IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آموزش یک نکنیک مخفی برای تسلط به زبان چینی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
9 آذر 1401

آموزش یک تکنیک مخفی برای تسلط به زبان چینی: جمله کاوی

سخت‌ترین بخش زبان چینی این است که این زبان خودسرانه است و منطق خاص خود را دارد، اما برای کشف آن نیاز به آزمون و خطا است. اما اگر مسیر میانبری برای یادگیری این زبان وجود داشته باشد، بنظر شما عالی نیست؟

مثلاً روشی که از طریق آن تقریباً می‌توانید از اشتباهات خود قبل از اینکه آن‌ها را مرتکب شوید یاد بگیرید؟

خبر خوب این است که اینکار براحتی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید آن را انجام دهید. آیا تا کنون در مورد روش جمله‌کاوی چیزی شنیده‌اید؟

تکنیک جمله کاوی چیست؟

«جمله‌کاوی» را در گوگل جستجو کنید و جامعه‌ای از منتقدان جمله‌کاوی‌های را خواهید یافت که در بحث‌های پرشور در مورد این موضوع شرکت می‌کنند.

جمله‌کاوی فرآیند استخراج جملاتی است که حاوی کلمات ناشناخته از محتوایی است که می‌خوانید، تماشا می‌کنید یا به زبان مقصد خود گوش می‌دهید. شما یک جمله مثال در قسمت سؤال و تعاریف، تصاویر و تلفظ‌ها را در قسمت پاسخ قرار می‌دهید.

جمله‌کاوی مطالعه یک زبان با جمع‌آوری، ذخیره و بررسی جملات است. این در تضاد با رویکرد معمولی به‌خاطر سپردن کلمات به‌صورت جداگانه است.

اگر خواننده منظم مقالات عبارات زبان چینی ما هستید، احتمالاً تمام این مطالب برای شما آشنا به نظر می‌رسد.

آموزش تکنیک مخفی تسلط به زبان چینی

چگونه جمله‌کاوی تسلط بر زبان چینی من را بهبود می‌بخشد؟

جمله‌کاوی میانبری برای تسلط به زبان چینی ماندارین است، زیرا تعاریف به‌ندرت برای درک معنای یک کلمه و نحوه استفاده از آن کافی است.

برای مثال، اصطلاح چینی 轰轰烈烈 (hōng hōng liè liè) را درنظر بگیرید. تعریف آنلاین چینی Nciku «شدیداً، پویا» است. تعریف Bing بهتر است: «در مقیاس بزرگ و دیدنی». اما در هیچ موردی احساس نمی‌کنید که برای استفاده از عبارت 轰轰烈烈با دوستان چینی خود آماده هستید. اگر از این عبارت استفاده می‌کنید، شرط می‌بندم به‌محض اینکه عبارت 轰轰烈烈 از لب‌هایتان خارج شد، باید خود را آماده دریافت فیدبک از اطرافیانتان بکنید. بر اساس واکنش دوستانتان، متوجه خواهید شد که آیا این عبارت را به‌درستی استفاده کرده‌اید یا خیر. البته این فقط یک آزمون و خطا است و نباید نگران آن باشید.

در مقابل، اگر جمله‌کاوی کرده باشید، درک بهتری از معنای 轰轰烈烈 و نحوه استفاده از آن خواهید داشت. متوجه می‌شوید که واقعاً برای کارهای بزرگی که عمومی هستند و معمولاً الهام‌بخش هستند، استفاده می‌شود. شما همچنین می‌دانید که “那部电影,轰轰烈烈!” عبارتی نیست که مردم استفاده می‌کنند – در بهترین حالت ناخوشایند به‌نظر می‌رسد و در بدترین حالت کاملاً نادرست است.

اینجا می‌خواهیم از یک استعاره استفاده کنیم. کلمات چینی مردم هستند و تعاریف انگلیسی نام آنهاست. شما کسی را نمی‌شناسید چون اسم او را می‌دانید و واژه‌ای را بلد نیستید زیرا تعریف آن را می‌دانید. با دیدن یک فرد در موقعیت‌ها و زمینه‌های مختلف، خواهید توانست او را بهتر بشناسید و نیز با دیدن کلمات در جملات مختلف، قادر خواهید بود آن‌ها را بهتر بشناسید.

چگونه جمله‌کاوی را انجام دهیم؟

این بخش نسبتاً ساده است:

یک سایت اینترنتی پیدا کنید که منبعی همیشگی از جملات قابل اعتماد را ارائه دهد.

جملات ساده‌ای را انتخاب کنید که در بردارنده معنای واژه‌ای هستند.

جملات را در روال مطالعه خود بگنجانید (نوت‌بوک / فلش کارت / استفاده از یادگیری با تکرار فاصله‌دار و غیره).

آموزش یک تکنیک مخفی برای تسلط به زبان چینی حمله کاوی

سایر منابع در زمینه جمله‌کاوی

اگر می‌خواهید ظرافت‌های جمله‌کاوی را عمیق‌تر کشف کنید، خواندن این مقالات را به شما توصیه می‌کنیم:

  • جمله کاوی – com
  • جمله‌کاوی: ابزاری ضروری برای یادگیری زبان – org
  • استراتژی‎هایی برای جمله‌کاوی – net
  • 10000 جمله: چرا – com

نظر شما در مورد جمله‌کاوی چیست؟ از چه نوع دیگری از استراتژی‎های یادگیری چینی استفاده می‌کنید؟

در این مقاله به بررسی روش جمله‌کاوی در یادگیری زبان چینی پرداختیم. در صورتی که در روند یادگیری زبان چینی خود نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:بهترین راه یادگیری زبان چینی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. Monika
    20 آذر 1401
    پاسخ دادن

    aaaaliii bood ❤️❤️❤️

    • ایرانمهر
      20 آذر 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید