IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
خیلی راحت تافل بگیرید!
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
15 اسفند 1397

خیلی راحت تافل بگیرید!

مزایای داشتن مدرک تافل

تا‌به‌حال شده انگلیسی فکر کنید، انگلیسی حرف بزنید و از خواندن کتاب‌های ترجمه نشده حسابی لذت ببرید؟‌ تا به حال شده به یک سفر خارجی بروید و برای ارتباط با دیگران هیچ مشکلی نداشته باشید؟

انگیزه‌های مختلف و زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد، ولی تا‌به‌حال شده به مهارت در این زبان جدی‌تر فکر کنید؟

مثلا بخواهید مدرکی معتبر اخذ کنید و خودتان به تدریس آن بپردازید؟ یا حتی فراتر، مدرکی اخذ کنید و برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنید؟ خودتان هم می‌دانید که با مدرک‌های ساده‌ای که از آموزشگاه‌های زبان اخذ می‌کنید، نمی‌توانید در کالج و دانشگاه‌های اروپایی به تحصیل بپردازید و طبیعتا، به مدرک معتبرتری نیاز دارید.

ولی این مدرک چگونه به دست می‌آید؟‌ باید چکار کنیم، چقدر درس بخوانیم، چه آزمونی بدهیم تا مدرکی معتبر اخذ کنیم و حتی بتوانیم با آن در دانشگاه‌های خارجی بورسیه شویم؟‌

حتی اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی نباشید نیز نام مدرک تافل به گوشتان خورده است. هزاران کالج و دانشگاه در سراسر دنیا این مدرک را قبول دارند و اگر بتوانید در آزمون تافل نمره‌ی مناسبی کسب کنید، می‌توانید در بسیاری از دانشگاه‌ها بورسیه شوید.

ایرانمهر در این مطلب شما را با شرایط و نحوه‌ی اخذ این مدرک آشنا می‌کند تا با اطلاعات کافی، برای اخذ مدرک تافل اقدام کنید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

از چه منابعی استفاده کنم؟

یادگیری زبان انگلیسی مستلزم تسلط بر چهار مهارت speaking، listening، reading و writing‌ است. در هر چهار بخش موضوعات و مطالب بسیار گسترده و وسیعی وجود دارد که برای آزمونی مانند تافل، باید در تمام آن‌ها اطلاعات کسب کنید. چون در این آزمون، هر چهار مهارت شما سنجیده می‌شود. در حقیقت، اصلا مهم نیست که در دبیرستان یا دانشگاه چه رشته‌ای خوانده‌اید، در آزمون تافل از هر موضوعی استفاده می‌شود تا دانش و سواد شما در زبان انگلیسی سنجیده شود. پس تا می‌توانید باید سواد و دانش انگلیسی خود را بالا ببرید و به حفظ فرمول‌های مختلف نیازی ندارید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سوالاتی که در این آزمون‌ها مطرح می‌شود، از نظر سیاسی و فرهنگی کاملا معقول است و هرگز مناقشه ایجاد نمی‌کنند. طراحان این آزمون نمی‌خواهند شما را به چالش دعوت کنند، پس فقط باید با کتاب و منابع موثق، به مطالعه‌ی دقیق زبان انگلیسی بپردازید. بعد از شرکت در آزمون، متوجه می‌شوید که طراحان سوال کاملا از موضوعات سیاسی فاصله گرفته و تا جایی که ممکن است سوالاتی راجع به حیوانات، دایناسورها، فسیل‌ها، طبیعت، آلودگی محیط زیست و … طرح کرده‌اند.

اما اگر می‌خواهید به سوالات اشراف بیشتری داشته باشید، طبق تجربه‌، بهتر است به مطالعه‌ی مطالب هنری، زیست محیطی، فیزیکی و اجتماعی بپردازید. البته به یاد داشته باشید، این مطالعه باید در زبان انگلیسی صورت بگیرد تا به شما در پاسخ به سوالات آزمون تافل، کمک کند.

به یاد داشته باشید، برای شرکت در این آزمون، باید سطح مهارت خود را تا دانش دانشگاهی بالا ببرید. طراحان سوال، مطالب بخش Reading را از کتاب‌های reading دانشگاهی انتخاب می‌کنند. پس شاید یک دانشجوی رشته‌ی زبان بتواند در این زمینه به شما خیلی کمک کند.

در قسمت Listening از سخنرانی استادها و مدرسین معروف انگلیسی زبان استفاده شده و در قسمت Speaking از شما می‌خواهند تا در مدت زمان مشخصی راجع به مسائل و مشکلات یک دانشجو صحبت کنید. در قسمت Writing نیز باید راجع به موضوع پیشنهادی آن‌ها، انشایی آکادمیک بنویسید. البته موضوعات انتخابی هیچ‌وقت دقیقا مشخص نیست و به شما توصیه می‌کنیم که اصل کار یعنی چهار مهارت خود را بالاتر ببرید و روی موضوع خاصی تمرکز نکنید.

خیلی راحت تـــافل بگیرید

نمونه سوالات تافل را جدی بگیرید

هرچقدر هم به مطالعه‌ی دستور زبان،‌ reading و speaking بپردازید، تا وقتی چند نمونه سوال از این آزمون حل نکنید، به سوالات اشراف کاملی نمیابید. شرکت در هر آزمونی مستلزم مطالعه‌ی دقیق برای آن است. همانطور که برای آزمون سراسری کنکور کتاب‌های تست متفاوت خریده و نمونه سوال سال‌های قبل را مطالعه می‌کنید، باید چند نمونه سوال از آزمون تافل را نیز حل کنید تا بدانید در امتحان دقیقا با چی رو‌به‌رو هستید. با بررسی نمونه‌ سوال‌ها تصویری واضح از امتحان برایتان مجسم شده و دیگر چشم بسته وارد این رقابت نمی‌شوید.

هزینه‌ی ثبت نام آزمون تافل چقدر است؟

مطابق خبرگزاری مهر، هزینه‌ی ثبت‌نام در آزمون تافل در شش ماه اول سال 2019، برابر با 2350000 معادل دو ملیون و سیصد و پنجاه هزار تومان است.

مراکز برگزاری آزمون تافل در ایران

برای یافت مراکز برگزاری این آزمون، باید از سایت معتبری نظیر سایت سازمان سنجش اقدام کنید. متاسفانه بر خلاف آزمون آیلتس، برای یافتن مراکز معتبر آزمون تافل باید سری به سایت ETS بزنید. آدرس این سایت در سایت سازمان سنجش نیز درج شده است. بعد از ورود به این سایت، باید از طریق گزینه‌ی Register Now وارد صفحه‌ی ثبت نام شوید. سپس از طریق گزینه‌ی Sign Up، یک اکانت تشکیل داده و حین تکمیل اطلاعات، کشور و محل زندگی خود را وارد کنید.

بنابراین تنها مراکز مجاز برگزاری این آزمون به شما نشان داده می‌شود. علاوه بر مراکز برگزاری آزمون، اگر روی گزینه‌ی Test centers and dates کلیک کنید، از تاریخ‌های خالی برای رزرو و ثبت نام در آزمون تافل نیز مطلع می‌شوید.

تافل بهتر است یا آیلتس

برای این دو آزمون بین‌المللی نمی‌توان کلمه‌ی بهتر را انتخاب کرد. چون هرکدام برای گروه خاصی از زبان آموزان مطرح شده است. برای مثال، اگر طیف وسیعی از لهجه‌های انگلیسی را متوجه می‌شوید، دست‌خط خوانایی دارید، در مصاحبه‌های انگلیسی توانمند هستید و انگلیسی با لهجه‌ی بریتیش را بیشتر دوست دارید، اخذ مدرک آیلتس مناسب‌تر است. همچنین اخذ مدرک آیلتس، به تمرین چندانی نیاز ندارد و اگر از پایه از دانش بالایی در زبان انگلیسی برخوردار هستید، اخذ این مدرک پیشنهاد می‌شود.

 اما آزمون تافل بیشتر به سنجش مهارت‌ها می‌پردازد و برای آمادگی در آن، باید تا می‌توانید روی مهارت‌های زبانی خود کار کنید. پس بهتر است از شش ماه قبل، به تقویت دانش زبانی خود پرداخته و سپس برای این آزمون اقدام کنید.

بسته به هدف و انگیزه‌ی شما برای اخذ مدرک، می‌توانید یکی از این مدارک را انتخاب کنید. برای مثال، اگر قصد مهاجرت داشته و نمی‌خواهید به تحصیل بپردازید، با اخذ مدرک آزمون جنرال آیلتس مدارکتان را کامل کنید.

اما اگر قصد تحصیل دارید، به مراتب باید توانایی‌ها و به اصطلاح Skills بالایی در زبان داشته باشید. پس بهتر است برای آزمون تافل آماده شوید. برای مثال اگر به خوبی می‌توانید با آزمون‌های کامپیوتری کار کنید، در Speaking‌ فی‌البداهه مشکلی ندارید،‌ انگلیسی استاندارد آمریکایی را ترجیح می‌دهید، از قدرت تایپ سریع برخوردار هستید و به راحتی می‌توانید حین گوش دادن به درس، یادداشت برداری کنید، شما شخصی مناسب برای اخذ مدرک تافل هستید.

بازه‌ی نمره‌ی تافل، از صفر تا صد و بازه‌ی نمره‌ی آیلتس، از یک تا نه است. همچنین زمان برگزاری آزمون تافل چهار ساعت و زمان برگزاری آزمون آیلس، سه ساعت است. اما مجموعا، اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا کار دارید، برای کشورهای اروپایی آزمون آیلتس و برای کشورهایی چون کانادا و آمریکا تافل مناسب است.

محدودیت سنی برای شرکت در هر دو آزمون نیز هجده سال به بالا است.

خیلی راحت تافل بگیرید

آزمون ماک تافل دقیقا چیست؟

طبیعتا با وجود هزینه‌ی بالای ثبت نام در آزمون تافل، ترجیح می‌دهید که به این راحتی‌ها ریسک نکنید. پس بهتر است از نحوه‌ی برگزاری آزمون تافل حسابی اطلاعات جمع‌آوری کنید.

پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون‌های آزمایشی تافل یا آزمون ماک تافل است. در این جلسات، دقیقا آزمون تافل شبیه سازی می‌شود و کاملا با نحوه‌ی برگزاری آن آشنا خواهید شد. البته به شدت و سختی سوالات چندان تکیه نکنید و اگر نمره‌ی خیلی خوبی کسب کردید، مبنا را بر این نگذارید که حتما در آزمون واقعی تافل نیز همین نمره را کسب خواهید کرد.

پس بد نیست که در یکی از این آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید تا هم میزان استرستان کاهش یابد، هم از نحوه‌ی برگزاری ازمون مطلع شوید و تصویری واضح از آینده در ذهنتان مجسم کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید