IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تقویت رایتینگ – writing
امتیاز کاربران: 4.8/5
نویسنده: محمد اشرفی
28 اسفند 1397

تقویت رایتینگ – writing

استفاده از دانش گرامری و دایره‌ی لغات خودتان خیلی خوب است. اما نه همیشه و نه وقتی که می‌خواهید در گرامر و انشا نویسی پیشرفت کنید. بالاخره باید غلط‌های خود را اصلاح کرده و متنی ناب و باکیفیت بنویسید. در ادامه سه نکته‌ی کاربردی به شما می‌آموزیم تا سطح نوشته‌های خود را بالا ببرید.

حرفه‌ای بنویسید! با این سه روش، مثل یک بومی انگلیسی زبان بنویسید

قانون اول: یک کلمه را دائما تکرار نکنید!

یکی از مهم‌ترین قوانین انشا نویسی، پرهیز از تکرار است. به عبارت دیگر، بارها و بارها از یک کلمه استفاده نکنید. فرقی نمی‌کند به چه زبانی می‌نویسید، تکرار هر چیزی را خسته کننده می‌کند. از مترادف‌ها و عباراتی با همان معنی استفاده کنید تا بتوانید متن خود را جذاب تر سازید و به اصطلاح، به سبک نوشتاری خود چاشنی ببخشید. البته گاهی شاید نتوانید زیاد لغت‌های متنوع برای توصیف چیزی در متنتان استفاده کنید. برای مثال، برای نوشتن راجع به یک بیماری خاص یا ترکیبات دارویی و شیمایی نمی‌توانید از لغات و ترکیبات زیادی استفاده کنید، اما حتما باید تنوع را رعایت کرده و متن را با افعال و کلمات تکراری کسل کننده نکنید.

We went on holiday to a ski resort. The resort was very beautiful with lots of things to do. The mountains were also beautiful, and, to be honest, there were also many beautiful people.

در مثال بالا، سه بار از صفت beautiful استفاده شده است. این سبک، سبکی ضعیف و خسته کننده است. در ادامه همان نوشته با مترادف‌هایی از کلمه‌ی beautiful قرار دارد:

We went on a holiday to a ski resort. The resort was very beautiful with lots of things to do. The mountains were majestic, and, to be honest, there were also many glamourous people. 

تقویت رایتینگ

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

قانون دوم: دائما از یک سبک در جمله‌نویسی استفاده نکنید

همانطور که نباید از لغات و افعال یکسان استفاده کنید، نباید ساختاری یکسان برای تمام جمله‌ها به کار ببرید. در غیر این صورت سبک نوشته‌ی شما ضعیف و بد تعبیر می‌شود. روش‌های مختلفی برای بیان جملات در سبک‌های متنوع وجود دارد که یکی از آن‌ها معادل سازی جملات است. در ادامه شما را با چند مثال آشنا می‌کنیم تا ببینید چگونه یک جمله را می‌توان با  ساختارهای متفاوتی به کار برد.

The students studied hard as the test was sure to be difficult.

They reviewed the grammar in great detail due to the many exceptions.

Sentence structure was reviewed, for it was sure to be on the test.

As they had covered all the materials, the students were assured success.

در مثال بالا، ما یک جمله را با چهار ساختار متفاوت بیان کردیم. در جمله‌ی اول و چهارم از کلمات ربطی استفاده شده است. به یاد داشته باشید که اگر در انتهای جملات غیر مستقل ویرگول وجود داشته باشد،‌ یعنی در ابتدای این جمله‌ها قرار داشته ‌اند. در جمله‌ی دوم از حرف اضافه‌ی (due to‌) استفاده شده و در ادامه یک عبارت اسمی قرار گرفته است. در جمله‌ی سوم نیز از for استفاده شده است. در ادامه به صورت مختصر راجع به این حروف و کلمات ربط توضیح می‌دهیم:

Coordinating conjunction که به FANBOYS نیز معروف هستند، دو جمله‌ را با استفاده از کلمات ربطی به یکدیگر وسط می‌کنند. این کلمات نمی‌توانند در ابتدای جمله قرار بگیرند.

مثال‌ها

The weather was very cold, but we took a walk.
She needed some extra money for her vacation, so she found a part-time job.
The toy was broken, for the boy had thrown it against the wall.

Subordinating Conjunctions  جملاتی وابسته تولید می‌کنند. همچنین به کمک یک ویرگول می‌توانند در ابتدای جمله قرار بگیرند، همچنین می‌توانند در بخش دوم یک جمله بوده و بدون استفاده از ویرگول، مفهوم جمله را تکمیل کنند.

مثال‌ها

Though we need to review the grammar, we decided to take the day off for some fun.
Mr. Smith hired a lawyer as he needed to defend himself in court.
We’ll take car of the problem when John returns.

Conjunctive Adverbs  در ابتدای یک جمله قرار گرفته و باید بعد از آن‌ها یک ویرگول قرار داد.

مثال‌ها:

The car was in need of repair. As a result, Peter took the car into the repair shop.
It’s very important to study grammar. However, knowing grammar doesn’t necessarily mean you can speak the language well.
Let’s hurry up and finish this report. Otherwise, we won’t be able to work on the presentation.

Prepositions  یا حروف اضافه:

حروف اضافه با اسم یا عبارات اسمی به کار می‌روند ولی ربطی به جملات کوتاه و جمله‌واره ها ندارند. در هر حال، preposition هایی شبیه due to یا despite می‌توانند مفهومی شبیه جملات غیر مستقل فراهم کنند.

مثال‌ها

Just like our neighbors, we decided to put a new roof on our home.
The school decided to fire the teacher despite the students’ protest.
As a result of poor attendance, we’ll have to repeat chapter seven.

تقویت رایتینگ

قانون سوم: تنوع بین کلمات ترتیبی

در مقاله نویسی و انشا نویسی، زیاد از first , next  و … استفاده می‌کنیم. اما اگر هر پاراگراف یا جمله را با عبارتی جدید و متنوع آغاز کنیم، نمره‌ای بالاتر گرفته و متنی بومی‌تر نوشته‌ایم.

پس زمانی که می‌خواهید ایده‌ها و پاراگراف‌های خود را به یکدیگر متصل کنید، حتما از کلمات ترتیبی متفاوتی بهره ببرید. برای مثال، روش‌های زیادی برای بیان کلمه‌ی next وجود دارد. فقط کافی است کمی مطالعه کرده و با آن‌ها تمرین کنیم. حین تمرین نیز سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که بتواند مخاطب را به متن شما چسبانده و سطح نوشته‌ی تان را بالاتر ببرد.

به جای اینکه بنویسید:

First, open the box. Next, take out the equipment. Next, insert the batteries. Next, turn the device on and begin work.

می‌توانید از این ساختار استفاده کنید:‌

First, open the box. Next, take out the equipment. After that, insert the batteries. Finally, turn the device on and begin work.

این فقط مثالی ساده و کوتاه بود. فقط کافی است کتاب خوبی داشته و این عبارات و اصطلاحات را مطالعه کنید و از آن‌ها در هر پاراگراف استفاده کنید. برای مثال اگر در یک پاراگراف از ‘first, secondly, thirdly, finally’ استفاده کردید، از ‘to begin with, next, after that’ برای پاراگراف بعدی بهره ببرید.

نکات این مقاله را جدی بگیرید تا بتوانید مثل یک بومی انگلیسی زبان بنویسید و سطح ترجمه‌ی خود را نیز بالاتر ببرید. مطمئن باشید اگر درست نویسی را یاد بگیرید، در آزمونی چون آیلس نمره‌‌ی بسیار خوبی اخذ می‌کنید. سه نکته‌ای که بیان کردیم سه نکته‌ی بسیار مهم و اصولی در نویسندگی بوده و در آزمون‌های بین‌المللی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:5 راه آسان برای غلبه بر رایتینگ تسک 1 آیلتس

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید