IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان آلمانی با رادیو :  بهترین ایستگاه های رادیویی آلمان
امتیاز کاربران: 3.9/5
نویسنده: ایرانمهر
28 مهر 1398

یادگیری زبان آلمانی با رادیو : بهترین ایستگاه های رادیویی آلمان

«فیلم‌ها، رادیو را کشتند»

صبر کن، چی؟ واقعا فکر می‌کنی رادیو مرده است؟ حتما داری شوخی می‌کنی!

دوستان من، رادیو هنوز زنده و سرحال است و به خصوص به زبان‌آموزان آلمانی خدمت می‌کند!

یادگیری زبان آلمانی با رادیو اصلا عجیب و غریب نیست! شاید کمی نوستالژیک باشد ولی قرار نیست یک ضبط صوت بزرگ و کلاسیک را زیر بغل بزنید و در خیابان راه بیفتید. یادگیری زبان با رادیو شیوه‌ای مناسب برای تقویت مهارت‌های شماست.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

کسی چه می‌داند؟ شاید در کشور آلمان و ساختمانی قدیمی زندگی می‌کنید. در همین هنگام ترجیح دهید که رادیوی روی طاقچه (یا آشپزخانه) را روشن و آن را روی موج FM تنظیم کنید. منظورم این است، شما که بابت رسانه‌ی «GEZ» کلی پول پرداخت کرده‌اید، خوب از سایر ایستگاه‌های رادیویی هم استفاده کنید! 

شاید علاوه بر گوش دادن به کانال‌های رادیویی اخبار، موزیک و سرگرمی، بخواهید زبان آلمانی خود را هم تقویت کنید و برای این کار دنبال بهترین روش باشید. در چنین مواقعی باید با توجه به شهری که در آن زندگی می‌کنید، ایستگاه رادیویی مناسب را پیدا کنید و از کانال‌های آموزشی هم بهره ببرید.

اگر در آلمان زندگی نمی‌کنید هم می‌توانید از ایستگاه‌های رادیویی برند استفاده کنید. در این مواقع به راحتی می‌توانید کانال‌های خبری را پیدا کنید و از این روش نوستالژیک نهایت استفاده را ببرید. اما همانطور که می‌دانید، تعداد کانال‌های آموزشی برای یادگیری زبان آلمانی زیاد است. پس از کجا باید شروع کنید؟ در ادامه بهترین ایستگاه‌های رادیویی را برای یادگیری زبان آلمانی معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها به تقویت مهارت‌های خود بپردازید. البته به یاد داشته باشید، این روش به کسانی توصیه می‌شود که از طریق «شنیدن»، بهتر از «دیدن» یا «خواندن»‌ یاد می‌گیرند. پس اگر شما با دیدن و خواندن بهتر یاد می‌گیرید، بهتر است فیلمی را با زیرنویس نگاه کنید، تا اینکه به رادیو گوش دهید، قهوه دم کنید، سرتان را روی بالش بگذارید و نهایتا «بخوابید». 

بهترین ایستگاه های رادیویی آلمان

یادگیری زبان آلمانی با رادیو: 10 ایستگاه رادیویی معروف آلمانی

Deutsche Welle

ایستگاهی برای زبان‌آموزان صفر کیلومتر

در این ایستگاه رادیویی موضوعات مختلفی مطرح می‌شود. از پادکست‌های مربوط به موسیقی گرفته تا سری آموزشی کامل زبان آلمانی، که آن را به ایستگاهی بی‌نظیر برای زبان‌آموزان مبتدی تبدیل کرده است. یکی از بهترین منابع یادگیری در این ایستگاه، پادکست Radio D است که مفاهیم ساده و قابل درک آلمانی را بیان می‌کند.

 Deutschlandfunk

بیان اخبار کار‌آمد

یکی از بهترین نکات یادگیری زبان با رادیو این است که شما می‌توانید در کنار انجام کارهای خود به آن گوش کنید. نیازی نیست از روی یک تکه کاغذ بخوانید، جلوی تلویزیون بنشینید یا اینستاگرام و توییتر را بالا و پایین کنید. فقط کافی است به ایستگاه‌های رادیویی اخبار به زبان آلمانی گوش دهید و به کارهای روزمره‌ی خود برسید؛ حالا فرقی نمی‌کند سیب‌زمینی سرخ کنید، یا در بزرگراهی به سمت محل کارتان در رفت و آمد باشید.

نکته: با موبایل هم می‌توان به رادیو گوش داد. تصور حمل آن رادیوی کلاسیک قدیمی را از ذهنتان بیرون کنید.

یکی از بهترین منابع، ایستگاه رادیویی «Deutschlandfunk» است. در این ایستگاه اخبار مهم بین‌المللی بیان می‌شود و مصاحبه‌های سیاست‌مدارها و سایر اشخاص مهم و شناخته شده را شامل می‌شود.

 ARD 

کانالی برای معتادان اخبار سیاسی و اقتصادی

در این ایستگاه رادیویی اخبار مختلفی بیان می‌شود و اتفاقات ملی و بین‌المللی را بازگو می‌کند. علاوه بر این، از مطالب فرهنگی و سبک زندگی در آلمان هم صحبت می‌شود.

به شما توصیه می‌کنم که از سایت NDR Info دیدن فرمایید. در این سایت اخباری راجع به تولیدات، موسیقی، آب‌وهوا و موضوعات دیگر بازگو می‌گردد. هیچ‌وقت ارزش یادگیری را با بحث راجع به مشکلات یا مسائل مختلف دست کم نگیرید.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

Sport1.fm 

کانالی برای فوتبال دوستان

نه، راجع به فوتبال آمریکایی (راگبی) حرف نمی‌زنم. گوش دادن به اخبار بیس‌بال را هم فراموش کنید. موضوع اصلی کشور آلمان است، پس اگر با این قضیه کنار آمده‌اید و حالا دوست دارید اخبار ورزشی گوش دهید، این ایستگاه رادیویی بهترین گزینه برای شماست که گزارش بازی فوتبال را با موزیک راک و معاصری ترکیب می‌کند.

پس  به کمک این ایستگاه رادیویی، دانش خود درباره «Füßballgötter» (خدایان فوتبال) را به‌روز نگه دارید، دانش خود از اصطلاحات ورزشی را بالا ببرید و به مصاحبه‌های هواداران ورزش گوش دهید تا با انواع مکالمات آشنا شوید.

 hr3 

کانالی برای کمدی دوستان!

با گوش دادن به این ایستگاه رادیویی، هم به تقویت مهارت‌های خود در زبان آلمانی می‌پردازید، هم حسابی می‌خندید. محتوای مربوط به این ایستگاه در رسانه ARD و در قالب پادکست هم در دسترس است. بنابراین می‌توانید به راحتی آن‌ها را از اینجا دانلود کنید.

یادگیری زبان آلمانی با رادیو بهترین ایستگاه های رادیویی آلمان

  Star FM 

کانالی مناسب طرفداران موسیقی راک

اگر می‌خواهید با اصطلاحات موسیقایی در زبان آلمانی آشنا شوید، اگر اولین کلمه‌ی‌ آلمانی که یاد گرفتید «E-Gitarre» (گیتار الکترونیکی) بود و اولین برنامه‌تان برای بازدید از آلمان رفتن به کنسرت گروه  Die Toten Hosen یا Die Ärzte  است، استفاده از این ایستگاه رادیویی را به شما توصیه می‌کنیم. ایستگاه رادیویی Star FM نیازهای موسیقایی شما را به خوبی پوشش می‌دهد.

 TrueHipHop 

کانالی مناسب رپ و هیپ‌هاپ دوستان

اگر با موسیقی راک زیاد کنار نمی‌آیید یا در حال رفت و آمد به محل کار یا دانشگاه به موسیقی رپ گوش نمی‌دهید، حتما زیاد آتشی‌مزاج نیستید یا علاقه‌ای به این موسیقی‌ها ندارید. ولی اگر می‌خواهید اصطلاحات کوچه‌خیابانی آلمانی را یاد بگیرید، به شما استفاده از این ایستگاه رادیویی را توصیه می‌کنم. چون زبانی که به شکل آکادمیک یا در دانشگاه یاد می‌گیرید، با زبانی که مردم در مکالمات روزمره به زبان آلمانی صحبت می‌کنند کاملا متفاوت است. پس گوش دادن به موسیقی‌های رپ از طریق این ایستگاه رادیویی، تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. حتی می‌توانید از ایستگاه آنلاین آن‌ها با عنوان TrueHipHop هم بهره ببرید.  

یادگیری زبان آلمانی با رادیو

 

 FluxFM 

موسیقی‌های موجود در این ایستگاه رادیویی علاوه بر اینکه به شما در تقویت مهارت‌ها در زبان آلمانی کمک می‌کند، برای مهمانی‌های آخر هفته خیلی خوب است. در این ایستگاه رادیویی انواع موسیقی نظیر راک و الکتروپاپ پخش می‌شود. جالب اینجاست که آهنگ خواننده‌های انگلیسی‌زبان، بیشتر از آلمانی‌زبان‌ها در این ایستگاه پخش می‌شود. البته تمام آهنگ‌ها به زبان آلمانی است.

 

 Radio SAW 

برای کسانی که صدای خانم‌ها را بیشتر می‌پسندند

شاید شما هم از آن دسته فمنیست‌هایی باشید که فقط به آهنگ‌هایی گوش می‌دهید که خواننده آن‌ها خانم‌ها باشند. حتی ممکن است از طرفداران خواننده‌ی آلمانی «فتس برات» (Fettes Brot) یا «لانا دل‌ری» (Lana Del Rey) باشید. مشکلی نیست! در این ایستگاه رادیویی می‌توانید به بیش از 40 آهنگ آلمانی و بین‌المللی گوش دهید که توسط خوانندگان زن خوانده شده است.

علاوه بر این، اگر به گفتگوهای صبحگاهی علاقه دارید، گوینده‌های این ایستگاه این کار را هر روز صبح و با کمال میل در حق شما انجام می‌دهند تا به کمک آن درک مطلب خود را در زبان آلمانی بالاتر ببرید. همچنین، این ایستگاه رادیویی کنسرت زنده، مصاحبه با هنرمندان و کمی اخبار روز هم ارائه می‌دهد. 

 Klassik Radio 

ایستگاهی برای طرفداران موسیقی کلاسیک

شاید تا الان پیش خودتان فکر کردید که این‌ها اکثرا کانال‌های موسیقی بودند! پس می‌توانید به جای اینکه درگیر رادیو شوید، موسیقی دانلود کنید. اما قبل از آن کمی صبر کنید! در کانال‌های رادیویی قطعا گوینده‌ای وجود دارد که برای شما صحبت کند و به این طریق مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. ایستگاه‌های رادیویی آلمانی فقط موسیقی ارائه نمی‌کنند و بیش از این حرف‌ها برای گفتن دارند. گذشته از این‌ها، با موسیقی فقط زبان یاد نمی‌گیرید!‌ آلمان سرزمین «باخ» (Bach)، «برامز» (Brahms) و «بتهوون» (Beethoven) است! لازم نیست حتما متخصص موسیقی کلاسیک باشید تا بتوانید زیبایی این نوع موسیقی‌ها را درک کنید. مگر برای گوش دادن به موسیقی «شجریان»، موسیقی کلاسیک می‌خوانید؟ با گوش دادن به موسیقی‌های کلاسیک آلمانی از این کانال، حتی می‌توانید با فرهنگ کشور آلمان هم آشنا شوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین ایستگاه‌ های رادیویی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن‌ها به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. شاید پیدا کردن سایر کانال‌های رادیویی آلمانی سخت باشد، پس به شما توصیه می‌کنیم ابتدا از همین ایستگاه‌ها شروع کنید.

به خاطر داشته باشید، موسیقی می‌تواند ابزاری فوق‌العاده برای یادگیری زبان آلمانی، لغات جدید و ساختار‌های گرامری باشد! علاوه بر این، یادگیری زبان آلمانی با رادیو می‌تواند تمرکز شما را برای تقویت مهارت‌ها گسترش دهد. پس اگر می‌خواهید به مطالب طنز آلمانی، گفتمان‌های مختلف، اخبار با موضوعات گوناگون و یا موسیقی گوش دهید، ایستگاه‌های رادیویی آلمانی را فراموش نکنید که یکی از بهترین ابزار برای یادگیری زبان آلمانی هستند. 


بیشتر بخوانید: ده فیلم به زبان آلمانی که باید آن‌ها را ببینید

بیشتر بخوانید: گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان

بیشتر بخوانید: گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان(قسمت دوم)


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.9 از 5 از 9 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید