IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
خواندن (Reading)، از الزامات یادگیری یک زبان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
27 مرداد 1398

خواندن (Reading)، از الزامات یادگیری یک زبان

از اقدامات اولیه برای یادگیری یک زبان جدید، خواندن است. یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت خواندن و نوشتن، مطالعه‌کردن است.

کتاب خواندن فقط مختص اردیبهشت ماه و نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیست

تعداد زیادی از افراد (از جمله خودم) فقط در ماه اردیبهشت و در تب و تاب نمایشگاه کتاب قرار می‌گیریم و کتاب می‌خوانیم! چون حال و هوای کتاب‌خوانی و جو نمایشگاه بین‌المللی کتاب ما را می‌گیرد و فکر می‌کنیم مطالعه کردن فقط مختص همین زمان است. اما در حقیقت، وقتی پای یادگیری یک زبان جدید در میان باشد، باید علاوه بر تمرین با کتاب‌های کار، کتاب‌های داستان در ژانرهای مختلف و البته به زبان اصلی بخوانید. به این ترتیب می‌توانید سرعت درک مطلب و خواندن را بالاتر ببرید و  دایره لغات خود را گسترش دهید. اگر تصور می‌کنید که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار نیست و با دیکشنری هم می‌توانید لغات جدید یاد بگیرید، پس بهتر است سوالات خواندن و درک مطلب و متن‌های طولانی امتحان مدارس، آزمون‌های بین‌المللی و حتی کنکور سراسری را یادآور شوم. همچنین، اگر لغات را با متن داستانی یاد بگیرید، راحت‌تر حفظشان می‌کنید و احتمال اینکه آن‌ها را فراموش کنید، کمتر است.

خواندن (Reading)، از الزامات یادگیــری یک زبان

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

شکسپیر اگر زنده بود، راجع به کتاب خواندن چه نظری می‌داد؟

احتمالا خیلی خوش‌حال می‌شد که بشنود طبق گزارشات یونسکو در سال 2010، سواد جهانی به حداکثر رسیده است و حدود 84% از مردم دنیا، کتاب می‌خوانند. حتما بسیار تعجب می‌کرد که بفهمد ما چگونه کتاب می‌خوانیم (آن زمان تعداد افرادی که سواد خواندن و نوشتن داشتند انگشت‌شمار بود).

به کمک کتاب‌های الکترونیکی و eReaders، همیشه و همه‌جا می‌توان مطالعه کرد و مطالعه به عادت همیشگی ما تبدیل شده است. اما چگونه یک کلمه‌ی ساده در برگه‌ی کاغذی، بار تمام این تکنولوژی را به دوش می‌کشد و تحمل می‌کند؟ حقیقتا تمام نویسندگانی که در قید حیات هستند یا از دنیا رفته‌اند، می‌توانستند به این سوال شما جواب دهند.

تقویت مهارت های خواندن و تفسیر متون انگلیسی

چرا کتاب بخوانیم؟

در حقیقت با مطالعه و کتاب خواندن به دنیای جدیدی وارد می‌شوید و سفر نابی را تجربه می‌کنید. خواندن یک رمان کامل باعث می‌شود با هر کاراکتر یا شخصیت داستانی ارتباط مناسبی برقرار کنید، اتفاقات بعدی را پیش‌بینی کنید و حتی راجع به خودتان چیز جدیدی کشف کنید یا درس جدیدی یاد بگیرید. در حقیقت، کتاب خواندن تجربه‌ای بی‌نظیر است که اینستاگرام و تلگرام هرگز جایش را نمی‌گیرند. حتی کتاب‌های الکترونیکی نمی‌توانند جای کتاب‌های کاغذی را بگیرند. چون ماهیت اصلی کتاب، حالت کاغذی آن است و احساس بیشتری را با خود حمل می‌کند.

اگر می‌خواهید با خواندن، زبان جدید یاد بگیرید، این پنج نکته را رعایت کنید

برای اینکه به خواندن ادامه دهید، سریع‌تر یاد بگیرید و لغات باارزش‌تری به ذهن خود اضافه کنید، از نکات زیر استفاده کنید:

  1. کتابی را انتخاب کنید که خیلی سخت نباشد، ولی برای کودکان هم نباشد.

احتمالا به کتابی که برای کودکان نوشته شده است، علاقه‌ی زیادی نشان نمی‌دهید. موضوع کتاب باید طوری باشد که بخواهید آن را بخوانید. ما عاشق هری پاتر هستیم! حتما لازم نیست که تمام کلماتش را متوجه شوید، وقتی در متن با آن‌ها مواجه شوید، رفته رفته معنی آن‌ها را هم یاد می‌گیرید. خصوصا اگر کتاب‌ها را قبلا به زبان فارسی مطالعه کرده باشید و یا فیلم آن را به صورت دوبله شده دیده باشید، پس حتما 90% کتاب را متوجه می‌شوید.

  1. خواندن را اجتماعی کنید

یک کلوب کتاب‌خوانی درست کنید و کتاب‌های خوب را معرفی کنید. اگر کسی را می‌شناسید که عاشق یک کتاب یا کاراکتر خاص خواهد شد، به او راجع به گروهتان بگویید تا عضو شود (این باعث‌ می‌شود باهوش‌تر جلوه کنید!).

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

  1. نویسنده‌های محبوب خود را در شبکه‌ی اجتماعی پیدا کنید.

من از خواندن آثار دارن شان، کتاب الکس رایدر، کتاب شرلوک هولمز، غرور و تعصب و … لذت بردم. بعد از آن توانستم حساب کاربری نویسندگان‌ این آثار را در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر پیدا کنم و آثارشان را دنبال کنم. شما هم می‌توانید اکانت نویسنده‌های محبوبتان را پیدا کنید، به این ترتیب، ارتباطتان با کتاب و کتاب‌خوانی قطع نمی‌شود و همیشه برای خواندن کتاب‌های جدید، با انگیزه باقی می‌مانید.

  1. کتاب‌های باارزش کلاسیک را با جلوه‌های صوتی بخوانید

شرلوک هولمز (Sherlock Holmes)، اسکار وایلد (Oscar Wilde)، رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling)، تنها نمونه‌هایی از چند کتاب فوق‌العاده‌ی الکترونیکی هستند که به شما در یادگیری زبان کمک می‌کنند. البته نسخه‌ی کاغذی آن‌ها هم وجود دارد، ولی به خاطر بالا بودن نرخ دلار، قیمت آن‌ها بالاتر از کتاب‌های الکترونیکی است.

  1. یادداشت‌های دیجیتالی درست کنید

شما می‌توانید بدون نابود کردن کتاب الکترونیکی خود در eReaders یادداشت‌برداری کنید (قسم می‌خورم اگر حاشیه‌ی کتاب‌ داستان‌ها و رمان‌های مرا ببینید، دلتان به حال کتاب بیچاره می‌سوزد). عبارات یا افکاری که توجهتان را به خود جلب کرده‌اند، در برنامه یادداشت موبایلتان یادداشت کنید. منظور از افکار، همان اصطلاحات یا ایده‌هایی است که می‌خواهید آن‌ها را به خاطر بسپارید و حفظ کنید.

خواندن (Reading)، از الزامات یادگیری یک زبان

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

درنگ نکنید، اگر کتاب‌های کاغذی را می‌پسندید، سری به میدان انقلاب محبوب و دوست داشتنی بزنید. آنجا دریای کتاب‌های زبان اصلی و اورجینال است. هرچه سریع‌تر کتاب خواندن و گوش کردن به کتاب‌های صوتی را آغاز کنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را تا چند هفته‌ی دیگر ببینید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید