IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تقویت مهارت های زبان انگلیسی با چهارده بازی ویدیویی – قسمت اول
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
4 دی 1397

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با چهارده بازی ویدیویی – قسمت اول

امروز، فرمانروای تمدنی حماسی هستید.

فردا، آتش نشانی در غرب آمریکا خواهید بود.

در این میان ممکن است به عنوان یک جنگجو سوار قطار شوید و برای انتقام از خائنین سفر کنید!

تمام آنچه که نیاز دارید بازی های ویدیویی است. با این بازی ها می توانید به هر کسی که می خواهید تبدیل شوید.

بهتر از همه اینکه می توانید در حین بازی کردن خواندن، شنیدن و مکالمه انگلیسی را هم تمرین کنید.

در این مقاله 14 بازی ویدیویی را به شما معرفی می کنیم که با یادگرفتن دنیاهای جدید، می توانید انگلیسی هم یاد بگیرید. این بازی های ویدیویی شامل بازی های آنلاین و پازل هایی هستند که برای زبان آموزان انگلیسی و همچنین بازی های ویدیویی معتبر بومیان انگلیسی زبان طراحی شده اند.

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با چهارده بازی ویدیویی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

پس فرمان را به  دست بگیرید و یادگیری را شروع کنید!

چرا برای تمرین  زبان انگلیسی از بازی های ویدیویی استفاده کنیم؟

تعاملی هستند. برخلاف ویدیوهای آموزشی یا آهنگ ها، در بازی های ویدیویی اعمال شما به قدری مهم هستند که از طرق مختلف روی روند بازی تاثیر می گذارند. شرکت فعال در بازی به شما کمک می کند روی محتوا توجه بیشتری داشته باشید و سعی کنید تمام مطالب را بهتر بفمید.

زندگی واقعی را  شبیه سازی می کنندتقریبا تمام بازی ها به دنبال شبیه سازی هستند. به عبارت دیگر، در هر بازی سعی شده است واقعیت به تصویر کشیده شود و حس کنید اتفاقاتی که در بازی می افتد در واقعیت هم برایتان رخ می دهد. تمرین این صحنه ها در بازی، شما را برای موقعیت های مشابه در زندگی واقعی آماده می کند.

اعتیاد آور  هستند. از آنجایی که بازی ها شما را به انجام کارهایی دعوت می کند و بر اساس اعمالی که انجام می دهید، به شما پاداش می دهد یا تنبیهتان می کند، خیلی زود می توانند اعتیاد آور باشند. البته اگر نتوانید آن را کنترل کنید، ممکن است خطرناک باشد. اما اگر اعتدال را رعایت کنید، بازی ها می توانند درس های خسته کننده زبان را به فعالیت های جذاب و سرگرم کننده تبدیل کنند و بخواهید هرروز آن ها را بازی کنید و یاد بگیرید.

می توانید در  موقعیت های مشابه، پاسخ های متفاوت داشته باشید. عنصر انتخاب یکی از مهم ترین ویژگی های هر بازی است. این مسئله به ویژه برای مکالمه های درون بازی صادق است که هر انتخاب شما روی کل خروجی و فرآیند تاثیر می گذارد. همیشه می توانید به عقب برگردید و بازی را به شیوه های مختلف انجام بدهید تا عکس العمل های مختلف دریافت کنید و واژگان مختلفی را تمرین کنید.

می توانید با  سرعت خودتان بازی کنید. به جز بعضی بازی ها که زمان بندی دارند و باید در یک بازه زمانی مشخص آن ها را بازی کنید، بیشتر بازی های ویدیویی به شما این امکان را می دهند تا هر چیزی را با سرعت مناسب خودتان کشف کنید.

با چهارده بازی  ویدیویی، زبان انگلیسی را تقویت کنید.

Influent

سطح: مبتدی

ژانر: یادگیری زبان بازی سازی شده

اگر فکر می کنید یادگیری زبان انگلیسی نمی تواند ماجراجویانه باشد، این بازی نظرتان را عوض می کند.

در این بازی، آپارتمان مدرنی را می بینید که همه چیز در آن قابل کلیک است. از وسیله ای برای اسکن اشیا استفاده می کنید و اسم شی را به انگلیسی به شما می گوید. این بازی از لهجه بومی بهره می برد و حافظه شما را با کوییزهایی با بازه های زمانی مشخص محک می زند.

همچنین یک بازی فرعی و کوچک هم در بازی اصلی وجود دارد که در آن سوار هواپیما می شوید و به اشیای مختلف شلیک می کنید.

بیش از 420 اسم، صفت و فعل در این بازی وجود دارد که آن ها را به همراه مترادف هایشان یاد می گیرید. از آنجایی که این بازی در یک خانه معمولی طراحی شده که در اکثر کشورهای انگلیسی زبان وجود دارد، می توانید اسم اشیایی را که در زندگی واقعی از آن ها استفاده می کنید، یاد بگیرید. زبان آموزان مبتدی می توانند کلمات ضروری را که در اکثر متون انگلیسی به آن ها نیاز دارند، با روشی سرگرم کننده و بامزه یاد بگیرند و زحمت زیادی هم نکشند.

این بازی به مبتدیان کمک می کند مکالمه با بومیان انگلیسی زبان را شروع و مهارت های مکالمه را تقویت کنند.

“Professor  Garfield: Reading Ring”

سطح: مبتدی

ژانر: پازل

در این بازی، گربه کارتونی محبوب، «گارفیلد» (Garfield)، در یک مسابقه کشتی است و فقط شما می توانید او را نجات دهید.

در هر دور مبارزه، سه داستان مصور وجود دارد و بر اساس متن باید دستور درست را انتخاب کنید. بعد از اینکه تصمیم درست را گرفتید، باید به سه سوال درباره متن داستان جواب بدهید و اگر پاسخ هایتان درست باشد، برنده می شوید!

هر پنل داستان مصور قابل کلیک کردن است و وقتی روی هر پنل کلیک کنید با صدای بلند برای شما خوانده می شود.

این بازی روشی عالی برای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب است. داستان های مصور برای این هدف عالی هستند، چرا که متن و عکس را با هم ترکیب می کنند تا بهترین وسیله برای تمام زبان آموزان باشند. این بازی سطح دیگری از سرگرمی را هم به شما ارائه می دهد و به شما کمک می کند معنی هر داستان را به راحتی بفهمید.

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با چهارده بازی ویدیویی

“Clifford: Make  a Word”

سطح: مبتدی

ژانر: پازل

در این بازی ساده، چهار کلمه ناقص به شما داده می شود و باید از بین پنج حرف صدادار که به شما داده شده است، کلمات را کامل کنید. هدف این بازی این است که هر تعداد کلمه که می شود بسازید و لیست کلماتی که سمت راست بازی قرار گرفته را کامل کنید. هر بار که کلمه ای را درست کامل کنید، بازی تلفظ آن را به شما می گوید.

راه عالی برای تمرین این است که بعد از تلفظ کلمه توسط بازی، شما هم آن را تکرار کنید. اگر لازم بود تلفظ را دوباره یا چندباره بشنوید، می توانید کلمه را از فهرست سمت راست پیدا و روی آن کلیک کنید.

 

این بازی، هم به عنوان یک امتحان و هم به عنوان یک ابزار یادگیری قابل استفاده است. اگر از این بازی برای تقویت واژگان استفاده می کنید، حتما معنی کلماتی را که کامل می کنید یاد بگیرید و توضیح و کاربرد آن را در جمله های دیگر مرور کنید. می توانید از دیکشنری های آنلاین مثل Miriam Webster استفاده کنید یا کلمه ای که می خواهید معنی آن را بدانید در گوگل جستجو و واژه definition را در انتهای آن تایپ کنید تا معنی آن به طور خودکار برای شما نمایش داده شود.

“Bubbles”

سطح: مبتدی

ژانر: پازل

این بازی ساده به این شکل است که باید در مدت تعیین شده، جمله ای بسازید که تصویری را که نمایش داده شده است به درستی توصیف کند. در یک سطح پازل های زیادی وجود دارد. بعد از اینکه جمله های درستی در هر سطح ساختید، تعداد حباب هایی که در آن ها کلمات وجود دارند، بیشتر می شوند.

در این بازی می توانید سرعت ها و دسته بندی های مختلفی را انتخاب کنید. مثلا می توانید بین وسایل شخصی، غذا، حیوانات، ورزش ها، مشاغل، طبیعت، رنگ ها، حروف و اعضای بدن، هر بار یک گزینه را انتخاب کنید.

واضح است که این بازی برای تقویت مهارت خواندن و جمله سازی طراحی شده است. استفاده از تصاویر باعث می شود شما کلماتی را که یاد گرفتید به خاطر بسپارید. ساخت جمله ممکن است به شما کمک کند معنی و کاربرد بعضی کلمات را بهتر بفهمید، چون آن ها را در متن استفاده می کنید. اما در صورتی که معنی کلمه ای را نمی دانید، آن را یادداشت کنید و بعد از اینکه بازی کردنتان تمام شد، معنی آن را از دیکشنری پیدا کنید.

بسیاری از اوقات، زبان آموزان با حدس و گمان معنی کلمه ها را پیدا می کنند، اما بهتر است معنی آن ها را دقیق و واضح و از یک منبع موثق یاد بگیرید تا از همان ابتدا از عادت های بد زبانی جلوگیری کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

“21 Days”

سطح: مبتدی تا متوسطه

ژانر: بازی نقش آفرینی (Role Play)

بحران پناهندگان به یک مسئله اساسی در دنیای سیاست تبدیل شده است. این بازی سعی دارد به کاربر نشان بدهد یک پناهده معمولی هر روز باید چه مسائلی را پشت سر بگذارد. در این بازی شما به عنوان یک پناهنده سوری بازی می کنید که سعی دارد در سرزمین دیگری زنده بماند و زندگی کند.

این بازی کوتاه است، به این معنی که برای تمرین زبان انگلیسی ایده آل است. همچنین این بازی کاملا بر پایه متن است، به این معنی که فقط می تواند برای مهارت های خواندن مفید باشد. زبان این بازی تقریبا غیررسمی است و بعضی عبارات عربی هم در دیالوگ ها وجود دارد، چون شما در واقع یک سوریه ای هستید. ساختارهای جمله تقریبا ساده و دیالوگ ها شبیه به دیالوگ ها در دنیای واقعی هستند و فهم آن را برای مبتدیان زبان انگلیسی آسان می کند.

FluentU

سطح: مبتدی تا پیشرفته

ژانر: یادگیری زبان بازی سازی شده

FluentU چالش جدیدی برای بازی های یادگیری زبان انگلیسی ایجاد کرده است. با FluentU ویدیوهای معتبر انگلیسی مثل پیش نمایش فیلم، موزیک ویدیو، سخنرانی های انگیزشی و … در اختیار شما قرار می گیرد و یادگیری زبان انگلیسی (و زبان های دیگر) را به تجربه ای سرگرم کننده و فعال تبدیل می کند.

ویدیوها با توجه به سطح و ژانر دسته بندی شده اند و به همین دلیل می توانید موردی را انتخاب کنید که مناسب شماست. همزمان با تماشای ویدیو، می توانید روی زیرنویس ها کلیک کنید تا معنی، تلفظ صحیح و کاربرد هر کلمه در ویدیوهای دیگر را یاد بگیرید. وقتی یک ویدیو را به طور کامل تماشا کردید و فهمیدید، FluentU می تواند یک بازی جذاب باشد.

تقویت مهارت های زبان انگلیسی با چهارده بازی ویدیویی

“Fable”

سطح: متوسط

ژانر: نقش آفرینی، حماسی

این بازی برای تمام کسانی طراحی شده است که عاشق داستان های خوب و حماسی هستند. مثل بیشتر بازی های نقش آفرینی (RPGs)، عناصر مهم انتخاب و اخلاق دخالت زیادی در روند بازی دارند.

در نقش پسری بازی می کنید که روستای محل زندگی اش با حمله راهزنان، کاملا سوخته است. بعد از اینکه او به یک تیم جنگجو ملحق می شود، آموزش می بیند تا به قهرمانی تبدیل شود و خائنان منطقه را شکست بدهد!

در طول بازی می توانید هم اعمال خوب انجام بدهید و هم به مردم اطرافتان کمک کنید. بر اساس انتخاب های شما، شهرت و شخصیتتان از کودکی ساخته می شود.

این بازی یک نمونه کلاسیک به حساب می آید. بازی روی واقعی بودن تمرکز دارد و هر شخصیتی که در خیابان می بینید جمله های کوتاه به شما می گویند یا سلام و احوالپرسی می کنند. این فضا باعث می شود فکر کنید در یک روستای واقعی هستید. صداپیشگی یکی از نقاط برجسته این بازی است و برای یادگیری انگلیسی با لهجه بریتانیایی عالی است.


بیشتر بخوانید:تقویت مهارت های زبان انگلیسی با بازی های ویدیویی – قسمت دوم


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. کبری
    19 خرداد 1399
    پاسخ دادن

    ممنون از زحماتتون اما بازی هایی که معرفی کردید اکثرا پیدا نمی شدن
    حداقل یک عکس از نرم افزار می گذاشتید که بدونیم دنبال چی باید بگردیم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      19 خرداد 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر متاسفانه ارائه نرم افزاروسایت مقدور نمی باشد

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید