IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
معرفی چهار اپلیکیشن واقعیت مجازی برای یادگیری زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
23 مهر 1397

معرفی چهار اپلیکیشن واقعیت مجازی برای یادگیری زبان انگلیسی

واقعیت مجازی؛ جایی که واقعیت و خیال با هم یکی می‌شوند!

تصور کنید وارد کافی‌شاپی می‌شوید و تمام حس‌های شما زنده می‌شود.

قطرات قهوه‌ی داغ را می‌بینید که از دستگاه قهوه‌ساز به پایین می‌چکد. رایحه‌های جذاب و خوش‌طعم مشامتان را پر می‌کند، صدای صحبت کردن و جو دوستانه به محض ورود به این محیط به جسمتان آرامش می‌دهد.

ولی این کافی‌شاپ چه فرقی با بقیه دارد؟

این کافی شاپ در واقع اصلا وجود ندارد!

معرفی چهار اپلیکیشن واقعیت مجازی برای یادگیری زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

این کافه‌ی جذاب در اصل در واقعیت مجازی ساخته شده است. با اینکه صحبت‌کردن با بقیه، برداشتن فنجان‌های قهوه و نگاه‌کردن به دنیایی که درجریان است، به قدری طبیعی است که انگار واقعا در یک کافه هستید، اما ممکن است تمام این‌ها زمانی اتفاق بیافتد که در خانه روی مبلتان نشسته باشید.

این کاری است که واقعیت مجازی برای ما می‌کند. واقعیت مجازی می‌تواند ما را به مکان‌های دور از دسترس ببرد و ما را با دنیاهای حقیقی یا خیالی درگیر کند تا با تمام حواسمان یاد بگیریم. راه رفتن روی ماه؟ بیرون رفتن با شخصیت‌های محبوب و مشهور؟ کشف اعماق اقیانوس‌ها؟ واقعیت مجازی، غیرممکن‌ها را ممکن می‌کند.

حالا تصور کنید این قابلیت واقعیت مجازی برای یادگیری زبان انگلیسی چه کارهایی می‌تواند بکند!

در این مقاله به شما خواهیم گفت که واقعیت مجازی چگونه برای زبان‌آموزان دریچه‌ای رو به دنیایی کاملا جدید باز می‌کند؛ همچنین چهار ابزار یا اپلیکیشن فوق‌العاده را به شما معرفی می‌کنیم که هر دانشجوی زبان انگلیسی باید درباره‌ی آن‌ها بداند.

واقعیت مجازی چیست؟

واقعیت مجازی (Virtual Reality) که امروزه به اختصار VR هم گفته می‌شود، فناوری جدیدی است که شما را در دنیای شبیه‌سازی شده غوطه‌ور می‌کند. این واژه به انواع روش‌ها و واسطه‌هایی گفته می‌شود که به صورت دیجیتال، شما را در مکان‌های واقعی، خیالی، یا ترکیبی از هر دو قرار می‌دهد.

ویژگی اصلی یادگیری با استفاده از واقعیت مجازی، تعاملی بودن آن است؛ یعنی می‌توانید اتفاقاتی که در این دنیای مجازی می‌افتد را دستکاری کنید؛ چطور؟ با حرکت کردن، تغییر دادن، و ارتباط برقرار کردن با محیط‌های شبیه سازی شده.

«واقعیت افزوده» (Augmented Reality) و «واقعیت ترکیبی» (Mixed Reality) دو نوع مختلف از تجربه‌های واقعیت مجازی هستند.

با تجربه‌ی کارکردن با واقعیت افزوده، می‌توانید عناصری خیالی را در بستری از دنیای واقعی ببینید. (نمونه این فناوری اپلیکیشن Ikea است که به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید اسباب و اثاثیه‌ی مختلف در خانه‌تان چه‌طور به نظر می‌رسند.)

واقعیت ترکیبی، دنیای واقعی و غیرواقعی را به هم پیوند می‌زند و شما می‌توانید هر دو را دستکاری کنید. یعنی تمام تصمیماتی که می‌گیرید و کارهایی که در واقعیت ترکیبی می‌کنید، هم روی دنیای واقعی و هم محیط خیالی تأثیر می‌گذارد (مثل بازی شطرنج که یک صفحه و مهره‌های مجازی دارد و تکان دادن مهره‌ها توسط شما نتیجه بازی را تعیین می‌کند.)

واقعیت مجازی چطور به بهبود زبان انگلیسی کمک می‌کند؟

بدون سفر کردن، در زبان انگلیسی غرق شوید!

بیایید فکر کنیم در حال یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی هستید و تصمیم دارید لهجه‌ی آمریکایی خود را تقویت کنید. به جای اینکه زمان زیادی را صرف پیدا کردن دوستی آمریکایی کنید تا با او حرف بزنید یا تمام روز به دنبال ویدیوها، بلاگ‌ها، و کتاب‌های صوتی مختلف باشید، چرا به خود آمریکا سفر نکنید؟

واقعیت مجازی شما را به آمریکا می‌برد، بدون اینکه لازم باشد یک ریال برای بلیط هواپیما هزینه کنید. اگر بخواهید می‌توانید به طور مجازی به ایالات متحده سفر کنید؛ می‌توانید جزیی از محیطی باشید که لهجه آمریکایی شما را احاطه کرده و همه با این لهجه صحبت می‌کنند.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، واقعیت مجازی شما را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد. استفاده از واقعیت مجازی در یادگیری زبان انگلیسی یکی از سریع‌ترین و تأثیرگذارترین شیوه‌هاست که برای زبان‌آموزان در تمام جهان در دسترس است. می‌توانید در اتاق خودتان نشسته باشید و با دیگران ارتباط برقرار کنید و در محیطی کاملا انگلیسی‌زبان آن‌ها را بشناسید. این روش باعث می‌شود خیلی سریع انگلیسی را یاد بگیرید یا اگر تا حدی این زبان را بلد هستید، آن را تقویت کرده و یادگیری زبان را برای خودتان به یک تجربه بی‌نظیر تبدیل کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چهار ابزار واقعیت مجازی برای کشف دنیای یادگیری زبان انگلیسی

برای شیرجه زدن در دنیای واقعیت مجازی آماده‌اید؟ این اپلیکیشن‌ها را کشف کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

VirtualSpeech

به دنبال این هستید تا زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید و فرصت‌های شغلی بهتری داشته باشید؟ اپلیکیشن VirtualSpeech راه رسیدن شما به این هدف است. درس‌های این اپلیکیشن واقعیت مجازی روی انگلیسی برای کسب و کار تمرکز دارد و کمکتان می‌کند در فضای رقابتی محیط کار، اعتماد به نفس کافی داشته باشید و گوی سبقت را به راحتی از دیگران بربایید.

با این اپلیکیشن، مهارت‌های لازم برای مصاحبه‌های شغلی را تقویت کنید، با مشتریان انگلیسی‌زبان صحبت کنید، یا خود را در ملاقات‌هایی به زبان انگلیسی و دنیای مجازی قرار دهید تا همه چیز را آنطور که باید یاد بگیرید. با تقویت مهارت‌ها در فضاهای مجازی که دقیقا شبیه به دنیای واقعی ساخته شده‌اند، برای موقعیت‌هایی که در دفتر کارتان و به صورت واقعی قرار است اتفاق بیافتد آماده خواهید بود.

اپلیکیشن VirtualSpeech ترکیبی از ویدیوهای واقعیت مجازی همراه با آموزش است تا درس‌های آموزنده‌ای را در موقعیت‌های خاص به شما بدهد. آن‌ها از فناوری‌ای استفاده می‌کنند که مثل یک تحلیلگر صدا عمل می‌کند تا نوع تلفظ یا سرعت مکالمه‌تان را اصلاح کند یا ترفندهایی به شما بدهد تا از مکث‌های اضافه جلوگیری کنید.

هِدسِت واقعیت مجازی ندارید؟ مشکلی نیست! با ثبت نام و شرکت در یکی از دوره‌های آموزشی VirtualSpeech، یک هِدسِت واقعیت مجازی از آنها هدیه بگیرید.

AltspaceVR

زبان انگلیسی را برای زندگی روزمره یاد می‌گیرید؟ دوست دارید زبان انگلیسی را با دوستانتان تمرین کنید؟ اگر جوابتان بله است، جامعه‌ای که AltspaceVR به وجود آورده، یک فضای سرگرم‌کننده و جذاب است تا زبان انگلیسی خود را در محیطی راحت‌تر تقویت کنید.

آواتار خودتان را بسازید (خودتان را به صورت دیجیتال معرفی کنید) و با افراد واقعی دیگر که در این فضای مجازی منحصربه‌فرد قرار دارند ارتباط برقرار کنید. با انجام بازی‌های هیجان‌انگیز و شرکت در جلساتی که در طول روز یا شب برگزار می‌شوند، انگلیسی خود را تقویت کنید.

در حال حاضر، بیش از 150 کشور به این برنامه متصل شده‌اند، و می‌توانید با مردم در تمام جهان صحبت کنید و بیرون بروید، حتی با سلبریتی‌ها!

از پیدا کردن دوستان جدید لذت ببرید و با انجام فعالیت هایی از قبیل آواز خواندن، و بازی کردن و … به صورت مجازی، مهارت‌های زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

Immersive VR Education

Immersive VR Education یک شرکت نرم‌افزاری است که محیط یادگیری جذابی را، هم برای دانشجویان و هم برای اساتید، فراهم می‌کند.

به این فکر کنید که پیدا کردن یک مربی یا استاد زبان و هماهنگ کردن زمان مناسب برای ملاقات با او چقدر زمان‌بر است و انرژی آدم را می‌گیرد. از آنجایی که این روزها همه درگیری‌ها و مشغله‌های زیادی دارند، زبان آموزان و اساتید زبان معمولا نمی‌توانند به طور مرتب با همدیگر ملاقات حضوری داشته باشند. حتی ممکن است از اسکایپ یا انواع دیگر نرم افزارهای چت آنلاین استفاده کنند تا درس‌ها را یاد بگیرند، که البته خیلی مفید است، اما هیجان و سرگرمی کم دارد.

Immersive VR Education آمده تا تمام این مشکلات را حل کند. پلتفرم آموزشی رایگان آن‌ها که به آن Engage می‌گویند، مردم را از تمام جهان کنار هم جمع می‌کند. در پلتفرم Engage، می‌توانید کلاس، کلاس خصوصی، و جلسه‌های ملاقات و ارائه، با حضور چندین کاربر، برگزار کنید. از مدرسان، زبان انگلیسی را یاد بگیرید، با زبان‌آموزان دیگر در ارتباط باشید، و دنیای جذابی را کشف کنید که غنی از زبان انگلیسی است.

این پلتفرم، تجربه‌ی واقعیت مجازی منحصربه‌فرد دیگری دارد که درک زبان انگلیسی را تقویت می‌کند. برنامه‌ی Titanic VR شما را روی عرشه‌ی کشتی می‌برد و قسمت‌های مختلف آن را به شما نشان می‌دهد و با Apollo 11 VR می‌توانید به ماه سفر کنید. برچسب‌ها و نقشه‌های مختلف را به انگلیسی بخوانید و کلیپ‌های صوتی واقعی در مورد تاریخ بشنوید.

ویدیوهای واقعیت مجازی برای انواع مختلف هدست‌های واقعیت مجازی قابل دانلود است. به راحتی می‌توانید اپلیکیشن مورد نظر را از سایت این شرکت دریافت کنید و  هر زمان که دوست داشتید، به دنیای بی‌انتهای مجازی دسترسی داشته باشید.

معرفی چهار اپلیکیشن واقعیت مجازی برای یادگیری زبان انگلیسی

ClassVR

ClassVR پلتفرمی آموزشی است که صدها درس درباره‌ی فرهنگ و زبان دارد. این پلتفرم برای اساتید زبان طراحی شده است، اما برنامه‌ی یادگیری مستقل با برنامه‌های درسی از پیش تعریف شده هم دارد.

این پلتفرم، برنامه‌هایی برای یادگیری زبان انگلیسی دارد، اما موضوعات زیادی هم در این درس‌هاست که مرتبط با زندگی روزمره مثل خرید، محیط مدرسه، مراسم عروسی، و غیره در کشورهای انگلیسی زبان است. با هدست واقعیت مجازی، به تصاویر واقعی و اینتراکتیو (تعاملی) دسترسی پیدا خواهید کرد؛ مثلا می‌توانید گشتی در پارک المپیک لندن، یا فستیوال کریسمس کانادا، و یا بسیاری از مکان‌های دیگر بزنید.

پلتفرم ClassVR واقعیت افزوده و ترکیبی‌ای را هم ارائه می‌­دهد که به برگه­‌ها و کتاب‌­ها جان می‌بخشد. اضافه­‌کردن این بعد جدید به روش‌­های سنتی یادگیری زبان انگلیسی، می‌­تواند انگیزه و میل به یادگیری را در هر کس زنده نگه دارد.

!سخن آخر؛ واقعیت مجازی، یکی برای همه

این روزها، آموزش از طریق واقعیت مجازی یک صنعت پررونق است! با برنامه‌ها و منابع جدید که برای اساتید و زبان‌آموزان زبان انگلیسی فراهم شده و همچنان در حال پیشرفت است، هرروز فرصت‌های بیش‌تر و جدیدتری دارید تا با کمک دنیای دیجیتال، زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید