IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین کتابهای آموزشی زبان پرتغالی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 مهر 1401

بهترین کتاب‌های آموزشی زبان پرتغالی

باوجود امکانات پیشرفته و متنوع (همچون نرم‌افزارها، سایت‌های آموزشی، و سایر تسهیلات و امکانات دیجیتال)که در عصر حاضر برای یادگیری زبان‌های مختلف در دسترس علاقمندان قرار گرفته است، نباید هرگز ارزش یک کتاب درسی زبان پرتغالی خوب را دست کم گرفت.

کتاب‌های آموزشی متنوعی برای زبان‌آموزان سطوح مختلف وجود دارد. در ادامه به بررسی کتاب‌هایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها می‌توان زبان پرتغالی را به‌خوبی فرا گرفت.

بهترین کتاب های آموزشی زبان پرتغالی

کتاب‌های درسی عمومی

1. “Ponto de Encontro”

مشهورترین کتابی که در لیست ما وجود دارد، کتاب “Ponto de Encontro” است که نگاهی جامع به زبان پرتغالی ارائه می‌دهد. این کتاب در بسیاری از کالج‌ها و آموزشگاه‌های زبان تدریس می‌شود و نخستین کتابی است که انعطاف‌پذیری بالایی را در اختیار مدرسان برای آموزش زبان پرتغالی قرار می‌دهد.

این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و تمرین‌هایی است که زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی‌ای را که جنبه‌های مختلف زبان را تشکیل داده‌اند، برجسته می‌کند. به یاد داشته باشید که تهیه نسخه کامل این کتاب هزینه بالایی را در بر دارد اما با توجه به شهرت خوب آن می‌توان گفت که این سرمایه‌گذاری ارزشمند خواهد بود. پس با خیالی آسوده کتاب را خریداری کنید.

2. “Bom Dia”

مجموعه کتاب‌های “Bom Dia” هر آنچه را که از یک کتاب درسی انتظار دارید در اختیار پرتغالی‌های اروپایی قرار می‌دهد. این کتاب‌ها در واقع برای دانش‌آموزان دبیرستانی و راهنمایی طراحی شده‌اند، بنابراین اگر به دنبال چیزی کاربرپسندتر، با گرافیک زیبا و تکرار فراوان هستید، ممکن است این کتاب راهنمای خوبی برای شما باشد.

مناسب‌ترین سطح را برای خود انتخاب کرده و از سی‌دی‌ها و ماژول‌های آزمون زبان همراه کتاب استفاده کنید.

3. “Ultimate Portuguese: Basic-Intermediate”

انتشارات Living Language بیشتر به‌خاطر کتاب‌های درسی پرتغالی برزیلی خود شناخته شده است، اما آنها منابعی برای زبان آموزان پرتغالی اروپایی نیز منتشر کرده‌اند. اگر تمایل داشته باشید تضاد بین سنت‌های پرتغالی اروپا و برزیل را بررسی کنید، کتاب “Ultimate Portuguese: Basic-Intermediate” این انتشاراتی کمک خوبی در این زمینه به شما خواهد داد.

این کتاب که در خود 40 تمرین دارد، ترکیبی از مکالمات را در هر دو نوع زبان پرتغالی در دسترس زبان‌آموزان قرار داده و همچنین تجزیه استاندارد دستور زبان، تلفظ و تفاوت‌های فرهنگی را ارائه می‌کند.

4. “Portuguese: A Reference Manual”

اگر از طریق برقراری ارتباط بهتر مهارت یادگیری بهتری دارید، می‌توانید کتاب درسی «پرتغالی: راهنمای مرجع» را بررسی کنید. این یک کتاب بسیار جامع بوده که از یک نقطه نظر زبان‌شناسی به زمینه فرهنگی یادگیری زبان توجه دارد.

نویسندگان این کتاب نه تنها به مقایسه هر دو نوع اصلی زبان پرتغالی پرداخته‌اند، بلکه ارجاعاتی به اسپانیایی نیز ارائه می‌دهند که برای انگلیسی‌زبانان بومی که دوست دارند به‌طور کلی درک بهتری از نحوه عملکرد زبان‌های لاتین داشته باشند بسیار مفید است.

اگر دنبال کتابی هستید که افعال زبان پرتغالی را به‌طور کامل آموزش دهد، کتاب‌هایی که در ادامه خواهند آمد را بررسی کنید.

5. “Falar… Ler… Escrever… Português: Um Curso para Estrangeiros”

ترجمه عنوان این کتاب عبارت است از “صحبت کردن… خواندن… نوشتن… پرتغالی: دوره‌ای برای خارجی‌ها”.

بسیاری از زبان‌آموزان زمانی که پیش از آنکه تصمیم به یادگیری زبان پرتغالی بگیرند، قبلاً یک دوره به یادگیری زبان اسپانیایی یا دیگر زبان‌های لاتین پرداخته‌اند و بنابراین می‌توانند زبان نوشتاری را هنگام شروع یادگیری پرتغالی، تا حدودی درک کنند. اگر شما هم شامل این مورد می‌شوید، شاید این کتاب که صرفاً به زبان پرتغالی نوشته شده گزینه‌ای عالی برای شما به‌حساب بیاید.

در این کتاب تمرکز کمتری روی زبان پرتغالی برزیل وجود دارد و بیشتر دربردارنده دیالوگ‌هایی است که با یادداشت‌هایی درمورد دستور زبان، واژگان و فرهنگ دنبال می‌شود.

همچنین یک “Livro de Exercícios” (کتاب کار) همراه این کتاب وجود دارد.

6. “Complete Portuguese”

این کتاب که دوره کامل پرتغالی مبتدی تا متوسط به حساب می‌آید، به تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن زبان‌آموزان مشتاق پرداخته و درک آن‌ها را از زبان پرتغالی بالا می‌برد . این کتاب درسی دارای 24 فصل است که هر فصل شما را با موقعیت‌های واقعی قرار می‌دهد که ممکن است زمانی که با یک پرتغالی زبان درحال صحبتید با آن مواجه شوید.

شما اول به فایل‌های صوتی دیالوگ‌ها گوش می‌دهید و سپس دوباره آن‌ها را در کتاب درسی مطالعه می‌کنید. پس از آن یادداشت‌هایی در مورد واژگان، دستور زبان و فرهنگ ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند خودتان حین صحبت کردن آن‌ها را رعایت کنید.

این کتاب به خودی خود برای زبان‌آموزان مبتدی که قصد دارند به سرعت به سطح مکالمه روان پرتغالی برسند، بسیار عالی است.

این کتاب هم پرتغالی اروپایی و هم پرتغالی برزیلی را آموزش می‌دهد، اما نسخه‌ای نیز وجود دارد که به شدت بر پرتغالی برزیل تمرکز دارد.

کتاب‌های آموزشی گرامر

بهترین کتابهای آموزشی زبان پرتغالی

7. “گرامر پرتغالی اروپایی” یا “گرامر پرتغالی برزیل”

اینها دو نسخه از یک کتاب هستند که به شما حق انتخاب می‌دهد که روی کدام گویش تمرکز کنید. اگر یادگیری زبان پرتغالی را به‌تازگی شروع کرده‌اید، این دو کتاب برای آموزش دستور زبان پرتغالی بسیار عالی هستند.

در این کتاب‌ها حتی اصطلاحاتی مانند «اسم»، «ضمیر» و یا «فعل» استفاده نشده است. در عوض، آنها دسته‌بندی‌های دیگری از کلمات و قوانین را برای برای انتقال معنا به‌کار برده‌اند.

اما استفاده از این کتاب‌ها همراه با کتاب‌های دیگر یا با معلمانی که با این مِتود آموزشی آشنا نیستند، ممکن است مشکل‌ساز باشد، اما سبک آرام، دوستانه و کمک‌کننده آن‌ها برای برخی زبان‌آموزان مفید خواهد بود.

8. “Essential Portuguese Grammar”

انتشارات Dover Language Guide مجموعه خوبی از کتاب‌های آموزشی گرامر زبان پرتغالی را ارائه می‌دهد. یکی از این موارد کتاب “گرامر ضروری پرتغالی” است که برای سخنرانان مبتدی تا متوسط که برنامه‌های فشرده و زمان کمی در دست دارند گزینه‌ای بسیار مناسب است.

همانطور که از نام آن پیداست، هدف کتاب ارائه یک نمای کلی مختصر و کاملاً ساختاریافته از تمام قواعد گرامری ضروری بوده و ساختارهای متعددی از ترتیب کلمات گرفته تا استفاده از صفت‌ها و افعال را در برمی‌گیرد. می‌توان از این کتاب به‌عنوان یک راهنمای مقدماتی مستقل یا به‌عنوان یک منبع تکمیلی در کنار سایر منابع آموزشی زبان پرتغالی استفاده کرد.

9. “A Grammar of Spoken Brazilian Portuguese”

اگرچه این کتاب قدیمی است اما به‌راحتی قابل استفاده و ارزان است و اغلب در کلاس‌های دانشگاه تدریس می‌شود.

این کتاب تنهای راهنمای من در یادگیری زبان پرتغالی بوده و به‌نظرم بسیار سرگرم کننده است و بر دستور زبان پرتغالی برزیلی گفتاری تمرکز دارد.

شاید بهتر باشد این کتاب را به‌عنوان اولین کتاب یادگیری زبان پرتغالی انتخاب نکنید، مگر اینکه قبلاً تجربه زیادی در یادگیری زبان‌ها و یا درک خوبی از اصطلاحات گرامر داشته باشید. اما برای زبان‌آموزان متوسط ​​و پیشرفته‌ای که به دنبال میانبرهایی برای بهبود مهارت‌های لسنینگ و اسپیکینگ خود هستند، مطالعه این کتاب در پیشرفت آن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

کتاب‌های آموزشی متمرکز بر افعال زبان پرتغالی

بهترین کتابهای آموزشی زبان پرتغالی

10. “501 فعل پرتغالی”

این کتاب بسیار محبوب است زیرا بسیار در دسترس، خوش قیمت و بسیار کامل است. این یک کتاب شومیز است که صیغه‌های کامل فعل و مثال‌های کاربردی را در بر دارد و برای مواقعی که نیاز به یک راهنمایی سریع برای یادآوری نحوه صرف یک فعل خاص دارید بسیار کاربردی است.

11. “Portuguese Verb Tenses”

اگر قصد دارید واژگان بیشتری را به برنامه یادگیری خود اضافه کنید، مجموعه “زمان‌های فعل پرتغالی” می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این کتاب ویژه علاقمندان به یادگیری پرتغالی برزیلی است، اما برای یادگیری پرتغالی اروپایی نیز می‌تواند سودمند باشد.

تمرکز این کتاب بر آن است که بدون آنکه بیش از حد به حوزه تفاوت‌های زبانی وارد شویم نحوه دسته‌بندی، ساختارمندی و صرف افعال را فراگیریم.  

12. “Practice Makes Perfect: Basic Portuguese”

این کتاب درسی برای افراد مبتدی بسیار مناسب بوده و یک دیدگاه کلی از زمان حال برای برخی از ضروری‌ترین افعال ارائه می‌دهد.

کتاب‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد. اگر بخواهید آن‌ها را با نمونه‌های کوچک‌تری از اصطلاحات آزمایش کنید، بنظر می‌رسد ارزش صرف هزینه را داشته باشد. آنها هر دو اروپایی و پرتغالی برزیل را پوشش می‌دهند.

کتاب‌های آموزشی واژگان پرتغالی

13. “Portuguese Vocabulary for English Speakers”

کتاب «واژگان پرتغالی برای انگلیسی زبانان» کتابی است که دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که روی جلد نوشته شده است.  این کتاب خوش قیمت دربردارنده لیستی از 9000 کلمه است که برای دسترسی آسان بر اساس موضوعات دسته‌بندی شده است.

این کتاب برای زبان‌آموزان پرتغالی اروپایی طراحی شده است و رونویس‌های آوایی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند تلفظ را انجام دهید.

14. “A Frequency Dictionary of Portuguese”

فهرست کلمات ضروری که در این کتاب آمده است را می‌توانید به‌صورت روزانه استفاده کنید.

اگر بخواهید در هر دو زبان پرتغالی برزیلی و اروپایی دیدی کلی بدست آورید، این کتاب بسیار مفید است، زیرا تقسیم‌بندی واژگانی را برای هر دو ارائه می‌دهد.

ضرورت استفاده از کتاب‌های آموزشی برای یادگیری زبان پرتغالی

  • این کتاب‌ها کمک می‌کنند تا بتوانید سرعت خود را تنظیم کنید. بیشتر کتاب‌های درسی به موضوعات مختلف تقسیم شده و واژگان و افعال را در قالبی قابل‌هضم پخش می‌کنند که می‌توانید به راحتی آن را در یک روال ثابت دنبال کنید.
  • شما یک پایه محکم برای یادگیری زبان خود می‌سازید. داشتن یک راهنمای جامع برای واژگان، گرامر و افعال که بتوانید هر زمان که دوست داشتید به آن مراجعه کنید بسیار سودمند است.
  • اغلب کتاب‌های درسی منبعی همه‌جانبه به شمار می‌آیند. با وجود آنکه کتاب‌ها تنها یک منبع آموزشی واحد درنظر گرفته می‌شوند اما در آن‌ها می‌توانید انواع اطلاعات را که به تقویت مهارت‌های چهارگانه شما کمک می‌کند را پیدا کنید.  

بهترین کتابهای آموزشی زبان پرتغالی

نحوه انتخاب کتاب درسی پرتغالی

نکته مهم در مورد کتاب‌های درسی این است که می‌توانید از یکی از آن‌ها به‌عنوان منبع اصلی یادگیری خود استفاده کنید یا می‌توانید آن را به‌عنوان یک راهنمای مکمل نگه دارید.

پیش از هرچیزی، باید به یاد داشته باشید که تمام کتاب‌های درسی یکسان نبوده و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. برخی از آنها برای زبان‌آموزان پرتغالی برزیلی مناسب‌تر و برخی دیگر که عمدتاً بر زبان‌های محاوره‌ای پرتغالی اروپایی تمرکز می‌کنند برای علاقمندان این شاخه از زبان پرتغالی گزینه‌ بهتری به حساب می‌آید و تعداد کمی هم در مورد هر دو این شاخه‌ها صحبت می‌کنند.

از این گذشته، برخی از کتاب‌های درسی، جامع‌تر از برخی دیگر هستند، برخی از آن‌ها نیز برای کسانی تنظیم شده‌اند که نیاز به درک بهتر اصول اولیه دارند. قیمت این کتاب‌ها هم ممکن است بسیار متفاوت باشد.

سعی کنید همیشه نقدهایی که در مورد کتاب‌ها انجام می‌شود را بخوانید تا بهتر متوجه شوید که آیا این کتاب نیازهای شما را برآورده و شما را در رسیدن به اهدافتان کمک خواهد کرد یا خیر. برای اینکه بهتر بتوانید در این مورد تصمیم بگیرید، این سوالات ساده را از خود بپرسید:

سطح زبان من چیست؟ بدیهی است که کتابی که دربردارنده اصول اولیه قواعد گرامری است برای کسی که سطح زبان متوسطی دارد ​​مناسب نیست. به‌همین ترتیب، شما باید حتماً کتابی را که مطالبی در سطح زبان شما ارائه می‌دهد را تهیه کنید.

سبک یادگیری من چیست؟ مهم است بدانید که آیا شما زیاد اهل کتاب خواندن هستید یا بیشتر به جنبه‌های بصری علاقه‌مندید و یا  در این بین قرار دارید. کتاب‌های درسی مختلف برای انواع خاصی از زبان‌آموزان مناسب‌تر خواهند بود. نگاهی به صفحات مربوط به “مرور کلی”، صفحات “پیش‌نمایش” و یا مرور فصل‌ها بیندازید تا متوجه شوید که چقدر توضیحات دارند و یا چقدر از تصاویر برای انتقال معانی استفاده شده است .

چه اندازه می‌توان برای یادگیری کتاب‌های درسی زمان گذاشت؟ به‌خاطر داشته باشید، قالب‌بندی کتاب درسی باید با برنامه شما هماهنگ باشد. ممکن است برخی کتاب‌ها را بیابید که برای یک دوره تحصیلی دو ساله طراحی شده‌اند و برخی دیگر به تجزیه بیشتر اطلاعات بپردازند.

فهرستی که مشاهده کردید گزینشی از بهترین کتاب‌های درسی برای زبان‌آموزان پرتغالی است، اما کتاب‌های دیگری نیز در دسترس وجود دارد. بهترین کار این است که سعی کنید وقت کافی برای تحقیق در مورد کتاب مناسب خود بگذارید تا بتوانید کتابی انتخاب کنید که کاملاً با توانایی‌ها، مهارت‌ها و اهداف شما همخوانی داشته باشد.

بهترین کتاب های آموزشی زبان پرتغالی

سعی کنید از همین امروز جست‌وجوی یک کتاب خوب برای یادگیری زبان پرتغالی را شروع کنید. برای شما آرزوی موفقیت داریم.

در این مقاله به بررسی بهترین کتاب‌های آموزشی برای یادگیری زبان پرتغالی پرداختیم. در صورتی که برای تقویت زبان پرتغالی خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:بهترین فیلم‌ها برای یادگیری زبان پرتغالی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. اسمعیل جعفری نقده
    16 اردیبهشت 1402
    پاسخ دادن

    سلام من چون فرصت ندارم تو کلاس شرکت کنم ودرشهرمن کرج کلاس اموزش زبان پرتغالی نیست نیاز به چند کتاب دارم بامطالعه انها بتونم کمی پرتغالی صحبت کنم متشکرم

    • ایرانمهر
      16 اردیبهشت 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر مقاله مربوطه چند نمونه کتاب را برای شما معرفی کرده اند شما میتوانید جهت یادگیری استفاده نمایید .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید