینی در آن استفاده کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید جملاتی پربار و پرمعنی را ایجاد کنید که بدون شک می‌تواند به شما در رساندن منظور و مفاهیم مدنظرتان کمک شایانی کند. یک نکته بسیار مهم که باید به آن دقت داشته باشید این است که اسامی انتزاعی معمولا به‌صورت یک مفهوم کلی بیان می‌شوند. حال اگر شخص شنونده و مخاطب منظور از چنین کلمات و اسامی را درک نکند می‌توان از اسامی و کلمات عینی استفاده کرد تا بتوان منظور از اسامی انتزاعی را توصیف کرد. در بسیاری از موارد استفاده از یک کلمه عینی یا ترکیبی از کلمات عینی می‌تواند به بهترین شکل ممکن منظور از کلمات انتزاعی را برساند. به همین علت نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از ترکیب این دو استفاده کرده و از مزایای آنها در گرامر زبان انگلیسی برخوردار شوید.

پس به‌طورکلی 3 راهکار مختلف را به شما معرفی کردیم که می‌توانید از این راهکارها برای تشخیص هرچه بهتر کلمات و اسم‌‎های انتزاعی از کلمات و اسم‌های عینی استفاده کنید. راهکار اول این است که اگر موفق شدید اسم یا کلمه‌ای را با استفاده از یکی از حواس پنج‌گانه‌ای که دارید تجربه کنید در آن صورت کلمه‌ای که شما دارید یک کلمه عینی خواهد بود. درصورتی‌که نتوانید آن را تجربه کنید این کلمه یک کلمه کاملا انتزاعی است که شما می‌توانید از آن برای رساندن یک مفهوم ذهنی به دیگران استفاده کنید. راهکار مهم دیگری که برای تشخیص این دو نوع کلمه یا اسم وجود دارد این است که معمولا می‌توان از اسم‌های عینی به‌منظور توصیف هرچه بهتر اسم‌ها و کلمات انتزاعی استفاده کرد.

برای این‌که به شکل بهتری با این کلمات آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم جملات مختلف را مطالعه کرده و تلاش کنید تا از میان کلمات و اصطلاحاتی که دارند مواردی که شامل کلمات انتزاعی و عینی هستند را مشخص کنید.

درصورتی‌که شما هم با مطالعه این مطلب علاقه‌مند شده‌اید تا به شکل بهتری از کلمات انتزاعی و عینی در زبان انگلیسی استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالب و جملات مختلف را مطالعه کرده و تلاش کنید تا از بین کلمات و اسم‌هایی که در آنها استفاده شده است کلمات انتزاعی و عینی را مشخص کنید. این یک تمرین بسیار خوب برای شماست تا بتوانید این دو نوع کلمه را به شکل ساده‌تری از یکدیگر تشخیص دهید.

اموزش کلمات انتزاعی و عـــینی در انگلیسی و نکات کاربردی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

از طرف دیگر اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا به بلاگ زبان انگلیسی دسترسی پیدا کرده و مطالب جدیدی را در حوزه گرامر زبان بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در سایت ما یعنی سایت آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کنید. استفاده از خدمات این آموزشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا به‌صورت غیرحضوری و کاملا اینترنتی با گرامر انگلیسی آشنا شده و آموزش‌های حرفه‌ای را در این زمینه ببینید. نکته مهم دیگر درباره خدمات ارائه شده توسط این آموزشگاه این است که شما می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین آموزش‌ها در زمینه زبان انگلیسی را با مناسب‌ترین هزینه ممکن تهیه کنید. این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری در کلاس‌های برگزار شده توسط این آموزشگاه شرکت کرده و سطح مهارت‌های خود در زبان انگلیسی را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید:25 روش مختلف برای گفتن Said در زبان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید