IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
فراموشی زبان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
4 شهریور 1397

فراموشی زبان

یادگیری زبان شاید امری مشکل و پیچیده نباشد، اما به دلایل مختلف، هر زبان‌آموزی ممکن است زمانی را به انجام کارهای دیگر اختصاص داده و به همین دلیل یا هر دلیل دیگری نتواند یادگیری زبان را ادامه دهد. شاید هم بعد از یادگیری زبان در عالی‌ترین سطوح ممکن، زبان‌آموزی تصمیم بگیرد که زمان خود را صرف کارهای دیگری کند.

مشکل آنجا پیش می‌آید که، هنگام تصمیم به یادگیری مجدد یا ادامه یادگیری، زبان‌آموز متوجه می‌شود بسیاری از کلمات، عبارات، و ساختارها را فراموش کرده است. هیچ زبانی در یک مدت کوتاه آنقدر عوض نمی‌شود که برای زبان‌آموزان بیگانه به نظر بیاید. اما به دلیل به اصطلاح فرار بودن زبان، آموخته‌های یک فرد می‌تواند در حافظه او کمرنگ شده و یا به طور کامل از بین برود.

چگونه می‌توان از این پسرفت جلوگیری کرد؟

تمرین، تمرین و تمرین بیشتر!

چگونه استعداد یادگیری زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تمرین و مرور، یکی از مهمترین و کارآمدترین روش‌ها برای جلوگیری از روند فراموشی و از یاد بردن یک زبان خارجی هستند. این کاملاً درست است که صرفاً مرور کتاب‌های درسی نمی‌تواند از این عمل ممانعت بوجود آورد، اما مسلماً می‌تواند روند آن را کندتر کند. شاید بد نباشد که آخر هفته‌ها را کمی هم به مرور درس‌های یادگرفته خود اختصاص داده و یادداشت‌های خود را مروری کنیم.

یک راه دیگر که از فراموشی زبان جلوگیری می‌کند فیلم دیدن به زبان اصلی و با زیر نویس همان زبان و یا حتی بدون هرگونه زیرنویس می‌باشد. اما چرا فیلم دیدن کمک می کند؟ اول اینکه فیلم‌های به زبان اصلی با ساختن پیش زمینه و نشان دادن عکس العمل بازیگران و با استفاده از محیط و دیگر ابزارهای لازم بستر یادگیری را فراهم می‌کند. یعنی اگر شما معنی یک کلمه را متوجه نشوید، به راحتی می‌توانید با استفاده از دیگر داده‌ها، که بسیاری از آن‌ها به زبان وابسته نیستند، معنی کلمه را استنتاج کنید. در بلند مدت این کار به پیشرفت دایره لغات، ساختارهای گرامری، و همچنین تلفظ انگلیسی شما کمک می‌کند.

فراموشی زبان

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

کار دیگری که می‌تواند به شما کمک کند، خواندن داستان، مقاله و خبرهاست. از این طریق می توانید دانش زبان خود را مرور کرده و حتی یاد بگیرید.

با پیدا کردن داستانی که مورد علاقه شماست یا مقاله‌ای مرتبط با کار یا تحصیل شما و یا حتی مقاله‌ای درباره مسائل روز دنیا می‌توانید حین انجام کاری که از آن لذت می‌برید، زبان خود را مرور و یا حتی تقویت کنید.

یکی دیگر از روش‌های جلوگیری از فراموشی زبان، مکالمه مستمر با دیگران یا مکاتبه با دیگران، به زبانی که یادگرفته‌اید، است. حرف زدن یا مکاتبه شاید در ابتدا آسان به نظر آید، اما وقتی موضوعات روزمره جای خود را به مسائل پیچیده‌تری می‌دهند، دیگر به سادگی و بدون فکر نمی‌توان به راحتی ارتباط برقرار کرد. پس بهتر است با همکلاسی‌های خود به زبانی که یادگرفته‌اید ارتباط برقرار کنید. اگر دوستی دارید که درآن کشور بزرگ شده و به زبان تسلط کامل دارد چه بهتر! فرصت را از دست ندهید هرچه زودتر بشتابید!


بیشتر بخوانید:چگونه زبانی را یاد بگیریم و هرگز آن‌ را فراموش نکنیم


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار نیما
    نیما
    24 اردیبهشت 1402
    پاسخ دادن

    سلام من زبانمو در اموزشگاه شما یاد گرفتم برای تی تی سی جکار باید انجام بدم شرکت کنم؟

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      24 اردیبهشت 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر شما میتوانید برای شرکت در این دوره فرم ثبت نام دوره تربیت مدرس از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید