IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
حروف اضـــافه تفاوت ایجاد می کنند تفاوت think of و think about
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 فروردین 1403

حروف اضافه تفاوت ایجاد می کنند: تفاوت think of و think about

 حروف اضافه تفاوت ایجاد می کنند: تفاوت think of و think about را بیاموزید. به طور کلی باید دقت داشته باشید که Think about و think of دو مورد از عباراتی هستند که امروزه به طور گسترده‌ای در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای زیادی را به شما ارائه می‌دهند. با این حال باید توجه داشته باشید وقتی که صحبت از آموزش گرامر زبان انگلیسی می‌شود بسیاری از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند و از این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید یادگیری نحوه استفاده درست از این دو عبارت می‌تواند به میزان زیادی روی استفاده درست از ضمایر در زبان انگلیسی نیز تاثیرگذار بوده و به شما کمک کند تا به شکل بهتری از ضمایر در این زبان استفاده کنید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این تفاوت‌ها صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

حروف اضافه تفاوت ایجاد می کنند تفاوت think of و think about

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چه تفاوتی بین Think Of و Think About وجود دارد؟

اگر قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم که حروف اضافه تفاوت ایجاد می کنند: تفاوت think of و think about چیست؟ شاید بد نباشد که ابتدا توضیحات کلی را درباره تفاوت‌هایی که میان این دو عبارت وجود دارند در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی باید بدانید عبارت Think of وقتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما صرفا قصد داشته باشید چیزی که در گذشته رخ داده است را به یاد بیاورید. از طرف دیگر Think about وقتی استفاده می‌شود که قصد دارید به ایده‌ای درباره یک موضوع فعلی فکر کنید.

پس شاید کلی‌ترین تفاوتی که میان این دو عبارت وجود دارد مربوط به زمانی است که شما قصد دارید از آن استفاده کنید. برای مثال وقتی که شما قصد دارید درباره Think of صحبت کنید باید بدانید که احتمالا در حال ابراز احساسات هستید و این موضوع لزوما درباره فکر کردن نخواهد بود. زمانی که از این عبارت برای گفتن این‌که در حال فکر کردن به چیزی هستیم استفاده می‌کنیم معمولا به شخص، چیز یا رویدادی اشاره می‌کنیم که در گذشته در بخشی از زندگی ما حضور داشته است.

پس به طور کلی می‌توان گفت که شما معمولا زمانی از این عبارت استفاده می‌کنید که قصد داشته باشید بگویید به طور کلی ایده‌ای را به خاطر می‌آورید.

آشنایی با مفهوم Think Of

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که Think Of می‌تواند در زبان انگلیسی به همراه داشته باشد وقتی است که شما قصد دارید خاطره‌ای را بیان کنید. برای این‌که به شکل بهتری ساختار استفاده از این عبارت را بیاموزید در ادامه چند مثال رایج و بسیار کاربردی را برای شما آورده‌ایم که به یادگیری هرچه بهتر این عبارت کمک شایانی خواهد کرد:

I think of my car when I watch the races.

وقتی مسابقات را تماشا می‌کنم به ماشینم فکر می‌کنم.

He thinks of his award whenever he sees another getting one.

او هر وقت می‌بیند دیگری جایزه می‌گیرد به فکرش می‌افتد.

همانطور که شما هم مشاهده می‌کنید هر دو جمله از عبارت Think Of استفاده کرده‌اند تا بتوانند حس یادآوری را بیان کنند. در جمله اول فرد هنگام تماشای مسابقات به یاد ماشین خود می‌افتد. می‌توان گفت که فرد هنگام تماشای مسابقات تصویر ماشین خود را در ذهن فرا می‌خواند و به آن فکر می‌کند. از طرف دیگر در جمله دوم شخص هر وقت می‌دید که شخص دیگری جایزه‌ای مشابه دریافت می‌کند به جایزه‌ای که به او داده شده بود فکر می‌کند و آن را به یاد می‌آورد.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید زمانی که شما این فکر را در ذهن خود دارید نیز روی عبارتی که شما باید از آن استفاده کنید تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال دقت داشته باشید که در جمله اولی که بیان کردیم کسی که صحبت می‌کند در واقع به فکر ماشین خود نیست؛ بلکه ماشینش در یک لحظه به ذهنش می‌رسد و این فکر در مدت کوتاهی نیز از بین می‌رود.

حروف اضافه در زبان انگلیسی

آشنایی با مفهوم Think About در زبان انگلیسی

حال که با مفهوم Think Of آشنا شدید برای این‌که بتوانید تفاوت میان این عبارت و عبارت Think About را به شکل بهتری بیاموزید بهتر است که نکات کلی را درباره Think About نیز در اختیار شما قرار دهیم. Think About عبارتی است که در زبان انگلیسی بیانگر حس یا علاقه ناشی از محبت یا هر احساس دیگری خواهد بود. شما می‌توانید از این عبارت خیلی راحت در جملات خود استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری ساختار آن را بیاموزید در ادامه چند مثال بسیار پرکاربرد را برای شما آورده‌ایم که در این زمینه کمک شایانی به شما خواهد کرد:

I think about my sister whenever I see her.

هر وقت خواهرم را می‌بینم به او فکر می‌کنم.

He thinks about his home when he is away from it.

وقتی از خانه دور است به فکر خانه‌اش است.

همانطور که شما هم احتمالا مشاهده می‌کنید هر دو جمله از عبارت Think About استفاده کرده‌اند تا ایده علاقه ناشی از محبت یا هر حس دیگری را مطرح کنند. در جمله اول علاقه شخص به خواهرش به دلیل علاقه به او مطرح شده است و این در حالی است که در جمله دوم علاقه فرد به خانه‌اش با استفاده از عبارت Think About مطرح شده است.

از طرف دیگر وقتی که صحبت از مدت زمانی که این فکر به ذهن می‌رسد می‌شود باید توجه داشته باشید که این نوع فکر معمولا برای مدت زمان بیشتری در ذهن باقی می‌ماند. این بدان معناست که فکری که با این عبارت به ذهن می‌رسد مدت زمان بیشتری در ذهن و مغز ما باقی می‌ماند. در واقع برای مثال در جمله اول وقتی که شما خواهر خود را به یاد می‌آورید او را به سرعت فراموش نمی‌کنید؛ بلکه برای مدتی به او فکر می‌کنید.

پس وقتی که قصد داریم درباره موضوعی همچون حروف اضافه تفاوت ایجاد می کنند: تفاوت think of و think about چیست؟ صحبت کنیم حتما باید به این موضوع مهم نیز دقت و توجه کافی را داشته باشیم.

تفاوت think of و think about

نکات کلی بیشتر در خصوص تفاوت‌هایی که میان این دو عبارت وجود دارد

اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که وقتی قصد دارید از عبارت Think About استفاده کنید حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما در حال یادآوری نوعی محبت، خشم، عشق یا هر نوع احساس دیگری هستید. پس به طور کلی در اولین قدم باید احساسات مختلف را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید به شکل درستی از این عبارت استفاده کنید.

به همین علت است که وقتی می‌گوییم باران در حال باریدن است تنها به یک نفر فکر می‌کنیم یا وقتی بچه‌های دیگر را تماشا می‌کنیم که در حال بازی کردن هستند به یاد کودکی خود می‌افتیم. در واقع Think About عملی است که به یادآوری خاطرات و احساسات کمک شایانی می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که think about می‌تواند داشته باشد زمانی است که قصد دارید احساس نگرانی خود درباره چیزی را ابراز و بیان کنید.

در ادامه نکات کامل‌تری را در این زمینه بیان خواهیم کرد و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این دو عبارت در جملات خود استفاده کنید.

7 مثال رایج استفاده از Think Of در یک جمله زبان انگلیسی

در این بخش به منظور این‌که بتوانید به شکل بهتری با زبان انگلیسی آشنا شوید و کاربردهای مهم Think Of در این زبان را بیاموزید قصد داریم چند مثال کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک آشنایی با آنها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به شکل بهتر و ساختارمند‌تری از Think Of در جملات خود به زبان انگلیسی استفاده کنید.

What do you think of when you see this part of town?

وقتی این قسمت از شهر را می‌بینید به چیزی فکر می‌کنید؟

Were you close to her? You seem to think of her a lot when you’re not busy.

نزدیکش بودی؟ به نظر می‌رسد وقتی سرتان شلوغ نیست خیلی به او فکر می‌کنید.

I often think of my ambitions when I see someone else achieve theirs.

زمانی که می‌بینم شخص دیگری به جاه‌طلبی‌های خود دست می‌آید، اغلب به آرزوهایم فکر می‌کنم.

I think of my mother a lot whenever I go out of town.

هر وقت از شهر بیرون می‌روم خیلی به مادرم فکر می‌کنم.

Have you watched the latest episode? What do you think of it?

آیا آخرین قسمت را تماشا کرده‌اید؟ در موردش چه فکر می‌کنید؟

I think of the long peaceful nights in the province when I get overwhelmed by the city.

به شب‌های طولانی آرام شهرستان فکر می‌کنم که غرق شهر می‌شوم.

I used to think of him every time it rains.

هر بار که باران می‌بارید به او فکر می‌کردم.

با توجه به آنچه که ممکن است تاکنون متوجه شده باشید جملات معمولا حول اتفاقاتی هستند که در گذشته اتفاق افتاده است.

برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کرده و بتوانید از آن استفاده کنید سعی کنید اصطلاح trigger که به معنای ماشه است را به خاطر بسپارید. وقتی به چیزی فکر می‌کنید در واقع یک رویداد trigger یا محرک وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : حروف اضافه در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید : حروف اضافه (preposition) در زبان انگلیسی

تفـــاوت think of و think about

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

7 مثال که نحوه استفاده از Think About را به شما نشان می‌دهد

حال که با مثال‌های مربوط به think of آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه به دست آوردید زمان آن است که کمی بیشتر با Think About آشنا شده و نکاتی را در این زمینه نیز بیاموزید. به طور کلی باید دقت داشته باشید که استفاده از Think About ممکن است کمی سخت بوده و نیازمند آشنایی با نکات بیشتری باشد. به همین علت نیز پیشنهاد می‌کنیم حتما سعی کنید مثال‌هایی که در ادامه برای شما می‌آوریم را بادقت مشاهده کنید:

I’ll think about the scholarship offer. I’m not yet decided on where to go for college.

من در مورد پیشنهاد بورس تحصیلی فکر خواهم کرد. من هنوز تصمیم نگرفته‌ام که برای دانشگاه کجا بروم.

She tried not thinking about her miscarriage, but it was just really hard.

او سعی کرد به سقط جنین خود فکر نکند؛ ولی این موضوع واقعا سخت بود.

She had more priorities to think about, like feeding a baby despite her low salary.

او اولویت‌های بیشتری برای فکر کردن داشت، مانند غذا دادن به نوزاد با وجود حقوق کم

I think I need more time to think about what to do now.

فکر کنم به زمان بیشتری نیاز دارم تا به این فکر کنم که الان چه کار کنم

Just think about it. You’ll be able to study in a university like you always wanted!

فقط در مورد آن فکر کن. تو می‌توانی در دانشگاهی که همیشه می‌خواستی مشغول به تحصیل شوی.

Is it okay if I think about what to buy first? I don’t want to spend too much.

اگر اول فکر کنم که چه چیزی بخرم اشکالی ندارد؟ من نمی‌‌خواهم زیاد خرج کنم.

What do you think about the latest issue online?

نظر شما در مورد آخرین شماره آنلاین چیست؟

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که برخلاف think of، think about به هیچ رویداد متحرکی نیاز ندارد. در عوض شما در حال فکر کردن به یک ایده عمیق هستید که حتما باید در زمان استفاده از آن به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید.

علاوه بر این همانطور که در جملات بالا نیز می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید هیچ خاطره‌ای در اینجا اتفاق نیفتاده است. رویدادها همگی بر اساس زمان حال یا آینده هستند که این موضوع تفاوت مهم دیگری است که بین این دو عبارت در زبان انگلیسی وجود دارد.

آیا می‌توان از Think Of و Think About به جای یکدیگر استفاده کرد؟

دقت داشته باشید که مواردی وجود دارند که شما می‌توانید از این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید. این موضوع می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما قصد دارید درباره میزان آگاهی که درباره یک ایده دارید صحبت کنید. برای مثال شما می‌توانید جمله زیر را در نظر بگیرید:

I think of that social issue I saw online since I think it’s controversial.

من به آن موضوع اجتماعی که در فضای مجازی دیدم فکر می‌کنم؛ چراکه فکر می‌کنم بسیار بحث برانگیز است.

در عین حال شما می‌توانید از جمله زیر نیز به جای آن استفاده کنید:

I think about that social issue I saw online since I think it’s controversial.

من به موضوع اجتماعی که در فضای مجازی دیدم فکر می‌کنم؛ زیرا فکر می‌کنم بسیار بحث برانگیز باشد.

دقت داشته باشید که هریک از این دو جمله که به کار بردیم کاملا درست هستند و همان معنای یکسان را منتقل می‌کنند. در واقع در هر دو این جملات شخصی که شما در حال صحبت کردن با او هستید می‌تواند مکالمه و منظوری که شما دارید را متوجه شود.

با این حال باید به این موضوع دقت داشته باشید که در یک تحلیل عمیق‌تر think of همچنان می‌تواند مانند یک فکر گذرا نیز به نظر برسد و این در حالی است که think about به این معنی است که شما برای اندیشیدن درباره ایده مربوطه زمان بیشتری نیاز دارید.

کدام یک از این دو عبارت گزینه مناسب‌تری برای استفاده هستند؟ Thinking about you یا Thinking Of You؟

آیا این سوال برای شما هم به وجود آمده است که باید از عبارت Thinking Of You در جملات خود به زبان انگلیسی استفاده کنیم یا Thinking About You؟ اگر شما هم این سوال را در ذهن دارید باید بدانید که به طور کلی هر دو این جملات درست هستند و وقتی که شما از آنها استفاده می‌کنید جمله شما از نظر ساختاری مشکل خاصی نخواهد داشت. تنها نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید مسئله زمان مناسب استفاده از هرکدام از این عبارات است.

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز درباره این موضوع صحبت کرده و نکاتی را بیان کردیم think about معمولا وقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید برای ایده‌های مربوط به زمان حال و آینده از آن استفاده کنید. از طرف دیگر از think of معمولا وقتی می‌توانید استفاده کنید که قصد داشته باشید درباره ایده‌هایی صحبت کنید که در گذشته رخ داده‌اند.

حـــروف اضافه تفــاوت ایجاد می کنند تفاوت think of و think about

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید : حروف اضافه حرکت در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: حروف اضافه مکان در زبان انگلیسی

سخن پایانی

حروف اضافه تفاوت ایجاد می کنند: تفاوت think of و think about چیست؟ این دو عبارت دارای تفاوت‌های زیادی با یکدیگر هستند که یادگیری این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از این دو عبارت در جملات خود استفاده کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید یا این‌که به طور کلی زبان انگلیسی را بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات موسسه زبان ایرانمهر نیز در این زمینه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم در خصوص برخی از رایج‌ترین سوالات در خصوص think about و think of پاسخ دهیم.

عبارت think of چه زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

شما وقتی می‌توانید از این عبارت استفاده کنید که قصد داشته باشید وقوع چیزی در گذشته را بیان کنید و به آن موضوع فکر کنید.

عبارت think about چه زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

این عبارت وقتی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید درباره موضوعی فکر کنید که در حال حاضر اتفاق افتاده است یا این‌که در آینده اتفاق می‌افتد. در این شرایط می‌توان عبارت think about را استفاده کرد.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 28 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید