IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با یوتیوب اسپانیایی بیاموزید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 آبان 1397

با یوتیوب اسپانیایی بیاموزید

زندگی میدان نبرد بین انتخاب های خوب و بد است.

باید ورزش کنید، اما بازی های کامپیوتری شما را خانه نشین کرده است.

باید غذای سالم بخورید، اما فست فود و شکلات هوس انگیز و خوشمزه است.

باید از اینترنت درست استفاده کنید، اما یوتیوب وبسایت اعتیادآوری است.

همانطور که می بینید، در حالی که انتخاب درست آسان است، اما عمل به آن آسان نیست.

ما رازی را با شما در میان می گذاریم که لازم نیست بین راه خوب و بد، یکی را انتخاب کنید:

با یوتیوب اسپانیایی بیاموزید

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

می توانید یوتیوب تماشا کنید و همزمان اسپانیایی یاد بگیرید.

فرقی نمی کند عضو کانال های آموزش زبان اسپانیایی باشید، ویدیوهایی با زیرنویس اسپانیایی ببینید یا دروس اسپانیایی بخوانید، ویدیوهای زیادی برای مبتدیان زبان اسپانیایی در یوتیوب وجود دارد.

ولی باید به این نکته هم دقت کنید که فقط تماشای ویدیو مهم نیست، باید از آن ها یاد بگیرید.

اگرچه یادگیری زبان اسپانیایی در یوتیوب روشی فوق العاده و رایگان است، اما معایبی هم دارد.

نکاتی که باید در مورد یادگیری زبان با یوتیوب بدانید

وبسایت YouTube منبعی عالی برای یادگیری است، اما قبل از غرق شدن در دنیای ویدیوها باید نکاتی را بدانید.

کیفیت ها متفاوت است

کیفیت ساخت تمام ویدیوهای یوتیوب یکسان نیست. ویدیوهایی که کیفیت تصویر پایین دارند، ممکن است کیفیت صدای بدی هم داشته باشند و کلمات به وضوح شنیده نشوند. وقتی می خواهید ویدیویی به زبان خارجی تماشا کنید، کیفیت صدای پایین می تواند تجربه بدی باشد و تماشای ویدیو سخت تر از آنچه که هست بشود.

به علاوه کسی علاقه ای به تماشای ویدیوهای بی کیفیت ندارد و اگر ویدیویی از کیفیت تصویر مناسب برخوردار نباشد، احتمال اینکه برای یادگیری آن ها را انتخاب کنید، خیلی کم است.

با یوتیوب اسپانیایی بیاموزید

هر ویدیویی اعتبار و ارزش ندارد

آپلود ویدیو در یوتیوب برای همه آزاد و رایگان است؛ پس هر فردی می تواند هر تعداد ویدیو که می خواهد روی این وبسایت بارگذاری کند و کسی صحت و درستی محتوای این ویدیوها را تایید نمی کند. به همین دلیل، اگر می خواهید از طریق یوتیوب زبانی را یاد بگیرید، به دنبال محتوا و کانال های قابل اعتماد و با ارزش باشید.

اثربخشی متفاوت است

برای هر موضوعی روش های مفیدی ارائه شده است. بعضی از اساتید در یوتیوب از تکنیک های بسیار خوبی برای تدریس استفاده می کنند و عده ای نه. علاوه بر روش تدریس مربیان زبان، اگر از منابع معتبر استفاده می کنید، میزان یادگیری شما به محتوایی که تماشا می کنید و روش یادگیری شما بستگی دارد.

محتوا متفاوت است

بین محتوای معتبر، محتوای معتبر با زیرنویس و ویدیوهای یادگیری زبان، طیف گسترده ای از انتخاب های مختلف وجود دارد. از آنجایی که منابع زیادی در یوتیوب موجود است، مهم است که محتوایی را انتخاب کنید که برای شما بهتر است.

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

هفت راه برای یادگیری زبان اسپانیایی از یوتیوب

1- سطح مهارت خود را ارزیابی کنید

قبل از شروع بهتر است سطح مهارت خود را بدانید و بر آن اساس ویدیویی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است. برای مثال، اگر مبتدی هستید، محتوای معتبر با زیرنویس می تواند بهترین انتخاب باشد.

اگر می دانید سطح زبان اسپانیایی شما مبتدی است، بهتر است روی ویدیوهایی تمرکز کنید که برای تقویت واژگان و مهارت های ابتدایی طراحی شده است.

زبان آموزان سطح متوسطه ویدیوهایی را انتخاب می کنند که مهارت آن ها را به سطح پیشرفته هدایت کنند.

زبان آموزان پیشرفته یا حتی بومیان اسپانیایی زبان ویدیوهایی با محتوای معتبر و حرفه ای را انتخاب می کنند.

2-درباره موضوعات یا مهارت های خاصی که می خواهید یاد بگیرید، فکر کنید

قبل از آنکه یادگیری از راه یوتیوب را شروع کنید، باید مهارت ها یا موضوعات خاصی که می خواهید روی آن ها کار کنید را در نظر بگیرید و درباره همه آن ها خوب فکر کنید.

هر مبحثی که می خواهید تمرین کنید، حوزه های مختلف زبان، مفاهیم گرامری یا واژگان را بررسی کنید و ایده ها و نظراتتان را روی کاغذ بنویسد. درباره مفاهیم چالشی فکر کنید، فکر می کنید در کدام حوزه ها نیاز به تمرین بیشتری دارید یا فارغ از نیاز به یادگیری، کدام مفاهیم زبان اسپانیایی برای شما جذاب است و می خواهید درباره آن ها بیشتر بدانید.

با این دسته بندی و طوفان ذهنی که از نیازهایتان منشا گرفته است، بهتر، راحت تر و سریع تر می توانید ویدیوهای مورد نظرتان را پیدا کنید. از آنجایی که یوتیوب هیچ دسته بندی مشخصی برای ویدیوهای آپلودشده ندارد، احتمالا اگر ندانید قرار است چه محتوایی را جستجو کنید، به خودتان می آیید و می بینید ساعت هاست ویدیوی بچه گربه ها را تماشا می کنید.

برای مثال، بعضی از مباحثی که ممکن است برای شما مناسب باشد در زیر آمده است:

  • ترکیباتی در زبان اسپانیایی که همیشه با آن ها مشکل داشته اید
  • کلمات سخت و پیچیده (برای مثال، por و para که هر دو معنی for می دهند اما در متن و کلام متفاوتی استفاده می شوند)
  • گسترش دایره واژگان
  • تلفظ
  • اصطلاحات عامیانه و محلی

3-ویدیوها را مناسب اهداف و مهارت هایتان انتخاب کنید

از ایده ها و اهدافی که در مرحله قبل مشخص کرده بودید استفاده کنید تا کلمات کلیدی مناسب برای جستجوی ویدیو را داشته باشید. برای مثال عبارات Spanish Slang، Conjugation یا Spanish Pronunciation می تواند کلمات مناسبی برای پیدا کردن ویدیوی مورد نظر شما باشد.

4-به رتبه ویدیو و نظرات کاربران دقت کنید

از آنجایی که آپلود ویدیو برای همه افراد آزاد است، به نظرات کاربران و امتیازی که به ویدیو داده اند توجه کنید. با این روش می توانید ویدیوهای بی کیفیت (چه از نظر کیفیت تصویر، چه محتوای آموزشی) را شناسایی کنید و برای دیدن آن وقت صرف نکنید.

5-برای خودتان پلی لیست تهیه کنید

می توانید در یوتیوب فهرستی از ویدیوهایی که تماشا کردید یا قرار است تماشا کنید داشته باشید. اگر ویدیویی را دیده اید، می توانید آن را در پلی لیست خود ذخیره کنید تا هر زمان که نیاز بود به آن دسترسی داشته باشید.

یادگیری زبان اسپانیایی نیازمند تمرین و تکرار است. ممکن است با یک بار تماشا کردن ویدیویی فکر کنید همه چیز را یاد گرفته اید، اما لازم است برای یادآوری و تمرین گاهی دوباره آن ها را ببینید. ذخیره کردن ویدیوها در پلی لیست شخصی تان باعث می شود ویدیوهای مورد علاقه تان را راحت تر پیدا کنید.

به علاوه می توانید از پلی لیست کاربران دیگر استفاده کنید. این کار باعث می شود به طیف وسیعی از محتواهای آموزشی دسترسی پیدا کنید، همچنین می توانید از پلی لیست های موجود استفاده کنید و از انتخاب دیگران الهام بگیرید.

6-با کاربران دیگر تعامل داشته باشید

ویدیوهای زیادی قسمت نظرات فعالی دارند، که برای زبان آموزان زبان اسپانیایی بسیار مفید است. وقتی ویدیویی را تماشا می کنید، قسمت کامنت ها مملو از زبان آموزانی است که درباره ویدیو بحث می کنند؛ بنابراین می توانید از این بحث ها برای یادگیری نکات مفید آن ویدیو استفاده کنید.

با یوتیوب اسپانیایی یاموزید

7-خودتان ویدیو بسازید

اگر می خواهید از یوتیوب برای یک تجربه هیجان انگیز استفاده کنید، خودتان ویدیو بسازید و در این وبسایت بارگذاری کنید. این ویدیوها می توانند درباره یادگیری زبان اسپانیایی یا طرز استفاده از آن باشد.

ساختن ویدیو درباره یادگیری زبان اسپانیایی، می توانید یادگیری خودتان را هم تقویت کند. همچنین توضیح قواعد و به اشتراک گذاشتن واژگان با دیگران می تواند به شما کمک کند آنچه خوانده اید را مرور کنید.

حتی می توانید خودتان در یوتیوب کانال بسازید. هر هنری که دارید رو کنید، البته به زبان اسپانیایی! هنرهایی مثل کاردستی، آشپزی یا هر هنر دیگر را به زبان اسپانیایی در یوتیوب بارگذاری کنید.

نگران نباشید! اگر خراب کاری کرده باشید، کاربران با نظراتشان به شما خواهند گفت


بیشتر بخوانید: راه‌های هیجان‌‌انگیز برای یاد گرفتن اسپانیایی به صورت خانوادگی

بیشتر بخوانید: همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری


دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید