IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
to و too تفاوت ها و کاربردهـــا
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
6 مهر 1402

To و Too : تفاوت ها، کاربردها [با مثال]

 To و too دو مورد از حروف اضافه‌ای هستند که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند و دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در بسیاری از موارد افراد از این دو حرف اضافه به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می‌کنند و این در حالی است که تفاوت To و Too بسیار زیاد است و شاید املای آنها کمی شبیه به هم باشد؛ ولی نباید فراموش کنید که تفاوت‌های عمده‌ای میان این دو وجود دارد که آشنایی با این تفاوت‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل درستی از آنها استفاده کنید.

درک تفاوتی که میان این دو حرف اضافه وجود دارد در گرامر زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و نکات مهم و کلیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

toوtooتفاوت ها

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

موارد استفاده از To

To یک حرف اضافه بسیار کاربردی است که امروزه در بسیاری از جملات زبان انگلیسی می‌توانید آن را مشاهده کنید. برای این‌که بتوانید به شکل مناسبی تفاوت To و Too را درک کنید در اولین قدم باید تلاش کنید تا موارد استفاده از to را بیاموزید که ما در این بخش قصد داریم کمی بیشتر درباره آن صحبت کرده و نکات مهمی را بیان کنیم.

To به‌عنوان حرف اضافه

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که to می‌تواند برای شما داشته باشد به‌عنوان حرف اضافه در جملات زبان انگلیسی است. در واقع این حرف اضافه در جملات شما می‌تواند جهت، موقعیت یا نتیجه را به شما نشان دهد. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید در ادامه مثالی را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بیشتر و بهتر با این کاربرد حرف اضافه to آشنا شوید:

Mom is going to the store.

مامان به فروشگاه می‌رود.

All signs point to the north.

همه نشانه‌ها به سمت شمال است.

پس مشاهده کردید که می‌توانید از حرف اضافه to برای نشان دادن موقعیت یا جهت استفاده کنید و از این کاربرد to در جملات خود بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید :تفاوت When و While و کاربرد هریک از آنها

بیشتر بخوانید :فرق Have Got با Have: نکات ریز در گرامر زبان انگلیسی

اساس های دستور زبان انگلیسی

To به‌عنوان بخشی از فعل عبارتی (phrasal verb)

افعال عبارتی امروزه جز محبوب‌ترین انواع افعال در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند که دارای کاربردهای زیادی بوده و بسیار رایج هستند. این افعال به خصوص در موارد غیررسمی‌تر کاربردهای بیشتری دارند و به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند. این افعال معمولا از یک جز و در برخی از اوقات نیز از دو جز مختلف تشکیل می‌شوند که معمولا معنای اصلی فعل را تحت تاثیر قرار می‌دهند. برای درک هرچه بهتر این افعال مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

I called Jen to see how she was.

من به جن زنگ زدم تا ببینم حالش چطور است؟

They’ve called off the meeting.

آنها جلسه را لغو کرده‌اند.

از نظر ترتیب کلمات به طور کلی دو نوع فعل عبارتی وجود دارد که شامل افعال جداشدنی و افعال غیرقابل تفکیک می‌شود. حال باید دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که to می‌تواند برای شما داشته باشد این است که این دو بخش از افعال عبارتی را به یکدیگر ربط دهد و در واقع به‌عنوان بخشی از این افعال مورداستفاده قرار گیرد. پس زمانی که قصد استفاده از این حرف اضافه را دارید حتما به این کاربرد آنها نیز دقت و توجه کافی را داشته باشید.

استفاده از to به‌عنوان بخشی از مصدر (infinitive)

اگر با انواع حالات فعل در زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین حالات آن زمانی است که شما از فعل به‌صورت مصدر استفاده می‌کنید. معمولا زمانی که از یک فعل به‌عنوان مصدر استفاده می‌کنید باید به این نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید که حتما باید از to نیز  استفاده کنید. البته این موضوع در تمامی افعال مصدری صدق نمی‌کند؛ ولی در بخش عمده‌ای از این افعال زمانی که شما قصد دارید از فعل مصدری استفاده کنید حتما باید to را نیز بعد از آن قرار دهید تا جمله شما درست باشد.

به همین علت است که زمانی که صحبت از تفاوت To و Too می‌شود حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید که شما زمانی می‌توانید از to استفاده کنید که قصد داشته باشید افعال مصدری را به جملات خود استفاده کنید و این یکی از مهم‌ترین موارد استفاده و کاربردهای to به شمار می‌آید.

to و too تفاوت ها و کـــاربردها

چگونه از to در یک جمله استفاده کنیم؟

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که چگونه می‌توانیم از to در جملات خود استفاده کنیم؟ یکی از مواردی که در تفاوت To و Too مطرح می‌شود مسئله تفاوتی است که در نحوه استفاده از این دو عبارت در جملات وجود دارد. برای این‌که به شکل بهتری با نحوه استفاده از to در جملات خود آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های جذاب و سرگرم‌کننده زیر را مشاهده کنید که به میزان زیادی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد:

Have you ever been to Ireland?

آیا تا به حال به ایرلند رفته‌اید؟

He was wise enough to understand she was upset.

آنقدر عاقل بود که بفهمد او ناراحت شده است.

My parents wanted me to be happy.

پدر و مادرم می‌خواستند من خوشحال باشم.

Claire sat next to Jamie.

کلر کنار جیمی نشست.

She ran to him when she saw him.

با دیدنش به سمتش دوید.

Dougal knew he’d be happy to marry her.

دوگال می‌دانست که از ازدواج با او خوشحال خواهد شد.

A new puppy was supposed to be rambunctious

پاسخی که به پیشنهادش داد یک بله با اکراه بود.

A new puppy was supposed to be rambunctious

توله سگ جدید قرار بود پرحاشیه باشد.

Motorcycles are known to cause injury.

موتور سیکلت به‌عنوان عامل آسیب شناخته شده است.

He didn’t dare to speak a word.

او جرئت نداشت که یک کلمه حرف بزند.

به این ترتیب شما با مطالعه این مثال‌ها می‌توانید به شکل بهتری از to در جملات خود استفاده کنید و نحوه استفاده از آن را نیز بیاموزید.

بیشتر بخوانید :تفاوت Affect با Effect

بیشتر بخوانید :تفاوت Formally با Formerly

موارد استفاده از Too

حال که با کاربردهای مهم to آشنا شده و نحوه استفاده از آن را نیز آموختید برای این‌که به شکل بهتری تفاوت To و Too را بیاموزید باید با موارد استفاده از too نیز آشنا شده و اطلاعاتی را در این زمینه هم به دست بیاورید. به همین علت نیز در این بخش و بخش‌های بعدی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و نکات مهمی را در این خصوص بیان کنیم.

استفاده از too به معنی “همچنین”

اولین نکته‌ای که باید در خصوص too به آن دقت داشته باشید این است که to می‌تواند هم به‌عنوان قید و هم به‌عنوان حرف اضافه عمل کند و این در حالی است که too فقط به‌عنوان قید در جملات شما عمل خواهد کرد که حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید. یکی از معانی که too می‌تواند در جمله شما داشته باشد معنی همچنین است. برای درک بهتر این موضوع مثال زیر را مشاهده کنید:

He’s going with them too.

او هم با آنها می‌رود.

البته باید دقت داشته باشید که این جمله را می‌توان به سادگی به شکل‌های زیر نیز نوشت:

He’s going with them also.

او هم با آنها می‌رود.

He’s also going with them.

او هم با آنها می‌رود.

این کاربرد یکی از مهم‌ترین کاربردهایی است که too در زبان انگلیسی دارد و زمانی که شما قصد دارید به این زبان صحبت کرده و جملات خود را در این زبان بسازید باید این کاربرد مهم را مدنظر قرار داده و به‌درستی از آن استفاده کنید.

to و too کاربردها

استفاده از too به معنای “زیاد”

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که too می‌تواند در جملات شما داشته باشد زمانی است که شما قصد دارید به کاری که بیش از اندازه انجام شده است اشاره کنید. در واقع در چنین شرایطی too می‌تواند معنای زیاد را بدهد و به شما کمک کند تا بتوانید به چنین کارهایی اشاره کنید. از جمله نمونه‌ها و مثال‌هایی که در این زمینه وجود دارد و به درک بیشتر و بهتر این موضوع کمک می‌کند می‌توان به مثال‌های زیر اشاره کرد:

She ate too many candy canes on Christmas Eve.

او در شب کریسمس خیلی آب نبات خورد.

That blouse is too pink for my taste.

آن بلوز برای سلیقه من خیلی صورتی است.

به این ترتیب هر زمان که شما قصد داشته باشید معنای خیلی زیاد یا زیاد را در جملات خود به مخاطب برسانید می‌توانید از کلمه too برای این کار استفاده کنید که بدون شک می‌تواند مزایای زیادی را در جملات شما داشته باشد.

یک تکنیک ساده برای استفاده از too و to

یکی از مشکلاتی که در زبان انگلیسی وجود دارد این است که در بسیاری از موارد اکثر افراد از این دو عبارت به جای یکدیگر استفاده می‌کنند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا هم ساختار جملات آنها تغییر پیدا کند و هم معنای درستی را نتوانند در جملاتشان منتقل کنند. در چنین شرایطی است که شما باید بیاموزید چگونه تفاوت To و Too را درک کرده و بتوانید این تفاوت را در جملات خود ایجاد کنید.

برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید دو مثال زیر را مشاهده کنید:

I love him to!

I’ll have one to

همانطور که مشاهده می‌کنید در این دو جمله به اشتباه از to و too استفاده شده و همانطور که می‌بینید ساختار جملات و معنی که به شما منتقل می‌کنند نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. به طور کلی باید توجه داشته باشید هر زمان که قصد داریم بگویید هم حتما باید از too استفاده کنید. از طرف دیگر یک تکنیک جذاب دیگر نیز در این زمینه وجود دارد و آن این است که اگر قصد دارید از کلمه زیاد استفاده کنید باید از too استفاده کنید؛ چراکه یک o بیشتر از to دارد.

شباهت‌هایی که میان to و too وجود دارد

برای این‌که بتوانید به شکل بهتری تفاوت To و Too را درک کنید شما نیازمند این خواهید بود که بتوانید با شباهت‌هایی که میان این دو کلمه وجود دارد نیز آشنا شوید. اولین شباهتی که میان این دو وجود دارد املای آنهاست که too در واقع تنها یک o بیشتر از to دارد و به جز این تفاوت املای آنها یکسان است. از طرف دیگر یک شباهت مهم نیز در اینجا وجود دارد و آن تلفظی است که هریک از این دو کلمه دارند و شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

در خصوص این موضوع باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر نیز دقت داشته باشید و آن این است که عدد 2 به زبان انگلیسی نیز دقیقا مانند این دو کلمه تلفظ می‌شود و به همین علت نیز باید باید در زمان تلفظ حتما به این نکات دقت داشته باشید. به طور کلی باید بدانید که در زبان انگلیسی کلماتی که دارای تلفظ یکسان و مشابهی هستند هوموفون نامیده می‌شوند و اگر شما هم به لیست این کلمات مشاهده کنید بسیاری از کلمات هم آوا را پیدا خواهید کرد.

دقت داشته باشید که در بسیاری از موارد کلماتی که هوموفون هستند معمولا دارای معانی و کاربردهای متفاوتی هستند و به همین علت نیز شما به هیچ وجه نباید از آنها به جای یکدیگر استفاده کنید.

to و too تفاوت ها و کاربردها

مثال‌های کاربردی و رایج درباره to و too

برای این‌که تفاوت To و Too را به شکل بهتری درک کنید و بتوانید از این دو به شکلی درست استفاده کنید در این بخش قصد داریم برخی از رایج‌ترین مثال‌هایی که در این زمینه کمک‌کننده هستند را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم در خصوص استفاده از این دو کلمه سوالاتی در ذهن دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش را بادقت مطالعه کنید:

I plan to explore the Bermuda Triangle.

من قصد دارم مثلث برمودا را کشف کنم.

This song is dedicated to Mika, with love.

این آهنگ با عشق تقدیم به میکا

Shana would like to play one more round of poker.

شانا دوست دارد یک دور دیگر پوکر بازی کند.

The Frisbee didn’t go far—maybe one to three yards.

فریزبی زیاد پیش نرفت، شاید یک تا سه یارد

Jamie didn’t want any more tea; it was too sweet for them.

جیمی دیگر چای نمی‌خواست. این چای برای آنها خیلی شیرین بود.

I want to see the mountains and the ocean too.

من هم می‌خواهم کوه و اقیانوس را ببینم.

We wanted to go by ourselves, but our parents came too.

ما می‌خواستیم خودمان  برویم؛ ولی والدینمان هم آمدند.

Even though she’d made a final push to win the marathon, it was too little too late.

با این‌که او آخرین فشار را برای پیروزی در ماراتن وارد کرده بود؛ ولی برای این کار دیگر خیلی دیر بود.

A parent can never love a child too much.

یک پدر و مادر هرگز نمی‌توانند یک بچه را بیش از حد دوست داشته باشند.

It’s too hot for that sweater.

هوا برای آن ژاکت خیلی گرم است.

It’s way too late to back out now.

الان برای عقب‌نشینی خیلی دیر است.

Can you ever have too many cupcakes?

آیا می‌توانید کیک‌های زیادی بخورید.

Can he come too?

آیا او هم می‌تواند بیاید؟

Don’t buy too many shoes in Italy!

کفش‌های زیادی در ایتالیا نخرید.

Cinderella’s sisters were far too cruel.

خواهران سیندرلا بسیار ظالم بودند.

She was too distracted to notice.

آنقدر حواسش پرت شده بود که متوجه نشد.

That was his first acting gig too.

این اولین صحنه بازیگری او بود.

نکات پایانی در خصوص تفاوت To و Too

در خصوص تفاوت To و Too باید به چند نکته کلیدی و بسیار مهم دیگر نیز دقت داشته باشید که رعایت کردن این نکات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این دو کلمه در جملات خود به زبان انگلیسی استفاده کنید. اولین نکته این است که حتما سعی کنید با معانی این دو کلمه که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم آشنا شده و اطلاعاتی را درباره کاربردهای هریک از آنها به دست بیاورید. در گام بعدی سعی کنید از این دو کلمه در جملات مختلف استفاده کنید.

تمرین کردن با جملات مختلف به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید تفاوتی که میان این دو کلمه وجود دارد را متوجه شده و به‌درستی از آنها استفاده کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است درباره تفاوت To و Too به وجود آمده باشد پاسخ دهیم.

در چه مواردی از to استفاده می‌کنیم؟

به طور کلی در زبان انگلیسی از to به منظور صحبت درباره جهت، موقعیت، استفاده در کنار مصدر و … استفاده می‌کنیم.

Too چه کاربردهایی در زبان انگلیسی دارد؟

از جمله مهم‌ترین کاربردهای too در زبان انگلیسی می‌توان به مواردی همچون استفاده برای گفتن کلمه همچنین و خیلی زیاد استفاده می‌کنیم.

سخن پایانی

تفاوت To و Too یک موضوع کلیدی و بسیار مهم در زبان انگلیسی است که توجه داشتن به این مورد به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از این دو کلمه استفاده کنید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در کلاس‌های آموزشی آموزشگاه زبان ایرانمهر شرکت کنید. شرکت در دوره های آموزشی ایرانمهر نه‌تنها کیفیت بالایی دارد؛ بلکه هزینه شرکت در این کلاس‌ها نیز چندان بالا نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تفاوت whose با who’s

بیشتر بخوانید :تفاوت Tack‌ با Tact

بیشتر بخوانید :تفاوت Plain با Plane

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. پری شاروقیان
    14 آذر 1402
    پاسخ دادن

    بسیار خوب توضیح دادین کلاس مختلط دارین برای آموزش زبان من و خواهرم میخوایم با هم شرکت کنیم ؟

    • ایرانمهر
      14 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از همراهیتون , تمامی کلاس ها بصورت غیر مختلط برگزار میشود جهت اگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

  2. پریناز
    9 مهر 1402
    پاسخ دادن

    سلام آیا مجموعه شما سوپروایزر هم میخواد برای شعب من میخوام سوپروایزر بشم راهش چیه راهنمایی می کنید.

    • ایرانمهر
      9 مهر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله شما میتوانید جهت همکاری با مجموعه فرم جذب سوپروایزر از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما در کوتاه ترین زمان مممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .
      https://iranmehrcollege.com/recruitment-of-supervisors/

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید