IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نکات تلفظ آلمانی برای 3 صدایی که معمولا از آن ها متنفریم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
25 مهر 1401

نکات تلفظ آلمانی برای 3 صدایی که معمولاً از آن‌ها متنفریم

بسیاری از صداهایی که زبان آلمانی را تشکیل می‌دهند در زبان‌های دیگر وجود ندارند.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

تسلط بر چنین صداهایی می‌تواند چالش بزرگی برای زبان‌آموزان باشد.

به‌همین دلیل در این مقاله به صداهای دشوارتر در زبان آلمانی و چگونگی استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

تسلط بر تلفظ آلمانی 3 صدای مشکل دار

تسلط بر تلفظ آلمانی 3 صدای مشکل‌دار

قبل از آنکه از این سه صدای عجیب متنفر شویم، بیایید در مورد اهمیت گوش دادن به زبان آلمانی صحبت کنیم.

راهنماهای آوایی می‌توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند. اگرچه تجزیه و تحلیل مکانیک تلفظ می‌تواند کمک بزرگی باشد اما، وقتی صحبت از درک تلفظ خوب می‌شود، واقعاً هیچ جایگزینی را نمی‌توان برای گوش دادن به زبان آلمانی پیدا کرد.

با زیرنویس‌های دقیق و تعاملی، می‌توانید هر کلمه‌ای را که در یک ویدیو گفته می‌شود ببینید و تنها با مکث روی هر عبارت ناآشنا تعاریف، تلفظ‌ها و مثال‌های استفاده اضافی را دریافت خواهید کرد.

کتابخانه عظیمی از ویدیوها در مورد انواع موضوعات به این معنی است که همیشه می‌توانید چیز جالبی برای تماشا پیدا کنید و از آنجایی که ویدیوها بر اساس سطح یادگیری سازماندهی می‌شوند، می‌توانید بدون هیچ نگرانی و احساس ناامیدی خود را به چالش بکشید.

تمرین‌های تطبیقی ​​و سرگرم‌کننده به شما امکان می‌دهند آنچه را که یاد می‌گیرید تمرین کرده و اطمینان حاصل کنید که تمام واژگان و دستور زبان جدید خود را واقعاً درک می‌کنید.

این موضوع را امتحان کنید و گوش خود را به تفاوت‌های ظریف مختلف تلفظ بومی آلمانی عادت دهید و اکنون، بدون هیچ مقدمه‌ای، به سراغ برخی از صداهای آلمانی مورد علاقه خود می‌رویم.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Ichو Ach: آلمانی “ch”

حرف «چ» به دلایل زیادی برای افراد و زبان‌آموزان چالش برانگیز است. اول از همه، تلفظ آن بسته به مصوتی که به آن متصل است تغییر می‌کند. در ترکیب با مصوت‌های «i» و «e» به صورت [ç] تلفظ می‌شود (مانند در Ich یا Pech)، درحالی که با مصوت‌های باز «a»، «o» و «u» تلفظ آن به صورت حرف X بوده و آن را بیشتر با گلوی خود انجام می‌دهیم. مثال: Bach، Koch و Buch.

یادگیری این تفاوت کار چندان سختی نیست و با کمی دقت و توجه می‌توانید براحتی آن را یاد گرفته و به خاطر بسپارید. هنگام تلفظ مصوت‌های مختلف با ch، فقط باید زبان خود را در موقعیتی که برای مصوتی که استفاده کردید نگه دارید و سپس سعی کنید صدای “ch” را تلفظ کنید. خواهید دید که استفاده از [ç] برای مصوت‌های بسته و [x] برای مصوت‌های باز اتفاق خواهد افتاد.

اما اگر یک زبان‌آموز تازه‌کار بخواهد این کار را انجام دهد، چگونه [ç] و [x] را برای شروع تلفظ می‌کند؟ این کار برای انگلیسی زبانان دشوار است، زیرا هیچ‌یک از این صداها در زبان مادری آنها وجود ندارد، و به همین دلیل است که بسیاری از زبان‌آموزان آلمانی به تلفظ هر دوی این حروف با حرف “k” رضایت می‌دهند.

برای دریافت تلفظ درست [ç] در «Ich»، من شما را تشویق می‌کنم که به کانال House M.D مراجعه کنید. به انی جمله توجه کنید:

He is a played by Hugh Laurie, has a huge ego and is a humungous pain in the butt. Hugh got me?

صدای شروع  کلمات “Hugh”،” “Huge و “Humungous” تقریباً نزدیکترین صدا به “ch” آلمانی در “Ich” است و به شما کمک می‌کند تا موقعیت صحیح زبان را برای تولید این صدا یاد بگیرید.

برای تلفظ [x] در کلمه “Ach”، می‌توان تصور کرد که چقدر از سختی این صدا منزجر هستید و ممکن است هر بار به این صدا کلی بد و بیراه بگویید. اما اگر دقت کنید می‌توانید به راحتی آن را تلفظ کنید. محلی که زبان شما در انتهای آن قرار دارد جایی است که برای تولید این صدا باید باشد. اگر از قبل به تلفظ صدای “r” آلمانی تسلط پیدا کنید، این کار حتی ساده‌تر نیز می‌شود. [x] اساساً یک “r” بدون صدا است. سعی کنید بدون استفاده از صدای خود “r” بگویید و مطمئن باشید تلفظ درست و صحیح را با این تمرین انجام خواهید داد.

نکات تلفظ آلمانی برای 3 صدایی که معمولاً از آن_ها متنفریم

Arrrgh: “r” مخوف آلمانی

تلفظ این حرف برای اکثرا زبان‌آموزان زبان آلمانی بسیار دشوار و چالش برانگیز است و حتی می‌توان گفت که این یکی از مواردی است که یادگیری زبان آلمانی را برای مردم سخت می‌کند.

بنابراین، بسیاری به جای آنکه سعی کنند این حرف را تلفظ کنند، تمایل دارند که به تلفظ حلقی [x] راضی شوند، یا همان طور که در زبان اسپانیایی مرسوم است، «r» را از نوک زبان خود بچرخانند. با این حال، هدف این است که یوولا، آن چیز کوچکی که در پشت گلوی شما آویزان است، به لرزه درآید.

اگر نکته قبلی را بخوانید، می‌دانید که “r” صرفاً نسخه صوتی [x] است. بنابراین اگر می‌توانید به درستی «اچ» بگویید، آخرین صدا را نگه دارید و سپس با دهانتان کمی باز شروع به زمزمه کردن کنید. با انجام این کار شما قادر خواهید بود یک “r” آلمانی فوق‌العاده زیبا ایجاد کنید.

اگر با انجام هیچ یک از این تمرینات به نتیجه نرسیدید کی‌توانیم راه‌حل دیگری را امتحان کنیم. بهترین نکته‌ای که تا کنون در این مورد شنیده‌ام از سوی یکی از دوستان چینی‌ام بود. او به من گفت که روشی که او از طریق آن تلفظ آلمانی “r” را یاد گرفته از طریق غرغره کردن آب بوده است.

یک جرعه آب در دهان خود نگه دارید، سر خود را به عقب خم کنید و طوری غرغر کنید که انگار می‌خواهید گلوی خود را صاف کنید. اما باید توجه داشته باشید که درحین انجام این عمل باید حتماً از صدای خود استفاده کنید. همانطور که قبلاً آموختیم، “r” یک صدای صوتی است. باید لرزشی را در گلوی خود احساس کنید که کمی شبیه صدای خرخر کردن گربه باشد. به یاد داشته باشید که چگونه و از کجا این صدا را تولید کرده‌اید و بعد آماده خواهید بود که آن را بدون نیاز به آب در دهانتان، تلفظ کنید.

?Wie geht’s: چگونه در آلمانی صدای «e» را تلفظ کنیم

سه صدا در آلمانی وجود دارد که با “e” نشان داده می‌شوند. دو مورد از آنها معمولاً برای انگلیسی زبانان هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند: کوتاه [ɛ] و [ə] بدون تلفظ (به ترتیب در “denn” و در پایان “Aufgabe”). هر دو صدا در انگلیسی نیز وجود دارند، به همین دلیل است که برای آن دسته از افراد بومی ساده‌تر هستند. مثال‌های این دو صدا در زبان انگلیسی «bed» و «an» است.

برای خارجی‌ها سخت‌ترین تلفظ آلمانی حرف “e” بلند است که در الفبای آلمانی یافت می‌شود و با [e:] در الفبای آوایی بین‌المللی نشان داده می‌شود.

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که “e” بلند آلمانی از ترکیب دو حرف “e” کوتاه بوجود نیامده است. بسیاری از انگلیسی زبانان سعی می‌کنند “Wie geht’s” را به‌عنوان “Vee gates؟” تلفظ کنند. با این حال، مصوت در ” gates ” از دو صدا ساخته شده است، مانند ” bay”. از سوی دیگر “e” آلمانی فقط یک صدا است. این را نباید فراموش کنید!

“e” آلمانی تقریباً شبیه صدای شروع کلمه ” ending ” است، اما بسته‌تر است. از آنجایی که درک این موضوع سخت است، توصیه من این است که برای شروع یادگیری تلفظ آن به آرامی کلمه ” yeah ” را تلفظ کنید. نوع صحیح “e” به این صورت انجام می‌شود که ابتدا باید کلمه yee و بعد toe و در نهایت “ah” را پشت سرهم تلفظ کنید. این عمل به این دلیل مؤثر است که « yeah » از قبل با یک مصوت بسته‌تر شروع می‌شود، در نتیجه شما را مجبور می‌کند یک «e» آلمانی کامل تولید کنید.

آموزش نکات تلفظ آلمانی

آموزش نکات تلفظ آلمانی

اگر متوجه شدید که با تلفظ خاصی مشکل دارید، به یاد داشته باشید که انجام این تمرین مکرر نتیجه عالی برای شما به ارمغان می‌آورد. تقریباً همیشه می‌توان نوعی تلفظ‌های مشابه را در زبان مادری خود پیدا کنید که به شما امکان می‎دهد روی تولید صدای خاصی کار کنید.

با کار کردن روی صداها به صورت مجزا شروع کنید. شما حتی می‌توانید، این صداها را در کلمات در ترکیب با صداهای دیگر تمرین کنید تا زمانی که بتوانید آنها را به‌طور طبیعی تلفظ کنید ادامه دهید.

اگر هنگام کار بر روی واحدهای زبان خود، دچار مشکل می‌شوید، سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و تنها به این موضوع فکر کنید که این مسأله خاص تمام زبان‌آموزان است و می‌‎توان آن را با تمرین و تکرار و ممارست برای خود آسان کرد. با درنظر داشتن این نکته شما می‌توانید بدون داشتن استرس و با لذت بسیار تمرینات خود را به نتیجه برسانید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی صداهایی بپردازیم که تلفظ آن‌ها در زبان آلمانی برای اکثر زبان‌آموزان دشوار است. درصورتی که در یادگیری زبان آلمانی خود به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:یادگیری زبان آلمانی با آهنگ


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید