IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نکات کاربردی برای تدریس خصوصی زبان
امتیاز کاربران: 4.8/5
نویسنده: ایرانمهر
11 دی 1397

نکات کاربردی برای تدریس خصوصی زبان

1. آماده سازی

به محل نشستن خودتان و دانش آموزان در کلاس فکر کنید. در یک کلاس گروهی، مدرس معمولا جلوی تخته می ایستد یا جلوی کلاس می نشیند. در یک کلاس خصوصی این جایگاه بهترین انتخاب نیست. یک میز گرد برای کلاس خصوصی مناسب است. برای اینکه در جای نشستن تغییر ایجاد کنید، سعی کنید کنار زبان آموز بنشینید. این مدل نشستن به شما کمک می کند با هم روی محتوای بصری و تمرین های زبان کار کنید. یادتان باشد نشستن در یک محل برای یک ساعت یا بیشتر، می تواند خسته کننده باشد. گاهی با قدم زدن یا راه رفتن کوتاه مدت، درس دادن را متوقف کنید و از زبان آموزانتان هم بخواهید همین کار را بکنند. این کار مزایای قابل توجهی در تمرکز و ایجاد انگیزه دارد.

2. محتوای بصری

محتوای بصری در کلاس های خصوصی بسیار مفید است. محتوایی مثل عکس، نمودار، نقشه، تصویر و غیره می تواند منبعی غنی از واژگان و موضوع مکالمه فراهم کند و به مدرس کمک کند روی موضوع خاصی متمرکز شود. نقشه ها و اطلس ها بسیار مفید هستند چون بیشتر افراد آن ها را سرگرم کننده می دانند و همیشه مشتاق هستند درباره کشورها و مکان هایی که رفتند صحبت کنند. یک بحث ساده درباره یک نقشه می تواند پیرامون سوالاتی مثل “Where were you born?”، “Where did you grow?”، “Where did you study?”، “Where do you live now?”، “Have you been to X باشد. همچنین می توانید از زبان آموز بخواهید سوالاتی بپرسد و خودش به آن ها جواب بدهد. این کار باعث می شود به طور متمرکز، دقیق و با استفاده از مکالمه، ساختارهای جملات پرسشی را به زبان انگلیسی تمرین کند.

نکات کاربردی برای تدریس خصوصی زبان

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

3. از زبان آموز استفاده کنید

بیشتر زبان آموزان کلاس های خصوصی زبان انگلیسی، بزرگسالان حرفه ای هستند. بسیاری از زبان آموزان در کلاس های خصوصی، محتوایی مربوط به شغلشان می خواهند و بعضی از آن ها نیازهای بسیار خاص و ویژه ای دارند. معمولا مدرس نباید سعی کند تا حرفه و شغلی را به آن ها آموزش بدهد (مثلا تحقیقات دارویی)، ولی اگر پیش از آموزش، درباره موضوع مورد نظر آن ها تحقیقات مختصری صورت بگیرد، می تواند مفید باشد؛ یعنی اینکه مدرس بداند حوزه کاری شرکتی که زبان آموز در آن مشغول به کار است دقیقا چیست. اگر شرکت بزرگی است، قطعا وبسایت دارد. مدرس باید وبسایت را بررسی و آخرین اخبار این شرکت را بخواند. اگر درباره فعالیت های اخیر شرکت اطلاعات داشته باشید، می توانید سوالات مرتبط بپرسید. به عنوان یک شرکت دارویی، محصولات اخیر و حوزه های درمانی آن ها معمولا در وبسایت لیست می شود. با دانستن این اطلاعات می توانید از زبان آموز بخواهید درباره آن ها توضیح بدهد.

4. فیدبک بدهید

بسیاری از درس ها در کلاس خصوصی می توانند به مکالمات و گفتگوهای جالب و خوشایندی منجر شوند که زمان کلاس و درس را خیلی سریع پیش ببرد. شکی نیست که این نوع کلاس ها برای تمرین مهارت شنیدن و روان حرف زدن بسیار مفید هستند و بعضی زبان آموزان می خواهند فقط در کلاس «صحبت کنند» و لاغیر. البته باید به این نکته توجه کنیم که در این نوع کلاس ها، خطاهای مداوم حل نمی شوند و به نقاط ضعف در گرامر و واژگان توجهی نمی شود. هنگام صحبت کردن با زبان آموز، حتما برگه ای همراهتان داشته باشید تا خطاهای واضح یا کمبودهای دانش زبانی زبان آموز را یادداشت کنید. بعد از این کار حدودا ده دقیقه آخر کلاس را روی خطاها و اشتباهات تمرکز کنید و اگر فرصت شد از زبان آموز بخواهید این ایرادها را اصلاح کند. زبان آموزان به خاطر این کار از شما تشکر خواهند کرد، چون نشان می دهد شما با دقت و تمرکز بالا به اشتباهاتی که آن ها کردند، اهمیت داده اید. حتی می توانید از وقفه ها و کمبودها، به عنوان موضوع تدریس در جلسات بعدی استفاده کنید.

یادگیری زبان انگلیسی بصورت خصوصی

5. محتوای غنی و معتبر

اگر زبان آموز شما در شرکتی مشغول به کار است، از آن ها بخواهید نمونه هایی از محتوای انگلیسی را که با آن ها کار می کند برای شما بیاورد. این محتوا می تواند گزارشی باشد که آن ها باید در طول روز بنویسند، یا فرم هایی که باید پر کنند یا حتی اسناد و مدارکی که باید بخوانند. استفاده از محتوای معتبر شرکتی به شما کمک می کند تا برنامه درسی خودتان را بر اساس آن ها تنظیم کنید و روی نیازهای اساسی و واقعی زبان آموز تمرکز داشته باشید.

6. از اینترنت استفاده کنید

تقریبا امروزه همه افراد در کسب و کار و تجارت از اینترنت استفاده می کنند. اینترنت منبع فوق العاده ای برای درس های کلاس های خصوصی است و خیلی راحت می توانید مطالب مرتبط با کسب و کار و تجارت زبان آموز را پیدا کنید. همچنین طیف گسترده ای از محتواهای مرتبط با تخصص زبان آموز دارد که می توانید برای کار در خانه از آن ها بهره بگیرید یا فعالیت های کلاسی مثل خلاصه کردن، تولید یک گزارش کوتاه، تمرین واژگان و گرامر را از اینترنت پیدا کنید. بعضی زبان آموزان باید ایمیل یا نامه هایی را به زبان انگلیسی بازنویسی کنند. نامه نگاری عادی، نگارش نامه های مرتبط با کسب و کار یا شبیه سازی ایمیل هایی به مدرس، می تواند خیلی مفید باشد و به عنوان روشی جدید و جایگزین روش های قدیمی و معمول در کلاس درس استفاده شود.

نکات کاربردی برای تدریس خصوصی زبان

7. سخنرانی ها

بسیاری از زبان آموزان باید در حوزه ای که مشغول به کار هستند، درباره موضوعات مختلفی سخنرانی کنند. این سخنرانی ها می تواند درباره محصولات جدید یا ارائه تحقیقی در یک کنفرانس باشد. کلاس های خصوصی روشی ایده آل برای زبان آموز است که در یک محیط آرام و بدون استرس با مدرس خود تمرین کند و فیدبک های مفید و سازنده او را دریافت کند. این فیدبک ها درباره زبان، گرامر، واژگان و ساختاری است که زبان آموز استفاده می کند و می تواند باعث تاثیرگذاری در سخنرانی شود. می توانید به زبان آموزانتان زبان و تکنیک های مناسب برای یک سخنرانی موفق را یاد بدهید و از تصاویر و نمودارها استفاده کنید.

8. صوت و تصویر

صوت و تصویر، هر دو ابزار بسیار مفیدی در کلاس های خصوصی هستند. به جز فراهم کردن مزایای تمرین مهارت شنیداری، این ابزار فرصت هایی را در اختیار زبان آموز قرار می دهد تا با صداها و لهجه های مختلف آشنا شوند و مدرس از مرکز توجه خارج شود و زبان آموز روی منابع دیگری تمرکز کند. به عنوان روشی جایگزین در کلاس درس، به زبان آموز یاد بدهید مسئول فعالیت ها و کارهای خودش باشد و این کار زمانی میسر می شود که زبان آموز بتواند کنترل دستگاه ضبط صدا یا ریموت کنترل ویدیو پلیر را خودش به دست بگیرد. در این حالت او هرجا که لازم باشد فیلم را متوقف می کند یا قسمتی را دوباره می بینید و خودش یادگیری را پیش می برد، نه شما!

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

9. کار در خانه

تمرین های گرامر و واژگان زیادی وجود دارند که می توان به عنوان کار در خانه از آن ها استفاده و بعد در کلاس مرور کرد. کار در خانه به شما این فرصت را می دهد به عنوان یک مدرس با مشکلات زبان آموز آشنا شوید و زبان آموز هم می تواند برای شفافیت درباره هر موضوعی از شما سوال کند. این روش، رویکردی واقع گرایانه را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید با تمرکز و دقت بیشتری به مباحث گرامر بپردازید. تمرین های مداوم می تواند به دوره آموزشی و مطالبی که در کلاس گفته می شود، سمت و سو بدهد و آن را منسجم و یکپارچه کند.

نکات کاربردی برای تدریس خصوصی زبان

10. گاهی لازم است سکوت کنید

از سکوت کردن نترسید. تمام زبان آموزان نیاز دارند با خودشان خلوت کنند و زمانی برای فکر کردن داشته باشند. خیلی سخت است که به مدت یک ساعت یا بیشتر مکالمه یا بحثی به زبان خارجی داشته باشید. این دوره طولانی را با تمرین های نگارش یا درخواست از زبان آموز برای پیدا کردن چند کلمه در فرهنگ لغت، به قسمت های کوتاه تر تبدیل کنید. حتی شاید لازم باشد چند دقیقه کلاس را ترک کنید تا سرعت و فضای تدریس عوض شود و زبان آموز هم بتواند استراحت یا فکر کند. در کنار تمام موارد بالا، سبک یادگیری زبان آموزتان را بشناسید. درباره رویکرد و روش تدریستان به آن ها بگویید و گاهی از آن ها بپرسید آیا کاری که می کنید دقیقا چیزی است که آن ها نیاز دارند یا نه. اوایل ممکن است قضیه کمی احساسی باشد اما به مرور باید این اطمینان حاصل شود که هر دو بیشترین بهره را از دوره می برید و همه چیز همانطور است که باید باشد.


بیشتر بخوانید:کلاس‌ خصوصی بهتر است یا گروهی؟


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید