IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
وبلاگ های ویدیویی برای آموزش زبان انگلیسی – قسمت اول
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
8 دی 1397

وبلاگ های ویدیویی برای آموزش زبان انگلیسی – قسمت اول

ضرب المثلی قدیمی می گوید:

“به من بگو و من فراموش خواهم کرد. به من نشان بده و شاید به خاطر بسپارم. مرا درگیر کن و من یاد خواهم گرفت.”

ویدیوها چیزهایی به یاد ماندنی زیادی به ما نشان می دهند و این شگفت انگیز است.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ولی تعداد کمی از  آن ها می توانند شما را کاملا درگیر کنند. 

وبلاگ های ویدیویی (Vlogs) نمونه هایی از انواع کمیابی از ویدیوها هستند که می توانند شما را وارد دنیای خودشان کنند و کاری کنند حس کنید قسمتی از دنیای آن ها هستید.

خاطرات آنلاینی هستند که به جای نوشته شدن، به شکل ویدیو ضبط شده اند. بیشتر آن ها با فرمتی ضبط شده اند که گوینده به طور مستقیم با دوربین (یعنی با شما) صحبت می کند. این ویدیوها برای یادگیری زبان انگلیسی به وسیله مکالمات بومیان انگلیسی زبان عالی است.

در این مقاله، فهرستی از وبلاگ های ویدیویی را به شما معرفی می کنیم. می توانید این ویدیوها را از یوتیوب تماشا کنید و تصمیم بگیرید کدام وبلاگ برای نیازهای زبان انگلیسی شما مفید است.

چرا وبلاگ های  ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی عالی هستند؟

متن نیستند. وبلاگ های ویدیویی باید معمولی، ساده و خودانگیز باشد. این ویژگی ها باعث می شود ویدیوها واقعی تر باشند و به بینندگان دیدگاه واضحی می دهند از اینکه بومیان انگلیسی زبان چطور صحبت می کنند.

درباره زندگی  روزمره هستند. وبلاگ های ویدیویی نباید سناریوها یا موضوعات پیچیده داشته باشد. کسانی که وبلاگ های ویدیویی دارند (Vlogger) در هر ویدیو درباره کارهایی که در آن روز یا آن هفته انجام دادند صحبت می کنند. گاهی اوقات درباره چیزی صحبت می کنند که برای آن ها جالب بوده است. اما هر وبلاگ ویدیویی به شکلی به زندگی روزمره آن ها ربط دارد.

وبلاگ های  ویدیویی مکالمات بسیار زیادی دارند. تمام وبلاگ های ویدیویی لزوما کسانی هستند که در یوتیوب یا دیگر شبکه های اجتماعی پست می گذارند و با بینندگان و طرفدارانشان درباره مسائل روزمره صحبت می کنند. گاهی آن ها دوستانشان را هم دعوت می کنند و ارتباطات عادی و معمولی بین آن ها را خواهید دید. این روش به بینندگان کمک می کند مکالمات بین بومیان انگلیسی زبان را بفهمند.

غیررسمی هستند. وبلاگرهای ویدیویی هرگز از زبان رسمی در ویدیوها استفاده نمی کنند. این بدان معنی است که شما اصطلاحات کوچه خیابان، عبارات مصطلح و اختصارات معمول را در این ویدیوها زیاد خواهید شنید.

ویدیوها مناسب  هستند. همه ما خرید کردن، مهمانی رفتن، غذاخوردن و خوش گذرانی با دوستانمان را دوست داریم. این ها موضوعاتی هستند که وبلاگرها درباره آن ها ویدیو می سازند و راجع به این موضوعات در ویدیوهایشان صحبت می کنند. کیفیت خوب و مناسب باعث می شود هم فهم ویدیوها ساده باشد هم سرگرم کننده و جذاب باشند.

با وبلاگ های  ویدیویی زبان انگلیسی یاد بگیرید!

برای هر کانال وبلاگ ویدیویی که در ادامه معرفی می کنیم، ویدیویی را انتخاب کردیم که بر اساس محتوا و شهرت، برای تمرین زبان انگلیسی مناسب است. ما به شما پیشنهاد می کنیم هر ویدیو را ببینید تا تصمیم بگیرید کدام کانال برای شما مناسب تر است.

Mr Ben Brown

کانال «بن براون» (Bem Brown) تماما درباره سفر به نقاط مختلف کره زمین است. در این وبلاگ ویدیویی او زیبایی های طبیعی یک محل یا فرهنگ منحصربه­فرد منطقه ای را به صورت مستند به بیننده نشان می دهد. مشهورترین ویدیوهای او درباره سفر به قطب است که در آن ها کوه های عظیم یخ، نهنگ ها و روستاها را به نمایش گذاشته است.

به غیر از فیلم های سفر، او «پشت صحنه» فیلم های اصلی را ساخته و تمام کارهایی که برای تولید محتوای کانالش انجام داده در این پشت صحنه ها قابل مشاهده است. برخلاف بسیاری از کاربران یوتیوب که فیلم های آماتور و ساده می سازند، او تیم کاملی دارد که به او کمک می کنند ویدیوهای حرفه ای بسازد.

زبان آموزانی که عاشق سفر یا دوچرخه سواری هستند، عاشق این کانال می شوند. از آنجایی که «بن» جملات کوتاه به کار می برد و سرعت صحبت کردنش آهسته است و بیشتر روی محتوای تصویری ویدیوها تمرکز دارد، برای زبان آموزان مبتدی هم مناسب است و می توانند از مطالب این کانال استفاده کنند.

بهترین ویدیو: «!Welcome to the Ship» – «به کشتی خوش آمدید!»

وبلاگ های ویدیویی برای آموزش زبان انگلیسی

Colleen Vlogs

«کالین» (Colleen) یکی دیگر از سلبریتی های اینترنت است که برای شخصیت «Miranda Sings» شناخته شده و مشهور است. او کانال مجزایی برای این شخصیت دارد و در «نتفلیکس» (Netflix) هم یک سریال تلویزیونی داشت. اما در Colleen Vlogs، او بینندگان را به زندگی واقعی اش دعوت می کند.

اگرچه «Miranda Sings» تقریبا مشهور است، این کانال برای زبان آموزان انگلیسی مناسب نیست، چون از ادبیات درستی در آن استفاده نمی شود (البته به این دلیل است که طرفداران فکر می کنند این مدل حرف زدن خنده دار و بامزه است). اما Colleen در واقعیت زبان انگلیسی را عالی حرف می زند.

بیشتر ویدیوهای وبلاگ او درباره دوستان، سفرها و تورهای او و گاهی هم درباره موقعیت های خاص مثل تولدش یا مهمانی هاست. او لهجه کالیفرنیایی دارد و سرعت صحبت کردنش برای زبان آموزان مبتدی مناسب است.

بهترین ویدیو: «Netflix, Mama Mating Call, Turtles and a Burnt Chest»

FunForLouis

«لوئیس» (Louis) در این وبلاگ ویدیویی می خواهد «تنوع و زیبایی های دنیایی که در آن زندگی می کنیم» را با دیگران به اشتراک بگذارد. این کانال، کانال سفر معمولی نیست. ویدیوهای لوئیس بیشتر شبیه مستند است و حتی هواپیمای شخصی کرایه کرده تا به سراسر جهان سفر کند. لوئیس به طور ویژه و خاص روی فرهنگ مناطق مختلف تمرکز می کند.

او معمولا با گروهی از دوستانش سفر می کند و با هم اوقات خوشی را سپری می کنند. برای زبان آموزان انگلیسی که درباره جهان کنجکاو هستند، این کانال مثل یک معدن طلاست. او هر جا که می رود با مردم جالبی مصاحبه می کند و این افراد معمولا کسانی هستند که او به صورت رندوم و در حین سفر ملاقات می کند.

لوئیس از انگلستان است و کانال او برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی عالی است. ویدیوهایی او لحنی راحت و سرعتی آهسته دارند و همین مسئله باعث می شود برای زبان آموزان مبتدی کاملا مناسب باشد. اگر می خواهید با این ویدیوها مهارت شنیدن را تمرین کنید، سعی کنید هر گاه بین صحبت های او آهنگ پخش می شود، دیالوگ ها را به خاطر بسپارید، آن ها را تکرار کنید و روی کاغذ بنویسید.

بهترین ویدیو: «Camel Surfing»

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

JacksGap

«جک» (Jack) این کانال را با هدف وبلاگ ویدیویی برای سفر راه اندازی کرد، اما خیلی زود ویدیو با موضوعات مختلف را هم به کانالش اضافه کرد. اخیرا او مجموعه ای درباره تغییرات آب و هوای کره زمین ساخته است و ویدیوهایی درباره موضوعات مختلف مثل سلامت روح و روان هم می سازد و با طرفداران و بینندگانش به اشتراک می گذارد. او وبلاگی ویدیویی هم برای آموزش موسیقی ساخته است که به همراه دوستانش که موسیقیدانان فوق العاده ای هستند به شما کمک می کنند درباره موسیقی بیشتر بدانید

این کانال برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی عالی است، چون «جک» اهل بریتانیاست. ویدیوهای او اغلب روایتی ساده و واضح دارد و شنیدن و فهمیدن کلمات را برای زبان آموز راحت می کند. این ویدیوها برای تقویت مهارت شنیدن و برای زبان آموزان سطح مبتدی تا متوسطه کاملا مناسب است.

بهترین ویدیو: «Let’s Talk About Mental Health»

MoreZoella

«زوئی ساگ» (Zoe Sugg) یک بلاگر در حوزه سبک زندگی و زیبایی است که ده سال است ویدیو می سازد. اینترنت او را به نام «زوئیلا» (Zoella) می شناسد و او روی موضوعاتی مثل مد، خرید کردن، آرایش و مهمانی رفتن تمرکز دارد. زبان آموزان می توانند از ویدیوهای او برای تقویت واژگان دنیای مد و زیبایی استفاده کنند.

او لهجه بریتانیایی غلیظی دارد اما فهم حرف های او ساده است. وبلاگ ویدیویی او درباره تعطیلات، سفرهای جاده ای با دوستان و مهمانی های مهم و فستیوال هاست. او گرایش و روندی را در اینترنت دنبال می کند که به آن “Vlogmas” می گویند و کاربران فعال توییتر تا کریسمس هرروز ویدیوهایی آپلود می کنند. این روند باعث می شود ویدیوها به طور منظم و با نظم خاصی آپلود شوند و شما از این ویدیوها استفاده کنید و همزمان با رسم و رسوم و آداب تعطیلات عید و زمستان هم آشنا شوید.

«زوئی» ویدیوهای مفصل و با جزئیاتی هم درباره خرید کریسمس دارد و درباره تمام ملزومات این فصل، توضیحات دقیقی به بینندگان می دهد.

ویدیوهای او برای زبان آموزان متوسط و مبتدیان رو به متوسط مفید است و می توانند از ویدیوهای او استفاده کنند.

بهترین ویدیو: «Five Go Exploring in Edinburgh»

Mayim Bialik

«مائیم» (Mayim) در واقع یک سلبریتی برنامه های تلویزیونی است که اخیرا به صورت آنلاین در حال ویدیو ساختن است. او در سریال «تئوری بیگ بنگ» (Big Bang Theory) نقش «امی» (Amy) را بازی می کرد. او یک عصب شناس و یک مادر است.

وبلاگ ویدیویی او درباره روابط، علوم، بچه داری، مسائل زنان، روابط جنسی و دیگر موضوعات شخصی است. نحوه ویدیو ساختن او اینگونه است که به طور مستقیم با دوربین صحبت می کند و به جای اینکه بینندگان را با خود همراه کند و به جاهای مختلف ببرد، در یک وضعیت ثابت نشسته است. او با لحنی یکنواخت و آرام صحبت می کند و صدای بسیار واضحی دارد.

زبان آموزان عاشق ویدیوهای او می شوند و می توانند از آن ها برای تقویت و تمرین مهارت شنیداری، ساخت واژگان، لحن و آهنگ کلمات استفاده کنند و از مسائلی که برای بومیان انگلیسی زبان مهم است آگاه شوند.

زبان آموزان مبتدی گاهی لازم است ویدیو را متوقف کنند و معنی کلمات سختی که او استفاده می کند پیدا کنند. مثلا او درباره کسانی که معتاد و وابسته ابزار و وسایل فنی و بازی های ویدیویی هستند که در رسانه شیک و به روز به نظر برسند، عبارت geek chic را به کار می برد.

بهترین ویدیو: Hurts to Be Different

RomanAtwoodVlogs

کانال «رومن» (Roman) بیشتر از اینکه درباره ماجراجویی های خودش باشد، درباره خانواده اش است. وبلاگ ویدیویی او لحظه های بسیار خصوصی و شخصی را به نمایش می گذارد. او بارداری همسرش را به طرزی فوق العاده و به صورت آنلاین اعلام می کند. همچنین درباره اولین جراحی دخترش هم در وبلاگش ویدیو آپلود کرده است. سگ های او هم قسمت مهمی از ویدیوهای او هستند.

وبلاگ های ویدیویی برای آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

به عقیده شنونده های انگلیسی زبان، ویدیوهای او واقعی و قابل اعتماد است. او اغلب روی روابط تمرکز دارد و با دیگران به طور عمیق و دقیق مکالمه می کند. او با عزیزانش شوخی هایی هم می کند و به همین دلیل ویدیوهای او بیشتر گونه ای از زبان انگلیسی را به تصویر می کشد که شخصی و غیررسمی است. این کانال برای زبان آموزان سطح متوسط بسیار خوب است و از آنجایی که او زمان زیادی را برای کشف و بررسی موضوعی صرف می کند، ویدیوهای او سرعت آهسته ای دارند و همراه شدن با آن راحت است.

در قسمت دوم مقاله با ما همراه باشید😊


بیشتر بخوانید:وبلاگ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید