IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده دلیل برای یاد گرفتن زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
6 شهریور 1398

ده دلیل برای یاد گرفتن زبان آلمانی

تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده‌اید که «باید زبان آلمانی یاد بگیرم؟» یا «چرا باید زبان آلمانی یاد بگیرم؟»

دلایل خوب زیادی وجود دارد برای اینکه یاد بگیرید به زبان آلمانی صحبت کنید.

زبان آلمانی (Deutsch) چهارمین زبانی است که من می‌توانم آن را سلیس و روان صحبت کنم. سه ماه در برلین، پایتخت باحال اروپا زندگی کردم. انسان‌های فوق‌العاده‌ای را دیدم و دوستانی پیدا کردم که مطمئنم تا آخر عمر در زندگی من باقی خواهند ماند. من عاشق هر دقیقه این سه ماه زندگی در آلمان بودم.

سخت تلاش کردم تا سطح مهارت‌های زبان آلمانی را پس از بازگشت از آلمان در سطح عالی نگه دارم و چیزی را فراموش نکنم. زبان آلمانی زبانی است که عاشقش هستم و فکر می‌کنم شما هم بعد از اینکه آن را یاد گرفتید، همین احساس را خواهید داشت.

هنوز برای شروع یادگیری زبان آلمانی شک دارید؟ این مقاله را بخوانید تا با ده دلیل شما را راضی کنیم همین امروز یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید. 

 

ده دلیل برای یاد گرفتن زبان آلمانی

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

دنیای کاملا جدیدی را در اینترنت کشف خواهید کرد

وبلاگی دارید که کسی به آن سر نمی‌زند؟ شاید بهتر باشد در کنار نوشتن به زبان خودتان، نوشتن به زبان آلمانی را هم مد نظر قرار بدهید.

آلمانی‌ها در اینترنت حضور فعال و پررنگی دارند. دامنه سطح بالای .de که برای وبسایت‌ها در آلمان استفاده می‌شود، بعد از دامنه .com رتبه دوم را دارد. در سال 2016، این دامنه بعد از .com، .ru (روسیه)، .net و .org در رتبه پنجم قرار گرفت.

حدود 5.8 درصد وبسایت‌های فعال در اینترنت به زبان آلمانی نوشته شده‌اند و بعد از روسیه (5.9 درصد) در رتبه دوم قرار دارد.

برای کسانی که می‌خواهند زبان آلمانی یاد بگیرند یا کسانی که به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، دنیای جدیدی در اینترنت وجود دارد که به زبان آلمانی است. واقعا می‌خواهید این دنیای بی‌نظیر را از دست بدهید؟

می‌توانید رایگان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید

چه کسی گفته برای تحصیلات عالی باید مبالغ بسیار زیادی هزینه کنید؟

تحصیل در انگلستان سالانه بیشتر از 9000 پوند هزینه دارد. در ضمن، دانشجویان آمریکایی می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی وام دانشجویی بگیرند.

در آلمان چطور؟ هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه‌های این کشور رایگان است. در بعضی از موسسات برای هر ترم باید حدود 500 یورو پرداخت کنید.

درست است که در دانشگاه‌های آلمان هزینه‌ای برای تحصیل دریافت نمی‌شود، اما این مسئله کوچک‌ترین تاثیری روی کیفیت آموزش نمی‌گذارد. بسیاری از دانشگاه‌های کشور آلمان جزو 100 دانشگاه برتر در جهان هستند.

شاید بپرسید چطور ممکن است دانشگاه‌های آلمان رایگان باشند؟ به دو دلیل! اولین دلیل اینکه درصد بسیار کمی از دانش‌آموزان به دانشگاه می‌روند (27 درصد در مقایسه با 48 درصد در انگلستان) و علاوه بر آن، تمام هزینه‌های دانشگاه‌های آلمان توسط پرداخت‌کنندگان مالیات در این کشور تامین می‌شود.

دانشجویان بین‌المللی چطور؟ در کشورهایی مثل انگلستان، آمریکا و استرالیا، هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان خارجی اغلب دو برابر دانشجویان تابعه آن کشور است.

به طرز شگفت‌آوری این مسئله در آلمان اجرا نمی‌شود. هم دانشجویان بومی و هم دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از مزایای تحصیل رایگان در دوره‌های مختلف استفاده کنند. سوئیس و اتریش هم در مقایسه با کشورهای دیگر جهان، تحصیلات بسیار ارزان‌تری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

نکته این مورد چیست؟ اگرچه بعضی از دوره‌ها و دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، درصد زیادی از دروس به زبان آلمانی است. متقاضیان باید ثابت کنند از تسلط و مهارت کافی در زبان آلمانی بهره می‌برند.

چرا زبان آلمانی یاد نگیریم و از تحصیل رایگان در این کشور استفاده نکنیم؟

موتزارت (Mozart)

آهنگسازان بزرگی مثل موتزارت، باخ، بتهوون، شوبرت، برامز، شومان و واگنر چه وجه مشترکی دارند؟ علاوه بر اینکه همگی از شهرت زیادی برخوردارند، همه آن‌ها به زبان آلمانی می‌نوشتند و صحبت می‌کردند.

به زمان حال برگردیم، مطمئنم اسم گروه‌های موسیقی مثل رامشتاین (Rammstein)، کرافت‌ورک (Kraftwerk) و Milky Chance را شنیده‌اید. این گروه‌های موسیقی به زبان آلمانی و انگلیسی می‌خوانند.

اگرچه در بالا درباره هنر صحبت کردیم، هر سال حدود 80هزار کتاب جدید به زبان آلمانی منتشر می‌شوند. تنها تعداد کمی از این کتاب‌ها به زبان‌های دیگر ترجمه می‌شوند. تمام این کتاب‌ها تنها برای کسانی قابل استفاده است که زبان آلمانی را تا حد قابل قبولی بلد هستند و می‌توانند مطالب را راحت بخوانند و معنی آن‌ها را بفهمند.

علاوه بر این، می‌توانید آثار نویسندگان بزرگ و بی‌نظیری مثل کافکا و گوته را به زبان خودشان بخوانید و هیچ مطلبی را در اثر ترجمه به زبان‌های دیگر از دست ندهید.

دلایل یاد گرفتن زبان آلمانی

می‌خواهید درآمد داشته باشید؟ آلمانی یاد بگیرید!

می‌دانستید کشور آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری اروپایی آمریکاست و رتبه پنجم جهان را دارد؟ آلمان همه‌چیز از خودرو تا ماشین‌آلات گرفته تا محصولات شیمیایی و فلز را به سراسر جهان صادر می‌کند.

اگر به دنبال کردن یا تقویت حرفه‌ای در بازار کسب و کار هستید، با دانستن زبان مادری شرکای تجاری آلمانی‌تان، در جایگاه خوبی خواهید ایستاد و موفقیتان بیشتر خواهد شد.

یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که زبان انگلیسی می‌دانند، ساده است

در این قسمت باید حقیقتی را به شما بگوییم:

زبان آلمانی و انگلیسی به یک خانواده زبانی تعلق دارند. به همین دلیل است که یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که زبان انگلیسی می‌دانند، ساده‌تر از بقیه است.

برخلاف زبان فرانسه، ایتالیایی و اسپانیایی که زبان رومی هستند، زبان انگلیسی و آلمانی به ریشه ژرمنی خانواده زبان‌های هندو-اروپایی تعلق دارد. بعضی کلمات و اصطلاحات آلمانی هنوز در زبان آلمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ کلماتی مثل angst، kindergarten و kitsch.

انگلیسی بعدها تحت تاثیر زبان فرانسه، یونانی و لاتین قرار گرفت. با این حال، اگر زبان انگلیسی را به اجزای مقدماتی و سازنده‌اش تقسیم کنیم، می‌بینیم که شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد. هنوز هم قانع نشدید؟ پس بهتر است به کلماتی مثل (Bruder (brother)، Wasser (water و (Freund (friend نگاه کنید.

اگر یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید، از حجم کلماتی که بلد هستید، شگفت‌زده خواهید شد. اگر یک انگلیسی‌زبان هستید که می‌خواهید زبان آلمانی یاد بگیرید، مزیت شما نسبت به دیگران همین خواهد بود.

زبان آلمانی یکی از رایج‌ترین زبان‌های بومی در اتحادیه اروپاست

با تخمین حدود 175 تا 200 میلیون نفر جمعیت که در سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، این زبان یازدهمین زبان رایج در جهان است. با توجه به اینکه آلمان کشوری است که جمعیتی حدودا 80 میلیون نفری دارد و در مقایسه با جمعیت آمریکا که بیش از 300 میلیون نفر هستند، تقریبا ناچیز به نظر می‌آید.

با این حال، حدود 95 میلیون نفر زبان آلمانی را به عنوان زبان اولشان استفاده می‌کنند، یعنی تعداد کسانی که زبان اول یا دومشان آلمانی است، تقریبا برابر هستند. صحبت از بومیان شد؛ زبان آلمانی، زبان رسمی و مادری آلمان، اتریش و بخش‌های قابل توجهی از سوئیس است. در نتیجه، زبان آلمانی بزرگ‌ترین تعداد بومیان را در اتحادیه اروپا دارد. به همین دلیل است که در کنار زبان‌هایی مثل انگلیسی و فرانسه، آلمانی هم یکی از زبان‌های رسمی اتحادیه اروپاست.

بسیاری از مردم در اروپای مرکزی و شرقی، زبان آلمانی را به عنوان زبان دومشان انتخاب کردند. خارج از اتحادیه اروپا، سومین زبان خارجی است که در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

دلایل یاد گیری زبان آلمانی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را دارد

در سال 2015، آلمان با دارا بودن اقتصادی به ارزش 3.4 تریلیون دلار، جایگاهش را در رتبه چهارم جهان تثبیت کرد و بعد از چین، آمریکا و ژاپن قرار گرفت. هر چه صادرات جهان جلوتر می‌رود، آلمان بار دیگر جایگاه چهارم را از آن خود کرده است.

در مقایسه با اقتصاد کشورهای دیگر در اروپا، آلمان عملکرد بهتری در مقایسه با انگلستان و فرانسه داشته است که در سال 2015، به ترتیب 2.9 و 2.5 تریلیون دلار ارزش اقتصادی داشتند.

کشور آلمان زادگاه بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی و بزرگ مثل فلکس‌واگن (Volkswagen)، آلیانتس (Allianz)، برکن‌استاک (Birkenstock)، مرسدس بنز (Mercedes-Benz)، زیمنس (Siemens) و تعداد زیادی از برندهای شناخته شده است که در جهان شهرت دارند.

داشتن مهارت زبان آلمانی در رزومه کاری و تحصیلی، می‌تواند شما را به سمت شرکت‌های بی‌نظیری بکشد و شاید شما هم یکی از پرسنل این شرکت‌های بزرگ شوید.

برلین کانون استارت‌آپ‌ها و اختراعات است

پایتخت‌های اروپایی، به دلایل مختلف، محلی عالی برای زندگی هستند. اغلب به این دلیل است که این شهرها منبع فرصت‌های بی‌پایان هستند؛ فرقی نمی‌کند در حوزه مد و فشن باشد، یا سرگرمی و کسب و کار.

اگر می‌خواهید در شهرهایی مثل پاریس یا لندن راحت زندگی کنید، اغلب باید هزینه زیادی برای زندگی لوکس این شهرها بپردازید. تمرکز روی ایجاد یک کسب و کار یا شناساندن نامتان، سخت و گاهی غیرممکن است؛ چون هزینه‌ای که برای اجاره یا رهن دفتر و راه‌اندازی کسب و کار باید بپردازید بسیار زیاد است. خوشبختانه، شروع کسب و کار و ثبت شرکت در برلین، پایتخت آلمان، آنقدرها زیاد نیست و شهری است که هزینه زندگی در آن پایین و کیفیت زندگی بالاست.

در کنار اجاره پایین، برلین برای تفکرات آزاد و پایتخت شاد و سرزنده در اروپای مرکزی معروف است. در هر 20 دقیقه، یک استارت‌آپ جدید در برلین شروع به کار می‌کند. بسیاری از آن‌ها بسیار موفق بودند و به شهرت جهانی رسیدند. نام‌هایی از جمله SoundCloud، DeliveryHero و Clue از جمله این استارت‌آپ‌ها بودند که امروزه اسم آن‌ها را همه جا می‌بینید.

اگر فکر می‌کنید قانع شدید، اجازه بدهید خبر مهیج بعدی را به شما بدهم، برلین به احتمال خیلی زیاد شهری است که رویاهایتان به حقیقت می‌پیوندد.

زبان آلمانی، زبان کلیدی برای دانشمندان است

در اواخر قرن بیستم، به لطف موفقیت‌های اندیشمندان برجسته مثل «مکس پلانک» (Max Planck) و «زیگموند فروید» (Sigmund Freud)، زبان آلمانی به زبان رسمی علوم تبدیل شد.

سپس جنگ جهانی اول رخ داد و بعد از آن، دانشمندان بلژیکی، فرانسوی و انگلیسی، دانشمندان آلمانی و اتریشی را با تحریم‌های بین‌المللی محروم و محدود کردند. تا جنگ جهانی دوم هیچ‌چیز بهتر نشد. جنگ جهانی دوم باعث ایجاد اختلاف بین جوامع علمی اروپا شد. زبان آلمانی روی اروپای شرقی و مرکزی تسلط داشت و زبان فرانسه و انگلیسی در اروپای غربی رواج پیدا کرد.

از آن زمان، انگلیسی به عنوان زبان رسمی علم جای خود را محکم کرد. بعضی از دانشمندان نگران این مسئله هستند که انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان علم، روی کار دانشمندانی که مجبور هستند به یک زبان خارجی تحقیق و نتایج تحقیق را انتشار بدهند، تاثیر منفی بگذارد.

اگر شما هم مثل من به مسائل علمی علاقه دارید، تسلط به زبان آلمانی می‌تواند شما را در درک آثار بعضی از بزرگ‌ترین اندیشمندان آلمانی مثل آلبرت انیشتین یاری کند و نسبت به دیگران مزیت فوق‌العاده‌ای داشته باشید. علاوه بر این، شما دلیل و انگیزه مهمی دارید که می‌تواند شما را تشویق کند این زبان را یاد بگیرید؛ و آن این است که از جامعه علمی چندزبانه‌ها حمایت کنید.

گردش و سیاحت

یکی از مسائلی که با سفر به کشورهای مختلف جهان فهمیدم این است که علاوه بر کانادایی‌ها و استرالیایی‌ها، آلمانی‌ها هم همه‌جا هستند.

آلمانی‌ها درآمد خوبی دارند و می‌توانند در سال حداقل 20 روز مرخصی بگیرند (بعضی‌ها شش هفته مرخصی می‌گیرند)! با وجود چنین شرایطی آن‌ها پول و وقت کافی برای سفر کردن دارند و بیشتر ترجیحشان این است به کشورهای خارجی سفر کنند. آن‌ها در این سفرها چه می‌کنند؟ پول خرج می‌کنند، پول خرج می‌کنند، پول خرج می‌کنند! آلمانی‌ها سالانه 80 میلیارد دلار هزینه سفر می‌کنند و این مسئله باعث شده این کشور بزرگ‌ترین تجارت توریست به کشورهای برون‌مرزی را داشته باشد.

آلمان از لحاظ جغرافیایی موقعیت قابل ملاحظه‌ای در اتحادیه اروپا دارد (مرکز مرده)، اما این مسئله باعث نمی‌شود آلمانی‌ها از سفر به کشورهای دیگر جهان منصرف شوند. آفریقا، آسیا و قاره آمریکا مقصد‌های گردشگری عده زیادی از آلمانی‌زبان‌هاست.

اگر در صنعت گردشگری مشغول به کار باشید، صحبت کردن به زبان آلمانی می‌تواند مزایای فوق‌العاده‌ای برایتان داشته باشد.

آیا از علاقه‌مندان به سفر و سیاحت هستید؟ اگر زبان آلمانی بلد باشید، احتمال اینکه دوستان زیادی در سراسر جهان پیدا کنید خیلی زیاد است.

ده دلیل برای یاد گرفتن زبان آلمانی

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

سخن پایانی؛ چرا باید آلمانی یاد بگیرید

دلایل بی‌شماری برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد که می‌تواند در درازمدت مفید باشد و مسیر زندگی‌تان را برای همیشه تغییر بدهد. برای افزایش فرصت‌های شغلی، درآمد بیشتر، گسترش ذهن و به دست آوردن موقعیت‌های عالی برای کسب و کار و تجارت، یادگیری زبان آلمانی کلید اصلی موفقیت است.

قانع شدید چرا باید زبان آلمانی یاد بگیرید؟

دلیل و انگیزه شما برای یادگیری زبان آلمانی چیست؟ آن‌ها را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید: 2 آزمون تعیین سطح مهم زبان آلمانی که باید بشناسید


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید