IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آینده استمراری در زبـــان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 اردیبهشت 1402

آینده استمراری در زبان انگلیسی (همه کاربردها با 100 مثال)

آینده استمراری در زبان انگلیسی یکی از زمان‌های 12گانه فعل در این زبان است که امروزه دارای کاربردهای بسیار زیادی است و یادگیری نحوه استفاده از آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. زمانی که صحبت از زمان‌های فعل در زبان انگلیسی می‌شود باید بدانید که نحوه استفاده درست از این زمان‌ها در گرامر زبان انگلیسی دارای اهمیت بسیار زیادی است. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره زمان آینده استمراری صحبت کرده و نکات مهمی را برای استفاده از این زمان و کاربردهای مختلفی که دارد در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند هستید تا با نحوه استفاده از این زمان در جملات خود آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود را دراین‌خصوص به دست بیاورید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

 

آینده استمراری در زبان انگلیسی

آینده استمراری در زبان انگلیسی یکی از زمان‌های بسیار پرکاربرد و رایج در این زبان است که در طیف گسترده‌ای از  جملات مورداستفاده قرار می‌گیرد. این زمان در واقع نشان‌دهنده یک عمل مداوم است که در طول زمان انجام می‌شود. نکته مهمی که درباره این زمان باید بدانید این است که این زمان در واقع نسخه آینده زمان حال استمراری است و به همین علت نیز تقریبا ساختار مشابهی دارد. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

Present continuous: I am watching my shows.

حال استمراری: من در حال تماشای برنامه‌هایم هستم.

Future continuous: I will be watching my shows from lunch until dinner.

آینده استمراری: من از ناهار تا شام برنامه‌های خود را تماشا خواهم کرد.

آینده استمراری در زبان انگلیسی

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که آینده استمراری در زبان انگلیسی دارد زمانی است که شما قصد دارید چیزی یا کسی را توصیف کنید. در چنین شرایطی معمولا می‌توان از آینده استمراری استفاده کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد. برای این‌که با این موضوع نیز آشنا شوید چند مثال را در این زمینه برای شما آورده‌ایم که بدون شک مطالعه آنها مفید خواهد بود:

multiple actions happening in the future

اقدامات متعددی در آینده اتفاق می‌افتد.

planned or confirmed future events taking place at a specific time

رویدادهای آینده برنامه‌ریزی و تایید شده‌اند که در یک زمان خاص اتفاق بیفتند.

دقت داشته باشید اگرچه زمان آینده استمراری معمولا با آینده ساده اشتباه گرفته می‌شود؛ ولی میان این دو تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که درک هرچه بیشتر این تفاوت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری از این زمان در جملات خود استفاده کنید. زمان آینده استمراری معمولا با یک دوره زمانی مشخص می‌شود و این در حالی است که زمان آینده ساده را می‌توان بدون درنظرگرفتن زمان دقیق یا با درنظرگرفتن زمان دقیق مورداستفاده قرارداد و از این نظر محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

نکته مهم دیگری که باید در خصوص  زمان آینده استمراری در زبان انگلیسی بدانید این است که این زمان معمولا دارای اطمینان بیشتری نسبت به زمان آینده ساده است و همین عامل نیز باعث می‌شود تا بیشتر در جملات مورداستفاده قرار گیرد. ما از زمان آینده استمراری برای نشان داده اعمالی استفاده می‌کنیم که می‌دانیم آنها اتفاق می‌افتند. این در حالی است که از زمان آینده ساده برای نشان‌دادن اعمالی استفاده می‌کنیم که احتمال کمتری برای وقوع آنها وجود دارد.

مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

Future continuous (certain): They will be promoting me to manager on Friday.

آینده استمراری (قطعی): روز جمعه مرا به سمت مدیر ارتقا می‌دهند.

Simple future (uncertain): They will promote me to manager one day.

آینده ساده (نامطمئن): روزی مرا به‌عنوان مدیر ارتقا می‌دهند.

یکی دیگر از نکات جذابی که باید دراین‌خصوص بدانید این است که زمان آینده استمراری در مقابل زمان آینده کامل استمراری نیز شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد که ممکن است باعث به‌وجودآمدن سردرگمی شود. نکته مهمی که در اینجا باید به‌خاطر داشته باشید این است که زمان آینده استمراری برای اقداماتی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در یک دوره زمانی خاص در آینده انجام شوند و این در حالی است که زمان آینده کامل استمراری برای اقدامات و اعمالی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در آینده ادامه داشته؛ ولی تاریخ پایان مشخصی ندارند. برای درک بهتر این موضوع مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

Future continuous: I will be working as a sales assistant from November to December.

آینده استمراری: از نوامبر تا دسامبر به‌عنوان دستیار فروش کار خواهم کرد.

Future perfect continuous: In December, I will have been working as a sales assistant for a year.

آینده کامل استمراری: در ماه دسامبر، یک سال خواهد بود که به‌عنوان دستیار فروش کار کرده‌ام.

دقیقا مانند تمامی زمان‌های استمراری دیگری که در زبان انگلیسی وجود دارند نمی‌توانید از زمان استمراری آینده در کنار افعال ثابت مانند love، need، want و hat استفاده کنید و از این نظر محدودیت دارید که باید به آن توجه داشته باشید. به‌جای چنین کاری می‌توانید از زمان آینده ساده با افعال ثابت استفاده کنید که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

Future continuous tense (incorrect): I will be needing help with the repairs tomorrow.

زمان آینده استمراری (نادرست): فردا برای تعمیرات به کمک نیاز خواهم داشت.

Simple future tense (correct): I will need help with the repairs tomorrow.

زمان آینده ساده (درست): فردا برای تعمیرات به کمک نیاز دارم.

آینده استمـــراری در زبان انگلیسی

زمان آینده استمراری چگونه کار می‌کند؟

به‌طورکلی زمان آینده استمراری در زبان انگلیسی با استفاده از کلمات will و be به‌اضافه فعل حال قابل عمل ایجاد می‌شود. برخلاف بسیاری از زمان‌های دیگری که برای افعال انگلیسی وجود دارد نیازی نیست که هیچ فعلی را برای مطابقت با شخص، عدد یا جنسیت با یکدیگر ترکیب کنید که این یک مزیت مهم زمان آینده استمراری به شمار می‌آید. ساختار زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

[will] + [be] + [present participle of verb]

برای درک هرچه بهتر این ساختار نیز می‌توانید مثال زیر را مشاهده کنید:

She will be speaking in the auditorium this evening.

او امروز عصر در سالن سخنرانی خواهد کرد.

اساسا باید به این نکته دقت داشته باشید که زمان آینده استمراری همان زمان حال آینده با کمی تغییرات است که برای صحبت در خصوص آینده تنظیم شده است.

نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که هنگام استفاده از فعل معین will فعلی که در ادامه می‌آید به‌صورت مصدر بدون to مورداستفاده قرار می‌گیرد. به همین علت نیز زمانی که ما will را به حال استمراری اضافه می‌کنیم افعالی مانند is، are یا am به‌صورت مصدر بدون to این افعال را گرفته و ثابت می‌مانند.

مثال‌های زیر را برای درک هرچه بهتر این موضوع مشاهده کنید:

Future continuous: He will be studying for the test all night.

آینده استمراری: او تمام شب را برای آزمون مطالعه خواهد کرد.

Present continuous: He is studying for the test right now.

حال استمراری: او در حال حاضر برای آزمون درس می‌خواهند.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

نحوه استفاده از زمان آینده استمراری به‌صورت منفی در زبان انگلیسی

یکی دیگر از نکات کاربردی و بسیار مهمی که در خصوص آینده استمراری در زبان انگلیسی مطرح می‌شود مسئله استفاده از این زمان در حالت منفی است که باید به آن دقت داشته باشید. زمانی که شما قصد دارید این زمان را به‌صورت منفی نیز مورداستفاده قرار دهید باید از کلمه not دقیقا بعد از will و قبل از be استفاده کنید. برای درک بیشتر این موضوع ساختار زیر را مشاهده کنید:

[will] + [not] + [be] + [present participle of verb]

حال برای این‌که این ساختار را نیز به شکل بهتری درک کنید در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که این ساختار را به بهترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد:

She will not be joining us this evening.

او امروز عصر به ما ملحق نخواهد شد.

چگونه از زمان آینده استمراری به‌صورت منقبض شده استفاده کنیم؟

یکی از موارد بسیار مهمی که باید درباره آینده استمراری در زبان انگلیسی بدانید این است که استفاده از آن در حالت انقباضی ممکن است کمی سخت و دشوار بوده و با چالش‌هایی همراه شود؛ چراکه جملات مثبت و منفی دارای قوانین متفاوتی در این زمان هستند. برای جملات مثبت اگر فاعل شما یک ضمیر باشد شما می‌توانید از انقباض کلمه will و فاعل استفاده کنید که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. مثال‌های زیر را دراین‌خصوص مشاهده کنید:

She’ll be coming around the mountain.

او به اطراف کوه خواهد آمد.

I’ll be sleeping until noon.

من تا ظهر می‌خوابم.

برای جملاتی که حالت منفی دارند به‌جای استفاده از انقباض کلمه will و فاعل شما باید از انقباض won’t استفاده کنید که می‌توانید از آن به‌جای will و not استفاده کنید. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید:

I won’t be attending the party this weekend.

من در مهمانی این آخر هفته شرکت نخواهم کرد.

They won’t be checking their email while on holiday.

آنها در تعطیلات ایمیل خود را بررسی نخواهند کرد.

تمرین مهارت های زبانی

از زمان آینده استمراری چگونه در جملات پرسشی استفاده کنیم؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که ممکن است در خصوص نحوه استفاده از زمان آینده استمراری در زبان انگلیسی پرسیده شود این است که چگونه باید از این زمان در حالت پرسشی استفاده کنیم و چه ساختاری برای انجام این کار وجود دارد؟ در این بخش قصد داریم پاسخ کاملی را به این سوال ارائه دهیم. به‌طورکلی زمانی که قصد دارید از آینده استمراری در جملات پرسشی استفاده کنید باید فاعل جمله خود را دقیقا بعد از will و قبل از be بیاورید. ساختار زیر را مشاهده کنید تا متوجه این موضوع شوید:

[will] + [subject] + [be] + [present participle of verb]

حال برای این‌که به شکل بهتری این ساختار را درک کنید چند مثال را برای شما آورده‌ایم که به درک هرچه بهتر این موضوع کمک خواهند کرد:

Will she be acting in the sequel next year?

آیا او سال آینده در قسمت دوم بازی خواهد کرد؟

حال گاهی اوقات ممکن است ما سوالاتی داشته باشیم که حالت منفی داشته باشند. در چنین زمانی چگونه می‌توان از آینده استمراری برای جملات پرسشی استفاده کرد؟ به‌طورکلی برای سوالاتی که حالت منفی دارند ما معمولا از انقباض won’t برای جایگزینی will استفاده می‌کنیم. مثلا نمونه جمله زیر را مشاهده کنید:

Won’t she be acting in the sequel next year?

آیا او سال آینده در قسمت دوم بازی نخواهد کرد؟

آینده استمراری در زبان انگلیـــسی

مثال‌هایی از این‌که چه زمانی باید از آینده استمراری در زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

چند مورد خاص در زبان انگلیسی وجود دارد که در آنها استفاده از آینده استمراری نسبت به سایر زمان‌های آینده ارجحیت دارد. این زمان‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

برای توصیف یک عمل در آینده که در یک زمان خاص اتفاق می‌افتد:

در چنین حالتی معمولا شما باید از آینده استمراری در زبان انگلیسی استفاده کنید. مثال زیر را مشاهده کنید:

We will be watching horror movies from dusk until dawn.

ما از غروب تا سحر به تماشای فیلم‌های ترسناک پرداختیم.

The museum will be hosting a special tour at 8 p.m.

این موسسه در ساعت 20 میزبان یک تور ویژه است.

برای توصیف چندین عمل در آینده که هم‌زمان اتفاق می‌افتند:

وقتی بیش از یک عمل در آینده اتفاق می‌افتد و حداقل یک عمل در حال انجام است حتما باید از آینده استمراری استفاده کنید. مثال:

My brother will be babysitting while I’m at work.

تا زمانی که من سرکار هستم، برادرم از بچه‌ها نگهداری می‌کند.

I’ll be playing basketball on Sunday, and my partner will be playing tennis.

من یکشنبه بسکتبال بازی می‌کنم و شریکم تنیس بازی خواهد کرد.

برای توصیف یک عمل آینده که توسط یک عمل دیگر قطع شده است:

در موقعیتی که شامل چندین عمل آینده است و عملی یک عمل دیگر را قطع می‌کند از آینده استمراری باید استفاده کنید. مثال:

This construction is often used with a subordinate clause beginning with when.

در بازی فردا همه مرا تشویق خواهند کرد.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

همان‌طور که مشاهده کردید آینده استمراری در زبان انگلیسی یکی از زمان‌های بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی است که یادگیری نحوه استفاده از آن به شما در مکالماتی که دارید کمک خواهد کرد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتر را در این زمینه به دست بیاورید می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط سایت آموزشگاه زبان ایرانمهر استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا سطح مهارت زبان انگلیسی خود را تا حد زیادی ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با وجه‌های زمان آینده

بیشتر بخوانید: آموزش افعال در زبان انگلیسی

آزمون

They _______ (move) to Germany soon.

It is very long flight. I guess she ________ (sleep) all the way to Malaysia.

___________ they (play) football tomorrow afternoon?

I think Anna ______ (get married) soon.

This time tomorrow you ....... sitting in a deck chair on the beach.

When she comes, they ___________ (have) dinner.

I __________ (study) whole day tomorrow.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید