IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
راه‌های هیجان‌‌انگیز برای یاد گرفتن اسپانیایی به صورت خانوادگی
امتیاز کاربران: 4.5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 آبان 1397

راه‌های هیجان‌‌انگیز برای یاد گرفتن اسپانیایی به صورت خانوادگی

از قدیم گفتند بهترین راه برای یاد گرفتن یک زبان خارجی، قرار گرفتن در محیط و تمرین کردن آن زبان با دیگران است.

گاهی اوقات، گفتن ساده‌تر از عمل کردن است، به خصوص وقتی در کلاس یا کشور اسپانیایی زبان نیستید یا دوستی ندارید که زبان اسپانیایی بلد باشد یا بخواهد با شما اسپانیایی صحبت کند. پس چرا زبان اسپانیایی را با کسانی که با شما زندگی می‌کنند، یعنی خانواده، یاد نگیرید؟

حدودا 400 میلیون نفر در جهان به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند، و بعد از چینی ماندارین و انگلیسی، سومین زبان زنده دنیاست. با دانستن زبان اسپانیایی، نه تنها می‌توانید با افراد بیشتری در ارتباط باشید، بلکه از نظر شغلی هم فرصت‌های فوق‌العاده‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد و از اینکه چنین مهارتی دارید هرروز به خود می‌بالید.

یادگیری زبان اسپانیایی با خانواده نه تنها فضایی فرهنگی در خانه ایجاد می‌کند، بلکه پیوند بی‌نظیری هم بین اعضای خانواده شکل می‌گیرد. به جای اینکه افراد خانواده را نادیده بگیرید، می توانید با هم در کلاس ها شرکت کنید، به سفرهایی بروید که در آن زبان اسپانیایی صحبت می شود و از کارهای مشترک لذت ببرید.

وقتی زبان اسپانیایی را با خانواده یاد بگیرید، همیشه کسانی هستند که با آن ها تمرین کنید و کسانی هستند که شما را برای رسیدن به اهدافتان تشویق کنند. در این مقاله چندین راه هیجان انگیز را به شما می گوییم تا زبان اسپانیایی را با اعضای خانواده یاد بگیرید.

کارهایی که می توانید در خانه انجام دهید

یک شب اسپانیایی داشته باشید

یکی از دلایلی که اکثر مردم به سراغ یادگیری زبان انگلیسی می روند، علاقه آن ها به فیلم‌ها، موزیک‌های انگلیسی و آمریکایی و همچنین فرهنگی است که قدمت این زبان با خود به همراه دارد. این دلیل برای کسانی که می‌خواهند اسپانیایی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرند هم صدق می‌کند.

پس با این تفاصیل، یک شب در هفته، زبان اسپانیایی را به آغوش گرم خانواده دعوت کنید. از فرهنگ غنی، غذاهای خوش‌طعم، هنر، موزیک و فیلم‌های کشور اسپانیایی زبان مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

هر بار یک کشور را انتخاب کنید. مثلا اسپانیا! لباس اسپانیایی بپوشید، استایل خانه را مانند فرهنگ اسپانیا تغییر بدهید و برای شام غذای اسپانیایی درست کنید. بعد از خوردن غذاهای اسپانیولی مانند Paella (پائلا) و Gazpacho (سوپ گاسپاچو)، می‌توانید با تمام اعضای خانواده فیلم‌های اسپانیایی ببینید یا به موزیک‌های اسپانیایی گوش دهید.

بهترین قسمت فیلم دیدن یا آهنگ گوش کردن به زبان اسپانیایی، این است که می‌توانید در کنار تحسین کردن و لذت بردن از فرهنگ اسپانیایی، دانش لغت یا درک مطلبتان را هم محک بزنید.

اگر می‌خواهید این شبِ به خصوص از خوب هم بهتر شود، خانواده‌هایی را دعوت کنید که آن‌ها هم در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستند یا اگر دوستان اسپانیایی زبانی دارید، دعوتشان کنید.

همیشه بازی کنید

بازی‌ها مختص شب‌های اسپانیایی نیستند؛ فرآیند یادگیری باید لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. اگر در خانه افراد کم سن تر هم هستند، باید با ایده‌های خلاقانه و کارهای سرگرم‌کننده، یادگیری را لذت بخش کنید و همیشه بازی‌های مختلف در چنته داشته باشید، البته به زبان اسپانیایی!

یکی از بازی‌ها می تواند این باشد که با همه اعضای خانواده تظاهر کنید در یک restaurant (رستوران) هستید یا نقش یک taxista (راننده تاکسی) را بازی کنید. از آنجایی که در این بازی‌های واقعی می‌توانید کلمات و عبارات مختلفی را به کار ببرید، برای تقویت زبان اسپانیایی بسیار مناسب است.

1043spanish

سرگرمی در شهر

در کلاس‌های اسپانیایی شرکت کنید

داشتن یک مدرس زبان اسپانیایی که راه و چاه فرآیند یادگیری را به شما بگوید، نعمت بزرگی است. با این حال شرکت کردن درکلاس‌ها به صورت خانوادگی در یک موسسه زبان که کلاس‌های زبان اسپانیایی دارد، می تواند هزینه‌بر ولی در عین حال مفید باشد. روش‌های مقرون به صرفه تری هم وجود دارد که می‌توانید در شهر یا کشور محل زندگی‌تان از آن‌ها استفاده کنید. روش‌هایی مثل شرکت در کلاس‌های عمومی دردانشگاه‌ها یا گردهمایی‌ها و استفاده از کتابخانه‌های محلی.

مهم نیست کجا می‌خواهید بروید، سعی کنید هفته‌ای یک یا دو بار در این مجامع یا کلاس‌ها شرکت کنید و بیشترین استفاده را از آن‌ها ببرید.

اگر شرایط به صورتی است که شرکت در کلاس‌ها برای همه اعضای خانواده امکان‌پذیر نیست، نگران نشوید؛ شما و اعضای خانواده می‌توانید از راه‌های دیگر مثل آموزش مجازی در خانه استفاده کنید.

در یک رستوران اسپانیایی غذا بخورید

وقتی زبان اسپانیایی یا هر زبان دیگری را یاد می‌گیرید، سعی کنید خود را تا جای ممکن درگیر فرهنگ آن زبان و کشورهایی کنید که زبان مقصد در آن صحبت می‌شود. اگر سفر کردن به کشوری اسپانیایی زبان برای همه اعضای خانواده مقدور نیست، یک روز در ماه را انتخاب کنید و به یک رستوران در شهر خودتان بروید که غذای کشورهای اسپانیایی زبان را سرو می کنند. رستوران‌هایی که در ایران و به ویژه در تهران هستند، غذاهای اسپانیایی و مکزیکی دارند که می‌توانید با اعضای خانواده از آن‌ها لذت ببرید.

سعی کنید با نگاه کردن به منو و هنگام سفارش دادن غذا کلمات و اصطلاحات را یاد بگیرید، مرور کنید و به خاطر بسپارید. حتی می‌توانید با اعضای خانواده نحوه سفارش دادن به زبان اسپانیایی را تمرین کنید.

با کسانی ملاقات کنید که به اندازه شما عاشق زبان اسپانیایی هستند

دورهمی‌ها و همایش‌های کوچک بهترین راه ارتباط برقرار کردن با آدم‌های جدیدی است که به اندازه شما مشتاق یادگیری و تقویت زبان اسپانیایی هستند. اغلب در این گردهمایی‌ها کسانی را پیدا می‌کنید که اسپانیایی زبان هستند ولی می‌خواهند زبان انگلیسی یا فارسی را تقویت کنند و خیلی علاقه دارند داد و ستد کنند؛ یعنی شما به آن‌ها فارسی یا انگلیسی یاد بدهید و در عوض آن‌ها به شما کمک می‌کنند اسپانیایی صحبت کنید.

داوطلب شوید

داوطلب شدن فقط مختص کشورهای خارجی نیست؛ در کشور ما هم فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در موسسات و در یک محیط اسپانیایی زبان کار کنید. سایت‌های مشاغل یا بنیادهای خیریه را بررسی کنید و جایی را انتخاب کنید که برای تقویت زبان اسپانیایی شما مفید است و اسپانیایی را یا به عنوان زبان اصلی یا زبان دوم صحبت می‌کنند.

اگر در حال حاضر مشغول یادگیری زبان اسپانیایی هستید، شرکت در کلاس‌های بحث آزاد می‌تواند در تقویت فصاحت و روانی مکالمه نقش مهمی داشته باشد. اگر چه این کلاس‌ها، جلسات رسمی آموزشی به حساب نمی‌آیند، ولی از اینکه چقدر می‌توانید در این کلاس‌ها زبان اسپانیایی یاد بگیرید و پیشرفت کنید، شگفت‌زده خواهید شد. با پیشرفت کردن در زبان اسپانیایی و وقتی اعتماد به نفستان به اندازه کافی بالا رفت، تسلط شما در مکالمه و ترجمه برای شرکت‌های مختلفی که به افرادی مثل شما نیاز دارند، با ارزش‌تر می شود.

فرصت‌های یادگیری در خارج از کشور

به یک خانواده توریست تبدیل شوید

در کنار تمام روش‌های گفته شده، باید بگوییم سفر به یک کشور اسپانیایی زبان و درگیر شدن با محیط و فرهنگ، بهترین راه یادگیری زبان است. همان‌طور که قدیمی‌ها گفتند، «نیاز مادر اختراع» است. موقعیت‌های زیادی وجود دارد برای اینکه به یک کشور اسپانیایی زبان سفر کنید و این زبان را یاد بگیرید.

بدیهی‌ترین مورد این است که به عنوان توریست و به قصد تفریح به یک کشور اسپانیایی زبان سفر کنید. با ورود به کشور مقصد، آن را کشف می‌کنید و می‌توانید دانش خودتان را با صحبت کردن و تعامل داشتن با بومیان و شهروندان آنجا به چالش بکشید. مطمئن باشید آن‌ها هم تلاش و پشتکار شما را تحسین می‌کنند.

با این حال اگر با خانواده سفر می‌کنید، مطمئن شوید تمام اعضای خانواده در مکالمات و چالش‌ها مشارکت می‌کنند؛ چون معمولا کسانی که اعتماد به نفس بیشتری دارند، بیشتر حرف می‌زنند و کار را برای بقیه اعضای خانواده سخت می‌کنند.

در انتها باید صادقانه بگوییم به این گفته ایمان داریم که یاد گرفتن زبان اسپانیایی یا هر زبان دیگری به طور خانوادگی، نه تنها می‌تواند تجربه فوق‌العاده و بی‌نظیری برای تمام اعضای خانواده باشد، بلکه باعث می‌شود روابط افراد در خانواده مستحکم‌تر شود و روی زندگی تک تک افراد تاثیر مثبت بگذارد و تا آخر عمر ماندگار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزش زبان اسپانیایی کلیک نمایید.

دوره های آموزش زبان اسپانیایی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.5 از 5 از 13 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید