IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
توصیه‌هایی برای آمادگی در آزمون‌های زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
31 فروردین 1398

توصیه‌هایی برای آمادگی در آزمون‌های زبان انگلیسی

شرکت در آزمون‌های زبان مهم است و آمادگی برای این آزمون‌ها از همه چیز مهم‌تر است. آزمون‌هایی مثل تافل (TOEFL)، آیلتس (IELTS) یا مدرک زبان دانشگاه کمبریج (Cambridge First Certificate) جایگاه ویژه‌ای برای زبان‌آموزان انگلیسی دارند. این مقاله راهنمایی است برای اینکه به شما کمک کند در روز بزرگ و مهم آزمون بهترین خودتان را ارائه بدهید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آزمون را بشناسید

اول از همه، مسائل مهم‌تر: درباره آزمونی که قرار است در آن شرکت کنید، مطالعه و تحقیق کنید و همه چیز را درباره آن بدانید. محتواهای آمادگی و تست زنی برای قسمت خواندن و درک مطلب شما را با نقاط ضعف و قوتتان در حوزه‌های خاص آزمون آماده می‌کند. اگر بدانید مشکلات و ضعف‌هایتان کجاست و کدام تست‌ها را راحت‌تر و کدام تست‌ها را سخت‌تر جواب می‌دهید، می‌توانید برنامه‌ای تنظیم کنید که برای آزمون آماده شوید. وقتی در حال پیش بردن برنامه آماده‌سازی برای آزمون هستید، از نکات گرامری، واژگان، شنیداری، مکالمه و نوشتاری یادداشت برداری کنید و انتظاراتتان از این حوزه‌ها را بنویسید. همچنین درباره روش‌های تمرین خاص آزمون‌ها هم نکته‌برداری کنید.

تمرین، تمرین، تمرین

وقتی برای مطالعه و آماده‌سازی برنامه‌ریزی کردید، باید ساعت‌های زیادی تمرین کنید. تمرین کردن با درک موضوعات مختلف که به خواندن، نوشتن و گوش دادن ربط دارد شروع می‌شود. اگر در دوره‌های آماده‌سازی برای آزمون‌ها شرکت نمی‌کنید، از منابع سطح بالا و پیشرفته موجود در اینترنت استفاده کنید. این منابع به شما کمک می‌کنند مطالعه را با روشی درست پیش بگیرید و دانش گرامر، ساخت واژگان و همچنین تکنیک‌های نوشتن و مهارت‌های شنیداری را تقویت کنید.

انواع مشخصی از مشکلات تست‌زنی را تمرین کنید

حالا که گرامر، نوشتن و واژگان را تمرین کردید، وقت آن رسیده است انواع مشخصی از تمرین‌ها را انتخاب کنید که در آزمون با آن‌ها مواجه خواهید شد. منابع زیادی در اینترنت وجود دارد که به صورت رایگان یا با دریافت هزینه می‌توانند به شما کمک کنند.

توصیه هایی برای آمادگی در آزمون های زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تست‌های آزمایشی را امتحان کنید

بعد از اینکه با انواع مختلفی از تست‌های آزمون‌ها آشنا شدید، باید تا جایی که می‌توانید این تست‌ها را به صورت آزمایشی جواب بدهید. برای این منظور، بهترین کار خرید کتاب‌ها و نرم‌افزارهایی است که این آزمون‌ها را شبیه‌سازی می‌کند و به شما کمک می‌کند در آزمون موفق شوید.

با استراتژی‌های تست‌زنی خودتان را آماده کنید

کمی قبل از روز بزرگ (روز آزمون)، باید زمانی را صرف کنید و استراتژی‌های تست‌زنی را بشناسید و آن‌ها را تمرین کنید. این مهارت‌ها شامل استراتژی‌هایی برای پاسخ دادن به سوالات چند گزینه‌ای، زمان‌بندی و مسائل دیگر است.

ساختار آزمون را بشناسید

وقتی تکنیک‌های کلی آزمون را بشناسید، باید تکنیک‌های خاص جواب دادن به سوالات خاص را هم بشناسید. این تکنیک‌ها در کتاب‌های آزمون‌های مختلف مثل تافل، آیلتس یا FCE آمده است و با خواندن آن‌ها می‌توانید سوالات تخصصی را جواب بدهید.


بیشتر بخوانید:ساختار آزمون تافل و هر آنچه که راجع به نحوه برگزاری آن باید بدانید


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید