IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان – قسمت دوم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
1 تیر 1398

گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان – قسمت دوم

یادتان هست در قسمت اول این مقاله درباره چه مسائلی صحبت کردیم؟

گفتیم یادگیری زبان با موسیقی و ترانه یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان در عصر حاضر است. همچنین درباره این مسئله صحبت کردیم که آلمان، گروه‌های موسیقی فوق‌العاده‌ای دارد که در سبک‌های مختلف فعالیت می‌کنند و هر کس با توجه به سلیقه و علاقه‌اش می‌تواند گروهی را انتخاب کند و با‌ شنیدن ترانه‌ها، خواندن آن‌ها و تلاش برای یادگیری، زبان آلمانی را یاد بگیرد.

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

در مقاله قبل درباره این مسئله صحبت کردیم که حتما لازم نیست با یک ستاره راک آلمانی کلاس‌های خصوصی داشته باشید تا بتوانید زبان آلمانی یاد بگیرید و یادگیری این زبان با موسیقی و ترانه کاملا رایگان و برای همه در دسترس است.

همانطور که حتما همه می‌دانید، شنیدن ترانه و گوش دادن به آهنگ و شعر، مهارت‌های شنیداری شما را تقویت می‌کند و دایره لغاتتان را گسترش می‌دهد. این روش برای همه زبان‌آموزان خوب است، اما برای آن‌دسته از کسانی که دائم با کتاب‌های درسی و جزوات سر و کله می‌زنند و به دنبال راه جدید و متفاوتی برای یادگیری زبان هستند، لطف دیگری دارد.

شنیدن و گوش دادن وقتی هدفمند باشد و برای کارتان دلیل مشخصی داشته باشید، شنیدن فعال (active listening) نام دارد. اما اگر چیزی را صرفا برای این که گوش بدهید، می‌شنوید، شنیدن غیرفعال (passive listening) را انتخاب کردید و اگرچه باعث آشنایی شما با صداها و نحوه تلفظ آن‌ها می‌شود، اما نقش پررنگی در یادگیری زبان ندارد. برای یادگیری زبان باید شنیدن فعال را انتخاب کنید و هر کلمه یا عبارت را به قصد یادگیری و درک مطلب بشنوید.

گروه های موسیقی آلمانی

حال برای اینکه کمی گروه‌هایی که در مقاله قبل به آن‌ها اشاره کردیم یادتان بیاید، با هم مروری خواهیم داشت.

گروه (Die Fantastischen Vier (The Fantastic Four سبک هیپ-هاپ دارد و اولین آلبوم رپ خود را در سال 1991 راهی بازار کرد.

گروه (Wir Sind Helden (We Are Heroes یک گروه پاپ-راک آلمانی است که خواننده اصلی‌شان، یکی از پرطرفدارترین و زیباترین صداها را در بین خوانندگان آلمانی دارد.

گروه (Die Toten Hosen (The Dead Trousers ، گروهی با سبک پانک است. آهنگ‌های این گروه شناخته شده است و تقریبا تمام آلمانی‌ها به موزیک آن‌ها گوش می‌دهند.

یکی از گروه‌های مورد علاقه آلمانی‌ها، گروه Spider Murphy Gang است. این گروه یکی از نتایج جنبش (Neue Deutsche Welle (New German Wave است که در دهه 1980 در آلمان غربی شروع شد.

گروه Rammstein هم نیازی به معرفی ندارد و عده زیادی، فارغ از اینکه آلمانی هستند یا نه، طرفدار این گروه هستند و به آهنگ‌های آن‌ها گوش می‌دهند.

گروه Tic Tac Toe موفق‌ترین گروه مرد در آلمان بوده و هست؛ ولی در سال 2007 اعضای این گروه نتوانستند مثل قبل در کنار هم فعالیت کنند و به همین دلیل از هم جدا شدند. این گروه به خاطر سبک تهاجمی و کلمات و عباراتی که در شعرها و عنوان آن‌ها استفاده می‌شد، با انتقادات و بحث و جدل‌های زیادی همراه بود.

این هم مروری بر شش گروه موسیقی که در مقاله اول درباره آن‌ها صحبت کرده بودیم. در این مقاله شش گروه دیگر را با هم می‌شناسیم.

7.Truck Stop

وقتی برای اولین بار به آهنگ‌های گروه Truck Stop گوش بدهید، مغزتان منفجر می‌شود.

این گروه، یک گروه قدیمی با سبک کانتری است و بعضی از آهنگ‌ها و سبک‌های موسیقی آن یادآور ستارگان دنیای موسیقی از جمله «کنی راجرز» (Kenny Rogers) یا «دیو دادلی» (Dave Dudley) است.

این گروه در ابتدا به زبان انگلیسی می‌خواندند ولی بعد از مدتی در دهه 1970، شعرهایشان را به زبان مادری‌شان نوشتند و خواندند. این گروه یکی از واضح‌ترین و ساده‌ترین شعرها را دارند که در این لیست معرفی شدند و به ویژه برای زبان‌آموزان مبتدی مناسب است. می‌توانید بین هر کلمه مکث‌های مشخصی را بشنوید و در شعرهای آن‌ها اختصارات و واژگان عامیانه و کوچه خیابانی زیاد شنیده می‌شود.

آهنگ زیبای این گروه (“Wenn es nacht wird, in Old Tucson” (“When night falls in old Tucson است که می‌توانید درباره سبک کانتری و ویژگی‌های آن هر چیزی که لازم دارید را بدانید.

یکی دیگر از آهنگ‌های فوق‌العاده این گروه، (Tausend Meilen (“Thousand Miles است.

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

8.Culcha Candela

اگر بیشتر به موزیک پاپ و ترند روز علاقه دارید، گروه Culcha Candela احتمالا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

اگر روزی «پیتبول» (Pitbull) تصمیم بگیرد به جای انگلیسی، به زبان آلمانی بخواند، کارهایش شبیه این گروه می‌شود. اگرچه آن‌ها یک گروه آلمانی هستند، از دو زبان لاتین و اسپانیایی تاثیر زیادی گرفتند و گاهی اسپانیایی را هم در آهنگ‌هایشان وارد می‌کنند.

آهنگ “Berlin City Girl” یکی از آهنگ‌هایی است که در مهمانی‌ها زیاد شنیده می‌شود و فهم شعر آن ساده است و در کلوب‌ها و رستوران‌های نسل جوان آلمانی زیاد شنیده می‌شود.

آهنگ “Eiskalt” (“Ice cold”)  ریتم خاصی دارد که برای رقص و کلوب‌ها خیلی جذاب است و مطمئنم از اول تا آخر، سرتان را با آهنگ تکان خواهید داد.

9.Tokio Hotel

گروه Tokio Hotel، گروه پاپ راک آلمانی است که در سال‌های 2007 و 2008 و بعد از برنده شدن جایزه MTV Video Music Award به شهرت جهانی رسیدند. این گروه جایزه فوق را برای آهنگ انگلیسی “Ready, Set, Go!” دریافت کردند.

اگرچه آن‌ها با آهنگ انگلیسی‌شان به شهرت بین‌المللی رسیدند، اما در کشور خودشان و با آهنگ‌های آلمانی هم موفقیت‌های زیادی داشتند و بارها آهنگ‌هایشان در فهرست برترین آهنگ‌های روز بوده است.

اگر بخواهم آهنگی را به شما معرفی کنم که برای یک زبان‌آموز مبتدی مناسب باشد، پیشنهاد می‌کنم آهنگ  (“Durch den Monsun” (“Through the Monsoon”را گوش بدهید که آهنگی نسبتا آرام و دلپذیر است.

شعر این آهنگ کلماتی دارد که به طور روزمره استفاده می‌شود و به جای اینکه آن‌ها را در شعر بشنوید، بیشتر در مکالمات روزمره دیده می‌شوند و عبارات آلمانی را یاد می‌گیرید که می‌توانید در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده کنید.

آهنگ (“An deiner Seite” (“On your side” بیشتر به درد زبان‌آموزان سطح متوسطه می‌خورد، اما دنبال کردن شعر آن خیلی سخت نیست.

گروه های موسیقی

10.Querbeat

گروه Querbeat ، گروهی است که مستقیم از صحنه‌های کارناوال کلن (Köln، Cologne) متولد شده است.

آن‌ها گروه بزرگی هستند که سازهای مختلفی را می‌نوازند تا حس یک مهمانی و کارناوال موسیقی واقعی را به شما بدهند. کارناوال، رویداد بزرگی در کلن است و مثل آهنگ معروف Michael Bublé در کریسمس است. گروه Querbeat  در دوره کارناوال آهنگ‌های زیادی را نواختند و اجرا کردند.

آهنگ آن‌ها به نام (“Guten Morgen Barbarossaplatz” (“Good morning Barbarossaplatz” درباره میدان بزرگی در کلن است که مردم شب‌ها تا دیروقت در آن میدان دور هم جمع می‌شوند و تا صبح به خوشگذرانی می‌پردازند. این موزیک نمونه خوبی از آهنگ‌های کارناوال است که برای رقصیدن و خواندن مردم با هم طراحی شده است.

اگر به بعضی از زبان‌ها و فرهنگ منطقه‌ای آلمان علاقه دارید، این گروه آهنگ‌هایی به زبان Kölsch دارند که زبانی منحصربه‌فرد کلنی‌هاست.

11.Silbermond

گروه (Silbermond (Silver Moon یکی دیگر از گروه‌های بی‌نظیر آلمانی است که خواننده آن‌ها یک زن حیرت‌انگیز است. بعد از اینکه این گروه با اسامی و تلاش‌های اشتباه کار خود را بارها شروع کرد و متوقف شد، سرانجام کار خود را با نام Silbermond  و با تمرکز روی آهنگ‌های آلمانی شروع کرد و حرفه‌شان را به طور رسمی آغاز کردند. آن‌ها جایزهMTV  را برنده شدند و آهنگ‌هایشان در میان کشورهای آلمانی‌زبان در میان آهنگ‌های مطرح و پرطرفدار روز قرار گرفت.

آهنگ “Das Beste” (“The best”)، آهنگی آرام با سبک راک است که درک آن برای زبان‌آموزان مبتدی ساده است. در این شعر، الگوهای ساده‌ای برای جملات استفاده شده است که فهم و درک معنی آن‌ها نسبتا آسان است.

بعد از اینکه کمی سطحتان پیشرفته‌تر شد، می‌توانید آهنگ (“Unendlich” (“Never ending” را گوش بدهید.

12.Die Beatles

درباره گروه Beatles شنیده‌اید، نه؟

وقتی هنوز نام و شهرت این گروه جوان و نوپا بود، کمپانی Odeon Records اعضای این گروه را متقاعد کرد بعضی از ترانه‌هایشان را به زبان آلمانی بخوانند تا در این کشور و سایر کشورهای آلمانی‌زبان فروش بیشتری داشته باشند. شاعری از لوکزامبورگ اشعار آهنگ‌های “I Wanna Hold Your Hand”  و “She Loves You” را به آلمانی ترجمه کرد و به «پاول مک‌کارتنی» (Paul McCartney) و «جان لنون» ( John Lennon) یاد داد چطور آن‌ها را تلفظ کنند.

درک و فهم این آهنگ‌ها برای زبان‌آموزان مبتدی ساده است، چون با لهجه غیربومی تلفظ می‌شود و صداها و کلماتی در شعر وجود دارد که برای شما آشناست.

همچنین می‌توانید به آهنگ “Komm gib mir deine Hand”  هم گوش بدهید و با شعر معنی آن را بفهمید.

گروه های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان

حالا وقت آن رسیده که بخوانید و برقصید و راهتان به سمت روان و سلیس صحبت کردن را هموار کنید

امیدوارم بعد از خواندن دو قسمت این مقاله، درباره گروه‌های موسیقی آلمانی ایده‌های جدید داشته باشید و به آهنگ‌های آن‌ها گوش دهید. اما می‌خواهیم با عشق و علاقه این کار را بکنید تا نتیجه‌ای که باید را بگیرید.

گروه مورد علاقه شما در آلمان کدام گروه است؟ اگر تا امروز گروه مورد علاقه‌تان را انتخاب نکردید، امروز وقت آن رسیده که با آهنگ‌های این گروه‌ها بخوانید و برقصید و زبان آلمانی یاد بگیرید و گروه مورد علاقه‌تان را هم انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: گروه‌های موسیقی آلمانی برای یادگیری زبان – قسمت اول

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان آلمانی با آهنگ


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید