IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
زمان آینده کامل در زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
25 بهمن 1402

زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه

آشنایی با انواع زمان‌ها در زبان فرانسه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این زمان‌ها استفاده کرده و نتیجه دلخواه خود را نیز دریافت کنید. زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه یکی از کاربردی‌ترین و رایج‌ترین زمان‌هایی است که امروزه در گرامر زبان فرانسوی مورداستفاده قرار گرفته و دارای کاربردهای زیادی است. این زمان به شما اجازه می‌دهد تا خیلی راحت درباره مسائلی که در آینده اتفاق می‌افتند صحبت کنید. پس برای ارتباط گرفتن و مکالمه به زبان فرانسوی آشنایی با این زمان الزامی خواهد بود.

بسیاری از افرادی که به‌تازگی یادگیری زبان فرانسوی را آغاز کرده‌اند هنوز اطلاعات چندانی درباره اهمیت این زمان در گرامر زبان فرانسه ندارند. با این حال ما در ادامه این بخش از آموزش زبان فرانسه قصد داریم کمی بیشتر درباره این زمان صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را درباره کاربردها و نحوه استفاده از آن در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و قصد دارید بیاموزید که دقیقا به چه شکل باید از زمان آینده کامل در فرانسوی استفاده کنید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

آشنایی با زمان حال کامل در زبان فرانسوی

پیش از هر چیز برای صحبت درباره زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه اجازه دهید تا ابتدا کمی بیشتر درباره خود این زمان صحبت کرده و نکات کلی را درباره آن بیان کنیم. به طور کلی این زمان وقتی به کار می‌رود که قصد داشته باشید درباره اقدامی در آینده صحبت کنید که با لحظه‌ای خاص در آینده یا یک امر ضروری در آینده ادغام شده باشد. این می‌تواند یک احتمال، یک فرضیه یا یک واقعیت را نشان دهد و هیچ محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دقیقا همان ساختاری است که ما در حال کامل در زبان انگلیسی نیز از آن استفاده می‌کنیم. پس اگر شما هم در زبان انگلیسی تسلط نسبی دارید نباید این موضوع، چندان عجیب باشد. از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین کاربردهای این زمان وقتی است که قصد دارید برای توصیف یا صحبت در مورد عملی صحبت کنید که در زمان خاصی در آینده تکمیل خواهد شد. شاید این موضوع کمی در نگاه اول تناقض داشته باشد، ولی اگر ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

در این‌جا قصد داریم یک مثال را به شما ارائه دهیم که به شما نشان می‌دهد دقیقا به چه شکل می‌توانید از این زمان در جملات و مکالمات خود به زبان فرانسوی استفاده کنید:

J’aurai fini mon travail demain.

تا فردا کارم را تمام خواهم کرد.

آینده کامل در زبان فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

چه زمانی می‌توانیم از زمان آینده کامل در زبان فرانسوی استفاده کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که احتمالا برای شما هم به وجود آمده این است که کی می‌توانیم از زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه استفاده کنیم و این زمان دارای چه کاربردهایی در زبان فرانسوی است؟ جدای از مثال‌هایی که در بخش قبلی به شما ارائه دادیم باید بدانید که این زمان دارای کاربردهای بسیار مهم دیگری نیز در زبان فرانسوی است که باید به آنها دقت داشته باشید. این کاربردها شاید مطابقت خاصی با کاربردهای زمان حال کامل در زبان انگلیسی نیز نداشته باشند.

در این بخش سه مورد مهم از کاربردهای مهم این زمان را در اختیار شما قرار خواهیم داد:

  • هر زمان که در زبان انگلیسی از کلمه must استفاده می‌کنید می‌توانید در زبان فرانسوی از زمان آینده کامل استفاده کرده و از مزایای این زمان بهره‌مند شوید. برای مثال جمله Henri n’est pas ici ;il aura oublié. را در نظر بگیرید که به معنای هنری اینجا نیست، او باید فراموش کرده باشد است. همانطور که مشاهده می‌کنید در این جمله از زمان آینده کامل استفاده شده است.
  • هر زمان که از حروف ربط مانند quand، lorsque، aussitôt que، dès que، une fois que و après que استفاده کنید باید در کنار آن از زمان آینده کامل نیز استفاده کنید تا جمله شما معنای کاملی را به مخاطبتان منتقل کند. دقت داشته باشید که در زبان انگلیسی ما به‌سادگی از زمان حال یا گذشته استفاده می‌کنیم. برای مثال جمله Nous le feron saussitôtqu’elle sera arrivée. را در نظر بگیرید که به معنای به محض ورود او این کار را انجام خواهیم داد است.
  • کاربرد بسیار مهم دیگری که زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه می‌تواند داشته باشد وقتی است که قصد دارید در مورد وقایع زندگی یک فرد در یک زمینه تاریخی صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید. در چنین موقعیت‌هایی ما در زبان انگلیسی از زمان گذشته یا گاهی اوقات حتی از جملات شرطی استفاده می‌کنیم. با این حال در زبان فرانسه خیلی راحت می‌توانید از آینده کامل استفاده کنید تا منظور خود را برسانید. برای مثال جمله Victor Hugo aura écrit la poésie en deux heures. را در نظر بگیرید که به معنای ویکتور هوگو در دو ساعت یک شعر نوشت است.

چگونه زمان آینده کامل را در زبان فرانسوی بسازیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که اکثر افراد در خصوص زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه می‌پرسند این است که چگونه می‌توان این زمان را در زبان فرانسوی تشکیل داد؟ اولین نکته‌ای که باید در این زمینه بدانید این است که تشکیل آینده کامل در زبان فرانسه بسیار ساده و راحت است و تنها کافی است دستورالعمل‌هایی که در این زمینه وجود دارد را رعایت کنید.

برای تشکیل زمان آینده کامل در فرانسوی تنها کاری که باید انجام دهید این است که از زمان آینده درست کمکی (avoir یا être) استفاده کرده و آن را با فعل ماضی ترکیب کنید. به این ترتیب می‌توانید به ساختار مدنظر خود دست پیدا کنید. به طور خلاصه فرمول کلی که برای انجام این کار وجود دارد به شکل زیر خواهد بود:

Future tense of the auxiliary + past participle

البته باید دقت داشته باشید که یک مشکل کوچک در اینجا وجود دارد که حتما باید به آن دقت داشته باشید. درست مانند سایر موارد در صرف ترکیبی در زبان فرانسه باید در اینجا نیز به خاطر داشته باشید که آینده کامل نیازمند توافق خواهد بود. برای این کار باید دستورالعمل‌های زیر را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه استفاده کنید:

  • هنگام استفاده از فعل کمکی être فعل ماضی شما باید با فاعل جمله همخوانی و سازگاری داشته باشد.
  • در زمان استفاده از فعل کمکی avoir باید توجه داشته باشید که فعل گذشته شما باید با مفعول مستقیمی که در جمله به کار رفته سازگاری کاملی داشته باشد.

احتمالا با مطالعه این موارد احساس کرده‌اید که قوانین زیادی برای استفاده از زمان آینده کامل در فرانسوی وجود دارد؛ ولی باید بدانید که اصلا این طور نیست و شما خیلی راحت می‌توانید از این زمان استفاده کنید. در ادامه قصد داریم چند مثال کاربردی و بسیار رایج را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که با مطالعه این مثال‌ها می‌توانید تا حد زیادی نحوه استفاده از زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه را بیاموزید و از این زمان در جملات خود استفاده کنید:

فعل aller به معنای رفتن را در نظر بگیرید:

  • je serai allé(e): من رفته‌ام.
  • tu seras allé(e): تو رفته‌ای.
  • Il/ elle sera allé(e): او/او (مونث و مذکر) رفته است.
  • nous serons allés(es): ما رفته‌ایم.
  • vous serez allés(es): شما رفته‌اید.
  • Ils/elles seront allés(es): آنها رفته‌اند.

حال در ادامه قصد داریم دسته دیگری از مثال‌ها را به شما ارائه دهیم که در این مثال‌ها از فعل کمکی avoir استفاده شده است. حال برای کارکردن با این مثال‌ها فعل aimer را در نظر بگیرید که به معنای دوست داشتن یا عاشق شدن است. حال جملات زیر را بادقت مشاهده کنید:

  • J’aurai aimé: من عاشق خواهم شد.
  • Tu auras aimé: تو عاشق خواهی شد.
  • Il/elle aura aimé: او (مذکر/مونث) عاشق خواهد شد.
  • Nous aurons aimé: ما عاشق خواهیم شد.
  • Vous aurez aimé: شما عاشق خواهید شد.
  • Ils/elles auront aimé: آنها عاشق خواهند شد.
آینده کامل در فرانسه

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

افعال کمکی avoir و être  را در چه جایگاهی در جمله قرار دهیم؟

به احتمال زیاد اگر با گرامر زبان فرانسوی آشنایی داشته باشید پاسخ این سوال را در سایر بخش‌های گرامر فرانسوی مشاهده کرده‌اید و دیگر نیازی نیست که این بخش را بادقت مطالعه کنید. با این حال برای این‌که بتوانید به بهترین شکل ممکن از زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه استفاده کنید در این بخش قصد داریم توضیحات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. اولین نکته‌ای که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که افعال فرانسوی، هنگامی که در صرف ترکیبی استفاده می‌شوند با avoir یا être ظاهر می‌شوند.

بیشتر افعالی که امروزه در زبان فرانسوی وجود دارند از avoir استفاده می‌کنند؛ ولی افعالی نیز وجود دارند که از être استفاده کرده و از مزایای این فعل کمکی نهایت بهره را می‌برند. از جمله افعالی که از être استفاده می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • arriver – to arrive
  • descendre– to descend
  • entrer– to enter
  • rentrer– to reenter
  • monter– to climb
  • remonter – to climb again
  • naître – to be born
  • renaître – to be reborn
  • partir – to leave
  • repartir – to leave again
  • passer – to pass
  • rester – to stay
  • retourner – to return
  • sortir – to go out
  • resortir – to go out again
  • tomber– to fall
  • retomber – to fall again
  • venir – to come
  • devenir– to become
  • parvenir – to reach
  • revenir– to come back

یکی از نکات بسیار جذاب و کاربردی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که تمامی افعالی که از être به‌عنوان یک فعل کمکی استفاده می‌کنند به نوعی به مفهوم حرکت کردن اشاره دارند.

صرف زمان آینده کامل در زبان فرانسوی

یکی از مهم‌ترین مواردی که شما باید در خصوص زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه بدانید نحوه صرف افعال مختلف در این زمان است. برای انجام این کار ما در ادامه جدولی را برای شما آورده‌ایم که اطلاعات مفید و کاربردی را در خصوص صرف افعال در این زمان در اختیار شما قرار می‌دهد:

Aimer (auxiliary verb is avoir)   
j’auraiaimé   nousaurons aimé
tuaurasaimé   vousaurez aimé
il, elleaura aiméils, ellesauront aimé
Devenir (être verb)   
jeserai devenu(e)nousserons devenu(e)s
tuseras devenu(e)vousserez devenu(e)(s)
ilsera devenuilsseront devenus
elleSera devenueellesseront devenues
Se laver (pronominal verb)   
jeme serai lavé(e)nousnous serons lavé(e)s
tute seras lavé(e)vousvous serez lavé(e)(s)
ilse sera lavéilsse seront laves
ellese sera lavéeellesse seront lavées

نکات کلیدی و مهمی که باید درباره استفاده از زمان آینده کامل بدانید

وقتی که قصد استفاده از زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه را دارید توجه داشتن به چند فاکتور بسیار مهم و کلیدی می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک کند. در این بخش قصد داریم نکات مهمی را بیان کنیم که در استفاده از این زمان به شما کمک شایانی خواهند کرد. پس با ما در ادامه این بخش همراه باشید.

منفی کردن زمان آینده کامل در فرانسوی

تمام مواردی که در بخش‌های قبلی در خصوص استفاده از افعال در زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه مطرح کردیم همگی در حالت مثبت جملات زبان فرانسوی بودند. حال ممکن است این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که در حالت منفی به چه شکل می‌توانیم از این افعال استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برای منفی کردن یک جمله در زمان آینده کامل به‌سادگی می‌توانید از کلمه ne در اطراف فعل کمکی استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را بیاموزید مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

Je n’aurai pas fini mon travail avant minuit.

من قبل از نیمه شب کارم را تمام نمی‌کنم.

Il n’aura rien accompli.

او هیچ‌کاری انجام نخواهد داد.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که ضمایر قبل از فعل مزدوج باقی می‌مانند. مثال زیر را در این زمینه بادقت مشاهده کنید:

Je n’y serai pas allé avant lundi.

من قبل از دوشنبه به آنجا نخواهم رفت.

زمان آینده کامل در فرانسه

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

سوالی کردن زمان آینده کامل در زبان فرانسوی

یکی دیگر از مواردی که حتما باید در خصوص استفاده از افعال در در زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه بیاموزید نحوه سوالی کردن جملات در این زمان است. برای این‌که بتوانید جملات خود را در این زمان سوالی کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که ترتیب کلماتی که در جملات شما مورداستفاده قرار گرفته‌اند را جابه‌جا کنید. در واقع شما باید ترتیب فاعل و فعل را برعکس کرده و آنها را با استفاده از یک خط فاصله از یکدیگر جدا کنید. از طرف دیگر برای پیوند دادن دو مصوت نیز در این حالت می‌توانید از t استفاده کنید.

برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را بیاموزید و بتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید مثال زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

Sera‐t‐elle revenue avant la fin de mai?

آیا او قبل از پایان ماه مه بازگشته است؟

دقت داشته باشید که اگر قصد داشته باشید در حالت منفی اقدام به سوالی کردن جمله خود کنید باید هم ترتیب کلمات را وارونه کرده و هم از ne یا همان عبارت نفی استفاده کنید. نکته مهم دیگری که در خصوص این موضوع در زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه باید به آن دقت داشته باشید این است که تمام ضمایر مفعول و قید باید قبل از شکل مزدوج فعل باقی مانده باشند. مثال زیر به شما نشان می‌دهد که دقیقا به چه شکل می‌توانید این کار را انجام داده و از زمان آینده کامل در فرانسوی استفاده کنید:

N’aura‐t‐il pas fini le travail?

آیا او کار را تمام نکرده است؟

Ne l’aura‐t‐il pas fini?

آیا او آن را تمام نکرده است؟

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه پاسخ دهیم.

زمان آینده کامل چه کاربردهایی در زبان فرانسوی دارد؟

از جمله مهم‌ترین کاربردهای این زمان می‌توان به استفاده از آن بعد از حروف ربط در جملات زبان فرانسوی، برای بیان احتمال یا فرض در گذشته و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. این زمان یکی از پرکاربردترین زمان‌هایی است که در زبان فرانسوی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آینده کامل را می‌توان برای صحبت درباره مسائل آینده مورد استفاده قرارداد؟

بله، وقتی که شما قصد دارید بگویید که عملی در آینده انجام می‌شود یا این‌که اتفاقی در آینده رخ می‌دهد می‌توانید خیلی راحت از زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه برای صحبت کردن درباره این موضوع استفاده کنید.

سخن پایانی

زمان آینده کامل (futur antérieur) در زبان فرانسه یکی از پرکاربردترین زمان‌هایی است که امروزه در گرامر زبان فرانسوی مورداستفاده قرار گرفته و کاربردهای بسیار زیادی دارد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید نحوه استفاده از زمان آینده کامل را در این زبان بیاموزید یا این‌که به طور کلی اقدام به یادگیری زبان فرانسوی کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه زبان فرانسه یعنی موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: زمان گذشته ترکیبی (Le passé composé) در زبان فرانسه

بیشتر بخوانید: آموزش آینده ساده در زبان فرانسه به زبان ساده

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 22 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید