IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
استفاده از تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: محمد اشرفی
27 دی 1397

استفاده از تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی

آیا بازی کردن وقت تلف کردن است؟

نه همیشه!

بازی ها می توانند در یادگیری کودکان و تقویت مهارت های زبان انگلیسی به آن ها کمک کنند.

بازی هایی هستند که به طور خاص برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان طراحی شده اند. نقطه ای عالی برای شروع، بازی های آموزش زبان و وبسایت های شبکه های اجتماعی است. بازی ها و فعالیت های زیادی وجود دارد که کودکان می توانند به تنهایی یا با شما و دوستانشان آن ها را انجام بدهند.

انواع بخصوصی از بازی وجود دارد که باید چند بازیکن داشته باشد و در روند بازی با بازیکن های دیگر از سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. زبانی که در این بازی ها استفاده می شود، عموما زبان انگلیسی است. به همین دلیل این بازی ها می توانند روشی عالی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی و دیگر مهارت های تعاملات اجتماعی باشد.

بازی ها چطور می  توانند برای یادگیری مفید باشند؟

بازی ها به چند روش و به چند دلیل می توانند مفید باشند. در این مقاله مثال هایی را برای شما آماده کردیم که توسط «کنستانس استاین کولر»، پروفسور آموزش و بازی های دانشگاه «ویسکانسین-مدیسون» (Wisconsin-Madison) تهیه و تنظیم شده است.

  • بازی ها می توانند به کودکان کمک کنند مطالب سخت و چالش برانگیز را یاد  بگیرند. طراحان حرفه ای و خوب بازی ها خیلی دقیق فکر می کنند تا بدانند کاربران چطور قرار است بازی کنند. در 20 ثانیه، 2 دقیقه یا 20 دقیقه اول بازی، کاربران دقیقا چه طور رفتار می کنند؟ بازی ها باید طوری طراحی شوند و روند داستانی آن ها به گونه ای باشد که با پیشرفت بازی، حس موفقیت و پیشرفت در آن ها ایجاد شود و تمایل داشته باشند بازی را ادامه بدهند، حتی وقتی شرایط سخت و چالش برانگیز می شود. روند بازی ها اغلب خیلی شبیه به کاری است که مدرسان زبان یا هر درس دیگری در کلاس انجام می دهند.
  • بازی ها منبعی دائمی برای زبان انگلیسی هستند. بازی ها به شما کمک می کنند دلایل و انگیزه های حقیقی و واقعی داشته باشید تا به طور مداوم از زبان انگلیسی استفاده کنید. اگر در یک کشور غیرانگلیسی زبان زندگی می کنید، این قضیه می تواند کمی ریسکی و چالش برانگیز باشد. بازی ها پر از تصاویر و صحنه های خیالی، فعالیت های مبتنی بر دنیای واقعی و زبان رسمی و معتبر هستند.
  • بازی ها باعث می شوند کودکان به طور فعال درگیر روند بازی شوند. در روند بازی، کودکان باید گزینه های موجود را سبک سنگین کنند، انتخاب کنند و تصمیم بگیرند نتیجه انتخاب ها و ماجراجویی آن ها چه خواهد بود. این شیوه، راهی فوق العاده برای یادگیری است.
  • بازی ها می توانند منبع بی نظیر انگیزه باشند. حتی بی انگیزه ترین و بی میل ترین زبان آموزان هم وقتی پای بازی کردن در میان باشد، از یادگیری لذت می برند. محققان دریافتند کودکانی که با خواندن متون در کلاس درس «دست و پنجه نرم می کنند»، سطح خواندن و درک مطلب بالاتری دارند و هنگام بازی کردن هم بهتر و بیشتر می توانند روند بازی را درک کنند. علاقه هنگام یادگیری و حتی بازی کردن حیاتی است. وقتی به کودکان متن ها و فعالیت هایی داده می شود که باید به آن ها توجه کنند، برای فهم و درک آن ها تلاش می کنند، حتی اگر سخت و چالش برانگیز باشد و همین مسئله باعث می شود آن ها خوانندگان بهتری باشند.

استفاده از تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آیا استفاده از  ابزارهای دیجیتالی در کلاس درس و برای یادگیری زبان آموزان روش بی خطر و امنی است؟

بازی ها و بستر آن ها یعنی اینترنت، ابزارهای فوق العاده ای برای یادگیری زبان هستند. این ابزار منابع و فرصت های زیادی در اختیار کودکان قرار می دهند تا مهارت های زبان انگلیسی را تقویت کنند.

البته استفاده از این ابزار ریسک و خطرهایی هم دارد. پس مهم است که بتوانید به کودکان کمک کنید در فضای مجازی و هنگام استفاده از اینترنت و ابزارهای آنلاین در امنیت باشند. برای مثال، از کنترل ها و محافظت های مخصوص والدین استفاده کنید و به کودکانتان بگویید نباید اطلاعات شخصی خودشان را با کسی به اشتراک بگذارند.

این خطرات طبیعی هستند و نباید شما و کودکانتان را از دسترسی و مزایای استفاده از ابزارهای یادگیری آنلاین بازدارند. در دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، هرروز کارها بیش تر و بیش تر به صورت دیجیتالی انجام می شوند. به همین دلیل مهم است به کودکان یاد بدهید چطور باید به نحوی موثر و امن از این ابزار استفاده کنند. کودکانی که در محیط حمایتی و دیجیتالی رشد می کنند، مهارت هایی را یاد می گیرند که برای تحصیلات و کسب و کارشان در آینده نیاز است.

می توانید با نشان دادن علاقه و انگیزه و تشویق کردن، به یادگیری کودکانتان کمک کنید. با تکنولوژی و کاری که کودکان به صورت آنلاین با آن کار می کنند درگیر شوید. برای مثال، از کودکان بخواهید بازی هایی را که در حال انجام آن ها هستند به شما نشان بدهند و توضیح بدهند چطور آن ها را بازی می کنند. کودکان با توجه به سنشان به این سوال جواب های متفاوتی می دهند، اما بیشتر آن ها از اینکه بگویند چطور بازی می کنند و چه اتفاقی در زندگی آن ها در حال وقوع است، شگفت زده هستند.

استفاده از تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آیا ابزارهای  دیجیتالی کودک من را از فعالیت های آموزشی دیگر منحرف می کند؟ 

ابزارهای دیجیتال، مثل تلفن های هوشمند، کامپیوترها و تبلت ها می توانند برای سرگرمی و فعالیت های آموزشی مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان والدین کودکان، شما باید به آن ها کمک کنید تا بدانند چطور بین این دو مزیت توازن برقرار کنند و همزمان با اینکه مهارت های تحصیلی آن ها تقویت می شود، مستقل شوند و به صورت خودجوش به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند.

اگر برای فعالیت هایی که کمتر جنبه آموزشی دارند، زمان های محدود تعیین کنید، مفید خواهد بود. بهترین کار این است که کودکانتان را در وضع قوانین برای نحوه و زمان استفاده از تکنولوژی دخیل کنید و برای اهداف مختلف از نظر آن ها هم استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: پنج راه یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

بیشتر بخوانید: شش دوره آنلاین برای مکالمه


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید