IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین کمدی‌های موقعیت (Sitcom) برای زبان‌آموزان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
20 اسفند 1397

بهترین کمدی‌های موقعیت (Sitcom) برای زبان‌آموزان انگلیسی

با تلویزیون نگاه کردن، انگلیسی یاد بگیرید

نمی­دانید چه سریال یا برنامه­ای تماشا کنید و گنجینه فیلم­هایتان به پایان رسیده است؟

مشکلی نیست!

می­توانید با موزیک، انگلیسی یاد بگیرید.

همچنین می­توانید با تماشای فیلم، انگلیسی یاد بگیرید.

بهترین برنامه‌های تلویزیونی هم گزینه­ های خوبی برای یادگیری هستند؛ به‌ویژه «کمدی‌های موقعیت» (Sitcom) دهه 90

«Sitcom» به معنی «situational comedy» یا همان «کمدی موقعیت» است. در این نوع کمدی، افراد در محیطی آشنا می­ نشینند و به طنزهای گفته شده می ­خندند.

با دوستان انگلیسی­زبان خود درباره سیت‌کام‌های دهه 90 صحبت کنید و عکس­العمل­های فوق­العاده­ای دریافت خواهید کرد.

مکالمات جذابی بینتان رد و بدل می­شود.

چرا؟

چون همه عاشق سیت‌کام­های آمریکایی دهه 90 هستند!

چرا؟

چون آن­ها جذاب و سالم هستند!

چون با زبان آلوده و الفاظ رکیک پر نشدند!

سیت‌کام­ها خیلی واقعی­تر از بعضی از مجموعه­های امروزی هستند.

یادگیری زبان انگلیسی از سیت‌کام­های آمریکایی دهه 90 شما را با انگلیسی در «دنیای واقعی» آشنا می ­کند و زبانی را به شما یاد می­دهد که تا به حال نشنیده­اید. این نوع یادگیری، روشی بی نظیر است تا تمام مهارت­های زبان انگلیسی را در خودتان تقویت کنید.

بنابراین نیازی نیست بترسید!

اگر احساس می­کنید فیلم یا سریال به درد بخوری ندارید که نگاه کنید، در این مقاله و در دو قسمت ما ده مورد از بهترین سیت‌کام­های مدرن را به شما معرفی می­کنیم که می­توانید تا مدت­های طولانی خیالتان راحت باشد و اوقات فراغتتان را به بهترین شکل بگذرانید.

ما طرفدار پر و پا قرص سیت‌کام­های دهه 90 هستیم و شما هم به زودی عاشق آن­ها می­شوید

ریلکس کنید، لم بدهید و دفترچه­ای کنارتان باشد. تلویزیون یا لپ‌تاپتان را روشن کنید و یکی از این ده سیت‌کام را پخش کنید. این سیت‌کام­ها همزمان هم شما را می­خندانند هم اشکتان را درمی‌آورند. نیازی نیست بگوییم با دیدن این سیت‌کام­ها کلمات و عبارات مفید و فوق­العاده­ای یاد می­گیرید و می­توانید مهارت­های مکالمه و شنیدن را تقویت کنید! دیگر بهتر از این چه می­خواهید؟

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ده sitcom برتر دهه 90 برای زبان‌آموزان انگلیسی و دانشجویان ESL

Cheers (1982-1993)

این سیت‌کام، شماره یک فهرست بهترین سیت‌کام­های دهه 90 است که باید آن را ببینید و زبان انگلیسی یاد بگیرید. از اولین صحنه شروع این مجموعه و آهنگ  “Where Everybody Knows Your Name” که در مغزتان حک می­شود، عاشق این سریال می­شوید. اگرچه این آهنگ خیلی قدیمی است، اما هرجا که بروید این آهنگ را با خودتان زمزمه می‌کنید.

«سام مالون» (Sam Malone) شخصیت اصلی این مجموعه است. پرتاب­کننده مشهور در یکی از بهترین و مشهورترین تیم­های بیسبال (Boston Red Sox)، که موقعیت و شغلش را به خاطر مصرف بیش از حد مشروبات الکلی از دست داده است و یک کافه بار کوچک می­خرد و اسم آن را «Cheers» می‌گذارد.

داستان درباره گروهی از افراد است که در این کافه جمع می­شوند. «دیان چمبرز» (Diane Chambers)، یک دستیار آموزش جوان است که نامزدش ناگهان او را ترک می­کند. در نتیجه، او با مشکلات مالی فراوانی روبرو می­شود و مجبور می شود پیشخدمت شود. او با «سام»‌ وارد رابطه‌ای می‌شود که پستی بلندی­های زیادی دارد و دائما با قهر و آشتی می‌گذرد.

مشتری­های دیگر این کافه عبارتند از:

  • مربی مسن بیسبال «سام»
  • «وودی» (Woody)، پسری بسیار ساده از مزرعه
  • «کلیف» (Cliff)، کسی که فکر می‌کند همه چیز را می‌داند
  • «کارلا» (Carla)، پیشخدمت، که درباره همه چیز ذهنیت منفی دارد
  • «فریزیر» (Frasier)، یک روان­پزشک، که به طرز وحشتناکی مشکل دارد
  • «نورم» (Norm)، فردی بامزه و شوخ­طبع که بزرگترین بدهی به کافه «سام» را دارد.
بهترین کمدی_های موقعیت (Sitcom) برای زبان_آموزان انگلیسی

چرا “Cheers” برای یادگیری زبان انگلیسی خوب است:

بهترین نکته درباره این سیت‌کام این است که تمام آن در یک محیط ثابت فیلمبرداری شده است و شما با صحنه‌های شلوغ و متفاوت گیج نمی‌شوید. به همین دلیل راحت­تر می‌توانید روی اتفاقاتی که در حال وقوع است تمرکز کنید. این سیت‌کام خنده­دار است و درک و فهم طنزی که در آن استفاده شده است، راحت است. می­توانید یاد بگیرید از این طنز و نکات آن در زمان­های مناسب استفاده کنید و همین باعث می‌شود مکالماتتان با دوستانتان بامزه­تر و خنده­دارتر شود.

Frasier (1993-2004)

یکی دیگر از بهترین سیت‌کام­های دهه 90 مجموعه «Frasier» است. اگر به توضیحات «Cheers» دقت کرده باشید و قسمت‌هایی از آن را دیده باشید، «Frasier» هم خیلی تفاوتی ندارد. این مجموعه یک برنامه spin-off است و درواقع برنامه‌ای است که بعد از برنامه دیگری تولید شده است و داستان این سیت‌کام زندگی روان­پزشک معروف «فریزیر کرین» (Frasier Crane) در بوستون است و اسم این مجموعه از نام همین روان‌پزشک گرفته شده است.

او آخرین بار در کافه بار «Cheers» دیده شده است، اما بعد از طلاقش، تصمیم می‌گیرد به شهر زادگاهش یعنی «سیاتل» (Seattle) برگردد. در آنجا او به عنوان یک روان‌پزشک رادیویی در یک ایستگاه رادیویی معروف در سیاتل مشغول به کار می‌شود.

در این برنامه رادیویی او این فرصت را پیدا می‌کند تا با شنونده­ها ارتباط برقرار کند و دانش و عقلش را با دیگران به اشتراک بگذارد. «فریزیر» شخصیت عجیبی دارد، اما به طرز خارق‌العاده­ای باهوش است و نمی­توانید مقاومت کنید و عاشق او نشوید.

او بعد از مدتی اقامت در سیاتل، خانه‌اش را از پدرش، «مارتین» (Martin) و پرستار او، «دافنه» (Daphne) جدا می‌کند. یکی دیگر از چهره­های تکراری در این مجموعه، «نیلز» (Niles)، برادر «فریزیر» است که او هم کمی عجیب و غریب است. صحنه‌ها و اتفاقات عجیبی در این مجموعه اتفاق می‌افتند که در کنار شخصیت­های این فیلم باعث شده طنز داستان به حدی زیاد باشد که همیشه در حال خندیدن باشید. این سیت‌کام، مجموعه‌ای عالی است که از هوش و طنز زیادی در آن استفاده شده است که قطعا شما را به خنده می‌اندازد.

بهترین کمدیهای موقعیت برای زبان آموزان انگلیسی

 

چرا «Frasier» برای یادگیری زبان انگلیسی خوب است:

«فریزیر»، «مارتین» و «نیلز»، هر سه لهجه­های واضح و تمیزی دارند که درک و فهم آن­ها بسیار ساده است. طنزهای هوشمندانه زیادی در این مجموعه وجود دارد که بعد از دیدن چند قسمت آن متوجه آن­ها می‌شوید و می‌توانید بفهمید چطور می‌شود کسی در آن واحد هم بامزه باشد و هم باهوش.

The Simpsons (1989-present)

مطمئن هستم همه شما سریال «خانواده سیمپسون‌ها» (The Simpsons) را دیده‌اید یا حداقل درباره آن شنیده‌اید. این سریال به تعبیری بلندترین و طولانی­ترین سریال در حال پخش در تاریخ سینما و تلویزیون است و هنوز در حال تولید و پخش در شبکه­های تلویزیونی است. با این حال، درست­تر است که «خانواده سیمپسون‌ها» را در سیت‌کام­های دهه 90 قرار بدهیم، چون دقیقا در همین زمان بود که به شهرت رسید.

«خانواده سیمپسون‌ها» یک سیت‌کام کارتونی است که داستان زندگی یک خانواده غیرعادی و عجیب، یعنی «سیمپسون‌ها» را به تصویر می‌کشد. به احتمال زیاد تمام اعضای این خانواده را می‌شناسید: هومر (Homer)، مارجی (Marge)، بارت (Bart)، لیزا (Lisa)، مگی (Maggie) و پدربزرگ.

«هومر» شخصیتی دوست­داشتنی دارد، اما تاحدی بی­کفایت و عضوی از خانواده­ای است که سعی دارد این خانواده دیوانه و به طور همزمان نیروگاه هسته­ای محلی را مدیریت کند. «مارجی» مادری رئیس مآب اما با این حال مسئولیت­پذیر است. «بارت» کلاس چهارم است اما اصلا باسواد نیست و در واقع دشمن قوانین مدرسه است.

به خاطر شیطنت و بازیگوشی­هایش، بیشتر وقت­ها تنبیه می‌شود و مجبور است بعد از ساعت کلاس روی تخته تمرین بنویسد. «لیزا»، خواهر «بارت» دقیقا نقطه مقابل برادرش است و باهوش­ترین و عاقل­ترین فرد خانواده است. «مگی» (Maggie)، نوزاد و کوچک­ترین عضو خانواده است و اغلب به خاطر اتفاقات احمقانه­ای که در این خانواده رخ می­دهد، اغلب فراموش می­شود و باید بگوییم این اتفاقات بیشتر به خاطر بدرفتاری­ها و شیطنت­های «بارت» است.

چرا «The Simpsons» برای یادگیری زبان انگلیسی خوب است:

اگرچه این سریال انیمیشن است، مکالماتی که بین شخصیت­ها اتفاق می­افتد بسیار واقعی است و اغلب درباره موضوعاتی است که در خانواده­های واقعی می­شود به آن­ها رجوع کرد. «خانواده سیمپسون‌ها» راهی عالی برای یادگیری عبارات دنیای واقعی است که خیلی واقعی­تر و طبیعی­تر از عبارات و کلماتی است که در کتاب­ها و سی­دی­های آموزشی یاد می­گیرید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

The Wonder Years (1993-98)

«کوین آرنولد» (Kevin Arnolds) که امروز یک بزرگسال است، به یاد زندگی و روزهای عجیبش به عنوان یک نوجوان در دهه 60 و 70 است. این سریال شاید یکی از بهترین موردهایی باشد که لحظه­های دشوار و سخت یک نوجوان و راه دراز و پرپیچ و خم او از نوجوانی به بزرگسالی را به نمایش می­گذارد. این سریال مشکلات و وقایع بد روزانه را که در زندگی هر نوجوانی اتفاق می­افتد، به بهترین شکل نشان می­دهد و چیزی است که می­شود از آن درس­های زیادی یاد بگیرید.

«کوین» در یک محله متوسط و ساکت با خانواده­اش زندگی می­کند. دوست صمیمی او، «پاول» (Paul) و دوست­دخترش، «وینی» (Winnie)، خیلی از او دور نیستند. در این سریال «کوین» مدرسه راهنمایی و دبیرستان را می­گذراند و نسبت به تمام لحظه­های سخت و دشوار در زندگی، بینش پیدا کرده است. همچنین می­توانیم ببینیم او چطور با مشکلات بلوغ کنار می­آید و با کدام مشکلات نمی­تواند مقابله کند. این مجموعه لحظه­های بامزه و ناامیدکننده زیادی دارد.

برادر بزرگ­تر «کوین»، «وین» (Wayne) باحال است و بیشتر اوقات «کوین» را آزار و اذیت می‌کند و گاهی زندگی در خانه را برای او غیرقابل تحمل می‌کند. این داستان از چشم «کوین» دیده و روایت می‌شود و وقتی آن را تماشا می‌کنید، دائم سرتان را به نشانه تایید تکان می‌دهید و با خودتان می‌گویید:« بله، کاملا کوین را درک می‌کنم!»

چرا «The Wonder Years» برای یادگیری زبان انگلیسی خوب است:

چون همه ما مشکلاتی مثل «کوین» و دوستانش را تجربه کردیم و پشت سر گذاشتیم و می­توانیم به صورت خودکار این داستان­ها را به زندگی­های شخصی خودمان ربط بدهیم و بفهمیم بعد از آن چه اتفاقی می­افتد. تماشای این سریال راهی عالی برای این است که یاد بگیرید مردم در دنیای انگلیسی­زبان­ها چطور با هم ارتباط برقرار می­کنند. همچنین می­توانید از «کوین» و شخصیت­های دیگر نحوه ارتباط برقرار کردن و حل مشکلات و تناقض­ها را یاد بگیرید.

The Fresh Prince of Bel-air (1990-1996)

احتمالا با سریال “The Fresh Prince of Bel-air” آشنا هستید. این سریال یکی از تولیدات مشهور و پرطرفدار آمریکایی بود که بازیگر هالیوودی،‌ «ویل اسمیت» (Will Smith)را به شهرت رساند.

نوجوان مشکل­داری به نام «ویل»، توسط مادرش از فیلادلفیا به ایالات دیگری فرستاده می­شود تا با عمه و دایی و خانواده مرفه و پولدارش زندگی کند. زندگی در Bel-air نقطه مقابل چیزی بود که «ویل» به آن عادت داشت. داستان این سریال اتفاقات و تصمیماتی است که «ویل» برای زندگی کردن در یک خانواده مرفه و تطبیق با آن خانواده پشت سر می‌گذارد و همچنین نشان‌دهنده مشکلاتی است که او در این راه با آن­ها مواجه می‌شود. بازی «ویل اسمیت» در این سریال بی­نظیر و مثال‌زدنی است و هنوز یکی از مشهورترین سریال­های دهه 90 است که جوانان امروز هم آن را دوست دارند.]

بهترین کمدیهای موقعیت برای زبان آموزان انگلیسی

 

چرا «The Fresh Prince of Bel-air» برای یادگیری زبان انگلیسی خوب است:

اول از همه باید بگوییم عاشق تمام شخصیت­های این سریال می‌شوید و شخصیت «ویل اسمیت» محبوب­ترین خواهد بود. او بامزه و شوخ است و فهم لطیفه­ها و طنزی که او استفاده می­کند، راحت است. همچنین این سریال راهی عالی برای یادگیری انگلیسی خیابانی و عامیانه است که در طبقه­های مختلف اجتماع صحبت می­شود.

 در قسمت دوم این مقاله با ما همراه باشید!


بیشتر بخوانید:فیلم‌های سال 2022 که نباید از دست بدهید


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید