IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان چینی از طریق محتوای ویدیویی با کیفیت
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
6 آذر 1401

دلایل یادگیری زبان چینی از طریق محتوای ویدیویی باکیفیت

از آنجایی که بهترین‌ها را برای خوانندگان خود می‌خواهیم و دوست داریم آن‌ها را به سمت یادگیری با کیفیت سوق دهیم، نهایت سعی و کوششمان را می‌کنیم که محتوای سنجیده و درجه یک را با شما به اشتراک بگذاریم. در این مقاله نیز می‌خواهیم دلایل یادگیری زبان چینی از طریق محتوای ویدیویی باکیفیت را برای شما برشمریم.

1) سرگرم‌کننده بودن فیلم‌ها

بزرگترین چالش درحین یادگیری زبان چینی، این است که در خود انگیزه برای ادامه دادن به یادگیری ایجاد انگیزه کنید.

از آنجایی که یادگیری زبان چینی چالش‌ها و سختی‌های خاص خودش را دارد باید به خودتان لطفی کرده و آن را سرگرم‌کننده کنید. می‌توانید از ویدیوها برای این کار استفاده کنید. زیبایی یادگیری زبان چینی در این است که چیزی که زمانی بسیار سخت و غیرقابل یادگیری می‌نمود، پس از صرف زمان کافی می‌توانید براحتی از آن استفاده کنید. پس از آنکه مدتی را به این کار گذراندید و به تماشای نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و موزیک ویدیوها عادت کردید، مطمئناً زبان چینی شما به مراتب رشد خواهد کرد.

یادگیری زبان چینی از طریق ویدئو

2) ویدئوها حواس شما را درگیر کرده و کلمات را برایتان به‌یاد ماندنی می‌کنند

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: “یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد.” و همه ما می‌دانیم که 93 درصد از ارتباطات غیرکلامی است.

و آیا می‌دانستید افرادی که حافظه قوی دارند می‌توانند کل دفترچه تلفن را حفظ کنند؟

راز آن‌ها چیست؟ و چطور آن‌ها موفق به انجام این کار می‌شوند؟ علت این امر این است که آنها اطلاعات غیربصری را به تصویر تبدیل می‌کنند.

نکته‌ای که باید گوشزد کرد این است که خود را محدود نکنید و تا می‌توانید ویدیوهای مختلف را برای یادگیری زبان چینی خود تماشا کنید و نکات موجود در آن‌ها را با دقت فراگیرید. بیش از هر محصول رسانه‌ای دیگر، ویدیوها در یادگیری زبان شما نقش دارند.

3) فیلم‌ها فرهنگ چینی را به شما یاد می‌دهند

نکته‌ای در یادگیری زبان چینی من وجود داشت این بود که بعد از مدت‌ها مطالعه متوجه شدم به این زبان مسلط هستم اما هنوز نمی‌توانم از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کنم.

من با دوستان چینی‌ام در گفت‌وگوها شرکت می‌کردم و تمام کلماتی که آن‌ها استفاده می‌کردند متوجه می‌شدم.

با این حال، نمی‎توانستم بفهمم موضوع مورد بحثشان چیست و دارند چه چیزی به هم می‌گویند و طبیعتاً خودم هم نمی‌توانستم هیچ حرفی بزنم و یا نظر خودم را در مورد مسائل و موضوعات مطرح کنم.

به عبارت دیگر، من زبان چینی را می‌دانستم اما فرهنگ چینی را نه، و موضوع مهم اینجاست که برای برقراری ارتباط واقعی با این زبان باید به هر دو این جوانب مسلط باشید.

باید این را هم بدانید که بخش زیادی از فرهنگ چینی را باید در  ویدیوها جست‌وجو کنید- اجازه ندهید از نظر فرهنگی بی‌سواد باشید!

4) ارزان بودن هزینه فیلم‌ها

یادگیری زبان چینی یک تلاش مادام‌العمر است (学无止境 – “مطالعه هرگز پایان نمی‌یابد” – xué wú zhǐ jìng).

بنابراین اگر بخواهید یادگیری این زبان را با یک معلم خصوصی پیش ببرید ممکن است برای شما هزینه‌ای گزاف در بر داشته باشد. یه همین دلیل فیلم‌ها می‌توانند به عنوان جایگزینی بسیار ارزان در اختیار شما باشد. شما می‌توانید منابع مختلف رایگانی را برای یادگیری زبان چینی انتخاب کنید (به عنوان مثال، Youku، Tudou، و Youtube).

5) تماشای فیلم‌ها بی‌دردسر و آسان است

اساساً می‌توانید فیلم‌ها را در هر مکان و هر زمان تماشا کنید.

اگر بخواهید یک صحنه را مرور کنید، تنها کاری که باید برای تماشای ویدیوی خود کنید این است که با ماوس خود تصویر را به عقب یا به‌جلو ببرید.

اگر چه یک کلاس مزایای بسیار زیادی دارد، اما هیچوقت نمی‌توانید صحنه‌ای را دوبار تکرار کنید و یا اگر مطالبی به‌نظرتان تکراری یا به‌دردنخور آمد آن‌ها را رد کنید.

شاید با خود فکر کنید که بیش از حد به اهمیت ویدیوها پرداخته‌ایم و تنها به نکات مثبت آن‌ها اشاره کرده‎ایم، بله، موافقم – یادگیری زبان چینی از طریق ویدیو مزایای زیادی دارد، اما هنوز هم یک تجربه ناقص به حساب می‌آید. برخی از نقاط منفی این منبع از این قرار است که:

در ابتدا نمی‌دانید باید از کجا شروع کنی و در این اقیانوس گسترده و فراخ، دچار سردرگمی خواهید شد و در آخر هم موفق نخواهید شد ویدیوی مناسب را برای تماشا انتخاب کنید.

از آنجایی که در اغلب ویدیوها کلمات و واژه‌های بسیار زیادی وجود دارد، جستجوی عبارات و کلمات در فرهنگ لغت به‌طور شگفت انگیزی دشوار و زمان بر است، به‌خصوص برای یک مبتدی.

یادگیری باکیفیت از طریق ویدیوها مستلزم عقب و جلو بردن ویدیو و تکرار صحنه‌های تکراری است. این کار به‌مرور زبان‌آموز را خسته و دلزده می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که در این روش از یادگیری برای زبان‌آموزان سخت و دشوار است نوشتن مطالب در دفترچه یادداشت است. این کار نه‌تنها سخت است بلکه روش بسیار ضعیفی هم به‌حساب می‌آید.

پس اگر می‌خواهید این روش از یادگیری را برای پیشبرد زبان چینی خود انتخاب کنید باید بسیار حواس خود را به نقاط منفی آن جمع کنید.

یادگیری زبان چینی از طریق محتوای ویدیویی

در اینجا، چند نمایش را به شما توصیه‌ می‌کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به یادگیری زبان چینی خود بپردازید.

非诚勿扰 (fēi chéng wù rǎo) – برترین برنامه دوستیابی چین

好想好想谈恋爱 (hǎo xiǎng hǎo xiǎng tán liàn ài) – «نسخه چینی فیلم «زنان و شهر

男人帮 (nán rén bāng) – “نسخه چینی “مردان و شهر

蜗居 (wō jū) – !درام محبوبی که در چین سانسور شد

裸婚时代 (luǒ hūn shí dài) – عروسی برهنه (به ترندی اشاره دارد که با تأثیرپذیری از آن جوانان چینی تمام لوازم گران قیمت مخصوص عروسی‌های چینی را که از نظر سنتی واجب و ضروری است، کنار می‌گذارند.)

اگر از این پست خوشتان آمد سایر مقالات ما را در مورد زبان چینی بررسی کنید.

 

در این مقاله به بررسی اهمیت ویدیوها و فیلم‌ها در یادگیری زبان چینی پرداختیم. درصورتی که در یادگیری زبان چینی به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:بهترین راه یادگیری زبان چینی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید