IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان دوم برای شش شغل رویایی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
4 اردیبهشت 1398

یادگیری زبان دوم برای شش شغل رویایی

به ده یا پانزده سال پیش برگردیم.

همه ما یک شغل رویایی در سر داشتیم، یادتان هست؟

حالا مشاغل رویایی ما به طرز غریبی دور از دسترس هستند و به نظر می‌رسد رسیدن به آن‌ها دورتر و سخت‌تر از همیشه باشد.

اگر در حرفه‌ای به جز حرفه رویایی‌مان مشغول به کار باشیم، هر روز و هر لحظه هنگام دسته‌بندی سهام، کار کردن با پرونده‌های کاغذی یا تکرار پنج هزارمین بار این جمله که لباس زیر پوشیده شده پس گرفته نمی‌شود، رویاهایمان در سرمان به ما طعنه می‌زنند و مطمئنم خیلی از شما متوجه حرف من می‌شوید.

خبر خوب اینکه، برای رسیدن به رویاهایمان یک راه وجود دارد: یادگیری زبان دوم!

بله، مشاغل عالی و فوق‌العاده‌ای وجود دارند که برای به دست آوردن آن‌ها باید زبان دوم بلد باشید. مشاغلی وجود دارند که برای آن‌ها باید زبان آلمانی، فرانسه یا اسپانیایی بلد باشید و همچنین مشاغلی وجود دارند که برای آن‌ها باید چند زبان بلد باشید.

اگر به دنبال شغل مناسبی هستید، شانس با شما یار خواهد بود و کارفرمایی در گوشه‌ای از این جهان وجود دارد که دوست دارد رزومه شما را مثل یک چراغ روشن ببیند و از میان هزاران کارجوی یک زبانه، شما را که دو یا چند زبان بلد هستید انتخاب کند.

فرقی نمی‌کند به دنبال یک کار تمام وقت یا به دنبال راهی برای کسب درآمد بیشتر باشید؛ برای کارشناسان زبان یا هر کسی که بیش از یک زبان بلد است، هیچوقت کمبود شغل وجود ندارد.

اگرچه به دست آوردن شغل رویایی کار آسانی نیست، دانستن یک زبان دیگر می‌تواند به شما کمک کند راحت‌تر به جایی که می‌خواهید برسید.

در ادامه این مقاله با آموزشگاه زبان ایرانمهر همراه باشید!

زبان دوم چطور می‌تواند در نیروی کار تاثیر بگذارد؟

جدا از اینکه دوزبانه‌ها همیشه اولویت کارفرماها هستند، دانستن یک یا چند زبان مزایای دیگری دارد که فقط به حوزه کسب و کار مربوط نمی‌شود.

امروزه تقاضا برای کارگران و کارمندان دوزبانه خیلی زیاد است و روز به روز هم این تقاضا بیشتر می‌شود. اخیرا گزارشی اقتصادی در آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد تقاضا برای استخدام کارجوهای دوزبانه بین سال‌های 2010 و 2015 بیش از دو برابر شده است. امروزه مشاغل زیادی وجود دارد که به کاندیداهای دوزبانه (یا چند زبانه) با استعداد نیاز دارند.

با توجه به گزارشی که در Chicago Tribune منتشر شده است، مشاغل خارجی در زمینه‌های مختلف رو به افزایش هستند. این زمینه‌ها شامل اقتصاد، سلامت و بهداشت، خدمات اجتماعی، فناوری اطلاعات و زمینه‌های دیگر است. بنابراین یادگیری یک زبان دوم می‌تواند شانس شما برای استخدام در اکثر زمینه‌هایی که فکرش را بکنید افزایش بدهد.

به علاوه، کارمندان دوزبانه اغلب نسبت به همتایان یک‌زبانه درآمد بیشتری دارند. خبرگزاری AOL گزارش داده است حقوق کارمندان دوزبانه بین 5 تا 20 درصد بیشتر از سایرین است؛ به این معنی که اگر کسی در حالت عادی 12 دلار در ساعت دریافتی دارد، اگر دو زبان بلد باشد، این میزان به 12.6 تا 14.4 دلار افزایش پیدا می‌کند. در طولانی مدت این میزان تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

یادگیری زبان دوم برای شش شغل رویایی

شش شغل رویایی که برای آن‌ها نیاز به یادگیری زبان دوم دارید

همه مشاغل فرصتی را فراهم نمی‌کنند که از مهارت‌های زبانتان استفاده کنید، اما هر کدام از این مشاغل رویایی تمام مسائل را کنار هم جمع می‌کنند تا قدم در راه هیجان‌انگیز کسب و کار بگذارید. زندگی کردن رویا عالی است، اما اگر برای این کار پولی هم دریافت کنید، عالی‌تر است.

مدیر فروش بین‌المللی

اگر فردی برون‌گرا، متقاعدکننده و چندزبانه هستید، حرفه و سمتی در فروش بین‌الملل می‌تواند بلیط خوشبختی و شادی شما باشد.

در هر بخشی که با تولید محصول سر و کار دارد، قطعا پوزیشنی به عنوان کارشناس یا مدیر فروش هم وجود دارد. بسیاری از پوزیشن‌های فروش در سطح بین‌المللی روی فروش (B2B (Business to business تمرکز دارند. اکثر کسب و کارها محصولاتشان را به کسب و کارهای دیگر می‌فروشند و اگرچه مذاکراتی که در این راستا اتفاق می‌افتد، اغلب پیچیده‌تر هستند، برای یک مذاکره‌کننده ماهر می‌تواند خیلی لذت‌بخش باشد. به علاوه، این افراد به دلیل سختی کاری که دارند، حقوق بیشتری هم دریافت می‌کنند.

در سمت‌های فروش بین‌المللی ممکن است لازم باشد به کشورهای خارجی سفر کنید یا از طریق تماس‌های تلفنی و از دفتر کارتان با مشتریان ارتباط برقرار کنید. صرف نظر از اینکه در کدام کشور مشغول به کار هستید، این سمت اغلب نیازمند مهارت‌های زبان و دانش فرهنگی برای جلوگیری از سوتفاهم و آبروریزی است.

برای اینکه بتوانید یک مشتری را متقاعد کنید محصول شما را خریداری کند، لازم است کارشناسی رشته مدیریت کسب و کار و یا تجربه فروش داشته باشید. صحبت کردن به یک یا چند زبان هم مهم است، به خصوص برای زمینه‌های تخصصی که ارتباطات و روابط محلی و بین‌المللی در آن حرف اول را می‌زند.

برای مثال، اگر می‌خواهید وارد فروش گیاه جنسینگ (ginseng) شوید، بدون شک باید زبان چینی بلد باشید. در کل، چینی برای هر کسی که می‌خواهد وارد حوزه فروش بین‌الملل شود ضروری است، چون چین بازار بزرگی دارد که هر زمینه و حوزه‌ای در آن فعال است و محصولاتش به تمام جهان صادر می‌شود.

اگرچه میزان حقوق سالانه افراد با توجه به شرکت‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اداره آمار ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که مدیر فروش می‌تواند به طور متوسط حدود 118 هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

یادگیری زبان دوم برای شش شغل رویایی

مشاور تحصیلی خارج از کشور

اگر به جنبه‌های آموزشی سفر علاقه‌مند هستید، شغلی به عنوان هماهنگ‌کننده و مشاور تحصیلی در خارج از کشور می‌تواند قلب شما را سرشار از شادی کند.

این افراد به عنوان نماینده رسمی دانشگاه‌ها برای فرصت‌های تحصیل در خارج از کشور هستند. این افراد برنامه‌های تحصیلی در خارج از کشور را توسعه می‌دهند، اطلاعات لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌هند، با دانش‌آموزان و متقاضیان درباره شرایط و ضوابط تحصیل در خارج از کشور مشاوره می‌کنند، متقاضیان را برای سفر آماده می‌کنند و مسائل امنیتی سفرهای بین‌المللی را بررسی می‌کنند. یکی دیگر از وظایف این افراد هماهنگی و مدیریت کارهای اداری در رابطه با تحصیل در خارج از کشور است.

مشاوران و هماهنگ‌کننده‌های تحصیل در خارج از کشور اغلب خودشان هم باید به کشورهای مورد نظر سفر کنند. علاوه بر مهارت‌های زبان، آن‌ها باید در رشته‌های مربوط به کارشان یعنی مدیریت کسب و کار و امور مهاجرت یا امور دانش‌آموزان مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا داشته باشند.

مفیدترین زبان‌هایی که می‌توانید برای صحبت کردن یاد بگیرید، زبان کشورهایی است که دانشجو می‌پذیرند و می‌توانید برای اعزام دانشجو اقدام کنید. اسپانیایی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و چینی بعضی از رایج‌ترین زبان‌هایی هستند که می‌توانید یاد بگیرید.

با توجه به اداره آمار، متوسط دریافتی نمایندگان تحصیلی سالانه حدودا 91 هزار دلار است؛ با این حال این میزان با توجه به رتبه، سابقه کار، کشور و سازمانی که در آن کار می‌کنید، می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

افسر خدمات خارجی

اگر می‌خواهید همزمان با معرفی کشورتان در خارج از کشور، از مهارت‌های زبانتان هم استفاده کنید، شغلی با عنوان افسر خدمات خارجی می‌تواند شغل رویایی شما باشد.

افسران خدمات خارجی به عنوان نمایندگان کشورهای خودشان در کشورهای سراسر جهان فعالیت می‌کنند. با توجه به حوزه فعالیتشان، افسران خدمات خارجی ممکن است به آمریکایی‌ها در خارج از کشور کمک کنند، از مرز‌های آمریکا محافظت کنند، برای مذاکره با دولت‌های خارجی وارد عمل شوند، فعالیت‌های وزارت امور خارجه را مدیریت کنند و برای رسیدن به درک مشترک و روابط حسنه با سایر کشورها تلاش کنند. اگر در ایالات متحده آمریکا ساکن هستید یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید به وبسایت رسمی وزارت امور خارجه این کشور مراجعه کنید.

با توجه به سمت‌های مختلف، مهارت‌ها و تجربیات مختلفی نیاز خواهید داشت، اما به دلیل ماهیت بین‌المللی این پوزیشن، مهارت‌های زبان همیشه مفید هستند. از آنجایی که افسران خدمات خارجی در تمام جهان مشغول به کار هستند، یادگیری هر زبانی مفید است. زبان‌هایی مثل چینی، اسپانیایی، فرانسه و عربی زبان‌هایی هستند که به طور گسترده در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند راحت‌تر و بهتر با بقیه ارتباط برقرار کنید. در مقابل یادگیری زبانی که خیلی رایج نیست، می‌تواند شما را از کاندیداهای دیگر دور کند.

حقوق دریافتی این سمت با توجه به پوزیشن و کشور متفاوت است.

افسر برنامه توسعه بین‌المللی

اگر کمک کردن به مردم را دوست دارید، شغلی در حوزه توسعه بین‌المللی می‌تواند شما را به آرزویتان برساند.

مشاغل توسعه بین‌المللی روی کمک کردن به جوامع در سراسر جهان تمرکز دارد. این شغل ممکن است شامل بررسی مسائلی مثل سلامت، آب سالم، توسعه اقتصادی، انرژی، محیط زیست و مباحث دیگر باشد.

سازمان‌های دولتی و غیردولتی به طور گسترده به دنبال استخدام افرادی هستند که در این حوزه مشغول به کار باشند یا تجربه کافی داشته باشند و مهم‌تر از همه مهارت‌های زبانی کامل داشته باشند تا بتوانند برنامه‌های توسعه بین‌المللی را پیش ببرند.

سمت‌های فنی ممکن است تخصص‌های فنی دیگری را هم به آگهی‌های استخدام اضافه کنند، در حالی که سایر پوزیشن‌ها بیشتر روی مهارت‌های مدیریتی تمرکز دارند. از آنجایی که کارمندان حوزه توسعه بین‌الملل اغلب در خارج از کشور کار می‌کنند، مهم است که مهارت‌های زبانی کافی داشته باشند تا بتوانند با بومی‌ها و دولت‌مردان ارتباط برقرار کنند. رشته‌های دیگری که تحصیل در آن‌ها به این سمت شغلی مربوط است عبارتند از: بهداشت و درمان، اقتصاد و توسعه بین‌الملل.

مهارت‌های زبانی که به آن‌ها نیاز خواهید داشت، به طور گسترده به کشوری بستگی دارد که در آن مشغول فعالیت هستید. از آنجایی که اسپانیایی و فرانسه در بسیاری از کشورهای جهان صحبت می‌شوند (و اگر زبان اول نباشد، به عنوان زبان دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد)، زبان‌های مفیدی هستند. یادگیری یک زبان خاص‌تر می‌تواند دریچه‌های جدیدی را به کسب و کار شما باز کند.

یادگیری زبان دوم برای شش شغل رویایی

خبرنگار خارجی (اعزامی)

اگرچه خبرنگاری در سراسر جهان شغل سرکوب‌شده و رو به افولی است، سخنگویان زبان‌های خارجی که به بیان اخبار و داستان‌های جدید در سراسر جهان علاقه دارند، هنوز می‌توانند به عنوان یک خبرنگار خارجی و اعزامی از شغل رویایی‌شان لذت ببرند.

خبرنگاران بین‌المللی و خارجی در سراسر جهان سفر می‌کنند تا اخبار مهم و فوری را به گوش مردم برسانند. این خبرنگاران اغلب در بلایای بزرگ مثل بحران‌های آب و هوایی (طوفان، سونامی، سیل) و درگیری‌های مسلحانه حضور دارند. این مسئله باعث می‌شود این شغل برای کسانی که عاشق هیجان و آدرنالین هستند؛ شغلی رویایی باشد.

دانستن زبان‌های مختلف، مهارت باارزشی برای خبرنگاران خارجی است، چون به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با بومیان به زبان خودشان صحبت کنند و مصاحبه ضبط کنند. به علاوه، کسانی که به دنبال این شغل هستند، حداقل باید مدرک کارشناسی داشته باشند. خبرنگاری و ارتباطات، رشته‌های اصلی این شغل هستند. با این حال خبرنگارانی که موضوعات و زمینه‌های تخصصی‌تر را پوشش می‌دهند، ممکن است رشته‌های دیگری مثل علوم سیاسی، اقتصاد و یا حقوق خوانده باشند.

زبان‌های مورد تقاضا به کشور و مناطقی بستگی دارد که می‌خواهید در آن‌جا مشغول به کار شوید و همچنین به جایی بستگی دارد که اخبار و وقایع مهم در آن اتفاق افتاده است. از آنجایی که خبرنگاران خارجی معمولا روی مناطق بحرانی تمرکز دارند، یادگیری زبان‌های این مناطق مفید است.

برای مثال، از آنجایی که پوشش خبری بیشتر روی خاورمیانه، روسیه و کره شمالی تمرکز دارند، زبان‌هایی که یادگیری آن‌ها مفید خواهد بود، عربی، روسی و کره‌ای است. اخبار به طور مرتب در حال تغییر هستند و به همین دلیل دانستن زبان می‌تواند برگ برنده شما باشد.

مامور مخفی

همه ما فیلم‌های جاسوسی (مثل جیمز باند) را دیده‌ایم.

یادگیری زبان دوم برای شش شغل رویایی

اگرچه همه ابزارها و زرق و برق این فیلم‌ها ممکن است واقعی نباشد، پوزیشن شغلی مامور مخفی برای عاشقان زبان همچنان یکی از مشاغل رویایی و جذاب است.

مامور مخفی بودن لزوما صحبت کردن با شخصیت‌های ناشناس و سایه‌مانند نیست. این شغل می‌تواند شامل کارهای میدانی و عملی باشد اما پوزیشن‌های بسیار دیگری در تجزیه و تحلیل، رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و پشتیبانی یا حفاظت از اطلاعات هم در این حوزه وجود دارد.

اگر در ایالات متحده آمریکا زندگی کنید، CIA (سازمان اطلاعات آمریکا) می‌تواند انتخاب اول و آخرتان باشد.

اگرچه سمت‌ها و پوزیشن‌های زیادی وجود دارد که به عنوان یک خارجی به مهارت‌های زبان شما نیاز است، اما مهارت‌های دیگری هم هستند که برای هر پوزیشن اطلاعاتی دیگری مفید است. برای بیشتر این سمت‌ها، باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشید، معدل یا نمره کل دانشگاهتان به حد نصاب برسد و مهارت‌های لازم برای تجزیه و تحلیل و حل مسئله را داشته باشید. هر سمت شغلی به طور جداگانه نیز الزامات و مقررات آموزشی و تجربی مخصوص به خودش را دارد؛ بنابراین اگر این حوزه‌ای است که به آن علاقه دارید، لازم است مهارت‌ها و دانشتان را بالا ببرید.

ایالات متحده آمریکا فهرستی از زبان‌های مورد نیازش را برای سمت امنیت ملی مشخص کرده است، بنابراین اگر بخواهید می‌توانید این زبان‌ها را بدانید و در جهت یادگیری آن‌ها تلاش کنید.

حقوق پرداختی با توجه به سمت و رتبه متفاوت است، اما متوسط حقوق سالانه از 50هزار دلار شروع می‌شود و به بیش از 100هزار دلار می‌رسد.

ترس از کار کردن در سمتی که دوست ندارید، نباید تا ابد طول بکشد. اگر مهارت‌های زبانی مناسب و کافی داشته باشید، می‌توانید در را باز کنید، به رئیستان بگویید استعفا می‌دهید و بعد به دنبال شغل رویایی‌تان بگردید.


بیشتر بخوانید:پنج برنامه‌ی ترجمه‌ی عکس که زبان آموزان را شیفته‌ی خود می‌کند


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید