IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
To و For تفاوت ها کاربردها با مثال
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
30 شهریور 1402

To و For: : تفاوت ها، کاربردها [با مثال]

To و for از جمله رایج‌ترین حروف اضافه‌ای هستند که امروزه در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند و شما می‌توانید تقریبا در بیشتر جملات زبان انگلیسی حداقل یکی از این دو حرف اضافه را مشاهده کنید. این موضوع دقیقا مسئله‌ای است که باعث می‌شود تا استفاده از این دو بسیار گیج‌کننده باشد و شما نتوانید به شکل درستی از این دو حرف اضافه استفاده کنید. برای استفاده درست از این دو شما در ابتدا باید با تفاوت To و For آشنا شده و اطلاعات کاربردی را در این زمینه به دست بیاورید.

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در گرامر زبان انگلیسی کاربردهای خاصی برای هریک از این دو نوع حرف اضافه وجود دارد که شما باید با این کاربردها نیز آشنایی کاملی را به دست بیاورید. ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره تفاوت‌ها و کاربردهای مهم این دو حرف اضافه صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در خصوص این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

تفاوت to وfor

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

نحوه استفاده از to و for در جملات انگلیسی

پیش از ‌آن‌که بخواهیم درباره تفاوت To و For صحبت کنیم اجازه دهید تا درباره نحوه استفاده از این دو حرف اضافه نکاتی را بیان کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی باید به این موضوع دقت داشته باشید که to و for معمولا در جملات زبان انگلیسی به‌عنوان حروف اضافه مورداستفاده قرار می‌گیرند. حال زمانی که شما در یک جمله حرف اضافه خود را تغییر می‌دهید ممکن است معنای جمله شما به طور کامل تغییر پیدا کند که باید به این موضوع دقت داشته باشید.

گاهی اوقات ممکن است اگر شما از کلمه اشتباهی استفاده کنید جمله‌ای که دریافت می‌کنید به طور کامل از نظر گرامری اشتباه باشد. به همین علت اجازه دهید تا با یکی از رایج‌ترین و گیج‌کننده‌ترین کاربردهای استفاده از to و for کار خود را شروع کرده و نکاتی را در این زمینه بیان کنیم.

تاثیر یادگیری گرامر زبان انگلیسی

استفاده از “To“در مقابل “For” برای صحبت درباره دلایل و اهداف

به طور کلی باید دقت داشته باشید که ما معمولا از این دو حرف اضافه برای صحبت درباره این‌که چرا شخص خاصی کاری را انجام داده است استفاده می‌کنیم. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید در ادامه مثال‌هایی را برای شما آورده‌ایم که به درک بهتر این موضوع کمک می‌کند:

Why did you travel to London?

چرا به لندن سفر کردید؟

I traveled to London to improve my English.

من برای بهبود زبان انگلیسی به لندن سفر کردم.

Why did she buy a cake?

چرا او کیک خرید؟

She bought a cake for her brother’s birthday.

او برای تولد برادرش کیک خرید.

Why are you going home?

چرا به خانه می‌روی؟

I’m going home to feed my cats.

من به خانه می‌روم تا به گربه‌هایم غذا بدهم.

Why did you go to the museum yesterday?

چرا دیروز به موزه رفتی؟

I went to the museum for a lecture on modern art.

من برای سخنرانی در مورد هنر مدرن به موزه رفتم.

دقت داشته باشید که در چنین جمله‌هایی to و for به یک معنا هستند؛ ولی باید دقت داشته باشید که به یک شکل استفاده نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال اگر بگویید I’m going home for feed my cats (من برای غذا دادن به گربه‌هایم به خانه می‌روم) از نظر گرامری جمله شما درست نخواهد بود و باید از to در این جمله استفاده کنید تا جمله شما از نظر گرامری مشکل خاصی نداشته باشد.

حال ممکن است این سوال به ذهن برسد که چگونه باید متوجه شویم که چه زمانی از to و چه زمانی از  for در جمله‌های خود استفاده کنیم؟ ممکن است پاسخ دادن به این سوال کمی پیچیده به نظر برسد؛ ولی در واقع پاسخ این سوال بسیار ساده و راحت خواهد بود. وقتی دلیل یا هدف یک فعل را قصد دارید بیان کنید می‌توانید از to برای این کار استفاده کنید. حال زمانی که قصد دارید دلیل یا هدف از یک اسم را بیان کنید می‌توانید برای این کار از for استفاده کنید.

اجازه دهید تا در ادامه چند مثال دیگر در خصوص تفاوت To و For را بیان کنیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری از این دو حرف اضافه در جملات خود استفاده کرده و تفاوتی که میان این دو وجود دارد را به شکل بهتری درک کنید:

I bought a present to give to Sarah on her birthday.

من هدیه‌ای خریدم که در روز تولد سارا به او بدهم. (همانطور که مشاهده می‌کنید در اینجا دلیل و هدف یک فعل آورده شده است)

I bought a present for Sarah’s birthday.

من برای تولد سارا هدیه خریدم. (در این جمله هدف و دلیل برای یک اسم آورده شده است و به همین علت نیز از for در این جمله استفاده می‌کنیم)

I drink coffee to feel more awake.

من قهوه می‌نوشم تا بیشتر بیدار باشم. (در اینجا هدف از یک فعل آورده شده است)

I drink coffee for its wonderful taste.

من قهوه را به خاطر طعم فوق‌العاده‌اش می‌نوشم. (هدف از یک اسم در این جمله آورده شده است.)

I’m exercising to stay healthy.

من برای سالم ماندن ورزش می‌کنم. (هدف از یک فعل در اینجا آورده شده است)

I’m exercising for my health.

من برای سلامتی‌ام ورزش می‌کنم.

کاربردهای to و for

زمانی که این قانون را به بهترین شکل ممکن درک کرده و یاد گرفتید که چگونه از آن استفاده کنید مشاهده خواهید کرد که استفاده از to و for در جملات به‌عنوان حرف اضافه بسیار ساده و راحت خواهد شد. حال که با سخت‌ترین سوال در خصوص تفاوت To و For آشنا شدید اجازه دهید تا کمی بیشتر درباره سایر کاربردهایی که این حروف اضافه در جملات زبان انگلیسی دارند نیز صحبت کرده و نکات کاربردی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

بیشتر بخوانید :تفاوت When و While و کاربرد هریک از آنها

بیشتر بخوانید:فرق Have Got با Have: نکات ریز در گرامر زبان انگلیسی

هنگام صحبت در مورد حرکت یا تغییر جهت از “To” استفاده کنید

زمانی که صحبت از حرکت، انتقال یا تغییر جهت از یک نقطه به نقطه دیگر می‌شود باید بدانید که to مهم‌‌ترین حرف اضافه‌ای است که می‌توانید در اینجا از آن استفاده کنید. برای درک هرچه بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنیم مثال‌های زیر را بادقت مشاهده کنید تا به شکل بهتری این مسئله را متوجه شوید:

I need you to take these books to Mary.

من باید کتاب‌ها را نزد ماری ببرم.

We are going to Paris next Tuesday.

سه شنبه آینده به پاریس می‌رویم.

در مثال اول از to استفاده می‌کنیم؛ چراکه قصد داریم درباره انتقال کتاب از من به مریم صحبت کنیم. در مثال بعدی نیز ما از حرف اضافه to استفاده می‌کنیم؛ چراکه تغییر مکان گوینده از مکان فعلی به مقصد پاریس را نشان می‌دهیم. به این ترتیب هر زمان که قصد دارید درباره چنین موضوعی صحبت کنید باید به جای for از to استفاده کنید تا جملاتی که شما در زبان انگلیسی می‌سازید از نظر گرامری مشکلی نداشته باشند و بتوانید به‌راحتی از این جملات استفاده کنید.

از “to” با افعال مصدر انگلیسی استفاده کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهایی که برای حرف اضافه to وجود دارد و زمانی که صحبت از تفاوت To و For می‌شود حتما باید به آن دقت داشته باشید زمانی است که شما قصد دارید از افعال مصدر انگلیسی استفاده کنید. در چنین موقعیت‌هایی حرف اضافه to را حتما باید به کار ببرید تا جمله شما از نظر گرامری مشکلی نداشته باشد. به طور کلی این قانون وجود دارد که هر فعل انگلیسی زمانی که در شکل مصدر خود به کار برود باید در کنار آن از to نیز استفاده شود.

شما در اغلب جملات به زبان انگلیسی می‌توانید این ساختار را مشاهده کنید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید در ادامه چند مثال کاربردی را در این زمینه آورده‌ایم که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما آنها را بررسی کنید:

Nina loves to talk on the phone.

نینا عاشق صحبت کردن با تلفن است.

When do you want to eat dinner?

چه زمانی می‌خواهی شام بخوری؟

We’re going to meet the Queen tomorrow!

ما فردا با ملکه ملاقات خواهیم کرد.

این جملات به شما نشان می‌دهند که هر زمان قصد داشته باشید از افعال به‌صورت مصدر در زبان انگلیسی استفاده کنید حتما باید قبل از آنها از یک to استفاده کنید تا جمله شما به شکل درستی نوشته شود.

هنگام مقایسه دو چیز از “to” استفاده کنید

یک قانون بسیار مهم دیگر که در زمان استفاده از حرف اضافه to باید به آن دقت داشته باشید این است که هر زمان قصد داشته باشید دو چیز مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید حتما باید برای این کار از حرف اضافه to استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید جملاتی درست از نظر گرامری را ایجاد کنید. نکته مهم دیگری که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که نه‌تنها در زمان مقایسه دو چیز؛ بلکه حتی زمانی که قصد دارید ترجیات خود را بیان کنید نیز می‌توانید از to استفاده کنید.

دقت داشته باشید که ترجیحات در اینجا به این منظور است که شخصی یک چیز را بیشتر دوست دارد و آن را به چیز دیگری ترجیح می‌دهد. در ادامه مثال‌هایی را برای شما آورده‌ایم تا به شکل بهتری این منظور را متوجه شوید:

I prefer coffee to tea.

من قهوه را به چای ترجیح می‌دهم.

She prefers reading books to watching movies.

او کتاب خواندن را به تماشای فیلم ترجیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید :تفاوت Affect با Effect

هنگام تشکر یا قدردانی از “For” استفاده کنید

گاهی اوقات جملاتی که شما در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌دهید به شکلی است که گویی قصد دارید از کسی یا چیزی تشکر یا قدردانی کنید. زمانی که جملات شما چنین ساختاری داشتند باید بدانید که حتما باید از حرف اضافه for استفاده کنید و در صورتی که از حرف اضافه to استفاده کنید جمله شما ساختار درستی را در گرامر انگلیسی نخواهد داشت. این یک تفاوت To و For است که حتما باید به آن توجه داشته باشید.

به عبارت دیگر می‌توان گفت زمانی که می‌خواهید از شخصی تشکر کنید و البته می‌خواهید توضیح دهید که چرا از او تشکر می‌کنید حتما باید از for استفاده کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که پس از حرف اضافه for حتما باید یک اسم را به همراه ing بیاورید که جمله شما درست شود. مثال‌های زیر را مشاهده کنید تا این موضوع را درک کنید:

Thank you for teaching me to play the guitar.

ممنون که به من نواختن گیتار را یاد دادید.

Thanks so much for the new shoes!

خیلی ممنون بابت کفش‌های جدید

Matthew thanked Brian for coming to his birthday party.

متیو از حضور برایان در جشن تولدش تشکر کرد.

آشنایی با تفاوت ها و کاربردهای to وfor

هنگام صحبت در مورد مدت زمان از “For” استفاده کنید

زمانی که قصد دارید درباره مدت زمان یک موضوع صحبت کنید باید حتما از حرف اضافه for استفاده کنید. این نکته یک نکته بسیار مهم است که اغلب افراد توجهی به آن ندارند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا در زمان بیان مدت‌زمان و ساخت جملات به این شکل مشکلات گرامری بسیار زیادی به وجود بیاید. اگر بخواهیم این موضوع را با بیان دقیق‌تری بیان کنید می‌توان گفت که حرف اضافه for زمانی استفاده می‌شود که قصد داشته باشید درباره مدت‌زمانی صحبت کنید که طی آن یک چیزی اتفاق افتاده است.

مثال‌های زیر این موضوع را به شکل بهتری به شما نشان می‌دهند:

I waited at the station for two hours.

دو ساعت در ایستگاه منتظر ماندم.

They have lived in Ohio for eight years.

آنها هشت سال است که در اوهایو زندگی می‌کنند.

We’ve known each other for a long time.

ما مدت زیادی است که یکدیگر را می‌شناسیم.

همانطور که شما هم در این جملات و مثال‌ها مشاهده کردید تفاوت To و For خود را نشان داد و شما در این جملات معمولا نمی‌توانید از حرف اضافه TO استفاده کنید؛ چراکه ساختار جمله شما معمولا بهم می‌ریزد.

هنگام ابراز حمایت و موافقت از “For” استفاده کنید

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که حرف اضافه for می‌تواند برای شما داشته باشد زمانی است که شما قصد دارید حرف یا اقدامی که یک شخص انجام داده را حمایت کرده یا این‌که با آن حرف یا اقدام موافقت کنید. در چنین شرایطی این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید از حرف اضافه for در جملات خود استفاده کرده و جملاتی را بسازید که از نظر گرامری هیچ مشکلی ندارند. در ادامه مثال‌هایی را برای شما آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری این موضوع را درک کنید:

Are you for or against the women’s movement?

شما طرفدار جنبش زنان هستید یا با این موضوع مخالفید؟

I’m all for increasing taxes.

من همه جانبه طرفدار افزایش مالیات هستم.

همانطور که این دو مثال را مشاهده کردید اگر شما قصد داشته باشید حمایت یا موافقت به عمل بیاورید باید از حرف اضافه for در جملات خود استفاده کنید. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که فرقی نمی‌کند که جمله شما به‌صورت خبری آمده باشد یا یک جمله سوالی باشد، در هر صورت شما می‌توانید از حرف اضافه for در جمله خود استفاده کنید بدون این‌که محدودیتی برای شما وجود داشته باشد.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است درباره تفاوت To و For وجود داشته باشند پاسخ دهیم.

چگونه تشخیص دهیم که چه زمانی باید از to و چه زمانی از for استفاده کنیم؟

زمانی که شما قصد دارید درباره دلایل یا هدفی که درباره یک فعل وجود دارد صحبت کنید باید از to استفاده کنید و زمانی که قصد دارید این دلیل یا هدف را درباره یک اسم بیان کنید بهترین حرف اضافه‌ای که می‌توانید مورداستفاده قرار دهید حرف اضافه for است.

حرف اضافه to چه کاربردهایی در زبان انگلیسی دارد؟

از جمله مهم‌ترین کاربردهای این حرف اضافه می‌توان به استفاده از آن در زمان بیان دلیل یک فعل، استفاده از افعالی که به‌صورت مصدر در جمله ظاهر می‌شوند، صحبت‌کردن درباره تغییر جهت یا انتقال، در زمان مقایسه کردن دو چیز مختلف با یکدیگر و … اشاره کرد. در تمامی این موارد شما می‌توانید حرف اضافه to را به جملات خود اضافه کنید.

چه زمانی باید از حرف اضافه for استفاده کنیم؟

زمانی که قصد دارید درباره هدف یا دلیل یک اسم صحبت کنید بهترین گزینه‌ای که پیش روی شما قرار دارد استفاده از کلمه for است. از طرف دیگر در مواردی از قبیل تشکر یا قدردانی از یک شخص، صحبت‌کردن درباره مدت‌زمانی که طی آن یک اتفاقی افتاده است، ابراز حمایت و موافقت با یک موضوع خاص و … نیز می‌توانید از این حرف اضافه استفاده کنید.

تفاوت بین to و for 1

سخن پایانی

آشنایی با تفاوت To و For به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این دو حرف اضافه در جملات خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که هریک از این دو حرف اضافه دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند و زمانی که شما بتوانید این کاربردها را به بهترین شکل درک کنید ساخت جملات به زبان انگلیسی می‌تواند برای شما ساده‌تر شود.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید شرکت در دوره های آموزشی ایرانمهر می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که پیش روی شما قرار دارد. شرکت در کلاس‌های آموزشگاه زبان ایرانمهر هزینه چندانی برای شما ندارد و از طرف دیگر شما می‌توانید مطمئن باشید که به میزان زیادی در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

بیشتر بخوانید :تفاوت Formally با Formerly

بیشتر بخوانید :تفاوت whose با who’s

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. رنجبر
    9 مهر 1402
    پاسخ دادن

    سلام چقدر قشنگ توضیح دادین من با خواندن یک مقاله کلی تونستم از محتوای آموزشیتون استفاده کنم . اگه بخوام مدرس بشم شرایط را توضیح میدهید ؟

    • ایرانمهر
      9 مهر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون ,شما میتوانید جهت همکاری با مجموعه فرم جذب مدرس از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل می نمایند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .
      https://iranmehrcollege.com/english-teacher-recruitment/

  2. shoreh
    3 مهر 1402
    پاسخ دادن

    سلام بنده زبان آموز آموزشگاه شما هستم ممنون از آموزشگاه خوبتان. چون محل سکونتم تغییر کرده کلاس آنلاین دارین بصورت آنلاین شرکت کنم /

    • ایرانمهر
      3 مهر 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما , بله کلاس های آنلاین هم داریم شما میتوانید جهت ثبت نام در دوره آموزشی به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید