IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری اسپانیایی با آهنگ
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
19 شهریور 1401

یادگیری اسپانیایی با آهنگ

همه انسان‌ها به موسیقی علاقه دارند و موسیقی وآهنگ برای تمام سلیقه‌ها ساخته می‌شود. پس چرا از این منبع انرژی‌بخش برای یادگیری زبان استفاده نکنیم؟ در این مقاله سعی داریم آهنگ‌هایی را که برای یادگیری زبان اسپانیایی مناسب هستند را با هم بررسی کنیم.

این آهنگ‌های اسپانیایی جذاب و آموزشی صرف‌نظر از سطح زبانی که دارید به شما در بهبود تلفظ، گسترش دانش واژگانی و حتی عمیق‌تر ساختن درک دستور زبان کمک خواهند کرد. هم‌اکنون سراغ لیست آهنگ جذاب‌مان خواهیم رفت:

ترانه های سبک پاپ

“No!”

خواننده شکیرا

ریتم این ترانه شکیرا آهسته و پیوسته و کلماتی که در آن بکار می‌رود بسیار آسان است و او در این شعر با ناراحتی دلایلی که باعث شده او از معشوقش گریزان باشد را برمی‌شمرد. او معشوقش را کسی می‌داند که دائماً سعی دارد به او ضربه بزند و  می‌گوید که هیچ‌کس نمی‌تواند با زهر این رابطه زندگی کند و از این که معشوقش هنوز هم بعد از مدت‌ها جدایی می‌تواند به او آزار برساند ناراحت است.

“Me voy”

(دارم ترکت می‌کنم) – خواننده جولیتا ونگاس

راوی داستان این آهنگ زنی است که معشوق خود را ترک می‌کند و ناچار است با او خداحافظی کند. کلمات رایج اسپانیایی در متن ترانه استفاده شده و ضرب‌آهنگ آهسته و آسان دارد و این ترانه برای یادگیری زبان اسپانیایی بسیار عالی است.

زمان غالب آهنگ، زمان حال است، هرچند عاری از فرم‌های پیچیده هم نیست. عبارات رایج، مانند «que lástima» که به معنای «چه شرم آور» است، استفاده می‌شود.

“Recuerdo”

(به یاد دارم) – خوانندگان: TINI، Mau و Ricky

این آهنگ داستان یک عصر عاشقانه را روایت می‌کند. بیشتر داستان آن در زمان گذشته اتفاق می‌افتد، بنابراین فرصت خوبی است تا به تمرین زمان گذشته ساده بپردازیم.این آهنگ همچنین نکات تلفظی مهمی در بر دارد که می‌توانید از آن یاد بگیرید. کلمات خوبی که در متن این شعر وجود دارد را باید یادداشت کرده و آن‌ها را مرور کنید و بخاطر بسپارید.

یادگیری اسپانیایی با آهنگ

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

“Vivir mi vida”

(زندگی من را زندگی کن) – خواننده: مارک آنتونی

سؤالی که این آهنگ مطرح می‌کند این است که: “چرا کریه کنیم؟” اگرچه زندگی سراسر فراز و نشیب است اما شادی در همه‌جا پیدا می‌شود فقط باید قدر زندگی را بدانیم و آن را زندگی کنیم. این آهنگ بسیار شاد است و ما را به داشتن اوقاتی خوش و پایکوبی دعوت می‌کند. زبانی که در این آهنگ بکار رفته زبان محاوره اسپانیایی است.

“Historia del taxista”

(داستان راننده تاکسی) – خواننده: ریکاردو آرجونا

داستان این آهنگ در مورد یک راننده تاکسی است که زنی گریان را در کنار جاده سوار می‌کند و در این سفر دو نفر داستان زندگی خود را با هم به اشتراک می‌گذارند و درنهایت با جود آنکه از طبقات اجتماعی مختلفی هستند رابطه دوستانه‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد. این ترانه یک داستان کامل را روایت می‌کند و حتی پایانی هم برای داستان خود دارد.

در متن آهنگ دیالوگ‌هایی وجود دارد و زبان شعر توصیفی است. این آهنگ انتخاب مناسبی برای زبان‌آموزان سطح متوسط و پیشرفته است. ‎

“Nada valgo sin tu amor”

(من بدون عشق تو ذره‌ای اهمیت ندارم) – خواننده: Juanes

این ترانه داستان مردی را روایت می‌کند که بدون معشوق خود را هیچ چیز می‌داند. ترانه مانند نامه عاشقانه خوانده می‌شود و پیچیدگی بیشتری در این آهنگ دیده می‌شود.

“Todos me miran”

(نگاه همه به من است) – خواننده: گلوریا تروی

گلوریا تروی در این آهنگ با پس زدن معشوق بی‌توجه خود و نیز رسیدن به اوج قدرت در یک شب، قدرت زنانه خود را به تصویر می‌کشد. زمان غالب این ترانه زمان گذشته بوده که مرتباً در طول آهنگ تکرار می‌شود و این تمرین بسیار خوبی برای یادگیری زمان گذشته است.

“Con quién se queda el perro?”

(سگ با چه کسی می‌ماند؟) خواننده: Jesse & Joy

در این آهنگ غمگین که در مورد جدایی است، جسی و جوی این سؤال را از هم می‌پرسند که “اگر از هم جدا شویم، چه کسی سگ را نگه دارد؟”

رابطه قشنگ و شادی که اوایل شکل گرفته بود کم‌کم رو به زشتی می‌رود. در این آهنگ چمدان‌ها بسته شده و اموال مشترک بین زن و شوهر تقسیم می‌شود و آخر چیزی که باقی می‌ماند “سگ” آن‌ها است که نمی‌دانند باید کدامشان آن را نگه دارد.

در این آهنگ چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، بنابراین باید به اندازه کافی وقت بگذارید و روی نکات تمرکز کنید. کلمات زیادی در مورد خانه و مبلمان در این آهنگ پیدا می‌شود، زیرا زن و شوهر وسایل خود را بین خود تقسیم می‌کنند.

“Deseos de cosas imposibles”

(آرزوهای غیرممکن)- خواننده: La Oreja de Van Gogh

خواننده در این آهنگ با انبوهی از تشبیهات و استعارات عشق سرشار خود را به معشوقش اعتراف می‌کند. آنچه که در این آهنگ چالش‌برانگیز است، لغات استفاده شده نیست بلکه استعارات بکار رفته در آن است، به همین خاطر زبان‌آموز باید وقت کافی برای تجزیه و تحلیل منظور اصلی گوینده اختصاص دهد.

“Despacito”

(آهسته)- خواننده: Luis Fonsi and Daddy Yankee

این آهنگ به محض انتشارش در جهان به شهرت رسید. در آغاز ممکن است ضرب‌آهنگ ترانه “به آهستگی” پیش رود اما طولی نمی‌کشد که ریتم آن سریع می‌شود. شما باید سعی کنید با  خوانندگان هم‌آواز شوید و ترانه به‌طور مکرر بخوانید تا به آن مسلط شوید. این آهنگ به دلیل ریتمیک بودنش، به شما کمک می‌کند خیلی سریع آن را یاد بگیرید.

“Mia”

(مال من) – خواننده: Bad Bunny and Drake

ویدیوی این آهنگ خلاصه خوبی از فرهنگ اسپانیا را ارائه می‌دهد که برای درک زبان‌آموزان مفید است. پرچم پورتوریکو، بازی دومینو و مهمانی در حیاط خلوت برای بسیاری از کسانی که در کشورهای اسپانیایی زبان یا در محله‌های لاتین زندگی می‌کنند، صدق می‌کند. این آهنگ همچنین واژگان خوبی را در بر دارد.

“Con altura”

خواننده: Rosalía

در این آهنگ بینش‌هایی در مورد فرهنگ اسپانیایی ارائه می‌شود که گاهی اوقات زبان‌آموزان برای درک آن‌ها باید سفر کنند و یا غرق در فرهنگ اسپانیایی بشوند. اما در این ترانه می‌توانید براحتی آن‌ها را حس و درک کنید. همراهی کردن خواننده و خواندن شعر آسان و در عین‌حال بسیار سرگرم‌کننده است.

“Keii”

خواننده: Anuel AA

رپر پورتوریکویی Anuel AA ، این ترانه را شبیه آواز تئاتر اجرا می‌کند. داستان این ترانه در مورد عشق است و ریتم کاملی دارد. این ترانه تمرینی عالی برای بهبود تلفظ است و مانند یک جلسه تمرین مکالمه به آن نگاه کنید.

“Súbele el volumen”

(صدای را زیاد کنید)- خواننده: Daddy Yankee, Myke Towers, Jhay Cortez

این آهنگ به توصیف زنی می‌پردازد که قلبش شکسته و اکنون می‌خواهد انتقام خود را بگیرد. درک قسمت‌هایی از ترانه بسیار سخت است و زبان‌آموزان پیشرفته نیز باید آن را با دقت بالایی گوش دهند و متن شعر را نیز بخوانند تا بتوانند به درک کاملی از داستان آهنگ برسند.

“Amor en coma”

(عشق در کما)- خواننده: MTZ Manuel Turizo x Maluma

این آهنگ در مورد قلب‌های شکسته و روابط تمام شده است و کلمات سختی که در آن بکار رفته آن را برای زبان‌آموزان پیشرفته نیز چالش‌برانگیز کرده است. بخش رپ معمولاً سخت‌ترین بخش در هر آهنگ است، اما مانوئل توریزو تلفظ بسیار واضحی دارد. فراوانی قافیه‌ها به حفظ آسان این بخش از ترانه کمک می‌کند.

ترانه‌های سبک رپ و هیپ-هاپ

“Con calma”

(با آرامش)- خواننده: Daddy Yankee

این آهنگ در مورد زنی باشکوه است. ریتم ترانه آنقدر عالی است که شما بدون آنکه چیزی بفهمید با آن هم‌صدا می‌شوید. اما این ترانه برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته مناسب است.

“Loco contigo”

(دیوانه با تو) خواننده: DJ Snake، J. Balvin و Tyga

اگر طرفدار موسیقی تند باشید، عاشق این آهنگ خواهید شد!

زبان‌آموزان از واژگان ساده‌ای که در این ترانه بکار رفته بسیار لذت خواهند برد، اما چون ریتم ترانه تند است خواندن و هم‌صدا شدن با خواننده ممکن است برای شما کمی چالش برانگیز باشد. این یک روش سرگرم‌کننده برای یادگیری مکالمه اسپانیایی است.

یادگیری اسپانیایی با آهنگ

“Lástima”

(افسوس) – خواننده: Neutro Shorty

این شاهکار، آخرین پیشنهاد من در این ژانر موسیقی است. در ترانه”Lástima” سختی‎هایی زندگی مردم در آمریکای لاتین را روایت می‌کند، از کمبود پول گرفته تا خیابان‌های خطرناک محله‌های نا امن آنجا.

به خاطر ریتم تند و نیز تکرارهای کمی که در این ترانه وجود دارد شاید تسلط بر آن برای شما دشوار بنظر برسد. در این آهنگ کلمات عامیانه خوبی را یاد خواهید گرفت.

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

ترانه‌های سبک راک و آلترناتیو

“Eres”

(تو هستی) – خواننده: Café Tacuba

“Eres” دارای ریتمی ثابت و آهسته با کلمات ساده و واضح است که به راحتی قابل دنبال کردن است. این یک آهنگ عاشقانه، لذت بی‌نظیر عاشق بودن را توصیف می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم که این آهنگ را با گرامر زمان استفاده از ser و estar، دو حالت فعل «بودن» در زبان اسپانیایی همراه کنید. چرا خواننده از ser برای “eres” (“تو هستی”) اما estar برای “estoy” (“من”) استفاده می‌کند؟

یادگیری اسپانیایی با آهنگ

“Bonito”

(زیبا) – خواننده: Jarabe de Palo

داستان این آهنگ روایتگر زیبایی‌های زندگی است که می‌توان همه‌جا آن‌ها را یافت و اینکه پیشامدهای بدی که ناخواسته اتفاق می‌افتد نمی‌توانند شکوه کلی زندگی را از بین ببرند. این یک آهنگ عالی برای یک روز بارانی است! کلماتی که در این آهنگ به‌کار رفته‌اند می‌توانند راهنمای خوبی برای یادگیری جنسیت متفاوت واژگان در اسپانیایی باشند. مانند واژه Bonito.

“Nunca estoy”

(من هرگز نیستم) – خواننده: C. Tangana

در این ترانه، تانگانا احساسات زنانه را در یک رابطه عاشقانه توصیف می‌کند. غم واندوهی که در این ترانه وجود دارد با ضرب‌آهنگ پر جنب و جوش برزیلی آن در تضاد است که می‌توان آن را استعاره‌ای از دعوای دو عاشق تلقی کرد.

علاوه بر داستان جذابی که دارد، این ترانه از نظر زبانی نیز جالب توجه است. برای مثال استفاده از -ao به جای -ado برای حرف گذشته.

آهنگ‌های کودکانه اسپانیایی

“La cucaracha”

سوسک

این آهنگ کلاسیک اسپانیایی یکی از آهنگ‌هایی است که بیشتر زبان‌آموزان در سنین پایین یاد می‌گیرند. این ترانه را افراد مختلف در سبک‌های متفاوتی اجرا کرده‌اند که این نسخه بسیار مناسب‌تری نسبت به آهنگ اصلی است که در آنسوسک پاهای عقب خود را از دست داده است.

این آهنگ با کلمات و عبارات ساده‌ای که در آن وجود دارد برای مبتدیان انتخابی عالی است.

“Qué hay Más allá”

(چه چیزهای دیگری آن بیرون هست؟) – خواننده: María Parrado

در این آهنگ شیرین و نشاط‌آور تکرار بسیاری به چشم می‌خورد. اشعار برای مخاطبان جوان در نظر گرفته شده است بنابراین مختصر و واضح هستند.

به علاوه، این آهنگ بیشتر از زمان حال و آینده استفاده می‌کند که در زبان اسپانیایی زمان‌های مبتدی به‌حساب می‌آیند!

“Libre soy”

(من آزادم) – خواننده: Carmen Sarahí

انیمیشن ‘Frozen’ بر پایه داستانی بی‌زمان ساخته شده است. پادشاهی تهدید می‌شود، و طلسم باید شکسته شود.

موسیقی فیلم به همان اندازه که به زبان انگلیسی جذاب است به زبان اسپانیایی نیز شگفت‌انگیز است. یک تمرین سرگرم کننده که می‌توان با این آهنگ انجام داد بررسی متن انگلیسی و اسپانیایی این ترانه در کنار همدیگر است. این آهنگ می‌تواند تمرین خوبی برای یادگیری زمان آینده باشد.

یادگیری اسپانیایی با آهنگ

“La rana Rosita”

(رزیتا قورباغه) – خواننده: Canticuénticos

اگر بخواهم رایج‌ترین مشکلی را که اکثر زبان‌آموزان اسپانیایی هنگام شروع یادگیری خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، معرفی کنیم، باید بگوییم که آن تلفظ حرف r است.

خوشبختانه این آهنگ زیبا برای شما و کودکانتان شامل کلمات بسیاری است که حاوی صدای دشوار r اسپانیایی است. در واقع، تقریباً هر کلمه‌ای در آهنگ این صدا را دارد!

همزمان که این آهنگ را برای تمرین این حرف چالش‌برانگیز تکرار می‌کنید، می‌توانید واژگان زیادی مربوط به حیوانات را نیز یاد بگیرید.

نکاتی در مورد یادگیری اسپانیایی با موسیقی

در لیستی که در این مقاله ارائه شد انواع مختلفی از ژانرها و سک‌ها آورده شده و حتماً شما از این میان چیزی را که باب سلیقه‌تان است پیدا خواهید کرد. برای آنکه بهترین بهره را از این آهنگ‌ها ببرید باید هنگام گوش دادن چند نکته را رعایت کنید:

  • برای بار اول که به یک آهنگ گوش می‌دهید سعی کنید تنها توجه شما به آهنگ و ضرب آهنگ آن باشد و کلمات آشنایی را که از قبل می‌دانید انتخاب کنید.
  • بار دوم که به آهنگ گوش می‌دهید، به کلمات و عبارات تکراری توجه کنید و این سؤال را از خود بپرسید که آیا همه این کلمات را درک می‌کنید؟ اگر نه، معنی آن‌ها را جستجو کنید.
  • در مرحله سوم، باید به درک کامل آهنگ برسید و منظور و پیام کلی ترانه را متوجه شوید.

سعی کنید برای کامل کردن روند یادگیری‌تان در کنار خود یک فرهنگ لغت معتبر داشته باشید. داشتن متن آهنگ نیز کمک بسیار خوبی برای یادگیری شما خواهد بود.

چه چیزهایی در یک آهنگ اهمیت دارد

نکاتی که برای انتخاب یک ترانه اسپانیایی مناسب برای یادگیری زبان باید مدنظر داشته باشیم به این قرار است:

تلفظ واضح: برای تجربه یادگیری بهتر سعی کنید آهنگ‌هایی را یاد بگیرید که تلفظ کلمات در آن‌ها واضح است.

ضرب‌آهنگ جذاب: ما بیشتر آهنگ‌هایی را به ذهن می‌سپاریم که ضرباهنگ و ریتم آن‌ها جذاب است. پس اگر آهنگی برای شما جذاب نباشد نخواهید توانست آن را به ذهن بسپارید و عبارات آن را یاد بگیرید.

ابیات تکرار شونده: بهترین آهنگ‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی ترانه‌هایی هستند که در آن‌ها عبارات و ابیات تکرار شونده وجود دارد.

دلیل تأثیر بالای آهنگ‌های اسپانیایی بر یادگیری

  • حافظه موسیقی

یادگیری زبان اسپانیایی از طریق آهنگ روشی بسیار قدرتمند برای جذب کلمات و عبارات و به‌خاطر سپردن آن‌ها برای مدت زمان طولانی است.

همه ما آهنگ‌ها را در ذهنمان تکرار می‌کنیم به همین خاطر می‌توانیم از آن به‌عنوان یک ابزار یادگیری برای بهبود مهارت‌های زبانی خود بهره ببریم.

  • خارش مغزی

آهنگ‌ها به دلیل نحوه عملکرد مغز ما در ذهن ما زندانی می‌شوند. موسیقی قشر شنوایی مغز ما را فعال می‌کند و وقتی کل آهنگ را نمی‌دانیم، مغز ما خلاءهای موجود در ریتم را پر کرده و  به تکرار مکرر آن‌ها می‌پردازد.

دانشمندان این پدیده را خارش شناختی یا خارش مغزی نامیده‌اند که به معنای تکرار شدن خود به خود آهنگی در ذهن است. این موضوع در یادگیری یک زبان بسیار اهمیت دارد.

  • زمینه جذاب زبانی

یادگیری یک زبان جدید دشوار بوده و یادگیری در کلاس‌های درس خسته کننده و مطالعه کتاب‌های آموزشی درست مانند کار کردن است و با این روش‌ها هیچ‌گونه تعاملی با زبان و فرهنگ اصیل اسپانیایی برقرار نمی‌شود.

از طریق آهنگ‌های اسپانیایی که گوش می‌دهید، مغز شما بین موسیقی که می‌شنود و کلمات و مفاهیم زبانی که باید یاد بگیرید پیوند برقرار می‌کند.

  • جرعه‌ای از یک فرهنگ

بینشی که شما از موسیقی در مورد فرهنگ اسپانیایی یاد می‌گیرید را نمی‌توانید از راه مطالعه درک کنید.

ترانه‌هایی که نوشته می‌شود اغلب در مورد موارد مهم فرهنگی و مسائل مهم مردم یک کشور است. پس می‌توان آهنگ‌ها را دریچه‌ای به فرهنگ یک کشور دانست.

  • یادگیری زبان محلی

با یادگیری اسپانیایی از طریق آهنگ می‌توانید با لهجه‌ها و زبان عامیانه نیز آشنا شوید.  

  • سرگرمی محض

یادگیری اسپانیایی با موسیقی بسیار سرگرم‌کننده است! هیچ‌کس از موسیقی بدش نمی‌آید.

در این مقاله سعی کردیم ترانه‌هایی را که برای یادگیری زبان اسپانیایی مفید است به شما معرفی کنیم. همچنین نکات مهم و دلایل اهمیت این شیوه از یادگیری را برای شما برشمردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

یادگیری اسپانیایی با آهنگ

در صورتی که در روند یادگیری زبان اسپانیایی خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:بهترین فیلم های سینمایی برای یادگیری زبان اسپانیایی


دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید